Проект "Добро починається з тебе"

Про матеріал

Проект "Добро починається з тебе" допоможе дітям у ході заняття замислитися над поняттям "добра", пограти у різні ігри та отримати кінцевий результат проекту - модель дівчинки Доброти.

Перегляд файлу

Проект   «Добро починається з тебе»

Мета: допомогти учням з'ясувати сутність поняття  «доброта»; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих, гуманних вчинків, розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя до людей з обмеженими можливостями, розвивати потребу робити добро , не чекаючи винагороди, допомогти зрозуміти, що кожна людина може розпочати творити добро і це добро починається саме з неї, розвивати мовлення; виховувати кращі людські якості, почуття любові та поваги до інших людей.

Обладнання: презентація, конверти із завданнями для кожної групи, тлумачний словник, картки із малюнками для гри, олівці, фломастери, медалі, плакат «Дівчина Доброта»

Хід заняття

І Організаційний момент

ІІ Вступ

Вчитель Сьогоднішню виховну годину я хочу розпочати словами відомого французького письменника  Віктора Гюго:

У цьому світі є тільки одна річ,

Перед якою належить схилятися, це –

Геній, і одна річ, перед якою слід

Упасти на коліна, це - …

В. Гюго

- Діти, як ви гадаєте, що треба вставити у пропуски? (відповіді дітей) До кінця сьогоднішньої виховної години ми зможемо відповісти на це питання і дізнатися чи ви були праві.  Послухайте казку:

ІІІ Розповідь казки

«Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Не весело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивого, старого чоловіка, який прожив уже більше ста років:
- Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.

Подумав чарівник і сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.

Уранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.

- Ось вибирай, - сказав чарівник. – Одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Журба, п’яту – Доброта.

- Усі вони прекрасні, - сказала Любов. - Не знаю, кого й вибрати…

- Твоя правда, - відповів чарівник, -всі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери тільки одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя.

Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до Доброти і простягла їй руку…»

  • Чому дівчинка простягла руку саме Доброті?

ІV Мозковий штурм

  •  А що таке доброта для вас? (запис на дошці)
  • А як нам можна дізнатися, що таке насправді доброта? (відповіді дітей)

V Звернення до тлумачного словника

ДОБРОТА́ -  чутливе, дружнє ставлення до людей. 

 VІ Гра «Мікрофон»

  • А для чого треба бути добрим? (відповіді дітей)

VІ І Повідомлення теми виховної години

Ми сьогодні поговоримо про добро. Саме про добро до людей з обмеженими можливостями. А що це за люди?

    Розповідь про Тимофія (не називаючи ім’я) На сьогоднішню виховну годину я хотіла запросити хлопчика такого віку, як ви. Він дитина інвалід і не має можливості ходити до школи як ви, він не має друзів. Не знає що таке ганяти на перерві, виступати на сцені, грати у футбол чи на якомусь музичному інструменті. Доля розпорядилася так, що він не такий, як інші. Як ви гадаєте цьому хлопчику весело живеться? Але він відмовився? Чому? (відповіді дітей) (тому що злякався, що з нього ви будете сміятися, тикати пальцем) Бо зазвичай так роблять діти коли він намагається йти по вулиці з батьками, бо сам він не ходить. А знаєте , діти, а я не змогла бути за вас на 100% впевнена, що ви не підведете, не образите, не сміятиметеся. Бо в нашому класі, на жаль, сміються з однокласників, ображають, сваряться діти.

      Ось тому я пропоную на сьогоднішній виховній годині ще раз поговорити про добро та створити проект «Добро починається з тебе» Я хочу, щоб кожен з вас замислився над тим, який я повинен бути, щоб не ображати, не дражнитися, не насміхатися, співчувати та допомагати. І наступного разу я могла сміливо сказати МОЇ діти співчутливі, не образять. Приходьте, будь ласка.

Перед початком роботи я пропоную пограти у гру і трішки відпочити.

VІ І І Тренінгова гра «Знайди собі подібного»

  Кожному гравцеві на спину кріпиться зображення з якимось предметом. Діти повинні якомога швидше знайти собі подібного і сісти на вибране місце. Перемагає та команда, яка швидше всього це зробить. Той хто залишиться один запитати, що почував, коли залишився один (прикріпити саме тій дитині яка ображає інших). Чи сподобалось йому це відчуття?

  Мабуть, такими ж самотніми почуваються люди з обмеженими можливостями, коли з ними ніхто не хоче спілкуватися

 ІХ Завдання для груп

У нас утворилися групи «Сердечки» , «Лікарі», «Художники», «Сонечки».

