Матеріал містить теоретично-практичний опис виховної позаурочної роботи роботи з молодшими школярами у рамках діяльності районної дитячої організації "Росичі"("Росинки"). У проекті представлено теоретичну сторону роботи з молодшими школярами. а також подано розгорнуті розробки сценаріїв виховних заходів для "Росинок".
Автор педагог – організатор
Корсунь – Шевченківської ЗОШ №1
2017 р.
3
Соціальне виховання дітей є однією з важливих складових суспільного життя. Насамперед воно спрямовано на досягнення таких цілей: забезпечення у державі сприятливих умов соціалізації підростаючого покоління та саморозвиток людини як особистості та суб’єкта діяльності. У працях відомих українських (І. Звєрєвої, А. Рижанової, С. Харченка, Н. Чернухи) та російських (А. Мудрика, М. Плоткіна, М. Шакурової) науковців у галузі соціальної педагогіки наголошується на важливій ролі дитячих громадських організацій у соціальному виховані школярів. Разом з цим науковці зазначають, що однією з особливостей соціального виховання в сучасних умовах є формування нових взаємовідносин між школою, як провідним інститутом соціального виховання та дитячими організаціями.
Створення дитячих організацій є одним із виховних напрямків роботи, як і школи, так і дозвіллєвого сектору. Дитячі організації також є частиною організації навчального процесу. Згідно із законодавством дитячі громадські організації – це особливі об’єднання учасниками яких можуть бути лише громадяни віком від 6 до 18 років, метою дитячих організацій є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства.
Дитячі організації дозволяють дітям займатися улюбленою та корисною діяльністю і бути суспільно корисними людьми у майбутньому, тому що всі організації для дітей підтримують загальний розвиток особистості та вивчення способів її реалізації. Перебуваючи в тій чи іншій дитячій організації, її учасники вчаться дотримуватися закріплених правил, знають свої права та зобов’язуються виконувати свої обов’язки, які закріплені у статуті організації, що у свою чергу дисциплінує та розвиває відчуття відповідальності перед колективом.
Учнівський колектив Корсунь – Шевченківської ЗОШ №1 є членом РДЮО «Росичі», яка охоплює учнівську молодь 2-11 класів: 2-4 класи – росинки «Барвінкова країна», 5-11 класи «Росичі». У даному проекті пропонуємо Вам ознайомитись з програмою діяльності Барвінкової країни росинок Корсунь – Шевченківської ЗОШ №1.
1. Знайомство з Барвінковою країною Росинок
Барвінкова країна Росинок Корсунь – Шевченківсьої ЗОШ №1 – це учні 24 класів.
Росинка – закони доброти і честі знає, Близьких і рідних любить і поважає.
Росинка - безліч друзів має:
Їм допомагає з біди виручає. Росинка – завжди людей втручає, Про повагу до себе не забуває.
Росинка – традиції поважає:
Історію України добре вивчає.
Росинка – даремно часу не гає,
Талант свій і здібності розвиває. У Росинки завжди навчання і труд, Спорт і здоров’я поруч ідуть!
Щоб стати Росинками другокласники мають пройти гру-випробування, у якій показують свої знання, спритність, готовність подорожувати Барвінковою країною
Росинок. Кожен клас – окреме містечко, в якому панують свої закони
(толерантності, дружби, милосердя), звичаї та традиції.
Кожного року Росинки вирушають у гру-подорож Барвінковою країною, в ході якої отримують різноманітні завдання пошукового, творчого характеру відповідно до напрямків діяльності. За успішне завдання – отримують бали, які фіксуються у циклограмі активності, і з якими кожна Росинка може ознайомитись у вільному доступі. В кінці І семестру та наприкінці навчального року підводяться підсумки участі Росинок у грі-подорожі. Визначаються переможці у різних номінаціях («Кращі добро творці школи», «Громадсько активний клас», «Зразковий клас», «Найактивніша волонтерська робота», «Клас року»). За результатами відбувається нагородження колективів Росинок. Пропонуємо познайомитись З Росинками Корсунь-Шевченківської ЗОШ №1.
2-А клас (класний керівник Маркотенко С.М.) – містечко Бджілки. Девіз – «У нас немає «Ти», У нас немає «Я».
Ми єдиний клас
Ми одна сім’я!»
2-Б клас (класний керівник Кріт Д.А.) – містечко Мандрівники. «Попливеш на кораблі До незнаної землі! Разом будемо навчатись, Забавлятись і сміятись.
Буде в се у нас гаразд.
Ми веселий друній клас!»
2-В клас (класний керівник – Панчишина О.І.) - містечко Сонечко. Діють під девізом «У серці промінь,
Сонце в долоні,
За плечима крила,
Нам все під силу!»
3-А клас (класний керівник Щербина О.В.) – містечко Калинка. Девіз – «Без верби і калини нема України»
3-Б клас(класний керівник Штомпіль Н.Л.) – містечко Ромашка. Девіз – «Ми веселі та завзяті, любим дружно працювати»
3-В клас (класний керівник Андрєєва О.В.)- містечко Конвалія. Девіз – «Люби і знай свій рідний край!.
4-А клас (класний керівник Ольшовська Н.С.) – містечко Чомучки. Девіз – Ми веселі і кмітливі, Радісні і гомінливі.
Все на світі хочем знати Всіх запитуємо ми Де? Що? Коли?
І тому назвали нас –
Ми Чомучки просто клас!
4-Б клас (класний керівник Зима Г.П.)- містечко Бджілки.
«Дружно й весело усім В нашім вулику малім!»
4-В клас(класний керівник Довгопола І.П.) – містечко Соняшник.
«Нащ девіз усім слід знати!
Апетит на знання мати,
Шкільне місце прибирати.
Колективно працювати,
Лінь швиденько проганяти,
Актив класу поважати,
Слабшим учням допомагати!»
4-Г клас (класний керівник Черненко Т.А.) – містечко Пізнайки.
Девіз – «Ми все пізнати хочем,
Ми хочем все пройти,
Ми хочем все дізнатись
І всім допомогти!»
Усі росинки Барвінкової країни живуть і співпрацюють за чіткими законами та
првилами. Ознайомимось з ними.
Основні закони
Наші правила діяльності
Росинка – закон доброти і честі знає,
Близьких і рідних любить і поважає.
Росинка – безліч друзів має:
Їм допомагає з біди виручає.
Росинка – завжди людей поважає, Про повагу до себе не забуває.
Росинка – традиції поважає:
Історію України добре вивчає.
Росинка – даремно часу не гає,
Талант свій і здібності розвиває.
У Росинки завжди навчання і труд,
Спорт і здоров'я поруч ідуть!
Діяльність росинок у Барвінковій країні насичена різноманітними заходами, формами і видами робіт. Усі їх можна об'єднати у три напрямки:
- «Ой роде наш красний»;
- «Струмочки дзвінкоголосі»;
- «Рідна мова – пісня солов'їна».
Метою напряму є виховання почуття поваги та любові до своїх рідних і близьких, батьківського дому, навчати дітей оточувати турботою і чуйністю всіх, хто цього потребує, підтримувати прагнення дітей до рухливих ігор, здорового способу життя.
Основні завдання:
- Познайомитись з історією свого краю;
- Дізнатися звідки бере початок ваш рід;
- Відвідати краєзнавчий музей;
- Вивчити природу рідного краю;
- Провести родинне свято;
- Узяти участь у родинних змаганнях.
Головна мета – виховання у дітей художньо – естетичних смаків, любові до пісні, танцю, образотворчого мистецтва, декоративно-ужиткового мистецтва. Розвиток пізнавальних здібностей, творчої уяви, дитячої художньої творчості.
Основні завдання:
- Вивчення колядок, щедрівок, веснянок, зажинків, обжинків, забавлянок, колискових рідного краю;
- Приймати участь у фольклорних та інших святах школи;
- Відшукати і записати старовинні пісні та легенди Корсунщини;
- Вивчати українські народні танці;
- Знайомитись з декоративно – ужитковим мистецтвом Корсунщини;
- Познайомитися з фольклорними художніми колективами міста.
