Проект "Людина серед людей"

Про матеріал
Мета проекту : - поглибити знання учнів про таку рису характеру , як вихованість ; - сприяти розвитку творчої активності , навичок самоосвітньої діяльності , формуванню ключових компетентностей учнів ; - прищеплювати дітям культуру поведінки та правила поведінки , що роблять людину вихованою , культурною , духовно багатою . - виховувати тактовність , скромність , уміння аналізувати будь – яку ситуацію , засуджувати прояви негативної поведінки .
Перегляд файлу

Проект « ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ»

Тип проекту : Інформаційний 

Мета проекту :

  • поглибити  знання  учнів про таку рису характеру , як  вихованість ;
  • сприяти  розвитку  творчої  активності , навичок  самоосвітньої  діяльності , формуванню ключових  компетентностей  учнів ;
  • прищеплювати  дітям  культуру  поведінки та правила поведінки , що роблять людину  вихованою , культурною , духовно багатою .
  • виховувати  тактовність , скромність , уміння  аналізувати  будь – яку ситуацію , засуджувати прояви  негативної поведінки .

 Очікуванні результати :

  • зацікавленість учнів проектною діяльністю.

 Обладнання : плакат з висловлюванням , плакат « асоціативний кущ»

Консультанти :  учитель , батьки , бібліотекар.

Завдання для груп :

  1- а група « Літератори »

Підготувати  інсценування  вірша.

   2- а група « Журналісти »

        Дібрати  фрази за  темою « Вихованість  відчиняє двері і  серця ».

  3- а група «Дослідники».

   Підготувати повідомлення  « Що таке  вихованість ? » . Скласти  асоціативний  кущ до слова  « вихованість ».

  4- а  група « Ерудити ».

   Дібрати  прислів’я  та приказки , пояснити  їх  зміст.

5- а група « Експерти»

Підготувати для обговорення етикетні задачі.

                       

                                 ХІД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

І. Організація  класу .

Створення  довіри  та доброзичливості. Вправа « Друзі »

                  В цьому  класі всі ми друзі:

                  Я і ти , і він , і я,

                  Добрий день тому , хто зліва ,

                  Добрий день тому , хто справа .

                  Ми – одна  сімя.

                           ( Діти  беруться  за  руки )

ІІ. Презентація проекту.

- Ще  у  ХУІІІ  столітті  лорд  Честерфілд  сказав : « Знання  можуть надати  людині  ваги  , але  тільки  вихованість  може  надати  їй  блиску.

На  сьогоднішньому  уроці  ми  поговоримо про  культуру  поведінки  і  вихованість , розглянемо  різні  життєві ситуації , складемо правила  спілкування .

1.Виступ  групи  « Літератори » . Інсценізація вірша .

Учень.        Так  чудово  навесні , як  квітне  сад –

                   Чути  спів  пташок , дитячий  сміх.

                   Як  приємно , коли  скрізь і  мир , і лад ,

                   Щире розуміння поміж  всіх

                   Між  людьми  панує  світла  доброта ,

                   І  любов  серця  нам  зігріва .

                   Мова  гарна , щира , мудра і  проста

                   І  звучать  в ній чарівні слова

.

Учениця.    І  звертання  лунають чудові у нас :

                   Таню , Галочко , Іванку та Петрусю –

                   Так  говорять діти  між собою повсякчас.

                   Я про це сказати  не  боюся !

                   Ще  « Спасибі » , « Дякую » звучить ,

                   І « Будь  ласка !» чути  кожен день .

                   З цим  чудово і приємно в  світі жить ,

                   І  дружити , і співать пісень !

                 

Учень.       Ви  придумали  усе ! Так  не  бува !

                  Я  не  так  звертаюся , не так!

                  І які  там  чарівні слова?

                  Інші  говорити я мастак !

                  Петька , Танька , Сєрий і Малий –

                  Так на вулиці ми кличемо дітей !

                  Що Невдаха , Дурень і Кривий –

                  Поза очі називаємо людей !

                  І чого б це величати став я всіх ?

                  І без цього у житті я обійдусь .

                  Не культура то ніяка , просто сміх !

                  Я із лайкою прожити не боюсь.

 

Учениця   І не соромно тобі такому буть ,

                 Без царя в дірявій голові ?

                 Ти ж в людськім суспільстві ! Не забудь !

                 А навколо люди всі живі .

                 Й так , як ти поставишся до них ,

                 То й до тебе віднесуться так .

                  І не раз піднімуть ще на сміх .

                 То ж побачимо . який то ти мастак !

 

Учень       Як відвернуться від тебе і підуть ,

                 Не розрадять у твоїй журбі..

                 І коли руки не подадуть ,

                   Я побачу , буде як тобі !

                   Тож сьогодні краще не скачи ,

                    Не геройствуй , а берись за ум .

                    Й спілкування правила учи .

                    Щоб не взяв тебе колись великий сум .

 

Учениця    Ти малий , а потім підростеш

                   Й стане соромно за себе і не раз .

                   І  з  яким ти багажем у світ підеш ?

                    Тож учися , поки є ще час !

                   Бо життя прожить – не поле перейти ,

                   Не геройствуй , а запам’ятай ,  

                   Що по - людські мусиш жити ти ,

                   А тому всі правила вивчай !

2. Група « Журналісти» проводить  вправу « Мікрофон», пропонуючи завершити думку.

  • Вихованість – це…
  • Спілкування – це…
  • Вихованість асоціюється із…
  • Вихована людина схожа на…
  • Якщо я вихована людина то повинен…

3.  Повідомлення групи « Мовознавці»

У тлумачному словнику говориться : « Вихованість – це вміння поводитися.»

