Проект « ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ»
Тип проекту : Інформаційний
Мета проекту :
Очікуванні результати :
Обладнання : плакат з висловлюванням , плакат « асоціативний кущ»
Консультанти : учитель , батьки , бібліотекар.
Завдання для груп :
1- а група « Літератори »
Підготувати інсценування вірша.
2- а група « Журналісти »
Дібрати фрази за темою « Вихованість відчиняє двері і серця ».
3- а група «Дослідники».
Підготувати повідомлення « Що таке вихованість ? » . Скласти асоціативний кущ до слова « вихованість ».
4- а група « Ерудити ».
Дібрати прислів’я та приказки , пояснити їх зміст.
5- а група « Експерти»
Підготувати для обговорення етикетні задачі.
ХІД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
І. Організація класу .
Створення довіри та доброзичливості. Вправа « Друзі »
В цьому класі всі ми друзі:
Я і ти , і він , і я,
Добрий день тому , хто зліва ,
Добрий день тому , хто справа .
Ми – одна сімя.
( Діти беруться за руки )
ІІ. Презентація проекту.
- Ще у ХУІІІ столітті лорд Честерфілд сказав : « Знання можуть надати людині ваги , але тільки вихованість може надати їй блиску.
На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про культуру поведінки і вихованість , розглянемо різні життєві ситуації , складемо правила спілкування .
1.Виступ групи « Літератори » . Інсценізація вірша .
Учень. Так чудово навесні , як квітне сад –
Чути спів пташок , дитячий сміх.
Як приємно , коли скрізь і мир , і лад ,
Щире розуміння поміж всіх
Між людьми панує світла доброта ,
І любов серця нам зігріва .
Мова гарна , щира , мудра і проста
І звучать в ній чарівні слова
.
Учениця. І звертання лунають чудові у нас :
Таню , Галочко , Іванку та Петрусю –
Так говорять діти між собою повсякчас.
Я про це сказати не боюся !
Ще « Спасибі » , « Дякую » звучить ,
І « Будь ласка !» чути кожен день .
З цим чудово і приємно в світі жить ,
І дружити , і співать пісень !
Учень. Ви придумали усе ! Так не бува !
Я не так звертаюся , не так!
І які там чарівні слова?
Інші говорити я мастак !
Петька , Танька , Сєрий і Малий –
Так на вулиці ми кличемо дітей !
Що Невдаха , Дурень і Кривий –
Поза очі називаємо людей !
І чого б це величати став я всіх ?
І без цього у житті я обійдусь .
Не культура то ніяка , просто сміх !
Я із лайкою прожити не боюсь.
Учениця І не соромно тобі такому буть ,
Без царя в дірявій голові ?
Ти ж в людськім суспільстві ! Не забудь !
А навколо люди всі живі .
Й так , як ти поставишся до них ,
То й до тебе віднесуться так .
І не раз піднімуть ще на сміх .
То ж побачимо . який то ти мастак !
Учень Як відвернуться від тебе і підуть ,
Не розрадять у твоїй журбі..
І коли руки не подадуть ,
Я побачу , буде як тобі !
Тож сьогодні краще не скачи ,
Не геройствуй , а берись за ум .
Й спілкування правила учи .
Щоб не взяв тебе колись великий сум .
Учениця Ти малий , а потім підростеш
Й стане соромно за себе і не раз .
І з яким ти багажем у світ підеш ?
Тож учися , поки є ще час !
Бо життя прожить – не поле перейти ,
Не геройствуй , а запам’ятай ,
Що по - людські мусиш жити ти ,
А тому всі правила вивчай !
2. Група « Журналісти» проводить вправу « Мікрофон», пропонуючи завершити думку.
3. Повідомлення групи « Мовознавці»
У тлумачному словнику говориться : « Вихованість – це вміння поводитися.»
Бути вихованим – це значить бути уважним до іншого , делікатним , тактовним , скромним , ввічливим ,поступливим , не дріб’язковим . Поведінка , яка характеризує повагу до людини у спілкуванні – ввічливість.
Ввічливість у поєднанні з особливою м’якістю і тонкістю розуміння інших називають делікатністю . Для того , щоб бути ввічливою , вихованою , витриманою людиною потрібна самодисципліна , готовність іноді поступатися власними вигодами , звичками ; почуття поваги до інших , відповідальність за свої вчинки .
( Представляють асоціативний кущ до слова «вихованість» , записаний на плакаті.)
скромність
чемність ввічливість
повага
чуйність
делікатність люб’язність
тактовність
4 . Група « Ерудити » представляє дібрані прислів’я , пояснює їх зміст.
Добре слово краще цукру й меду.
Одне приємне слово , наче сад цвіте.
Якщо ввічливо попросиш , завжди дадуть.
Шануй людей і тебе шануватимуть.
Скромність прикрашає людину.
Скромність прикрашає людину.
Краще гірка правда , ніж солодка брехня.
Вмієш сказати , вмій і змовчати.
5. Група « Експерти » пропонує для обговорення етикетні задачки :
- Ви йшли по коридору і випадково когось штовхнули .
- Тобі необхідно щось сказати вчительці , а в цей час вона розмовляє з іншою вчителькою ?
- Як ти вчиниш , коли у вас із другом один велосипед на двох , а вам хочеться обом покататися ?
6. Колективна робота . Складання пам’ятки « Правила увічливості »
3. Якщо поблизу тебе хтось упустив що – небудь поспіши
підняти і подати .
4. Поступайся дорогою старшим і молодшим , дівчаткам ,
завжди пропускай їх вперед.
5. Не насміхайся над незграбністю , необачністю , вадами
інших.
6. Поважай думку товаришів , зважай на їхні інтереси .
7. У взаєминах з однолітками не хизуйся і не підкреслюй
своїх переваг.
8. Якщо до кімнати , де ти сидиш , зайшов дорослий ,
підведись і не сідай , поки він не сяде.
9. Не турбуй дрібницями зайняту роботою людину.
ІІІ. Підсумок проекту
Дидактична гра « Ввічливо чи неввічливо ».
- Вам потрібно плескати в долоні , мовчати і тихо поводитися , якщо ви згодні , мовчати і тихо поводитися ,якщо ні .
Прибери мерщій в кімнаті
Й чистим , вмитим за сніданком
Привітайся до матусі :
Рідна з добрим ранком ! (Так )
Потім радісно привітним
Поспішай до трав , до квітів .
А щоб день пройшов не марно –
З усіма поводься гарно! (Так ).
У дівчаток гарні кіски ,
Але надто вже малі .
А щоб більше виростали ,
Ми їх тягнем до землі. ( Ні )
Без запрошення йди в гості ,
Не вітайся та ні з ким ,
І нізащо слів « будь ласка »
І « пробачте » не кажи ! ( Ні ).
Друг в біді не лишить ,
Щирим словом втішить –
От такий він нездравливий ,
Справжній друг . ( Так ).
Галасуй , пищи , гукай ,
Коли хтось відпочиває .( Ні ).
Роби комусь зле ,
Якщо цього ніхто не бачить . ( Ні ) .
Усміхнися сонечку :
« Здравствуй золоте ! »
Усміхнися квіточці –
Хай вона цвіте !
Усміхнися дощику :
« Лийся , мов з відра »
Друзям посміхнися ,
Побажай добра! (Так ).
ІV . Оцінювання діяльності учнів
- Хто отримав задоволення від своєї праці ?
- Хто відчуває , що працював не на повну силу , тобто міг би краще?
- Спробуйте оцінити свою діяльність за допомогою « Шкали оцінювання»
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Кожен учень прикріплює аркуш паперу зі своїм ім’ям на дошку навпроти відповідної цифри « Шкали оцінювання » .