«Рідна мова – пісня солов'їна »
Мета – формування громадянина України, виховання у дітей почуття любові та поваги до своєї країни, рідного краю, рідної мови. Державної символіки, визначних громадян рідної країни, міста. Завдання:
- Ознайомитись з українськими казками, прислів'ями, легендами;
- Ознайомитися з дитячою поезією письменників рідного краю; - Організувати зустрічі з відомими громадянами Корсунщини;
Кожного року росинки Барвінкової країни Корсунь – Шевченківської ЗОШ №1 стають учасниками дивовижної захоплюючої подорожі Барвінковою країною, вході якої реалізуються всі напрямки діяльності. Головне правило подорожі: приступай до наступного завдання лише тоді, коли виконав попереднє!Пропонуємо Вам разом з нами відправитись у чаруючу подорож.
Вересень. Зупинка
«Знайомство»
Знайомство майбутніх Росинок з Барвінковою країною. Підготовка до посвяти у «Росинки»;
Участь у загальношкільних акціях:
§ Конкурс малюнків «Місячник безпеки дорожнього руху»;
§ Конкурс малюнків «Моя школа в майбутньому»;
§ Участь у проекті «Територія розваг»;
§ Участь у флешмобі до Дня миру «Голуб миру»;
Участь у спортивних змаганнях до Олімпійського тижня;
Презентація програм добротворення «Побудуй життя із добрих справ»;
Жовтень. Зупинка
«Козацька»
Акція «Милосердя»;
Свято врожаю. Ярмарок «Дари осені»;
Свято «Козацькому роду – нема переводу»
Участь у загальношкільній лінійці «Видатні постаті Корсунщини».
Листопад. Зупинка
«Росинки»
Посвята другокласників у «Росинки»;
Підготовка та участь у районному святі «Росинок»;
Участь в акції «Допоможемо зимуючим птахам»;
Участь у загальношкільній лінійці до Дня писемності;
Участь у флешмобі «Дерево толерантності» до Дня толерантності; Конкурс малюнків «Я маю право», «Конвенція ООН про права дитини»; Загальношкільна лінійка «Пам’яті жертв голодомору».
Грудень. Зупинка
«Святкова»
Участь у конкурсі малюнків «Мої права»;
Конкурс «Новорічна композиція», «Український сувенір»;
Екологічний десант «Нагодуй птахів взимку»;
Свято «Андріївські вечорниці»;
Проведення Всеукраїнської природоохоронної акції «Збережи ялинку» та акції «Новорічна композиція»;
Акція «Іграшка для друга» до Дня святого Миколая;
Квест «У пошуках Чудотворця»;
Новорічне свято.
Січень. Зупинка
«Книжкова»
Благодійна акція «З вірою в серці»;
Участь у заходах тижня «Збережемо шкільний підручник»;
Лінійка «Тиждень збереження шкільного підручника»;
Лютий. Зупинка
«Патріотична»
Загальношкільна лінійка «Добрий слід на землі» (до 80-річчя з дня народження О. А. Захаренка);
Шкільний огляд дитячої творчості «Мистецький дивокрай Черкащини»;
Лінійка – година історичної пам’яті «Ваш подвиг ніколи незабутній»;
Акція «Майбутнє лісу в твоїх руках»;
Акція «Первоцвіти просять захисту»;
Березень. Зупинка
«Поетична»
Підготовка та участь у районному конкурсі юних читців «Барви рідної мови»;
Загальношкільна лінійка з нагоди 204 річниці від дня нар. Т. Г.Шевченка;
Шкільне свято зустрічі птахів;
Акція «Квіти біля школи»;
Конкурс малюнків «Світ професій очима дітей»;
Квітень. Зупинка
«Екологічна»
Конкурс малюнків «Світ моїх прав і обов’язків»;
Акція «Я – господар свогоміста»;
Акція «Квітами красна Черкащина»;
Акція «Зелена хвиля»;
Травень. Зупинка
«Сімейна»
Акція «З вірою в серці»;
Міжнародний день родини. Свято «Батьківська кав’ярня»;
Участь у флешмобі до Дня Європи;
Свято «Чарівна краса вишиванки»; Свято «Останнього дзвінка».
5. Додатки – сценарії та фоторепортаж проведених заходів
Мета: показати учням масштаб небезпеки війни, яка загрожує людству, можливості людини і людства в її запобіганні; пояснити учням, що повага до гідності кожної нації – це основа інтернаціоналізму, ключ до розв’язання проблеми виживання людства; підвести учнів до усвідомлення зовнішньої політики української держави в зміцненні миру на планеті; сприяти формуванню у підлітків соціального оптимізму, віри в остаточну перемогу людського розуму і совісті; розкрити взаємозв’язок участі у відстоюванні миру й готовності до захисту рідної України; сприяти розвитку в учнів почуття довіри і поваги, взаємного співробітництва з дітьми інших держав.
Учні 1- 4 класів вишикувані в кола на подвір»ї школи, у руках тримають виготовлених паперових голубів, синь-жовті стрічки. 2 учнів з гелевою кулькою і великим паперовим голубом.
Ведучий 1. Доброго дня, друзі! 21вересня людство відзначає Міжнародний день миру!
Ведучий 2. У 1968 році проголосив його Папа Римський Павло 6
Ведучий 1. Щороку в Міжнародний день миру люди в усьому світі збираються, щоб вшанувати пам'ять жертв війни і конфліктів, а також вшанувати про свою готовність
будувати безпечний, справедливий світ без війни.
Ведучий 2. Хай буде мир віднині і довіку!
Хай буде мир й замовкнуть війни злі!
Відчують всміхнені усюди матері!
Ведучий 1. Думаємо до наших слів долучаться і учні школи
2-А клас Хай буде мир й замовкнутьвсігармати.
Доволі крові, сліз, нещастя й бід… Хай відпочине змучений боями
До праці звичнийчоловічий рід.
2-Б клас ― Хай буде мир! ―- звертаються до Бога, Чоло зросивши потом трударі,
вірші пише
Про незвичайний, дивовижний світ.
|
|
3-Б клас
|
Мир на землі — церосянісвітанки, Краса і творчість, пісня у гаях. Мир на землі — цевечори і ранки Із радістю і щастям у серцях. |
3-В клас
|
Мир на землі — цедім і мама, й тато, Й любові стільки — просто через край! Це та земля, де щастя є багато І в кожній хаті — хліба коровай. |
4-А клас
|
Любідорослі, ми просимо вас, Противійниоб’єднайтесь Протинасилля, жорстокості й зла Дружно пліч-о-пліч ставайте! |
4-Б клас |
Ми хочемо, щоб сонцесвітило, Співали би дзвінко пташки, Щоб люди були всі щасливі, |
Ведучий 1 На цьому флешмоб закінчено! Дякуємо за увагу!
Мета: Розвивати пізнавальну активність дітей, прагнення якомога глибше пізнавати національне коріння. Залучати дітей до української національної обрядовості, проведення народних свят, ігор, використання народної творчості. Закріплювати вміння дітей ритмічно виконувати рухи під музику, узгоджувати їх з динамікою, характером, темпом, своєчасно змінювати рухи під час танців.
Удосконалювати навички співу та вміння передавати мелодію пісні. Закріплювати уявлення про дружні стосунки, виховувати взаємоповагу між дітьми. Виховувати любов до рідного краю,свого народу.
Хід заходу В. 1. Добрий день, дорогі друзі.
В. 2. Великий і щирий привіт усім шанувальникмам історії рідної України.
В. 1. Сьогодні ми все частіше звертаємось до наших витоків, рідної мови, історії нашої країни, народної гри, прислів’їв та приказок.
В. 2. І ще одним кроком на зустріч цьому відродженню – наше свято: «Козацькому роду - нема переводу».
Саме 14 жовтня, на свято Покрови Пресвятої Богородиці традиційно святкується День українського козацтва.
В. 1. А скажіть мені, чи ще є козаки та козачки, що силою та завзяттям можуть похвалитися? (Так!!!)
В. 2. Та рідної мови не цураються?
В. 1. Та наспіви й танці українські полюбляють?
В. 2. Та народну мудрість та гру старовинну не забули?
В. 1. Так, не перевелись козаки на нашій землі. Саме вони сьогодні покажуть, на що здатні.
Просимо команди на сцену!!!(Лунає марш)
В1.Сьогодні наших конкурсантів дивиться й оцінює компетентне журі. Саме члени журі будуть уважно спостерігати за грою команд, а потім визначати найбільш знаючих, дотепних та спритних козаків.
В.2. А зараз познайомтесь із членами журі.
Вітаємо
________________________________________________________________________
В1.Козаччина зародилась і розвинулась як результат особливих умов українського життя XV-XVI століть у степах, у сусідстві з хижим татарським Кримом. Процес її зародження та формування був довгим, окремі його моменти були мало помітні і не зафіксовані історично, адже саме життя козаків проходило в глухих степових просторах, далеко від культурних осередків.
В2.Свого командира козаки називали гетьманом. Гетьман - від німецького Hauptmann - начальник, командувач. В Україні в ХVI -ХVII ст. - ватажок козацтва, у ХVІІХVІІІ ст. - воєначальник козацького війська, правитель України.
В1. В справжніх козаків не
було команд, а вони створювали курені. Давайте домовимось так, якщо ви козаки то
команди ваші називаються куренями. Тож шановні командири, тобто Гетьмани своїх куренів прошу представити вашу команду. Команда 4 класу «Громада» Девіз:
Будемо дбати –шанувати
Прадавні криниці! Команда 3 класу «Гетьмани»
Девіз:
Козакам від роду до роду
Нема переводу!
В1. Щось ми розговорилися, а наші ж козаки прийшли позмагатися, показати свою силу, спритність та відважність.
В2. Тож приступимо до 1 туру «Спритність, сила та кмітливість»
1. “Сильна рука”
- Щоб мужньо боронити свій народ, свою рідну неньку Україну козаки повинні перетворювати труднощі, мати неабияку силу в руках. У наступному змаганні візьмуть участь щонайсильніші. Буде боротьба ―Сильна рука‖. Взаємно захопивши руками великі пальці, силою нахилити руку суперника не відриваючи ліктя від столу. Суперники бореться один проти одного. Перемагає курінь, члени якого здолали найбільше суперників.
2. “Передача листа”
- Всі ви напевне знаєте і бачили картину на якій зображено той момент, коли дотепні, веселі козаки писали листа турецькому султану. То ж шикуйтесь у 2 шеренги і подивимося котрий курінь швидше передасть написане. На старт. Увага! Почали!
Рівно в полудень з фортечної гармати лунав постріл. За цим сигналом козаки йшли обідати. На обід подавалися тетеря — зварене пшоно або житнє борошно на квасі, варена або печена риба, мед, пиво, галушки, юшка з риби, що називається щербою, куліш із салом, баранина, дичина. Після обіду співали пісні, думи, слухали розповіді і гру кобзарів.
3.“Хто дістане і з’їсть цукерку в тарілці з мукою без допомоги рук”.
А зараз дуже цікаве завдання. По одному з кожного куреня змагаються у такому виді змагань: учасник конкурсу повинен дістати і з’їсти цукерку з тарілку з мукою без допомоги рук.
- Беруть участь всі учасники обох куренів.
В1.Це був останній конкурс цього туру.
В2.Отже переходимо до 2 туру “Жарти та козацькі звичаї‖
- Виконується танцювальний конкурс всі члени куреня по черзі козацький народний танець ―Гопак‖.
- Це був останній конкурс нашого сьогоднішнього змагання. А зараз журі підбивають бали. (поки журі підбивають бали учні переглядають мультик про козаків)
В1.Діти, на сьогоднішньому святі ми з вами проникли в одну із сторінок історії українського народу — козаччину. Ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми вчинками і добрими справами доведе, що козацькому роду нема переводу!
Ведуча: Добрий день, шановні другокласники, учителі!
Ведучий: Ми раді вітати вас на заході, присвяченому посвяті наших другокласників в росинки.
Ведуча: А для початку перевіримо майбутніх росинок присутніх на святі, чи
підготувалися вони до урочистої посвяти? 2-А – ваш загін!
проголошують назву
свого загону та девіз)
Ведучий: Молодці! А справжні росинки повинні знати кричалку шкільної дитячоюнацької організації «Росичі».
Ведуча: Тож, дорогі другокласники, я буду зачитувати слова кричали, а ви вигукуйте «росинята» по команді.
Кричалка:
Хто прийшов до нас на свято?
Всі: Росинята!
Хто веселий і завзятий?
Всі: Росинята!
Любить хто пісень співати?
Всі: Росинята!
Знає хто казок багато?
Всі: Росинята!
Дітвора, куди йде рада?
Всі: В росинята!
Ведучий: Молодці! Із цим завданням справилися добре. Діти, будьте уважними,
виконуючи поставлені нами завдання, за добре їх виконання ви будете отримувати одну з пелюсток веселкової квітки Семицвіта.
Ведуча: Отож, за знання вашого загону та добре виконання кричали ви отримуєте свої перші дві пелюстки. І ми продовжуємо.
Ведучий: Наступне завдання – не важке! Діти, перерахуйте кольори веселки по послідовності.
(Діти називають кольори, помічник по черзі їх показує)
Ведуча: Молодці! І ви отримуєте жовту пелюсточку!
Ведуча:«Казковий марафон» - так називається наступний конкурс нашого свята. За правильні відповіді ви зможете отримати зелену пелюсточку.
1. Що дід посадив, а витягти не міг?
а) ріпку *; б) редиску; в) моркву; г)буряк.
2. 3 якої зернини народилася Дюймовочка?
а) із жита; б) із кукурудзи; в) із гречки; г) із ячменю *.
3. Чим мачуха отруїла Білосніжку?
а) грушею; б) яблуком *; в) сливою; г) вишнею.
4. Як називалося місто, в якому жив Незнайко?
а) Овочеве; б) Фруктове; в) Квіткове *; г) Мальовниче.
5. Який овоч для Попелюшки фея перетворила на карету?
а) кабачок; б) гарбуз *; в) кавун; г) перець.
6. Який листочок вхопила коза-дереза, коли бігла через місточок?
а) березовий; б) липовий; в) кленовий *; г) ясеневий.
7. Тридцять кущів якої квітки мала посадити Попелюшка за наказом мачухи?
а) ромашки; б) айстри; в) троянди *; г) півонії.
8. За якими квітами відправила мачуха падчерку в ліс?
а) підсніжниками *; б) пролісками; в) конваліями; г) медунками.
9. Якназивалася квітка, що виконувала бажання?
1) триквітка; 2) п'ятиквітка; 3) семиквітка *; 4) шестиквітка.
Ведучий: Молодці! Тримайте свою зелену пелюстку!
Ведуча: «Увага», не лякайтесь, адже це назва наступного конкурсу.
Ваше завдання виконувати мої команди при умові, що попереду команди звучатиме слово «увага», якщо ж дане слово не звучить, то і команду виконувати не потрібно. Для виконання цього завдання потрібно всім всати!
- Отже, почали!
Увага, руки вгору!
- Лягли!
- Увага, присіли!
- Увага, руки в боки!
- Впали!
- Заплакали!
- Увага, посміхнулися і вліво повернулися!
- Пострибали!
- Увага, повна тиша!
- Увага, аплодуємо!
Молодці!
Ведучий: Молодці! Чудово справляєтеся із усіма завданнями. Блакитна пелюстка ваша!
Ведуча: А синю пелюсточку ви отримаєте, якщо відгадаєте наші загадки.
Отже, розпочинаємо, будьте уважними.
Довжелезнумаєшию, дужевправно крутить нею. Вищевсіх вона навітках соковитийплідпомітить. (Жирафа)
У Австралії, дитино, чудернацька є тварина, і куди б не йшла гуляти — з нею в сумочці малята. (Кенгуру) Грізний погляд, буйна грива, дужий, спритний, гордівливий. Заричить — усяк змовкає, бо він цар, це кожен знає. (Лев)
Замість носа — п’ятачок, замість хвостика — крючок. Вмить калюжу віднайде, ще й сімейство приведе. (Свиня)
Вона живе в болоті, Зелена, як трава.
І цілий день нам чути
З болота „ква-ква-ква‖. (Жаба)
Ведучий: Молодці! Тримайте синю пелюстку!
(Помічник дає синю пелюстку)
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки, правда? (діти відповідають) І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце.
( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності.( Гидке каченя )
3) -Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися.( Лікар Айболить )
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу.
( Курочка Ряба )
5)– Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників.
( Падчерка )
Ведуча: Молодці, діти! Чудово виконали всі завдання і отримуєте свою фіолетову пелюстку!
Ведуча: Що ж, тоді в добру путь по країні росичів. І нехай ваше життя проходять піл девізом нашої шкільної організації «Росичі»:
Разом:«Людяність хай всіх єднає, хай добро перемагає!»
Ведучий: Цього року ваш загін працюватиме за напрямком
«Рідна мова – пісня солов’їна », який передбачає:
- ознайомлення з українськими казками, прислів’ями та легендами;
- розучити українські пісні, дитячі колискові та інше;
- ознайомлення із дитячою поезією українських поетів.
Разом: На все вам добре! До побачення!
Мета: збагатити знання учнів про народні традиції; відроджувати обряди нашого народу; виховувати любов до народних звичаїв, гордість за український народ, який має давні традиції і багату творчу спадщину; розвивати творчі здібності дітей.
1-й учень Закінчилась у полі вся робота. Земля вже чекає весняної пори. А в хлопців та дівчат своя турбота, Бо потяглися довгії зимові вечори.
3-й учень І заспівало, загуло В селі, неначе вулики гудуть. Ударили музики десь троїсті, Та хлопці вже на вечорниці йдуть.
Господиня |
2-й учень Загомоніли всюди і дорослі, й діти, Діди старі, жінки, чоловіки і молодиці Про співи, жарти, танці і розваги Та про чарівнії зимові вечорниці.
4-й учень Ой завирувало, загуло, Аж луна кругом іде! То весела Калита До нас в гості йде! |
Ласкаво просимо вас, хлопці та дівчата,
Вас, чоловіки та молодиці,
І вас, шановні гості,
Всі діти. На наші веселі вечорниці.
Вчитель.
13 грудня одне з великих і улюбленіших свят – день святого Андрія Первозванного або, як у народі кажуть, свято Калити.
У цей вечір показують всі свої здібності. Але не всяк може потрапити на вечорниці. Якщо не вмієш танцювати, співати, вареники ліпити – засміють і виженуть. Також обов’язковою пекли калиту − цю найвеличнішу ознаку свята. Калита – це такий хлібець, схожий на великого бублика. Старші дівчата в цей вечір ворожили на заміжжя: чи скоро їх віддадуть заміж та яким буде майбутній чоловік. Примічали і якою буде погода. Сьогодні ми з вами повернемося трохи у минуле, щоб відчути красу та поезію давніх обрядів. Завітаймо до однієї української хати, де на нас вже чекають гостинні господарі.
Господиня
Добрий вечір, любі гості,
Просимо до світлиці, Будемо розпочинати Наші вечорниці.
(Стукіт у двері, з’являються дівчата) Дівчата.
А чи можна до вас, господарі, на свято?
Господар
Поспішайте, дівчатонька,
Все приготувати, Бо вже пора вечорниці
Всім нам починати.
Господиня.
Ось наліпимо вареничків, Біленьких, пухкеньких, Та запросимо до нас у гості Хлопчиків гарненьких. Господар.
Щоб вони разом з нами Гарно святкували.
Андріївські вечорниці Піснею стрічали.
1- ша дівчина. Ой, там щось грюкнуло.
Господиня. Та це вам почулося, дівчатка.
(Почувши грюкіт, дівчата виходять за двері й звідти приводять, тримаючи за руки, хлопця)
2 - га дівчина. Ви бачите, хотів нам двері зав’язати, щоб ми вийти не змогли.
3 - тя дівчина. А, то це ти хотів нам шкоди наробити?
4 - та дівчина. Покараємо його!
1 - ша дівчина. А як, як? Що йому придумати?
2 - га дівчина. Вкиньмо його у воду!
Хлопець. Дівчатонька, змилуйтесь! Я ж тільки пожартувати хотів. Та я ж десятому закажу, тільки відпустіть. От як відгадаєш наші загадки − відпустимо, а як ні …
Дівчата разом. (щільно обступають) Вкинемо у воду! Так і знай!
Хлопець. Здаюсь, загадуйте!
4 - та дівчина. Поле не міряне, вівці не лічені, пастух рогатий. Що це?
Хлопець. Небо, зорі, місяць!
1 - ша дівчина. А ну ж бо таку: скорчиться в кішку – розтягнеться в доріжку.
Цю точно не відгадаєш.
Хлопець. Як би не так. Це ж мотузка.
3 - тя дівчина. А спробуй-но мою відгадати: складеш − клин, розкладеш – гриб. Ну, відгадуй, відгадуй!
Хлопець.(падає на коліна) Здаюсь! Дівчатонька, голубоньки, відпустіть. А я вам хлопців приведу!
2 - га дівчина. А правда приведеш?
Хлопець. Чесне слово, приведу. Хоч забожусь. Тільки відпустіть!
2 - га дівчина. Дивись, не підведи.
( Хлопець виходить. Господиня закінчила виготовляти калиту і виходить наперед) Господиня. Ось погляньте, дівчата, яку я вам калиту виробила. А тепер її у піч саджати, щоб випеклась. Але перед тим треба проказати, щоб гарно випеклась. Гори, вогонь, ясно! Повторюйте дівчатонька, за мною.
Дівчата разом. Гори, вогонь, ясно,
Спечи нам Калиту красну,
Щоб ми її кусали і горя не знали!
Господиня. А ти ( називає ім’я дівчинки) окропи дорогу калиті та прикажи, як треба.
2 - га дівчина. Водиця – студениця, Окропи Калиті дорогу!
Від печі до стелі
Щоб ми всі були веселі!
( Господиня “саджає в піч” калиту)
Господиня. А тепер цією свяченою водичкою я вас вмию, щоб були гарні, як калита!
(Чути пісню “Розпрягайте, хлопці, коней”, заходять хлопці)
1 - й хлопець. Дівчатка, а чи можна до вас?
Господиня. Добрий вечір, любі хлопці,
Просимо до світлиці,
Будемо розпочинати наші вечорниці!
2 - й хлопець. Доборий вечір вам, з Калитою будьте здорові!
1 - й хлопець. З калитою золотою, з пресвітлим праздником.
4 - та дівчина. Спасибі, будьте і ви здорові!
3 - й хлопець. Ага, ага, будьте здорові, як наші корови!
2 - га дівчина. Що, що? Здрастуйте і ви, коли кращі не прийшли!
2 - й хлопець. Ой ти ж, чорноброва, як кропива.
Господиня. Та й язички у вас, хлопці. Проходьте вже та сідайте.
(Хлопці сідають).
Хлопець. Здорова була, красунечко, а як тебе звуть?
Дівчина. Як крупи деруть!
Хлопець. Чи можна біля тебе постояти?
Дівчина. Про мене, стій хоч до ранку!
Хлопець. Може поговорити з тобою вийде.
Дівчина. Говорила покійниця до самої смерті, та все хто зна що!
Хлопець. Та й зубата ж ти. А чого ти на мене сердишся?
Дівчина. Та чого мені на тебе сердитися?
Хлопець. Хочеш, я тобі таке розкажу, таке … Тут такого ніхто зроду не чув.
Дівчина. Ой-ой-ой! Ніхто таки зроду…
Господар. Та годі вам. Краще заспівайте.
Господиня. А чи знаєте ви, що в цей день дівчата ворожили, щоб
дізнатися про майбутнього чоловіка?
Хлопець. Поворожіть, поворожіть.
1 - й хлопець. От дивлюся я на вас і думаю: всі дівчата такі гарні, але чого ви всі такі вреднющі?
Дівчата разом. Що? Що?
1 - ша дівчина. Ото завів. А скільки приказок, прислів’їв придумав народ про дівочу красу. Дівчата, нумо пригадаємо!
3 - тя дівчина. Гарна дівчина, хоч з лиця води напийся!
4 - та дівчина. Гарна дівчина, як у лузі калина!
2 - га дівчина. Чорноброва, білолиця, любо, мило подивитись! 1 - й хлопець. Ох уже і хвастухи. А що ви на таке скажете: ох і гарна господиня, три городи – одна диня!
2 - га дівчина. Та хай тобі грець! То ти так про наших дівчат думаєш? Та у твоїх словах стільки правди, як у решеті води!
3 - й хлопець. Хлопці та дівчата, не сваріться та помиріться!
2 - га дівчина. Ну, давай помиримося.
1 - й хлопець. Давай.
Разом. (1 - й хлопець та 2 - га дівчина) Мир миром, пироги з сиром, варенички в маслі, а ми з тобою красні − помиримося!
Господиня. А тепер − ―Від Києва до Лубен‖. Дівчата, заводьте!
Хлопець. Дівчата, а чи готові ваші варенички?
1 – ша дівчина. Ач, який прудкий? Ми ще сьогодні в головну гру не грали.
Хлопець. То давайте калиту.
Господар. Поки дівчата принесуть та підвісять калиту, я вам правила нагадаю. Хто вкусить і не засміється− тому минеться. А хто буде реготати− того наш писар буде писати. До того ж кусати, руками не чіпати. Усі зрозуміли?
Господиня. ( вносить калиту) Ось який гарненький корж. А пахне як! Так і хочеться вкусити! А писар готовий? А тепер дівчата, скажемо про калиту.
Дівчата разом. Ой калита, калита, Із чого ти вилита?
Ой я з жита оповита,
Ой я з сонця налита,
Для красного цвіту, По біломйу світу!
( Калиту стрічкою підвішують до стелі)
Хлопець. Нехай дівчата спочатку до сонця - калити поїдуть, а потім вже ми.
4 - та дівчина. Я першою до сонця – калити поїду.
Господар. Тоді маєш коня.
4 – та дівчина. Дозвольте заїхати до хати.
1 – й хлопець. Заїжджай, але що ти робитимеш в ній?
4 – та дівчина. Їду, їду калиту кусати!
Писар. А я буду писати!
4 – та дівчина. А я вкушу!
Писар. А я впишу!
(Дівчина скаче, підстрибує, намагається вкусити калиту сміється, писар обмазує сажею) 4 – та дівчина. Вам смішки, а спробуйте самі.
1 – й хлопець. А тепер я поїду калиту кусати!
Писар. Ти хто?
1 – й хлопець. Я − Тарас!
Писар. Що хочеш від нас?
1 – й хлопець. Калиту кусати!
Писар. А що везеш?
1 – й хлопець. Міх.
Писар. А що в міху?
1 – й хлопець. Сміх!
Дівчата разом. То засмійся!
1 – й хлопець. Нема чого реготати, коли їдеш калиту кусати!
Разом всі. Раз, два, три.
(Хлопець підстрибує, відкушує калиту)
Писар (Знімає калиту, віддає дівчатам)Калитники-житники, славно дбайте, сонцекалиту прославляйте!
1 – ша дівчина. Калита, калита, солоденька була, Як ми її з’їмо − до сонця полетимо!
Господиня. Зі святом вас, Андрії, Андріївни, Андрійовичі! Нехай ніколи не згасне вогонь ваших сердець на добро і на радість людям!
Господар. Всім хто прийшов на свято − многії та благії літа!
Господиня. А тепер шановні гості, запрошуємо скуштувати вареників та пирогів!
Разом всі. Ласкаво просимо!
Розгадайте кросворд. У виділених клітинках прочитайте назву наступної зупинки
рік...
3. Без рук, без голови, а взимку малює.
4. Біла морква зимою росте.
5. Влітку відпочивають, взимку дітей катають.
Розгадайте ребус. Дізнайтесь назву наступної зупинки.
Прочитайте зашифроване речення.
Ідіть на 1 поверх. Знайдете підказку у подібного мені.
Підказка у вірші. Будьте уважні!
Дитино, не турбуйся!
Подаруночки знайдуться Ти їх тільки пошукай Та підказок запитай. Йди до книжок балакучих Їх вночі безсоння мучить.
Знайдіть значення виразу. Відповідь – наступна зупинка( номер кабінету)
50 – 33+3
Тук-тук-тук! Я Миколай! Привітаннячко тримай: Мир цьому дому й усім, хто в ньому.
Мир і щастя вашій хаті,
Щоб були ви всі багаті,
Щоб біда вас обминала, Тільки радість звеселяла.
Бачу я, ви добрі діти – Буде з того Бог радіти!
Хай же вам, мов сонце
світить,
Захищає, мов покров, Божа ласка та любов!
Сьогодні всі дорослі намагаються зробити дітям подарунки. І я підготував для вас подарунки.
(роздає подарунки) Ось, слава Богу, все роздав, Що міг, і що з собою взяв. Від десь за рік я знов прийду, То може більше принесу.
От настав прощатись час, Залишаю вже я вас. Будьте добрі й завжди щирі, Живіть в злагоді і мирі.
Мамі й татку помагайте, Менших себе не чіпайте. Вчителям у поміч будьте, І мене ви не забудьте.
Швидко мчиться часу лік, Знов прийду я через рік На велике, світле свято. З Миколаєм вас, малята!
Дійові особи:- Коник; - Снігова Королева;
- Віні-Пух; - Лев Алекс;
- Вовк; - Снігурочка;
- Лисиця Аліска; - Дід Мороз;
- Баба Яга; - Карлсон;
(Святково прибраний зал. На сцену під музику із м/ф. «Ну постривай» входить лисиця і Вовк ,переодягнені в Діда Мороза і Снігурочку.)
Вовк: Привіт, хлопчики! Xeлоy , дівчатка!
Бачу Новий Рік ви зібралися зустрічати!
Лисиця:Як у вас сьогодні «круто»!
Всі одіті ах-ти, ну-ти!
А ялинка , Вовік, глянь
Вся у іграшках , у вогнях!
Вовк: Ой , рідненька , а то хто?
Лисиця: Хто та хто? Кінь в пальто! Є у мене, брат, ідея.(шепчуться)
Вовк: Ой, подруженько – сестрице,
Ти найрозумніша в світі дівиця!
(Ховаються. На авансцену виходить Кінь під пісню «Новый Год к нам мчится…»)
Кінь в пальто: Привіт усім!
Ви знаєте, що мене сюди привело?
Наступає Новий Рік – Коня, тобто мій День Народження і я вирішив запросити до себе на свято всіх лісових друзів та всіх вас. Чекатиму з нетерпінням….
(На сцену під музику вибігає Лисиця та Вовк і накидають на Коня сітку)
Кінь: Ой, за що!Пустіть мене!
Віні-Пух все одно мене спасе.
Лисиця: Ой-ой-ой!!!
Не злякаєш ти наше дружнє товариство.
Вовк: Так-так-так! Це саме так!
Аліска в цьому ділі справжній мастак.
Лисиця: Послухай, Вовік, без ля-ля,
Треба сховати швидше цього коня…
(Під музику сходять із сцени. Із протилежної сторони виходить Віні-Пух із медом та квітами, співаючи пісню «Ктоходит в гости по утрам…)
Віні-Пух : Хеппібьоздей! 2р
Хеппібьоздей! 3р
(Стукає в двері, ніхто не відкриває. Ніхто не відкриває. Мабуть він пішов десь погуляти. А серед вас, діти, його немає?А давайте ми потанцюємо, а тим часом, він може зявиться)
Танець «Макарена»
Віні-Пух : Немає Коня. І де ж він? Може мені звернутися до
Мудрої Сови? – Тітонько Сова, а чи не підкажете…
Сова: Так! Я, Мудра Сова, мушу донести такі слова:
Вкрали Коня Лисиця і Вовк,
Які в хуліганстві знають толк.
Віні-Пух: Ой, діти , та що ж мені робити,
Як же Коника звільнити? Адже на порозі Новий Рік – його День Нарождення.
Сова: Що робити, що робити!? Збиратися в дорогу, імениннику на допомогу.
( Віні-Пух біжить круг ялинки,наспівуючи такі слова:)
Віні-Пух: Я Віні-Пух, я Віні-Пух
Я полечу, як справжній пух
І звільню я Коника
Вірного мого дружка.
(На сцену вибігає Карлсон.)
Карлсон: Куди це ти ,Віні,поспішаєш?
Віні-Пух: Визволити Коника, тому що без нього ми не можемо розпочати Новорічне свято. Допоможеш мені?
Карлсон: Якщо заправиш мій двигун ( погладжує себе по животі ) медом чи ще чимось солоденьким, то я полечу на
розвідку.
Віні-Пух: Добро! Дає Карлсону бочечку з медом. Віні сходить із
Сцени.
Карлсон: А ви діти любите солодощі? Давайте пограємо з вами в
Ігри.
Ігри: «Зрізалочка», «Жвавчик» (одбівки)
Звучить музика ,на сцену виходить Віні, з іншої сторони Яга.
Віні-Пух: Привіт бабусю, привіт Ягусю! Допоможи знайти Коника.
Яга: Хоч і вредна я була
І напакостила не раз,
Але я й допомагаю,
Коли настрій гарний маю.
Віні-Пух: Діти. Допоможете розвеселити Бабусю Ягу?
Діти: Так!
Яга: Ой! А я й не помітила як тут людно.
Всім хлоп’ятам і дівчатам, і мамусям, і бабусям шле привіт ваша Ягуся!
(«Танець з мітлою» , «Бубон весельчак»)
Яга: Добре,молодці! Що ж я вам допоможу ( витягує з мітли антену і мікрофон, говорить ) Дупло, дупло, я гніздо! Як
мене чути? Всім моїм сестрицям шукати Коника. Кінець зв’язку.
Віні: Ой. Ну тепер Лиска і Вовк будуть загнані в глухий кут. Яга: Так! А поки мої подруженьки будуть шукати іменника, давайте відгадайте мої загадки.
Загадки
( Звучить телефонний дзвінок)
Яга: Прийом, прийом… Ягуся на проводі. Що не знайшли? І там не було? Що ж є у мене ще один друг – лев Алекс. Тільки треба подивитися де він. (починає чаклувати) Абри-кабри-дабри-фу… Ось він аж де, на Мадагаскарі!
Віні-Пух: Ой, Ягусю, ти сама розумна лісова краля! Яга: Ти ще не бачив, яка я була 300 років тому, коли була молода. Сідай, Віні на мітлу-скутер і полетіли, немає коли нам теревені розводити. Герої сходять із сцени під музику. З іншої сторони сцени виходить Алекс. На екрані зображення Мадагаскара. Алекс: Ой, щось зовсім сумно. Друзі пішли прогулятися джунглями.
( Під музику на сцену вилітає Яга х Віні, а з іншої сторони Карлсон.) Яга: Привіт, Алексе, ляпота яка у вас тут! У нас велика проблема, слухай ( прискорено звучать слова ), ось так усе було. Допоможеш?
Карлсон: Може він тут десь на Мадагаскарі. А то я облітав все наше лісове царство і ніде не знайшов.
Алекс: А фотографія іменинника у вас є?
Віні-Пух: Ой, ні! Я не взяв.
Алекс: Зараз я включу свій планшет і подивимось в інтернеті. Це він?
Віні-Пух: Ні, це його двоюрідній дядько
Алекс: А це він?
Віні-Пух: Ні, це його двоюрідні батьки. Так, ось він.
Алекс: Що ж, я зараз перешлю фоторобот моїм друзям і
Вони пошукають, а ми тим часом потанцюємо
Під мадагаскарські ритми. Згідні?
Танець «Мадагаскар»
Алекс: Здається мені прийшло повідомлення.( виймає телефон читає ) Не знайшли ми вашого героя, його ніде немає.
Що ж, я думаю, нам потрібно звернутися до Сніжної
Королеви, яка має надзвичайну магічну силу.
Карлсон: Тоді поспішаймо в дорогу.
Алекс: Удачі! А я не знаю, який сніг і що таке зима. Може Потанцюєте мені якийсь зимовий танець, наприклад,
Танець сніжинок.
(Герої під музику злітаються із сцени, залишається Алекс, який танцює з дітьми.)
(«Танець сніжинок», «Ла-ва-та», «Вперед 4 шага». Звучить музика, шум вітру
на сцену виходить Снігова Королева, з іншого боку – герої.)
Снігова Королева: Рада вітати вас в моєму модернізованому сніжному
царстві. Що вас до мене привело?
Віні-Пух: Ми дізналися, що ти маєш сучасний супутниковий Зв'язок і можеш допомогти нам знайти нашого Коня.
Снігова Королева: Не має проблем. Бере планшет. Це ваш друг?
Віні-Пух: Так, так!
Снігова Королева: А щоб повернути його, мені треба скористатися
старим методом - своїми магічними силами.
(Звучить магічна музика, шум вітру, потім зявляється світло та Коник з Лисицею та Вовком.)
Віні-Пух: Ой, ура мій Коник!
Лисиця: Простіть, простіть мене. Це не я.
Вовк: І не я!
Яга: А хто ж тоді?
Лисиця: Це злі сили попутали нас, але ми обіцяємо
виправитись.
Разом: Дід Мороз! Снігурочка!
( На сцену під пісню виходять Д.М. та С.)
Пісня Діда Мороза
Дід Мороз: Ось і ми явились вчасно. Бачу все у вас прекрасно!
(дивиться на ялинку) Тільки що у вас з ялинкою?
Яга: Ялинка як ялинка!
Дід Мороз: Та мені , друзі, цікаво де на ялинці вогні?
Снігуронька: Не загорілися вони!?
Дід Мороз: Що ж настав час запалити вогні та розпочати Новорічне
Свято!
Гей, ялинко, мить вже близько,
Спалахни яскравим блиском!
Снігуронька: Коли разом скажемо ми:
Ялинко, засвіти вогні!
Разом: Ялинко, засвіти вогні!
Віні-пух: А що ж робити з цими капосниками, які хотіли зіпсувати нам свято?
Дід Мороз: Ми зараз потанцюємо і придумаємо випробування для них. А ви готуйтесь.
Хоровод « У лісі, лісі темному»
Снігова Королева: Щось жарко стало! Хоч би чогось холодненького! Снігурка: Так ось дітки заспівають нам пісень про зиму, сніг,
Заметіль і цим допоможуть тобі трішки охолонути
(Звучить пісня. Діти співають)
Дід Мороз: Добре, залишайтесь на святі, але будьте чемні. Діти, а хто знає віршики про зиму, Новий Рік, про мене?
Підніміть руку – я побачу.
(Снігурка викликає на сцену 4-5 дітей)
Конкурс віршів. Ігри…
Снігова Королева: А я хотіла сказати вам по секрету, що маю власне
агентство мод «Північне сяйво».
Снігурка: Ти мабуть помітила, які красиві сьогодні діти? Снігова Королева: Так! І саме тому Я хочу влаштувати невеличке дефіле – парад костюмів. Ваше завдання стати по парах і під музику виконувати за мною рухи. А наше журі, на чолі з Дідом Морозом, оберуть найкращу модель нашого казкового агентства.
(Звучить музика.) Дефіле. Ігри.
Дід Мороз: Що ж завершується зустріч наша!
Скільки тут зібралось нас!
Всі живіть у щасті й мирі,
У здоровї повсякчас!
Снігурка:З Новим Роком всіх вітаємо!
Він ступає на поріг.
У житті вам всім бажаю
Тільки радісних доріг! Алекс: Виростайте в дружбі й мирі, Чуйні серцем, чесні й щирі! Віні-Пух: Вам бажаєм радощів і сміху
І багато снігу всім на втіху!
Яга: Щоб з вами траплялись приємні лиш дива!
Лисиця: І щоб нечиста не попутала бува!
Сніжна Королева: Нехай відступлять всі негоди!
Карлсон: Нехай звучить повсюди всіх!
Вовк: Нехай для вас дітей веселих
Він буде не просто новий,
Разом: А щасливий Новий Рік!!!
(Фінальна пісня . Новий Рік)
Сяє срібний сніг,
Наче вітер, сани мчать.
Дзвенить веселий сміх
І бубонці звучать.
На санях – літунах
Покататись всі спішать,
Лунає наша пісня
І бубонці звучать
П-В: Новий Рік! Новий Рік! Прийшов Новий Рік!
Усім нам , усім вам радість він приніс!
Щастя вам, щастя вам бажаю усім!
Хай збуваються у вас мрії всі, всі, всі!
Одбівка
Cценарій шкільного туру конкурсу Мистецький дивокрай Черкащини
Звучить Гімн школи
В. Вітаємо вас на шкільному турі конкурсу «Мистецький дивокрай
Черкащини»
В. Якщо друг у тебе є, Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
В. Запрошуємо на сцену дует Демченко Сергій та Машкова Ольга з піснею «Кращі друзі»
В. Співуча моя Україно,
Хай буде щасливим твій шлях,
Хай пісня твоя солов’їна
Лунає, як нині, в віках.
В. «Рідний край» виконує Білоушенко Анастасія.
В. Вишнева моя Україно, Матусю рідненька моя!
Полями, садами твоїми Стою зачарований я.
В «Наша Україна» виконує Мельник Максим.
В. Ну що б, здавалося слова, Слова та голос – більш нічого,
А серце б’ється, ожива, як їх почує.
В Ліна Костенко «Страта Марусі Чурай» виконує Ухань Анна.
В. Дощик не страшний дитині, Не сидиться їй в хатині.
На велосипедику гасає,
Парасольку в руці тримає.
В «Дощик» Виконує Машкова Ольга.
В. Це почуття словами не можливо передати
Це почуття таїш ти у своїй душі
Як добре що ми вміємо кохати
І про кохання вміємо писать пісні.
Для вас співає Богуш Юлія «Закохаюсь»
В. Україна моя починається
Там де доля моя усміхається І як пісня, як спів солов’їний, не кінчається Україна.
В «Пісня про Україну». Виконує Вікторія Лисенко.
В Мама – найкраща людина у світі.
Знають це всі – і дорослі, і діти. Морок не ляже на рідній поріг
Мама не пустить, вона – оберіг.
В. «Я спитала у матусі» Виконує Софія Максимова
В Мріє в житті кожна людина,
Чи то вже дорослий, чи то ще дитина. В мрію свою вірить й плекає,
Та чи здійсниться, вона ще не знає.
В. «Острови мрій» виконує Шапран Анастасія
В Джаз – це символ єдності й миру,
Джаз стирає межі між людьми,
Джаз чудовий. Віддав би півсвіту За звуки його на заході, в ночі.
В «Лунає джаз» Виконує Заболотня Даша
В |
Весна! Весна! Повітря дзвін І світлий небокрай! Очам блакить дарує він І голосів розмай. |
В |
«Весна» Виконує Жало Даша |
В |
Янголи не сплять, коли ти спиш, вони літають |
Долю бережуть, та твої сни охороняють.
В «Крила янгола» Виконує Зуєнко Вероніка
В А пісня — це душа. З усіх потреб потреба. Лиш пісня в серці ширить межі неба. На крилах сонце сяйво їй лиша. Чим глибша пісня, тим ясніш душа.
В «Сонячні крила» Виконує Агєєва Катерина
В «Пісня молодого Казанови» виконує Тараненко Ярослав
В «На аероплані» Виконує ансамбль «Юність Корсунщини»
Сценарій свята «Зустріч птахів»
Мета: поглибити знання дітей про звичаї і традиції українського народу, розвивати спостережливість, творчі здібності учнів. Виховувати любов до природи. Учень1. Знов починається весна – знов починаються дива!..
То серед двору із-під снігу раптово визирне трава, то раптом лагідні веснянки засіють щоки та носи чи розщебечуться ще зранку птахи на сотні голосів!
Учень 2. Йде весна-красна в зеленій хустинці. Несе весна-красна у хустинці гостинці:
Ягнятам – травицю, гусятам – водицю,
Качатам – ряску, а малятам – ласку.
Учень 3. Доброго ранку!- травам росистим,
– Доброго ранку!- квітам барвистим,
– Доброго ранку!- сонечку ясному,
Людям усім та усьому прекрасному.
Ведучий. Земля приваблива у різні пори року. А весною все ж таки квітучіша і запашніша, гарніша й чистіша. З давніх-давен у нашого народу було одне з найулюбленіших свят – Зустріч весни, що приходило пишно і радісно. Навесні пробуджується земля, оживає природа, а з нею – радісні клопоти хлібороба. Після холодних коротких днів і довгих зимових вечорів молодь отримувала можливість вийти на залиті сонячним світлом левади, вкриті першою прозеленню пагорби, де дихалось на повні груди і співалось на повен голос. Весну, за уявленням предків, приносили на крилах птахи.
Перші весняні промені сонця пригрівають землю, швидкі струмочки знову співають свою пісню. З вирію повертаються на батьківщину наші пернаті друзі. Тому сьогодні ми розпочнемо свято зустрічі птахів.
Учень 4. Весна іде! В повітрі молодому
Далекий крик мандрівних журавлів
Вже розітнувсь: ключем вони додому
У рідний край летять з чужих країв.
Учень 5. Ой, як високо в блакить Хмари піднялися! Як горобчик цвірінчить Весело на стрісі!
Учень 6. І сонечко все дужче гріє
Голубить і сади й поля.
І кожен з нас теплу радіє,
Життям вже повниться земля. (Звучать голоса птахів).
(Виходять Сонечко, сонячні промінці, квіточки. Діти-квіти розбігаються по залу, присідають і вдають, що сплять. Дві дівчинки-сонячні промінчики бігають між ними і дзвіночками будять їх від сну). Сонечко. Добрий день, мої хороші, Хлопчики й дівчатка
Радо із весною хочу вас вітати!
Я – весняне, ясне сонце,
Засвітило всім у віконце.
Я прокинулось рано,
Бо я сонечко весняне,
Обійшло гаї, поля – Чорна всюди ще земля.
Учень7. Сонце, сонечко, дружок! Подивись, сумний лужок.
Та щоб стало веселіше,
Грій частіше і світліше.
Рідну землю зігрівай,
Їй ти сили придавай,
Щоб росло все й розквітало У чудовім нашім краї.
1-Й СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЧИК:
Годі, квіточки, вам спати
Час давно вже вам вставати
Гляньте, сонечко сміється
В небі жайворонок в’ється
В’ється, радісно співає
Він весну вам сповіщає.
2-Й СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЧИК:
А весна та чарівниця Щиро вам несе гостинці
Пташка, рибка, звір на волі
Божа бджілка, квітка в полі –
Всі весною оживають
Весну-красну прославляють.
(Квіти пробуджуються, позіхають, встають)
1- КВІТКА: Що трапилось? Чую дзвін!Та звідки він?
2- КВІТКА: Хто нас розбудив ми так солодко спали ?(позіхає) 3- КВІТКА: Ой, а мені холодно, я змерзла.
4- КВІТКА: Я здогадалась! Мабуть це вже весна. 1-КВІТКА: То чому не чути співу пташок.
2-КВІТКА: І струмочки чомусь не дзюрчать
3- КВІТКА: Певно ми зашвидко прокинулись, давайте ще поспимо.
(хочуть знову заснути, але промінчики настирливо будять їх дзвониками).
4- КВІТКА: Ні, ви чуєте? Нас справді хтось хоче збудити.
1 ПРОМІНЧИК: Прокидайтесь, прокидайтесь! Це ми сонячні промінчики.
2 ПРОМІНЧИК: Досить спати милі квіточки, на вас чекає велика справа.
1-КВІТКА: На нас? Але ж ми такі маленькі, безпомічні. Хіба ми можемо комусь допомогти?
1 ПРОМІНЧИК:
Вставайте, будемо весну закликати Перелітних птахів зустрічати.
Бо яка ж то весна, коли не чути голосного щебетання пернатих. Здавна вважали, що тепло приносять на крилах саме перелітні птахи.
2 ПРОМІНЧИК: То ж давайте любі друзі пісню заведемо, будем весну прославляти веснянки співати.
Пісня – веснянка «Ой, минула вже зима».
Учень 8. Крутими верховинами,
Барвистими долинами,
Лугами, сінокосами,
Гаями стоголосими,
Степами, перелогами,
Широкими дорогами
Барвінками уквітчана
Гучна, ясна, красна Іде Весна!
Учень 9. Привітанням журавля
Вона пробуджує поля,
Небеса і ручаї
Та заквітчує гаї. І усякий мене зна Здогадались?
Це – Весна! (Заходить Весна) Весна. Добрий день, мої любі друзі!
Я – Весна, Я три місяці в садочку Зимувала на кілочку. Від морозів і вітрів
Берегла озимий хліб.
Ниточки для травки ткала,
Сорочку сонечку зв’язала,
В голубі легкі пушинки
Весняні вдягла хмаринки,
Повернула всіх птахів Із вирію у рідний дім.
Я чорну землю розбудила,
Уквітчала її рястом Барвінком укрила.
Ведуча. Ой, весна, весна, днем красна, Що ти нам, веснонько, принесла?
Весна. Принесла я вам літечко,
Щоб родилося житечко,
Ще й озимая пшениця
І усякая пашниця,
Ще й чарівні квіточки,
Щоб квітчались діточки.
Коробочку з веретінцями,
А скриночку з червінцями,
Старим бабам по серпечку,
Старим дідам по кийочку, Малим дітям по яблучку.
А де ж моя матінка Земля? (Виходить Земля)
Ведуча: Просимо Вас, Земле, рідна мати Весну красну зустрічати І сьогоднішнє свято зустрічі птахів Розпочати.
Земля: Спасибі вам, друзі, на добрім слові, Що не забули запросити матір на свято.
Я бачу зустрічати весну ви готові
Прийшло на свято вас досить багато.
Ведуча. Весняночка – панночко, а що ти нам ще принесла?
Весна. Я багато для вас загадок принесла. 1) Де пройде чарівниця , Там все оживає :
Земля свої квіти викидає,
Сонечко припікає, Зеленіє трава.
Скажіть, хто це бува? (весна). 2) Що у світі найсвітліше , Що по небу вдень гуляє.
Ніч приходить спочиває? (сонце).
3) Довго мене нема –
Все в’яне ,
А як пройду – Знов оживає. (дощ). 4) Горя у неї немає, А сльози проливає? (хмара). 5) Тільки він землю умиє,
Уся вона зразу зеленіє? (дощ). Весна. Діти, любі ви мої , Я за вас радію.
Про таких друзів , як ви ,
Вже давненько мрію
Працьовитими зростайте,
Вчіться, не лініться, Поважайте вчителів,
Та матусям помагайте .
Я ж тепло вам принесла, Радість подарую,
Красне літечко зустріну, Й далі помандрую.
Я з вами не прощаюсь, але мені пора вирушати далі, маю справ багато, бувайте здорові!
Учень 10. По всіх усюдах пісня лине усе пробуджує від сну і всі комашки, всі рослини вітають чарівну весну.
Учень 11. Весна іде, весна іде Весну вітайте, діти,
Пташиний спів вона несе Тепло і перші квіти.
Учень 12. Пісенька весняночка
На веснянім лузі,
Станьмо всі у крузі.
Будемо співати,
Весну прославляти.
Учень 13. Сонечко кохане,
Сонечко весняне
Промінцями сяє, Землю зігріває. Виростають квіти, І радіють діти.
Весну прославляють,
Щастя всім бажають.
Пісня «Прилетіли шпаки».
Ведучий. З 21 березня по старому звичаю починається місяць птахів. Діти присвячують його маленьким друзям: розвішують на деревах тисячі пташиних будиночків, влаштовують безплатні їдальні для милих гостей, проводять свята-зустрічі з птахами. На земній кулі їх налічується 9000 видів.
22 березня – свято Сорока святих. Вважають, що з цього дня має розпочатися справжня весна, і птахи почнуть масово прилітати з вирію. А щоб весна була дружньою, родючою, багатою на пташиний спів , матері за народною традицією напередодні випікали з тіста фігурки у вигляді птахів. Їх називали ―жайворонками‖ чи ―голубами‖ і давали дітям, щоб вони ходили вулицями і закликали птахів із вирію.
Дівчина: У нас здавна є традиція славна:
Воду брати з чистої криниці, Муку з ярої пшениці,
Руками добрими замісити
І гостей на свято запросити.
Дівчатка: Ой, виходьте, дівчата, Будемо весну стрічати, Весну красну вітати.
(Звертаються до дівчини). А правду кажуть старі люди, що весну птахи на крилах приносять?
Дівчина: Правду.
Йдіть до мене, жайворонки беріте,
На високу гору йдіте. Пісеньок гарних співайте, Весну-красну величайте.
(Дає дітям печиво “жайворонки”).
Благословляю вас, діти, весну закликати із веселою посмішкою і жайворонкомпташкою. Діти підносять вгору “жайворонків” і промовляють.
Діти: Пташок викликаємо із теплого краю: Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки.
Вчитель. Як не злилася Зима, прийшла пора і їй відступати. Адже птахи принесли весну. А що ж роблять птиці навесні, коли із вирію повертаються? Учениця. Що роблять птиці навесні, Коли із вирію вертаються?
Вони в такі блакитні дні
З ланами і людьми вітаються.
Чиї ж то голоси дзвенять,
Як ліс під сонцем вишумовує?
Дрозди й синиці гомонять Пташиною своєю мовою.
Що робить жайворон-трудар.
Як луг ромашками квітчається?
Він з неба розсипає жар,
І щедра пісня не кінчається!
Учень 14. Гляньте, сонечко сміється,
Птаство з вирію несеться,
В’ється, радісно співає,
Про любу весну сповіщає.
Учень 15. Тож давайте, любі діти,
Весну прославляти,
Птахів, що летять до нас,
Славно зустрічати.
(Виходять діти в масках птахів). Шпак. Я, шпак, я перший приношу весну, Бужу все від зимового сну.
Співаю я під вікном,
Люди назвали мене шпаком. Журавель. Облітав я, обходив Сто морів і сто земель.
Крила, ноги натрудив,
Всього я надививсь,
І можу я сказати,
Що найкраща земля – Рідна наша сторона.
Ластівка. Ластівки – невтомні трудівниці, Працьовитіш не знайдеш ти птиці.
З глини зліпили чудо-гніздечко,
Відклали в ньому маленькі яєчка.
І ось безпорадні пищать пташенята,
І приносять їм їжу батьки так завзято!
Соловей. Я, співучий соловей, Хороший настрій маю.
Весні радію я тепер, Літаю і співаю.
Гарний голос маю,
Тьох та тьох, тьох та тьох – Все собі співаю.
Жайворонок. Поле ще дрімає під снігом, А жайвір чарує всіх співом.
Високо в повітрі «зависає», Мелодійні пісні розсипає. «Польовий соловейко» співом заллється, І сонечко зійде, йому усміхнеться.
Дятел. Наче барабан у лісі: «Тук – тук – тук». Дятел учепився за сосновий сук.
З-під кори дістане шкідників-комах.
Це санітар лісу, він корисний птах.
Зозуля. Просим, діти, людство Вас! Поважайте і шануйте
Друзів ваших, тобто – нас.
Не вбивайте, не руйнуйте,
Захистіть від зла житло,
Якщо хочете, щоб птахи Для душі несли тепло.
Під фонограму птахи вилітають зі сцени.
Учень 16. Богдан взяв татів молоток
І каже: «Знаєш, тату,
Тепер іду я у садок Хатинку будувати.
Шпаки в садок наш прилетять,
Коли весна прилине,
В моїй хатинці закладать
Шпаки почнуть родину».
А тато каже: «Все це так, –
І до синка сміється – А знаєш, як хатинка та,
Що ти будуєш зветься?». Ведучий: Як називається ця хатинка?
Всі: Шпаківня. (Виносять шпаківню) Ведучий: Запам’ятайте, любі друзі! Не можна майструвати пташині будинки з фанери, бо вони холодні. Чим тепліше і привітніше ми зустрінемо пташок, тим вдячніше вони будуть дбати про здоров’я й урожай наших садів, парків та лісів.
Учень 17. Любий друже, мій школярик,
Уявляєш скільки птахів
Можуть нищить, поїдати Червів, комах, гризунів?
Учень 18. Люби, шануй веселу пташку Її довір’ям дорожи. Віддячать нам за нашу ласку Садів крилаті сторожі.
Учень 19. Природа рідна – наша втіха, Тож хай вона не знає лиха!
Ми всі господарі Природи, То ж збережемо її вроду.
Учень 20. Послухай, як струмок дзвенить, Як гомонить ліщина. З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна!
Учень 21. Послухай, як трава росте,
Напоєна дощами, І як веде розмову степ З тобою, з колосками.
Учень 22. Послухай, як вода шумить, Дніпро до моря лине. З тобою всюди кожну мить Говорить Україна!
Пісня «Повернулися лелеки».
Учень 23. Ми співали й танцювали. Із святом всіх привітали.
Завітайте ще до нас!
Прощавайте, в добрий час!