Бути вихованим – це значить бути уважним до іншого , делікатним , тактовним , скромним , ввічливим ,поступливим , не дріб’язковим . Поведінка , яка характеризує повагу до людини у спілкуванні – ввічливість.

Ввічливість у поєднанні з особливою м’якістю і тонкістю розуміння інших називають делікатністю . Для того  , щоб бути ввічливою , вихованою , витриманою людиною потрібна самодисципліна , готовність іноді поступатися власними вигодами , звичками ; почуття поваги до інших , відповідальність за свої вчинки .

( Представляють асоціативний кущ до слова «вихованість» , записаний на плакаті.)

                                                           скромність

               чемність ввічливість

 

 

 повага

чуйність

 

 

 

 

          делікатність   люб’язність

                                                          тактовність           

4 . Група « Ерудити » представляє дібрані  прислів’я , пояснює  їх зміст.

       Добре  слово  краще  цукру  й  меду.

       Одне  приємне  слово , наче сад цвіте.

       Якщо ввічливо попросиш , завжди  дадуть.

       Шануй  людей  і  тебе шануватимуть.

       Скромність  прикрашає людину.

       Скромність  прикрашає  людину.

       Краще  гірка  правда , ніж  солодка брехня.

       Вмієш  сказати , вмій  і змовчати.

5. Група « Експерти » пропонує  для  обговорення  етикетні  задачки :

  • На  багатолюдному перехресті  бабуся не  знає як перейти вулицю. Що ти  повинен  зробити ?
  • У школі  необхідно вітатися  тільки  зі своєю вчителькою  чи з  усіма  працівниками ?
  • Хто вітається  першим , якщо зустрілись  хлопець чи  дівчина ?
  • Ти  йдеш із товаришем  вулицею . Він  привітався з незнайомою тобі людиною , зупинився. Чи необхідно тобі вітатися ?
  • Ти  зустрівся  в дверях із Марійкою . Що робитимеш ?
  • Якщо ти  їсти вже  не в силі , то  скажеш  мамі  що ?
  • Розтопить  серце  всякого сердечне слово…

  -   Ви  йшли по коридору і  випадково когось  штовхнули .                  

 -   Тобі необхідно  щось сказати  вчительці , а в цей  час  вона розмовляє з іншою вчителькою ?

 -    Як ти  вчиниш , коли у  вас із другом  один  велосипед на двох , а вам  хочеться обом  покататися ?

6. Колективна робота . Складання пам’ятки « Правила увічливості »

 

  1. До  дорослих і  незнайомих звертайся  на « Ви ».

 

  1. Під час  розмови  з дорослим , якщо він  стоїть , стань  рівно при цьому  не  підпирай  стінку , не  тримай  руки  в  кишенях . 

 3.  Якщо поблизу  тебе хтось  упустив  що – небудь  поспіши  

 підняти  і подати .

                   4.  Поступайся  дорогою  старшим і  молодшим , дівчаткам ,

 завжди  пропускай  їх  вперед.

                    5.  Не  насміхайся  над  незграбністю , необачністю , вадами      

 інших.

                     6. Поважай  думку товаришів , зважай  на їхні  інтереси .  

                     7. У взаєминах  з однолітками  не  хизуйся і  не  підкреслюй 

 своїх  переваг.

                      8.  Якщо до кімнати , де  ти  сидиш , зайшов  дорослий ,

  підведись  і  не  сідай ,  поки  він  не  сяде.

                        9. Не  турбуй  дрібницями  зайняту роботою  людину.

ІІІ. Підсумок  проекту

  Дидактична  гра « Ввічливо чи  неввічливо ».

    - Вам  потрібно плескати в  долоні , мовчати і  тихо поводитися , якщо ви згодні , мовчати і тихо поводитися ,якщо ні .

                          Прибери  мерщій в  кімнаті

      Й  чистим , вмитим за сніданком

      Привітайся до  матусі :

      Рідна  з добрим  ранком ! (Так )

 

 Потім  радісно  привітним

                          Поспішай до трав , до квітів .

                          А щоб день пройшов не марно –

                          З усіма поводься гарно! (Так ).

 

                         У дівчаток гарні кіски ,

                         Але  надто вже  малі .

                         А щоб більше  виростали ,

                         Ми їх тягнем до землі. ( Ні )

 

                        Без запрошення йди в гості ,

                        Не вітайся та ні з ким ,

                        І нізащо слів « будь ласка »

                        І « пробачте » не кажи ! ( Ні ).

 

                        Друг в біді не лишить ,

                        Щирим словом  втішить –

                        От  такий  він нездравливий ,

                        Справжній друг . ( Так ).

 

                        Галасуй , пищи , гукай ,

                        Коли хтось відпочиває .( Ні ).

 

                     Роби комусь зле ,

                    Якщо цього ніхто не  бачить . ( Ні ) .

 

                    Усміхнися  сонечку :

                 « Здравствуй  золоте ! »

                    Усміхнися  квіточці –

                    Хай  вона  цвіте !

                    Усміхнися  дощику :

                « Лийся , мов з відра »

                   Друзям посміхнися ,

                   Побажай  добра! (Так ).

ІV . Оцінювання діяльності учнів

- Хто отримав задоволення  від  своєї  праці  ?

- Хто відчуває , що працював не на повну силу , тобто міг би краще?

- Спробуйте оцінити свою діяльність за допомогою « Шкали оцінювання»

   0       1      2      3      4     5      6      7     8      9     10    11    12

 

Кожен  учень  прикріплює  аркуш паперу зі  своїм  ім’ям  на дошку навпроти  відповідної  цифри  « Шкали оцінювання » .

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ступак Олена
Додано
5 вересня 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку