Интернет, как наркотик для нас, Здесь мы пишем, играем, читаем, Узнаём, продаём, покупаем, Выставляем себя на показ. Интернет, как наркотик для нас. Забывая о жизни реальной, Поселяемся в мир виртуальный, И живем здесь годами подчас. Интернет, как наркотик для нас, Отупляет нас и просвещает, Держит крепко и не отпускает, Это кайф для души и для глаз. Интернет, как наркотик для нас…
У сучасній психології існує таке поняття: «Самотність у натовпі» . Людина може мати безліч приятелів, але не знаходити в їх особі підтримки. Намагаючись знайти підтримку і розуміння, людина реєструється в соціальних мережах. Згодом віртуальне спілкування повністю замінює реальне. Людина повністю занурюється в світ інтернету, забуваючи про все.
Симптоми залежності: Не залежні - заходять на свою сторінку лише за необхідності (дізнатися номер телефону, відповісти на повідомлення, виписати дані і т.д.). Ці люди можуть чудово обходитися без соцмереж (що і роблять) і заходити туди раз в день, або навіть раз на місяць, суто по необхідності. Їх сторінки часто приховані від загального доступу, публікують мінімум особистих даних. Потенційно залежні - заходять раз в день або частіше від нудьги, поганого настрою, просто «перегорнути» сторінки друзів. Більшість швидко «доростає» до третього типу. Залежні - мають профілі у всіх соціальних мережах, а також їх застосування для смартфонів, які тримають їх в мережі цілодобово. Така людина не може собі дозволити бути не «онлайн», не прочитати миттєво повідомлення, не відповісти на коментар, не оновлювати сторінку і не розчаровуватися, побачивши, що йому ніхто не написав і він «нікому не потрібен». Інтернет залежність від соціальних мереж дійшла до того, що люди «сидять» в мережах і на роботі, і на навчанні, і під час обіду. І навіть пишуть один одному, перебуваючи на відстані двох метрів.
Наслідки інтернет залежності у дітей і підлітків виражаються у таких психологічних проявах: весь вільний від навчання час підліток проводить за монітором, відмовляючись від живого спілкування, активного способу життя; втрачається інтерес подій, що відбуваються навколо; знижується апетит; порушуються фази сну; виникає емоційна нестабільність; з'являється дратівливість і гнів при примусове відключення комп'ютера. Часто залежні особи, схильні до психічної неврівноваженості, недовірливі і емоційно слабкі особистості. Підлітки часто перебувають в депресивному настрої, мають проблеми зі спілкуванням і труднощі з навчанням. Особи, більшу частину часу проводили за комп'ютером, схильні до ожиріння і хвороб рухової системи.
Інтернет - залежність провокує безліч фізичних захворювань від порушення постави до порушення мозкової діяльності, головних болів і розлади сну. Більш серйозне побоювання викликає психологічний стан залежної людини. Це пристрасть тягне за собою наслідки у вигляді агресії, необгрунтованою люті і психозу. Найчастіше, хворі впадають в глибоку депресію. Перекручена система цінності у людей. Їм набагато комфортніше в віртуальному світі. Вони стають соціально - дезорієнтовані. Життя перетворюється на безглузде існування.
ПРОФІЛАКТИКА ІНТЕРНЕТ ЗАЛЕЖНОСТІ Батьки повинні більше часу проводити з дитиною, цікавитися її захопленнями. Батьки, які займаються своїми власними справами, самі провокують дитину шукати підтримку і спілкування в мережі інтернет. Слід подумати, чим дитину можна зайняти крім навчання. Необхідно провести бесіду, в ході якої поцікавитися, чим би дитина хотіла займатися, і який рід їй більше до душі. Профілактику інтернет залежності у підлітків потрібно використовувати до того, як дитина зацікавиться комп'ютерними технологіями з подальшим проведенням часу за ним.
Рекомендації підліткам: видаліть з «друзів» людей, яких ви особисто не знаєте, а також тих, хто постійно оновлює свій статус, пише «душевні» афоризми і вислови; ідіть з більшості малоцікавих спільнот, залиште тільки ті, що вас дійсно цікавлять; скасуйте функцію публікувати новини друзів на вашій сторінці; Увімкніть функцію сповіщення про повідомлення на вашу поштову скриньку; відведіть певний час на соцмережі, наприклад: щодня заходити з 18 до 19 години і не більше. У вільний час зайнятися фізичними вправами: прогулянка, біг, тренажери. Влаштовувати собі кілька днів перебування в офлайні. Подорожі та знайомство з новими людьми Потрібно більше приділяти уваги навчанню, книгам.
Уникати радикальних заходів Відключення інтернету нічого не дає - підліток знайде можливості для виходу в мережу, особливо якщо це серйозний випадок. Він буде діяти подібно наркоману, якого позбавили дози. При цьому заборона викличе бурхливу реакцію протесту або відчуження. Але не вирішить проблему.
Спілкування. Дуже важливо уважно, але ненав'язливо спілкуватися,з'ясовуючи будь-які внемережеві інтереси дитини. І згодом створити умови для реалізації бажань підлітка поза мережею. Максимально зайняти час підлітка тим, що йому цікаво. Якщо хочете, то це фактичний емоційний підкуп. Потрібно запропонувати підлітку те, чого не може дати мережа.
Не повне «вимушене» обмеження По можливості, можна тимчасово обмежити доступ до мережі, але ні в якому разі не пояснюючи це залежністю підлітка. У таких випадках варто послатися на технічні проблеми, провайдера та інше. Прийміть всі заходи, щоб чадо не дізналося про справжні причини. Пам'ятайте - повністю позбавляти залежного підлітка мережі неефективно і навіть небезпечно. Повністю обмежити доступ не вийде, але дати короткий перепочинок таким чином можна.