Перш, ніж я видам завдання кожній групі, давайте пригадаємо, що таке проект? (Це задум, який буде здійснено в майбутньому) У нас сьогодні в кінці нашої виховної години повинна з’явитися модель дівчини Доброти із нашої казки. Яка вона повинна бути? Для чого нам потрібна ця модель? (відповіді дітей)

Давайте розглянемо алгоритм роботи над проектом. 

Пригадайте правила роботи у групах. (відповіді дітей)

           Завдання кожній групі:

«Сердечки» (створити золоті правила доброти, біля кожного  серця написати правила для доброї людини

«Лікарі» (Створити рецепти доброти. Вся група добрі лікарі, які повинні придумати рецепти ліків від «людських хвороб». Наприклад: злість, грубість)

«Художники»  (створити скриню з дарами доброти, намалювати дари та вкласти їх у скриню)

«Сонечки»  (розглянути різні ситуації, надати поради)

Ситуація 1

У мене в класі немає друзів, до мене воро­же ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Всі учні класу якісь дивні, дуже часто бувають злими, а мені так хочеться мати друзів.

Що мені робити? До кого звернутись по допомогу?

Ситуація 2

Твій однокласник випадково впав і дуже забився, що не може піднятися. Всі діти розбіглися, коли побачили, що сталося.

А як вчиниш ти? Дай поради своїм однокласникам

 Ситуація 3

Ви з друзями граєтесь на майданчику у рухливу гру. На інвалідному візочку їде дідусь. Дідусь заважає вам гратися.

Як ви вдієте?

Х Виконання завдань у групах

На виконання надається 7 хвилин (під музику Бетховена «Лунная соната»)

ХІ Захист проектів

Кожна група представляє результат своєї роботи

ХІІ Перегляд презентації «Вони теж були інвалідами»

При розповіді про Бетховена нагадати, що коли діти працювали над створенням  проекту лунала саме його музика

ХІІІ Підсумок

Притча «Всё оставляет свой след»

  • Який висновок можемо зробити для себе із цієї притчі? (відповіді дітей)

         Гра «Мішечки»

Вчитель. Як ви бачите, в нас є цікавий ранець, який пустує ось тут серед класу. Давайте вирішимо цю проблему, запишемо на листочках людські чесноти, близькі до добра, складемо в рюкзак, щоб взяти з собою в життя. (Чесноти доброти: довіра, чуйність чесність, щедрість, вірність, взаєморозуміння, співчуття повага.)

Також, в нас є «сміттєвий мішечок», в який потрібно помістити записані негативні риси характеру. Отож, напишіть на листочках негативні риси характеру людини. Після того, як листочки з написами будуть поміщені в «сміттєвий мішечок», ми його зав’яжемо міцно-міцно. Щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.

    Давайте повернемося до слів Гюго, що ж треба вписати у пропуск? (Діти  відповідають) Так, «Добро» (вчителька вписує слово).

  • Закінчити наш захід я хочу такими рядками, які допоможуть мені прочитати діти (роздати дітям слова)

Вірш

Врятує світ краса -

Завжди так говорили

Тепер врятує світ лиш доброта

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла, людина вже не та,

Тож, люди на Землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен зміг серед краси прожити

         У царстві справедливості й добра.

Заключне слово

      Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилося усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро! Якщо хочеш щоб тебе оточувало  добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»! (вручення медалей)

 

 

E:\Документы\Робота\фото\4-Б\Добро починається з тебе\IMG_6046.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Врятує світ краса -

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла, людина вже не та,

Тож люди на Землі,

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра…

 

 

 

http://4.bp.blogspot.com/-dulOcyyiqcA/UMA95uW-KJI/AAAAAAAACkI/s_q2UNXiSqo/s1600/%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA+%25D1%2581%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2586%25D0%25B5.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-dulOcyyiqcA/UMA95uW-KJI/AAAAAAAACkI/s_q2UNXiSqo/s1600/%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA+%25D1%2581%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2586%25D0%25B5.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-dulOcyyiqcA/UMA95uW-KJI/AAAAAAAACkI/s_q2UNXiSqo/s1600/%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA+%25D1%2581%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2586%25D0%25B5.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-dulOcyyiqcA/UMA95uW-KJI/AAAAAAAACkI/s_q2UNXiSqo/s1600/%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA+%25D1%2581%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2586%25D0%25B5.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-dulOcyyiqcA/UMA95uW-KJI/AAAAAAAACkI/s_q2UNXiSqo/s1600/%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA+%25D1%2581%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2586%25D0%25B5.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-dulOcyyiqcA/UMA95uW-KJI/AAAAAAAACkI/s_q2UNXiSqo/s1600/%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA+%25D1%2581%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2586%25D0%25B5.png 

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
3247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку