Презентація "Визначення потреб у допоміжних засобах та розумному пристосуванні "

Про матеріал
Одним із завдань організації навчання дітей з ООП, є визначення потреб у розумному пристосуванні та допоміжних засобах навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Визначення потреб у допоміжних засобах та розумному пристосуванні Марцих Микола Володимировичфахівець (консультант), вчитель-дефектолог КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»Затурцівської сільської ради. Волинської області

Номер слайду 2

Поняття «розумне пристосування» застосовується в різних сферах для подолання бар’єрів, які виникають у конкретної людини. Цей принцип спрямований на досягнення індивідуальної справедливості з урахуванням людської гідності та самостійності. Відмова в розумному пристосуванні є дискримінацією.

Номер слайду 3

Відповідно до Закону України «Про освіту», розумне пристосування – це запровадження, «якщо це потрібно в конкретному випадку, необхідних модифікацій і адаптацій освітнього середовища із метою забезпечення реалізації особам з особливими освітніми потребами конституційного права на освіту нарівні з іншими особами».

Номер слайду 4

Допоміжні засоби для навчання – це пристрої, обладнання, засоби та технології, що використовуються з технічною, дидактичною, методичною, функціональною, навчально-розвивальною, ігровою, комунікативною метою для покращення навчальної діяльності, розвитку навичок комунікації та забезпечення надання особам з ООП підтримки.

Номер слайду 5

Постанова КМУ від 9 грудня 2020 р. №1289 «Про затвердження Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах та установах освіти»

Номер слайду 6

Немає якоїсь універсальної формули, стандарту забезпечення розумного пристосування, оскільки всі діти – різні, мають різні функціональні порушення й потребують різних пристосувань.

Номер слайду 7

Фізичні труднощі Розташування класної кімнати на першому поверсіРозмітка кабінетів на рівні очей дитини (якщо дитина на візку)Парта для дитини на візку. Стілець активності, реабiлiтацiйний стілець для тренування нижніх та верхніх кінцівок, плечового суглоба Парта для дитини на візку. Стілець активності

Номер слайду 8

Стенд з опорою на спину, на груди або вертикалізатор для дітей із захворюваннями та порушеннями опорно-рухового апарату. Вертикалізатор. Стіл-парта з елементами фіксування тулуба

Номер слайду 9

Спеціальні сидіння, столи та подушечки для забезпечення правильного положення тіла й голови. Використання мобільних панелей для забезпечення доступності до джерел навчальної інформаціїТрафарети, моделі букв, тренажери для розвитку дрібної моторики, ручки та олівці для правильної постави пальцевого захвату. Обладнання для психомоторних вправ у лежачому положенні та обладнання куточка для релаксації (крісло-мішок, палатка для усамітнення)

Номер слайду 10

Функціональні труднощі Порушення слуху Робоче місце дитини розташовують так, щоб вона завжди добре бачила обличчя педагога. Облаштування робочого місця з належним освітленням, шумовим фоном, без відволікаючих речей (забезпечення зручного місця для перекладача, якщо дитина використовує жестову мову)Зниження рівня шумів і ехо приміщень. Зорові орієнтири (написи, піктограми, схеми тощо), що є попередженням про зміни локацій чи небезпеку, початок чи завершення діяльностіВикористання наочності, зокрема фільмів та відео із субтитрами

Номер слайду 11

Функціональні труднощі Порушення слуху Чергувати навантаження на слуховий та зоровий аналізатор для зменшення втомлюваності й відволікання. Бездротова система у вільному звуковому полі: бездротова система індивідуального користування, радіомікрофони, підсилювач, акустичні колонки. Безпровідна кишенькова система для глухих дітей/зі зниженим слухом. Друковані таблиці та картки з ілюстраціями для пояснення. Слухомовленнєвий комп’ютерний тренажер

Номер слайду 12

Гарнітура FORBRAINФОРБРЕЙН – ПРИСТРІЙ ЯКИЙ МАЄ БАГАТО ФУНКЦІЙ: Вдосконалення процесів сприйняття інформації;Формування фонематичного слуху;Поліпшення синтезу та аналізу звуків мови;Тренування вимови і виразності мовлення рідною або іноземною мовою;Корекції та компенсації розладів мови (дизартрія, заїкання, дислексія);Подолання труднощів у навчанні письма та читання вголос, при поганому розумінні прочитаного матеріалу;Поліпшення пам’яті, концентрації уваги;Поліпшення координації рухів, почуття ритму.

