Прогулянка в групі продовженого дня " Осінні дерева "

Про матеріал
Поглиблювати та розширювати знання учнів про природу рідного краю восени, учити дітей милуватися нею. Розширювати словниковий запас дітей , навчити їх використовувати порівняння. Розвивати у вихованців спостережливість та увагу, заохочувати пізнавальний інтерес до довкілля. Виховувати дбайливе ставлення до живої природи, сприяти формуванню основ екологічно- доцільної поведінки .
Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ ПРОГУЛЯНКИ В ГРУПІ   ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

                    «Осінні дерева»

Мета :    Поглиблювати та розширювати знання учнів про природу рідного краю восени, учити  дітей милуватися нею. Розширювати словниковий запас дітей , навчити їх використовувати   порівняння. Розвивати у вихованців спостережливість та увагу, заохочувати пізнавальний інтерес до довкілля. Виховувати дбайливе ставлення до живої природи, сприяти формуванню основ  екологічно- доцільної  поведінки .

 Обладнання :  целофанові або паперові пакетики.

Форми активності: фізична, пізнавальна, мовленнєва, емоційно – ціннісна, художньо –естетична, креативна.

Хід прогулянки

     I. Підготовчий етап(  Ознайомити учнів із місцем прогулянки. Провести інструктаж  з техніки безпеки під час прогулянки).

   -  Осінь – приваблива пора року.  Щедро дарує нам свої дарунки – їх у неї безліч!  Вона завжди викликає подив і захоплення, зачаровує своєю дивоказкою і дорослих і малих. Вабить до себе ліс, кличуть  у мандри стежки – доріжки, хіба всидиш дома?

 - Діти, у нас немає поблизу лісу? Не журіться! На території школи теж володарює осіння казка і ми завітаємо до неї у гості.

   (Учні  шикуються парами, рухаються).

  II. Основна частина. Рух по шкільному подвір'ю

      1.Вправа  " Лікарі природи".

- Діти, піднімемо ручки до гори та привітаємося з сонечком: " Добрий день , сонечко!". Опустимо ручки долоньками до вниз ,привітаємося із земелькою: " Добрий день , земелько!". Простягнемо ручки вперед , привітаємося  із водичкою : " Добрий день , водичко!". Поставимо ручки до плечей, привітаємося  з вітерцем: " Добрий день , вітерець !"

      2. Бесіда з елементами спостереження

  Вихователь. Діти, сьогодні ми будемо спостерігати, фантазувати ,досліджувати… А за чим саме – ви зможете дізнатися, відгадавши загадку

    Жовте листячко лежить,

   Під ногами шелестить.

   Сонце вже не припікає.

   Коли це буває? (Восени)

    3.Вправа-медитація "Слухаємо осінь".

   - Зупиніться, не ворушіться, заплющіть очі, зосередьтеся. Що ви чуєте?  Які звуки можна вважати характерними для осінньої пори?

( Шарудіння листя під ногами, крики птахів, що збираються в дорогу, шум осіннього дощу, вітру, опадання листя ).

   4.Дидактична гра  " Впізнай  їх ".

     На основі своїх спостережень та набутих знань діти відповідають на питання, називають потрібне дерево.

  • Стовбур цього дерева прохолодний навіть під гарячим сонцем. Це єдине дерево в світі з білою корою, яке не нагрівається на сонці.         (Береза.)
  • Багато бджілок ласують солодким нектаром з її квітів, а взимку той нектар перетворюється на запашний цілющий мед. Також дуже ароматний, смачний та цілющий чай із квітів цього дерева.    (Липа.)
  • Це дерево весною стоїть немов у вінчальному вбранні, а запах його квітів відчутний здалека. На жаль, саме заради гарних квітів люди ламають його гілки.    ( Черемха.)
  • Цей кущ – символ рідної землі, отчого краю. Вісною він зацвітає білим цвітом , а тільки пригріє сонечко ,його кетяги червоніють. Плоди дуже корисні й цілющі. Будь – які застуди можна вилікувати його настоями.   (Калина.)
  • Цей колючий кущ весною зацвітає скромними маленькими квітами, схожими на трояндочки. А восени він приваблює великими червоними  ягодами. Ягоди взимку рятують пташок  від голоду, а дітей – від застуди. Напій з ягід цього куща має багато вітамінів,  дуже смачний і цілющий.     (Шипшина.)

     5.Слухання вірша"Кленовий вирій"

Летіли птахи зелені,

Сіли спочити на клені

По десять птахів на кожну гілку,

Сіли весною, сидять і улітку,

А прийде осінь – запалить крони,

Птахи зелені стали червоними.

Зірвуться з гілок у лежичці сірій -,

Полинуть з вітром в кленовий вирій.

                                                  (Л.Лучук)

- З чим іще можна порівняти листочки, що падають їз дерев?( З різнобарвними метеликами, парашутиками).

- Про що мріють дерева скидаючи листя? (Вони тихенько будуть спати і будуть чекати на сонечко, тепло і весну).

     6.Вправа " Розмова з природою ".

          Ми сьогодні з вами милуємося такою чудовою природою, і я вам пропоную поспілкуватись з деревом, пташкою, хмаринкою. Ви поставте запитання і намагайтесь " почути " відповідь, а потім розповісти, що" відповів" об′єкт, до якого ви звернулись.

- Діти , ось  для вас цікаве завдання;потрібно назбирати листочків, гілочок, , каштанів, насіння – вони стануть нам у добрій нагоді. От побачите!

(Роздати дітям паперові або целофанові пакети).

- Діти, будьте уважними, гарненько озирайтеся довкола, придивляйтеся до всього, помічайте цікаве й запам’ятовуйте. А потім , спробуйте вигадати свою осінню казку. І не просто вигадати, а оживити її – передати в образах створених з усього того скарбу, який ми принесемо  до нашого класу.

(Діти оглядають місцевість і знаходять відповідні предмети, вихователь звертає увагу на те , що вони кладуть у свої пакетики).

- Молодці!  Усі ви дуже сумлінно сьогодні попрацювали. Це все знадобиться вам для створення різних виробів власноруч.

  7.Активний відпочинок дітей.

            Рухлива гра"Совонька"                                     Посередині майданчика позначають «гніздо», у якому один із гравців стає «совонькою», решта дітей розбігаються майданчиком. За сигналом «День настає — все оживає» діти бігають майданчиком, імітуючи політ пташок. За сигналом «Ніч настає — все завмирає» діти зупиняються. «Совонька» «вилітає з гнізда» на «полювання» і    стежить за гравцями. Якщо хтось із них поворухнувся, «совонька» забирає цього гравця до себе в «гніздо». За сигналом «День наступає — все оживає» «совонька» повертається до свого «гнізда», а учасни­ки гри знову бігають майданчиком. Діти, які потрапили до «гнізда», пропускають одну гру.             

         Естафета"Хто далі стрибне"

      Грають команди по 5 – 8 чоловік. Перші учасники стрибають від стартової лінії з місця, відштовхуючись обома ногами з місця приземлення, стрибають другі номери, потім треті і т. Перемагає  команда, яка подолає більшу відстань.

8.Ігри за інтересами.

 9.Завершення прогулянки,підведення підсумків.

docx
Додано
18 серпня 2020
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку