Проєкт для учнів початкових класів з медіаграмотності
«Секрет поштової скриньки»
Інформація про проєкт
1. Назва «Секрет поштової скриньки»
2. Мета: формування у дітей медіакультурних знань, навичок; збагачення життєвого досвіду школярів прикладами з оточуючого середовища; виконання практичного завдання: оволодіння навичками написання листів; розвиток критичного мислення; формування і розвиток навички творчої та групової роботи.
3. Тематичний напрям - медіакультурний
4. Основні питання, які порушує проєкт: пошук та осмислення інформації про роботу поштової системи, її роль та призначення; ознайомлення з таким видом комунікації, як поштові відправлення.
5. Стислий опис:
1 тиждень – запуск проєкту;формування позитивної мотивації до діяльності; складання списку довідкової літератури ; робота в шкільній та сільській бібліотеках; пошук інформації в Інтернеті (за допомоги батьків).
2 тиждень – практична робота – написання листів ( за тематикою, обраною учнями); пошукова робота – збір інформації про історію виникнення та види поштових скриньок; перегляд відео «Історія поштової справи для дітей» ( канал You Tube).
3 тиждень – екскурсія до сільського поштового відділення, ознайомлення з роботою поштового працівника ( за домовленістю можна спостерігати процес виїмки з поштової скриньки та обробки листів, що надсилаються), конкурс малюнків- проєктів «Моя поштова скринька» з подальшою їх презентацією.
4 тиждень – квест – гра «Секрет поштової скриньки» ( Додаток 1) - демонстрація результатів проєкту; оцінювання роботи учасників проєкту.
6. Перспективи розвитку: проєкт потребує продовження для ознайомлення з іншими видами медіа; склад учасників проєкту може залишатися незмінним.
7. Виконавці: учні 3-4 класів
8. Терміни реалізації: за планом роботи класного керівника (бажано у жовтні – до Всесвітнього дня пошти).
9. Партнери : бібліотекарі сільської та шкільної бібліотек, вчителі 3 та 4 класів, працівник сільського поштового відділення; батьки.
1
Додаток 1
ГРА – КВЕСТ «СЕКРЕТ ПОШТОВОЇ СКРИНЬКИ»
Мета: -розширення уявлень про пошту як установу зв’язку, про її призначення;
- активізація набутих знань про роботу поштових відділень, про професію
листоноші, профункцію пошти як одного з видів медіа;
Обладнання: картки із завданнями, олівці, фломастери, фліп-чарти, ілюстративний матеріал за темою гри ( зображення поштових скриньок різних часів, поштових марок тощо), картки для розмальовування.
Склад гравців: одна команда (якщо клас невеликий) або декілька команд з учнів класу.
Стислий опис гри: пропонується два варіанти проведення квесту ( в залежності від кількості учасників):
1). По зупинках квесту іде одна команда. На кожній зупинці вона отримує завдання і час для виконання. Після виконання гравці отримують картку з певною літерою або буквосполученням і напрямок руху до наступної зупинки. Виконавши завдання всіх зупинок, діти із зібраних літер складають слово, що називає те, для чого існують поштові скриньки (ЛИСТУВАННЯ). Після цього підводяться підсумки гри, відзначаються найбільш активні гравці ( можна придумати номінації для всіх учасників квесту).
2). Гравці об’єднуються у декілька команд (на розсуд організаторів). Отримавши маршрутні листи, де зазначені зупинки та їхнє місцезнаходження, команди вирушають за маршрутами. Задача команд – пройти маршрут якомога швидше ( можливий варіант із набиранням балів за виконання завдань). Після проходження маршрутів усіма командами підводяться підсумки квесту та нагороджуються гравці команди – переможця.
Зупинка «Лист до листоноші»
Гравці отримують картку, де мають коротко написати листа до листоноші. У листі має бути відображена подяка за сумлінну роботу та побажання до людини даної професії.
2
Зупинка «Математична»
Гравці отримують картки з умовами задач, що пов’язані з роботою пошти. За певний час (не більше 6-7 хвилин) вони мають розв’язати задачі.
Приклади задач:
( приблизно 5 000 000)
( у 1785 році)
3
Зупинка «Логічна»
Гравці обирають картки (3-4 шт.), що лежать текстом донизу, з запитаннями ( картки можна оформити у вигляді поштових марок), на які мають дати відповіді за певний час ( 1 хвилина).
Приклади питань:
( Бо Англія була першою державою, яка стала використовувати марки).
( Бо раніше гінці зашивали важливі документи у капелюхи від грабіжників)
(Колекціонування марок)
( В давні часи листоноші сигналізували про себе за допомогою ріжка).
4
(Поштова скринька)
(Газети, журнали, рекламні буклети, листівки).
(Голубина пошта)
Зупинка «Художня»
Гравці отримують завдання колективно намалювати ескіз марки, присвяченої рідній школі. На роботу надається певний час ( не більше 10 хвилин). Після закінчення роботи один представник команди коротко презентує ескіз.
5
Зупинка «Таємне послання»
Гравці отримують зашифрований текст та шифр ( літери пронумеровані за порядком положення в абетці). Задача гравців- розшифрувати текст.
Зразок тексту
Йде по місту листоноша, у руках – важлива ноша:
І листівки, і листи… Треба вчасно рознести.
Зупинка «Форма листоноші»
Гравці отримують картки із зображенням листоноші. Вони мають розфарбувати зображення так, щоб форма листоноші вийшла весела та приваблива.
Зупинка «Загадкова»
Гравці відгадують загадки за темою квесту.
Приклади загадок:
Пошту листоноша клав.
В скриньці пильно подивись.
Може, там чекає…… (лист).
6
Хоч брала квиточок на конверт в куточок. (Поштова марка)
Ой, важка у нього ноша! Діти, хто він…? (листоноша)
Обов’язковою частиною заходу має бути також підведення підсумків роботи над проєктом в цілому та планування роботи над продовженням ознайомлення із сучасними видами медіа.
7