Номер слайду 13

Функціональні труднощі Порушення зору. Облаштування території освітнього закладу системами візуалізації, тактильної навігації та звукових інформаторів. Використання системи контрастного маркування сходів, порогів дверних отворів тощо, максимальна відсутність порогів

Номер слайду 14

Освітлення приміщення (верхнє освітлення + додаткове освітлення робочого місця)Облаштування робочого місця – одномісна парта з вільним доступом до усіх сторін. Використання наочності необхідної під конкретний зоровий діагноз (наочність чітка, на білому фоні, за потреби використовується проектор)Зменшення часу зорового навантаження, заміна візуальної інформації тактильною та аудіоінформацією. Використання спеціальних зошитів (зі збільшеними клітинками та зі збільшеною відстанню між рядками, з матовим папером)Використання фломастерів чорного кольору або кольорових маркерів. Використання трафарету для дотримання рядків, підставки для книг. Підручники надруковані шрифтом Брайля

Номер слайду 15

Використання спеціальної оптичної техніки збільшення (лупи, окуляри, лінзи, призми, світлозахисні фільтри)

Номер слайду 16

Соціоадаптаційні труднощі Облаштування робочого місця: парта-стіл огороджена з трьох боків; навушники для дитини та підставка під ноги або парта-конторка для занять стоячи; Використання матеріалів, які потрібні лише для виконання певного завдання. Зменшення кількості відволікаючих подразників (відмовитись від настінних прикрас, прикрас в одязі, парфумів; зниження фонових шумів)Поділ класної кімнати на зони: навчальна, ігрова, релаксаційна

Номер слайду 17

Зонування простору

Номер слайду 18

Пристосування для усамітнення: палатка або ширма. Пристосування для зняття напруги: гумка (антистрес) або м’яч для сидіння

Номер слайду 19

Пісочний годинник або секундомір для виконання завдань. Використання ляльок для лялькового або пальчикового театру. Використання візуального розкладу, що відображає чіткий алгоритм дій та виконання практичних завдань

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Засоби з обтяжувачами: жилети, манжети, килимки, пристосування «вужик»Різноманітне приладдя: еспандери (для п’ястей рук, різні за формою та сенсорними властивостями), сенсорні м’ячі, спеціальні пристосування («лабіринт» – м’який килимок з кулькою в середині), масажери, масажні м’ячі

Номер слайду 22

Сенсорні мішки («Яйце сови»), м’який мат, балансири («пелюстка лотосу», доріжки рівноваги, балансувальні «камінці», балансир «Змійка», балансувальні дошки)

Номер слайду 23

Інтелектуальні та навчальні труднощі Використання спеціальних підручників, різних видів наочності, її відповідність рівню розвитку сприймання й мислення дитини, поступове ускладнення (від реальних предметів та об’єктів до символічної наочності), залучення усіх аналізаторів (слух, зір, дотик), поєднання наочних методів із словесними, практичними

Номер слайду 24

Під час читання використання спеціальних закладок з віконцями для фіксування слова, словосполучення чи речення. Розташування в полі зору дитини необхідних навчальних матеріалів та наочностіВикористання матеріалів для розвитку дрібної моторики, слухового та зорослухового праксису (дидактичні ігри, предмети, які звучать)

Номер слайду 25

Використання маніпулятивних предметів для передачі абстрактних ідей або понять (головоломки, кубики з номерами, тривимірні моделі, топографічні глобуси, лялькові персонажі, карти з буквами або малюнками)

Номер слайду 26

Надання можливості виконувати письмові роботи олівцем з метою попередження напруження, пов’язаного зі «страхом помилок» та постійних виправлень Забезпечення дитини необхідними «опорами», тобто усім, що полегшує висловлення думки: картинки, предмети, додаткові друковані матеріали, алгоритми виконання завдань

Номер слайду 27

Використання альтернативних способів оцінювання та систем заохочень

Номер слайду 28

Дякую за увагу

pptx
Додав(-ла)
Марцих Микола
Додано
24 січня
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку