Ранкова зустріч 20 тиждень "Спорт"

Про матеріал

Ранкова зустріч 20 тиждень "Спорт"Ранкова зустріч 20 тижденьРанкова зустріч 20 тиждень "Спорт" "Спорт"Ранкова зустріч 20 тиждень "Спорт"Ранкова зустріч 20 тиждень "Спорт"Ранкова зустріч 20 тиждень "Спорт"

Перегляд файлу

  

МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА 

ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ

ТА

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

Навчально-методичні матеріали до Модельної навчальної програми для першого класу / За ред. О. Волощенко, Л. Гуменюк, О. Козак, М. Товкало. – Львів: Центр освітньої політики, 2018.

 

Рецензенти:

Назаренко Г. А., доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник проректор КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»,

Чепурна Н. М., кандидат педагогічних наук, доцент, ректор КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради».

Іванова О. С., учитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 91 м. Львова, голова методичного об’єднання вчителів початкових класів.

 

В основу цих «Навчально-методичних матеріалів» покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна та схвалену ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, які працюють у межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти».

У «Навчально-методичних матеріалах» використано ідеї регіональних тренерських груп і вчительських спільнот, що здійснюють пілотування Модельної навчальної програми для 1-го класу.

 

 

 

 

 

 

Видання здійснено у межах реалізації проекту «Нова українська школа – точки зростання».

Просимо надсилати Ваші коментарі та пропозиції до цих матеріалів на електронну адресу new.ukr.school@gmail.com.

ЗМІСТ 

 

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:....................................................................4 Завдання двадцятого тижня:......................................................................................................4 Очікувані результати двадцятого тижня:.................................................................................4

 

Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?...................................................................8

Узагальнена таблиця ..................................................................................................................8 Ранкова зустріч .........................................................................................................................11

Читання тексту для пригадування видів спорту....................................................................12 Перегляд з учнями картинок із зображенням окремих видів спорту та класифікація їх   

за однією ознакою.....................................................................................................................13

Відтворення в різних видах діяльності знань про види спорту, в яких   

використовуються ковзани......................................................................................................14

Відтворення у різних видах діяльності знань про види спорту, в яких    

використовується волан...........................................................................................................16

Відтворення в різних видах діяльності знань про види спорту, в яких    

використовується м'яч..............................................................................................................18

Бесіда «Чому варто займатися рухливими іграми на свіжому повітрі?» за сюжетною

картиною....................................................................................................................................22 Підведення підсумків заняття .................................................................................................24

 

Які риси характеру розвиває спорт?..........................................................................................25

Узагальнена таблиця ................................................................................................................25

Ранкова зустріч .........................................................................................................................27

Слухання казки Василя Сухомлинського «Бабуся і Петрик» для оголошення

проблемного запитання дня й обговорення цієї проблеми ..................................................28 Бесіда «Що дає плавання? Які здатності потрібно розвивати плавцям» ............................29 Бесіда «Що дає бокс? Які здатності потрібно розвивати боксерам?».................................31 Бесіда «Що дають шахи? Які здатності потрібно розвивати шахістам».............................32

Підведення підсумків заняття. ................................................................................................34

 

Чому Олімпійські ігри – особливі змагання?...........................................................................35

Узагальнена таблиця ................................................................................................................35

Ранкова зустріч .........................................................................................................................37 Утворення ключового слова інтегрованого дня....................................................................37 Розповідь учителя з елементами бесіди про Олімпійські ігри.............................................38 Лото «Зимові види спорту» .....................................................................................................40

Дослідження з учнями успіхів української збірної на Олімпійських іграх – 2018 р. у

Пхьончхані ................................................................................................................................42

Виготовлення талісману Олімпіади – 2018 у техніці оригамі..............................................43 Проведення «малих класних Олімпійських ігор» .................................................................44

Підведення підсумків заняття .................................................................................................46

 

Додатки. МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДІТЕЙ…………………………………………………………..47

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

       Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?

       Які риси характеру розвиває спорт?

       Чому Олімпійські ігри – особливі змагання? 

Завдання двадцятого тижня: 

1.      Ознайомити з різними видами спорту

2.      Формувати бажання займатися різними видами спорту

3.      Плекати витривалість, наполегливість, здатність боротися та взаємопідтримку

4.      Вчити контролювати власні емоції під час спортивних ігор, грати за правилами чесної гри

5.      Збагачувати словниковий запас словами спортивної тематики

6.      Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати двадцятого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

       імена та прізвища українських спортсменів, відомих світу;

       особливості Олімпійських ігор – 2018;

       досягнення української збірної на Олімпійських іграх – 2018

 та вмітимуть:        

       пояснювати, чому важливо займатися фізкультурою і спортом; 

       розрізняти популярні види спорту;

       визначати риси характеру, необхідні для досягнень високих результатів у спорті;

       дотримуватися безпечних прийомів праці;

       уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

 

 

 

з/п

Назва освітньої галузі

Очікувані результати учіння

1.

Мовно-літературна

 

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі 

Сприймає монологічне висловлення (казку, загадку) Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання 

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось / кимось) Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Складає зв’язне висловлювання за ілюстраціями

ЧИТАЄМО

Продовжує текст (казка) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос короткі тексти. Інтонує кінець речення, враховуючи наявний розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Відтворює графічні знаки за зразком 

Розгадує ребуси

Розпізнає, називає і записує відому малу і велику букву «Б» Записує короткі речення (4 – 5 слів з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак.

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Обговорює зміст усного медіаповідомлення, розповідає, про що йдеться в ньому

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним) Розрізняє, записує, читає літери 

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи 

2.

Математична

 

ЛІЧБА

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу 

Лічить до 20 у прямому порядку

Уживає у мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого

ЧИСЛА, ДІЇ З ЧИСЛАМИ 

Називає попереднє і наступне числа до будь-якого числа в межах 20

Порівнює числа в межах 20

Обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 20 без переходу через розряд, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють Перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схематичний рисунок

З’ясовує, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання (яка інформація наявна, якої

інформації немає і яку треба знайти)

ВИМІРЮВАННЯ ВЕЛИЧИН

Вимірює довжини предметів або відрізків

Записує результати вимірювання основних величин у сантиметрах (см), дециметрах (дм); кілограмах (кг), годинах

(год)

Позначає час на зображенні/ макеті циферблату годинника зі стрілками

Порівнює іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси, часу

ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Демонструє вміння  переміщувати об’єкти в заданих напрямах: справа наліво, зліва направо, згори вниз, знизу вгору

Знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на малюнках

РОБОТА З ДАНИМИ

                                                             Збирає дані, що відображають повсякденні проблеми, на

основі запропонованого опитувальника (два – три запитання)

                                                              Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо

досліджуваної проблеми

3.          Природнича        Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ

                                                                Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження /

досліди

Досліджує свій організм 

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження

Я У ПРИРОДІ

Я У РУКОТВОРНОМУ СВІТІ

4.          Технологічна       МОЯ ТЕХНІЧНА ТВОРЧІСТЬ І ТЕХНІКА

Я У СВІТІ ТЕХНОЛОГІЙ

З допомогою дорослих або самостійно вимовляє виріб із застосуванням знайомих технологічних операцій з конструкційними матеріалами

Аналізує зображення схем технологічної послідовності з допомогою дорослих, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків)

Дотримується  безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Демонструє іншим результати власної діяльності 

Я У СВІТІ РЕМЕСЕЛ

 

 

5.

Соціальна і здоров’язбережна

БЕЗПЕКА

Порівнює свої почуття та почуття інших людей в одній і тій самій ситуації

ЗДОРОВ’Я

Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини

Пояснює, як фізичні вправи зміцнюють здоров’я 

Пояснює, як загартування організму зміцнює здоров’я

ДОБРОБУТ

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Ставиться з повагою до інших осіб

6.

Громадянська та історична 

Я – ЛЮДИНА

Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, навчання 

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку 

Прогнозує наслідки різних дій, їхній вплив на людину Розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому

МОЯ КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА

МОЯ ШКІЛЬНА ТА МІСЦЕВА ГРОМАДИ

Розповідає про видатних сучасників, життя і діяльність яких пов’язані з місцевою громадою

7.

Мистецька 

ПІЗНАННЯ, ІНТЕРПРЕТАЦІЯ МИСТЕЦТВА

ПРАКТИЧНА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ

КОМУНІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ МИСТЕЦТВО

Імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами

8.

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультурна

 

 

 

 

 

 

 

СПЕЦИФІЧНА РУХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ, ЩО ПОВ’ЯЗАНА З ВИДАМИ СПОРТУ

Виконує базові рухи, характерні для гри у бадмінтон

ІГРОВА ТА ЗМАГАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ (РУХЛИВІ ІГРИ ТА ЕСТАФЕТИ)

Співпрацює й досягає спільних командних цілей під час рухливих ігор та естафет 

Програючи, тисне руку супротивникові та дякує за гру

ТУРБОТА ПРО СТАН ЗДОРОВ'Я ТА БЕЗПЕКУ 

Добирає вправи за вподобаннями, пояснює вибір вправ Дотримується безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ та ігор

Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?

Узагальнена таблиця

Індекс №         Приклади навчальної

Очікувані результати учіння        очікуваного з/п діяльності

результату

                 І.        Ранкова зустріч.                  З увагою сприймає усні репліки учителя      2 МОВ 1.1-1

8                    1.Привітання.                      й однокласників й доречно реагує на усну 

                             2.Обмін інформацією.       інформацію в діалозі                                       

3. Групове заняття.      Уважно вислуховує думку    2 ГІО 7.2-3 4. Новини дня   співрозмовника, висловлює свій погляд,    

                                                                                          шануючи гідність інших                                  

                                                                                        Добирає вправи за вподобаннями,                2 ФІО 2.3-3

                                                                                         пояснює вибір вправ                                        

                                                                                          Уживає відповідну до ситуації                       2 МОВ 1.7-2

спілкування (тематика тижня) лексику і

несловесні засоби (жести, міміка тощо)

ІІ.     Читання тексту для        Читає вголос короткі тексти. Інтонує           2 МОВ 2.2-2 пригадування видів      кінець речення, враховуючи наявний         спорту      розділовий знак (крапка, знак питання,      

                                                                                         знак оклику)                                                      

Уживає відповідну до ситуації 2 МОВ 1.7-2 спілкування (тематика тижня) лексику і            несловесні засоби           

Уважно вислуховує думку спів розмов-           2 ГІО 7.2-3 ника, висловлює свій погляд, шануючи  гідність інших (жести, міміка тощо)         

                                                                                         Ставить запитання до усного                          2 МОВ 1.3-2

повідомлення й відповідає на запитання        ІІІ. Перегляд з учнями     Залучає людей, зокрема й тих, які 2 ГІО 7.2-1 картинок із зображенням відрізняються від нього/ неї, до       окремих видів спорту та спілкування, навчання           

класифікація їх за однією Надає допомогу тим, хто її потребує, і    2 ГІО 7.2-2 ознакою      висловлює вдячність за підтримку               

                                                                          Уважно вислуховує думку                              2 ГІО 7.2-3

співрозмовника, висловлює свій погляд,          шануючи гідність інших  

Використовує інформацію, отриману з            2 ПРО 2.1-1 відомих мені та запропонованих іншими           джерел (книги, фільми тощо)     

                                                                                         Лічить за правилами лічби об’єкти                2 МАО 3.1-1

                                                                                         навколишнього світу                                        

IV. Відтворення в різних        Лічить до 15 у прямому порядку     2 МАО 3.1-2 видах діяльності знань            Провадить (самостійно або в групі)            2 ПРО 1.4-1 про види спорту, в яких        прості спостереження / досліди       використовуються      Досліджує свій організм       2 ПРО 4.3-9 ковзани Обчислює суму (додає), різницю      2 МАО 3.3-2

                                                                         (віднімає) зручним для себе способом у       

межах 20 без переходу через розряд,  зокрема й користуючись предметами або  засобами, які їх замінюють            

Дотримується безпечної поведінки під            2 ФІО 3.2-1 час виконання фізичних вправ та ігор   

Уживає відповідну до ситуації 2 МОВ 1.7-2 спілкування (тематика тижня) лексику і            несловесні засоби (жести, міміка тощо)           

Порівнює свої почуття та почуття інших           2 СЗО 2.2-4 людей в одній і тій самій ситуації          

                                                                                          Прогнозує наслідки різних дій, їхній             2 ГІО 6.3-3

                                                                                         вплив на людину                                                                                9

V. Відтворення в різних         Пояснює вибір букв на позначення            2 МОВ 5.1-1 видах діяльності знань голосних та приголосних звуків (позиція     про види спорту, в яких     голосного звука після твердого        використовується волан      приголосного; позиція голосного звука                  після м’якого приголосного; позиція     

                                                                                         приголосного перед голосним)                      

Відтворює графічні знаки за зразком          2 МОВ 3.1-1 Записує коротке речення (4 – 5 слів з            2 МОВ 3.1-1

вивченими буквами), пишучи перше    слово з великої букви і використовуючи в  кінці речення відповідний розділовий          знак     

                                                                                         Лічить за правилами лічби об’єкти                2 МАО 3.1-1

                                                                                         навколишнього світу                                        

                                                                                          Об’єднується з іншими дітьми у групу          2 СЗО 4.4-6

                                                                                         для навчання та гри                                         

Виконує базові рухи, характерні для гри у 2 ФІО 1.1-9 бадмінтон

VІ. Відтворення в різних        Сприймає монологічне висловлення         2 МОВ 1.1-2 видах діяльності знань            (загадка, казка)           

про види спорту, в яких            Продовжує текст (казка) за ілюстраціями 2 МОВ 2.5-3 використовується м'яч Обчислює суму (додає), різницю    2 МАО 3.3-2

(віднімає) зручним для себе способом у          межах 20 без переходу через розряд,  зокрема й користуючись предметами або  засобами, які їх замінюють            

Співпрацює й досягає спільних 2 ФІО 3.1-3 командних цілей під час рухливих ігор та  естафет              

                                                                                          Програючи, тисне руку супротивникові        2 ФІО 3.3-3

                                                                                         та дякує за гру                                                  

Читає вголос короткі тексти, складені з 4- 2 МОВ 2.2-2

5 речень. Інтонує кінець речення,         враховуючи наявний розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

VІІ. Бесіда «Чому варто           З увагою сприймає усні репліки учителя    2 МОВ 1.1-1 займатися рухливими   й однокласників й доречно реагує на усну  іграми на свіжому   інформацію в діалозі             

повітрі?» за сюжетною Ставить запитання до усного           2 МОВ 1.2-1 картиною       повідомлення й відповідає на запитання  

                                                                          Уважно вислуховує думку                              2 ГІО 7.2-3

співрозмовника, висловлює свій погляд,          шануючи гідність інших              

Розповідає про власні почуття та емоції          2 МОВ 1.8-1 від прослуханого висловлення (казка,     вірш, розповідь про події з життя або )           

10                                                              або побаченого (про спостереження за         

                                                                                         чимось / кимось)                                              

                                                                                         Лічить за правилами лічби об’єкти                2 МАО 3.1-1

                                                                                         навколишнього світу                                        

Пояснює, як фізичні вправи і рухливі ігри 2 СЗО 4.6-1

                                                                                         зміцнюють здоров’я                                         

Пояснює, як загартування зміцнює      2 СЗО 4.6-1 здоров’я

VІІІ. Підведення підсумків      З увагою сприймає усні репліки й   2 МОВ 1.1-1 заняття      доречно реагує на усну інформацію в         діалозі           

                                                                                          Уважно вислуховує думку                              2 ГІО 7.2-3

співрозмовника, висловлює свій погляд,          шануючи гідність інших

 

Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?

 

 

І. Ранкова зустріч

            1.       Привітання

              Привітайтеся з дітьми

              Запитайте дітей, чи люблять вони спорт. Попросіть привітатися один з одним, продовжуючи речення: «Доброго ранку, друзі. Я, Марійка, люблю спорт, тому 11 що він приносить мені радість. А ти?...» 

              Запропонуйте послухати віршик і відгадати, про що піде мова цього тижня.

Білі мухи налетіли — Все подвір’я стало біле. Не злічити білих мух, Що летять, неначе пух.

— Галю, Петрику, Кіндрате, Годі, ледарі, вам спати. І побігли до санчат Галя, Петрик і Кіндрат.

Всі з гори летять щодуху,


Щоб піймати білу муху,

А санчата їм усім

Змайстрував старий Максим. М. Рильський

            2.      Обмін інформацією. 

• Повідомте дітям, що цей тиждень буде присвячений спорту. Попросіть дітей розказати про те, чи займаються вони спортом і яким саме. 

            3.       Групове заняття.

              Запропонуйте дітям пограти у гру «Роби, як я». Розпочніть гру віршем, супроводжуючи його рухами:

Раз – два, раз – два, Тепла ковдра снігова.

Руки вправні, ноги дужі, Фізкультуру любим дуже.

Руки вгору, руки в боки, Вліво, вправо, скоки – скоки. Зупинились, усміхнулись І до мене повернулись.

              Попросіть дітей по черзі показати будь-яку одну вправу, яку всі інші мають повторити. Гра продовжується до тих пір, поки діти мають бажання виконувати фізичні вправи.

            4.      Новини дня 

              Помічник вчителя (учень) заповнює таблицю:

 

              Учитель доповнює «новини дня»

 

ІІ. Читання тексту для пригадування видів спорту

              Запропонуйте дітям прочитати текст про спорт і обговоріть його зміст.

Орієнтовні запитання для обговорення:

-                Якими видами спорту займаються учні першого класу?

-                Хто мріє стати відомими гімнастками?

-                Скільки дівчаток займаються спортом? А скільки хлопців?

-                На скільки менше хлопців займаються спортом, ніж дівчат, у 1-А класі??

 

              Запитайте дітей, чи відомі їм інші види спорту. Якщо так, то попросіть їх назвати і запишіть у вигляді «мозкового штурму».

ІІІ. Перегляд з учнями картинок із зображенням окремих видів спорту та класифікація їх за однією ознакою

              Роздайте дітям на групу/ пару картинки і попросіть розглянути зображене, визначаючи вид спорту.

 

Матеріали для дітей. Додаток 2

 

 

                                                                     

              Попросіть дітей у групі покласифікувати зображені види спорту за будь-якою ознакою. Спонукайте дітей до самостійного визначення ознак (наприклад, класифікація на «зимові» та «літні» види спорту; командні та одиночні; розумові та технічні тощо). Після завершення роботи виділіть час на презентацію результатів кожної групи.

ІV. Відтворення в різних видах діяльності знань про види спорту, в яких

використовуються ковзани

              Запропонуйте дітям з’єднати цифри від 1 до 15 і визначити спортивний інвентар (ковзани).

 

              Запитайте дітей, у яких видах спорту використовують ковзани (фігурне катання, хокей, ковзанярський спорт, шорт-трек).

              Запитайте дітей, чи вміють вони кататися на ковзанах і що треба вміти робити для катання на них. Запропонуйте дітям дослідити власну рівновагу (джерело: журнал «Джміль» №1, 2017. – С.12 – 14; режим доступу: https://jmil.com.ua/20171/laboratory).

       Матеріали для вчителя

 

         Улюблена зимова розвага − катання на ковзанах! Можна ганяти з друзями наввипередки або грати в хокей, їздити спиною вперед чи на одній нозі... А починається все з перших невпевнених кроків на льоду, численних падінь та нових спроб... Учитися тримати рівновагу непросто, але цікаво. Спробуємо дослідити це явище…

     Ваше тіло вже чудово вміє тримати рівновагу в звичних положеннях, наприклад стоячи. А от немовлятам це ще не до снаги.

 Спробуйте-но втримати рівновагу, стоячи на правій нозі! Вийшло? Відчуваєте напруження? А тепер постійте на лівій нозі. Як легше? Чому? Знову станьте на 15 праву ногу, заплющивши очі. Можливо, тіло кілька разів похитнеться, перш ніж знайде баланс. Як легше стояти на одній нозі − з розплющеними очима чи із заплющеними?

 Спробуйте ще такий варіант: постійте на одній нозі, відвівши другу назад та нахиливши тулуб уперед. Вдається? Що хочеться зробити з руками, щоб полегшити виконання вправи? Авжеж, розвести їх у сторони!

 Циркові еквілібристи теж витягують руки, йдучи по канату чи виконуючи вправи на кулі, іноді навіть використовують для цього спеціальну жердину − балансир (від фр. Bаlаnсіer − коромисло).

                            Час перейти до складніших вправ! Повторіть пози, зображені на фото.

 

   Справжні   канатохідці   ходять            по        канату, натягнутому над прірвою. Початківцям радимо починати з безпечного варіанта − пройтися по мотузці, що лежить на підлозі. Ставте ноги носками назовні, так легше втримати рівновагу.

 Викладіть величенькі камінці або мішечки з піском у ряд і пройдіться по них, намагаючись не ступати на підлогу.

 Якщо вам сподобалося, можете повправлятися на тренажерах: посидіти або полежати на фітболі, постояти на дощечці, розміщеній на трубі, тощо.

                         Запропонуйте          дітям продовжити      досліди          надворі.

Попросіть дітей визначити «шлях» кожного ковзаняра і, обчисливши вирази на ньому, домалювати «шлях» до результату обчислення.


Матеріали для дітей. Додаток 4.

V.  Відтворення у різних видах діяльності знань про види спорту, в яких

використовується волан

              Скажіть дітям, що хтось перемолов слова на літери. Попросіть викреслити із цієї мішанини літери, які повторюються два і більше разів. Із літер, які залишилися, запропонуйте скласти слово і записати його (ВОЛАН).

 

Матеріали для дітей. Додаток 5.

 

              Покажіть дітям волан або його зображення. Запитайте дітей, чи знають вони, у якому спорті використовують волан .

 

Матеріали для дітей. Додаток 6.

 

 

              Проведіть роботу над називання звуків у слові-відгадці, поділ їх на голосні та приголосні, визначення кількості складів, наголосу. Попросіть дітей скласти речення із словом та, за можливістю, записати його.

              Запитайте дітей, скільки учасників потрібно для гри у бадмінтон.  Поцікавтесь, скільки ракеток і скільки воланів необхідно для гри двом гравцям. Попросіть дітей скласти комплекти для гри і визначити, скільки команд з двох учасників зможе пограти у бадмінтон. Чи залишиться зайвий інвентар?

Матеріали для дітей. Додаток 7.

 

              Запропонуйте дітям пограти у бадмінтон (на перерві, якщо є така можливість).

VІ. Відтворення в різних видах діяльності знань про види спорту, в яких

використовується м'яч 

              Загадайте дітям загадку:

Б’ють мене старі й малі, І в повітрі, й на землі.

Та від цього не вмираю.

Тільки весело стрибаю (м’яч)

              Поцікавтеся, у яких видах спорту використовують м’яч (футбол, волейбол, баскетбол, гольф, теніс, регбі, водне поле тощо).

              Запропонуйте дітям прочитати початок казки «Пригоди м’яча» та самостійно скласти її продовження.

Матеріали для дітей. Додаток 8.

 

              Послухайте казки, які склали учні. Якщо в дітей буде бажання, то можна прочитати українську народну казку Полтавщини «Пригоди м’яча» в оригінальній  редакції (режим доступу: https://goo.gl/JXwHqv).


 

Матеріал для вчителя

ПРИГОДИ М'ЯЧА

Українська казка

 

Одного разу хлопчики пішли до лісу. Гуляли там, збирали гриби, грали в ігри і забули м'яча. Біг тим лісом зайчик. Побачив м'яча та й питає:

− Ти колобок?

− Ні, я м'яч.

− А ти дуже смачний?

− Мене не їдять. Зі мною граються.

 

− відповів м'яч.

Почали зайчик з м'ячем гратися. Коли це чимчикує їжак.

− Зайчику, ти що, колобка зустрів?

− Це не колобок, це м'яч. З ним граються.

Стали вони гратися разом. Один одному м'яча перекидають, сміються.

Тут їх побачила з дерева білочка.

− Що це ви з колобком робите?

− Він не колобок. Він м'яч. З ним гратися треба.

Почали вони гратися втрьох. Зайчик м’яча задньою лапою б'є, їжачок носиком, а білочка хвостиком відбиває. Почувши шум. на полянку вибіг борсучок.

− Ви що, колобка не поділите?

− Це не колобок. Це м’яч. З ним граються, а не їдять його. Ставай до нас четвертим.

Поділилися звірята на дві команди, поставили ворота й ганяють у футбол, як справжнісінькі хлопчаки. І так захопилися, що й не помітили, як вовк з лисицею підкралися. Ті спочатку хотіли поласувати зайчатиною та білчатиною, а потім зацікавилися грою і попросилися:

− Візьміть і нас до себе. Ми будемо чемними!

Тепер почавсь уже справжній футбол. М'яч аж сяяв від задоволення. Де і взялися вболівальники – звірята та птахи з усього лісу зібралися.

А Роман прийшов додому і згадав, що забув м'яча у лісі. Наступного дня діти пішли на те саме місце, де були напередодні. Тільки-но вони підійшли до галявини, як звідти в кущі шаснули зайчик, білочка, борсучок, лисичка і вовчик.

− Де вони тут набралися? — здивувався Вадим.

− Мабуть, у футбол нашим м'ячем грали, — припустив Роман.

І хлопці розсміялися з дотепного жарту. Вони забрали м'яч і побігли додому.

 

 

              Роздайте дітям розмальовку і попросіть розфарбувати малюнок, обчисливши математичні вирази.

Матеріали для дітей. Додаток 9.

 

              Запропонуйте дітям пограти в їхні улюблені ігри з м’ячем. 

Орієнтовні варіанти ігор з м’ячем (режим доступу: https://goo.gl/TAVtDX

1.            «М’яч – сусідові»

 

Гравці стають у коло на відстані одного кроку один від одного. За колом стоїть ведучий. Гравці передають м'яч то вліво, то вправо, але тільки сусідові, а ведучий намагається доторкнутися до м'яча. Той гравець, у якого він торкнеться м'яча, стає ведучим.

 

 

 

2.            «Влуч у м’яч»

 

Гравці двох команд стоять у шеренгу одна навпроти одної на відстані 6-10 м, у руках у кожного гравця маленький м'яч. Посередині між шеренгами стоїть табурет, на ньому лежить волейбольний м'яч. За командою вчителя гравці однієї команди намагаються по черзі влучити маленьким м'ячем у волейбольний м'яч і збити його. За вдалий кидок команді зараховують один бал. Виграє команда, що набрала більшу кількість балів.

 

 

3.            «Кульку за смугу»

 

На будь-якому майданчику проводимо дві лінії на відстані 6-10 м. Гравці діляться на дві команди й за сигналом учителя намагаються вибити надувну кульку за межі лінії однієї з команд. Хто це зробить першим, той і переміг.

 

 

VІІ. Бесіда «Чому варто займатися рухливими іграми на свіжому повітрі?» за сюжетною картиною 

• Запропонуйте дітям розглянути сюжетну картину (режим доступу: https://jmil.com.ua/2017-1/coverpic) і проведіть бесіду за її змістом.

Матеріали для дітей. Додаток 10.

 

 

Орієнтовні запитання для бесіди:

-         Чи любите ви рухливі ігри на свіжому повітрі? Що вас найбільше приваблює в таких іграх узимку? 

-         Чому вони корисні? Як ще можна загартовуватися дітям?

-         Скільки дітей обороняють фортецю? Скільки здійснюють напад?

-         Які емоції відчувають гравці обох команд?

-         Чи є хтось засмучений, розгублений? Що трапилося? (Один хлопчик без рукавички). Пошукайте її на картині. Хто знайшов рукавичку? Що він буде робити з нею?

-         Чи злякався хлопчик, який ухиляється від снігового снаряду? Чому ні?

-         Чим зайняті дівчатка? Чи візьмуть їх до гри, якщо вони захочуть долучитися до захисту або атаки фортеці?

-         Як гадаєте, чим закінчиться гра?

-         Що робить Джмелик? Що ще можна будувати зі снігу?

-         Скільки дітей катається на ковзанці?

-         А скільки дітей грає в сніжки?

-         Скількох песиків ви помітили?

-         А скільки зелених рукавичок?

-         Скільки пташок на картині?

-         Скільки діток з'їжджає по схилу?

-         Скільки чекає своєї черги? Що трапиться, якщо цього не робити?

-         Покажіть, по якій частині гірки варто підніматися.

-         Які емоції відчувають діти, які з'їжджають? Чи всі вони радісні? Чому?

-         Що відчуваєте ви, коли мчите на санчатах по схилу? А коли чекаєте у черзі?

-         Чи займаються спортом діти, зображені на картині? Чому?

-         Чим спорт, на вашу думку, відрізняється від розваги?

VІІІ. Підведення підсумків заняття

• Запитайте дітей, чому варто займатися фізкультурою і спортом, звертаючись до досвіду попередньої бесіди. Попросіть стисло обґрунтувати їхню думку.


Які риси характеру розвиває спорт?

Узагальнена таблиця

 

 

з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного результату

І.

Ранкова зустріч.

1.Привітання.  2.Обмін інформацією. 3. Групове заняття

 

З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших 

Уживає відповідну до ситуації спілкування

(тематика тижня) лексику і несловесні засоби

(жести, міміка тощо)

Імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами 

2 МОВ 1.1-1

 

 

2 ГІО 7.2-3

 

 

2 МОВ 1.7-2

 

 

2 МИО 1.2-3

ІІ.

Слухання казки

Василя

Сухомлинського «Бабуся і Петрик» для оголошення проблемного запитання дня

Сприймає монологічне висловлення (казку) Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших (жести, міміка тощо)

Ставить запитання до усного повідомлення й

відповідає на запитання 

2 МОВ 1.1-2

2 ГІО 7.2-3

 

 

2 МОВ 1.3-2

 

ІІІ.

Бесіда «Що дає плавання? Які здатності потрібно розвивати

плавцям»

 

 

Розгадує ребуси 

Читає вголос короткі тексти. Інтонує кінець речення, враховуючи наявний розділовий знак

(крапка, знак питання, знак оклику)

Провадить спостереження / досліди

(самостійно або в групі) 

Досліджує свій організм 

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження  

Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини 

Ставиться з повагою до інших осіб Позначає час на зображенні/ макеті циферблату годинника зі стрілками Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку 

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел

(книги, фільми тощо) 

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань 

Розповідає про видатних сучасників, життя і

2 МОВ 3.1- 1

2 МОВ 2.2-2

 

 

2 ПРО 1.4-1 

 

2 ПРО 4.3-9

2 ПРО 2.3-1

 

2 СЗО 3.1-1

 

2 СЗО 4.4-2

2 МАО 1.3-4

 

2 ГІО 7.2-2

 

2 ГІО 7.2-3

 

 

2 ПРО 2.1-1

 

 

2 ТЕО 2.1-1

 

 

2 ГІО 3.1-3

 

 

 

діяльність яких пов’язані з місцевою громадою

 

IV.

Бесіда «Що дає бокс? Які здатності потрібно розвивати

боксерам»

 

 

Лічить від 11 до 20 у прямому порядку

Уживає відповідну до ситуації спілкування

(тематика тижня) лексику і несловесні засоби

(жести, міміка тощо)

Порівнює свої почуття та почуття інших людей

в одній і тій самій ситуації 

Розпізнає, називає і записує  відому малу і велику букву «Б»

Складає зв’язне висловлювання  за ілюстраціями

Розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому 

Розповідає про видатних сучасників, життя і діяльність яких пов’язані з  місцевою громадою

2 МАО 3.1-2

2 МОВ 1.7-2

 

 

2 СЗО 2.2-4

 

2 МОВ 3.1-1

 

2 МОВ 2.5-3

 

2 ГІО 6.1-1

 

2 ГІО 3.1-3

V.

Бесіда «Що дають шахи? Які здатності потрібно розвивати

шахістам»

 

Обговорює зміст усного медіаповідомлення, розповідає, про що йдеться в ньому  Розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому 

Розповідає про видатних сучасників, життя і діяльність яких пов’язані з  місцевою громадою

З’ясовує, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання (яка інформація наявна, якої інформації немає і яку треба знайти)

2 МОВ 1.4-4

 

2 ГІО 6.1-1

 

2 ГІО 3.1-3

 

 

2 МАО 2.3-2

VІ.

Підведення підсумків заняття

З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі  Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому

2 МОВ 1.1-1

 

2 ГІО 7.2-3

 

 

2 ГІО 6.1-1

 

 

 

 

Які риси характеру розвиває спорт?

 

 

І. Ранкова зустріч

            1.       Привітання

            •       Привітайтеся з дітьми  за допомогою віршика:

            2.      Обмін інформацією

• Покажіть дітям фотографії та набір слів до кожної з них. Попросіть продовжити асоціативний «ланцюжок слів» відповідно до зображення.

Матеріали для дітей. Додаток 11.

 


 

Стадіон – м’яч – ворота – футболісти – ...

Мішень – лук – …

Велогонщик – траса –  … Байдарка – веслувальник – перегони –...

 

              Орієнтовні асоціативні «ланцюжки слів»:               

1)     Стадіон – м’яч – ворота – футболісти – … (команда) – … (капітан) – … (спортивна форма) – … (свисток) – … (гра/матч) – … (гол) – … (суперники) –  …(вболівальники) – … (суддя) – … (рахунок) – … (перемога/поразка) – … (кубок/нагорода) – … .

2)     Мішень – лук – … (стріла) – … (постріл) – … (перемога/ невдача) – … (бали) – … .  

3)     Велогонщик – траса – … (велосипед) – …(старт) – … (перегони) – … (швидкість) – … (фініш) – … (перемога) – … (медаль) – … .

4)     Байдарка – веслувальник – … (перегони) - ….(команда) – …  (старт) – … (свисток) – … (річка)  – … (переможець) – … (фініш) – … (нагорода) – … 

   

            3.         Групове заняття. Гра – пантоміма  «Скульптура»

• Запропонуйте дітям об’єднатися у групи довільним способом. Попросіть кожну групу дітей зобразити скульптурну композицію, що відображає будь-який вид спорту, а іншим – відгадати зображене.

ІІ. Слухання казки Василя Сухомлинського «Бабуся і Петрик» для

оголошення проблемного запитання дня й обговорення цієї проблеми

              Запропонуйте дітям послухати казку В. Сухомлинського «Бабуся і Петрик» та проведіть бесіду за її змістом.

 

Матеріали для вчителя Бабуся і Петрик

Теплого весняного дня бабуся взяла онука з собою до лісу. Збираючись у дорогу, вона дала Петрикові кошик із їжею та водою. Петрик був ледаченький хлопчик, і вузлик здався йому важким. Тоді бабуся понесла кошик сама.

У лісі вони сіли під кущ перепочити. Аж бачать, до сусіднього дерева прилетіла маленька пташка. У дзьобику вона несла волосинку. Петрик тихенько, щоб не злякати пташку, підвівся і побачив на дереві велике волосяне гніздо.

А пташка швидко полетіла і невдовзі повернулася до гнізда з волосинкою у дзьобі. Петрик широко розкрив очі від здивування.

− Бабусю, − прошепотів він, − невже вона щоразу по волосинці носила й збудувала таке велике гніздо?

             Атож, по волосинці, – відповіла бабуся. – Це працьовита пташка. Петрик задумався.

За хвилину сказав:

             Бабусю, можна я сам далі понесу кошик із їжею? І пальто Ваше понесу. Можна?

 

Василь Сухомлинський

 

 

 

 

 

 

Орієнтовні запитання для бесіди:

-              Що вразило Петрика в лісі?

-              Як охарактеризувала бабуся пташку?

-              Чому відбулися зміни у поведінці Петрика?

-              Що спільного між змістом казки В. Сухомлинського «Бабуся і Петрик» та темою тижня?

              Підсумуйте відповіді дітей та оголосіть проблему дня: Які риси характеру розвиває спорт?

              Запропонуйте учням обговорити цю проблему на основі власного досвіду занять фізкультурою і спортом (розвиває працьовитість, вміння окреслювати мету та йти до неї, вміння боротися, чесно перемагати, із гідністю програвати тощо). ІІІ. Бесіда «Що дає плавання? Які здатності потрібно розвивати плавцям» • Запропонуйте дітям розгадати ребус і визначити вид спорту.

  

              Запитайте в дітей, хто з них любить плавати у вільний час? Хто вміє плавати, а хто хоче навчитися? 

              Допоможіть дітям прочитати текст про Олексія Федину, поясніть значення незрозумілих слів.

Матеріали для дітей. Додаток 13.

Олексій Федина – український плавець, п’ятиразовий чемпіон та восьмиразовий призер літніх Параолімпійських ігор. 

 

 

Плаванням він захопився ще в дитинстві.

"Коли мені було дев’ять, поїхав на літо до дідуся. Він навчив мене плавати і порадив записатися до секції, – пригадує спортсмен. 

  Дідусь – головний для мене у спорті, він усіма силами підтримував мене.

Коли хлопцю виповнилося 16, через хворобу почалися проблеми із зором. Однак плавання допомогло хлопцеві вистояти у скрутній ситуації і перемагати далі на блакитних доріжках. 

  Коли я здобуваю нагороду, то відчуваю гордість за країну, – признається Олексій.

 

30 • Запитайте учнів, що допомогло Олексію стати чемпіоном? Чи злякався він труднощів? Хто його підтримував?

              Запитайте дітей, що дає плавання і які здатності воно розвиває?

              Розкажіть дітям, що для того, аби навчитися плавати, потрібно навчитися затримувати дихання. Для цього попросіть дітей попрацювати в парах і провести власне дослідження: одна дитина затримує дихання, а інша визначає, скільки часу зможе затримати дихання за допомогою секундоміра. Далі діти міняються ролями. 

              Розкажіть, що Олексій Федина в дитинстві боявся води. Графік тренувань у нього був дуже напруженим: 5 годин щодня, крім неділі, хлопчик проводив у басейні. Але в Олексія був свій секретний рецепт сніданку для чемпіона: вівсянка з медом і горіхами.

              Запитайте дітей, чи люблять вони такий сніданок, і нагадайте, що здоровий сніданок допомагає бути гарним спортсменом і зразковим учнем. 

              Запропонуйте учням поділитися своїм рецептом сніданку і пояснити, чому він здоровий.

              Розкажіть дітям, що спортом можуть займатися всі люди без винятку, а українська параолімпійська збірна відома всьому світові своїми досягненнями.

              Розв’яжіть з дітьми  життєві ситуації математичного змісту:

Матеріали для дітей. Додаток 14.

 

Два хлопці пірнали у басейні. Максим під водою пробув 15 секунд, а Петро – 18 секунд. На скільки секунд більше пробув під водою Петро, ніж Максим? Запишіть математичний вираз. Яка схема ілюструє таке відношення?  

 

 

А 

                              18                   15

                                         18

 

 Б

 

                                 15

              Запитайте дітей, які, на їхню думку, риси характеру потрібно розвивати в собі, щоб досягнути високих результатів у плаванні?

ІV. Бесіда «Що дає бокс? Які здатності потрібно розвивати боксерам?»

              Покажіть дітям фотографії відомих спортсменів і запитайте, який вид спорту об’єднав їх.

 

                     Володимир та                      Василь Ломаченко                          Олександр Усик

Віталій Клички

              Запишіть на дошці слово «бокс». Попросіть дітей назвати перший звук у ньому. Скажіть, що на письмі звук [б] позначається буквою «Б». Ознайомте учнів із правописом букви «Б».  Запропонуйте її написати в повітрі, пальчиком на піску або манній крупі (у коробці з-під цукерок) та на аркуші.

              Поцікавтеся, які риси характеру, на думку дітей, допомогли українським боксерам стати відомими в усьому світі.

              Запропонуйте дітям відтворити сюжетну картину, розташовуючи числа в порядку зростання. Попередньо підготуйте картинки для кожної групи дітей і розріжте її вздовж на 10 смужок (так, щоб смужка містила частинку зображення та цифри).

 

              Попросіть дітей скласти власне зв’язне висловлювання за сюжетною картиною.

              Запитайте дітей, що дає бокс і які здатності він розвиває?

V. Бесіда «Що дають шахи? Які здатності потрібно розвивати шахістам» 

              Загадайте дітям загадку і попросіть назвати вид спорту за її відгадкою:

Як лежали в темній скрині,  То були слабкі, безсилі. 

Як на дошку вони стали, 

Грізним військом вмить постали ( шахи)

              Запитайте дітей, чи знають вони українських шахістів. Прочитайте дітям текст про Марію Музичук.

Матеріали для дітей. Додаток 17.

 

 Марію Музичук називають українською шаховою королевою. Вона чемпіонка світу з шахів.

Марійка почала грати в шахи із двох років.  Батьки розповідають, що дівчинка мала дещо розсіяну увагу, 33 тому гра допомагала їй зосереджуватися. У 10 років Марія зайнялася шахами серйозно. Відтоді приділяє цьому по кілька годин на день.

                Коли шахіст грає, він має бути повністю сконцентрований, – розповідає чемпіонка. Тож перед турніром варто себе налаштувати. У кожного свій рецепт. Мені, наприклад, допомагає 20-хвилинна прогулянка до води перед партією. 

Коли виграєш, тоді, звісно, маєш позитивні емоції й хороший настрій. Коли програю, то часом потребую побути наодинці, щоб ніхто не тривожив. За 10 хвилин я «відходжу» від програної партії та вже можу

нормально спілкуватися. Звісно, програші засмучують, але я не з тих, хто дуже перейматиметься після поразки.

                Чимало батьків мене питають, коли дитина вже готова до щоденних тренувань? Відповідаю їм так: якщо у 5-6 років дитина має до того здібності й бажання, то варто давати їй можливість займатися шахами. Через кілька років ця дитина може також стати чемпіоном або чемпіонкою світу.

(За матеріалами Медіа-хабу "Твоє місто": https://goo.gl/g7aLRo)

 

              Запитайте дітей, що дають шахи і які здатності вони розвивають?

              Запитайте дітей, чи знають вони правила гри у шахи. Подивіться мультфільм «Фіксики. Шахи» (режим доступу: https://goo.gl/hY6Yeq).

              Поцікавтеся, які риси характеру повинні мати шахісти.

              Розв’яжіть із дітьми завдання логічного змісту (Джерело: https://goo.gl/nfPg56).

 

 

 

VІ. Підведення підсумків заняття.

              Підсумуйте з дітьми роботу впродовж заняття та попросіть продовжити речення:

«Варто займатися спортом, бо він розвиває ….».


Узагальнена таблиця

Приклади

навчальної

з/п діяльності

      І.      Ранкова зустріч.

1.Привітання. 

2.   Групове заняття.

3.   «Хвилинка тиші»

 

ІІ.     Утворення ключового слова інтегрованого дня

ІІІ. Розповідь учителя з елементами бесіди про Олімпійські ігри 

 

IV.          Лото «Зимові види спорту»

 

V.            Дослідження з учнями успіхів української збірної на Олімпійських іграх – 2018 р. у

Пхьончхані 

 

Очікувані результати учіння

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри 

Уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого

Добирає вправи за вподобаннями, пояснює вибір вправ

Дотримується безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ та ігор

Ставиться з повагою до інших осіб  Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним) Розрізняє, записує, читає літери Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку  Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Використовує інформацію, отриману з різних джерел (книги, фільми тощо)  Перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схематичний рисунок Обговорює зміст усного медіаповідомлення, розповідає, про що йдеться в ньому  Уживає відповідну до ситуації спілкування

(тематика тижня) лексику і несловесні засоби

(жести, міміка тощо)

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри 

Обговорює зміст усного медіаповідомлення, розповідає, про що йдеться в ньому  З’ясовує, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання (яка інформація наявна, якої інформації немає і яку

треба знайти) Порівнює числа в межах 20

Обчислює суму (додає), різницю (віднімає) Індекс очікуваного результату

2 МОВ 1.1-1

 

 

2 СЗО 4.4-6              35

 

2 МАО 3.1-3

 

 

2 ФІО 2.3-3

 

2 ФІО 3.2-1

2 СЗО 4.4-2

2 МОВ 5.1-1

 

 

 

 

2 МОВ 3.1-1

2 ГІО 7.2-2

 

2 ГІО 7.2-3

 

 

2 ПРО 2.1-1

 

2 МАО 2.2-1

 

2 МОВ 1.4-4

 

2 МОВ 1.7-2

 

 

2 СЗО 4.4-6

 

2 МОВ 1.4-4

 

2 МАО 2.3-2

 

 

 

2 МАО 2.1-2

2 МАО 3.3-2


Чому Олімпійські ігри – особливі змагання?

зручним для себе способом у межах 20 без           переходу через розряд, зокрема й  користуючись предметами або засобами, які їх замінюють         

З увагою сприймає усні репліки й доречно            2 МОВ 1.4-4 реагує на усну інформацію в діалозі            

Використовує зібрані (наявні) дані для       2МАО 2.2-2 спілкування щодо досліджуваної проблеми        

VІ. Виготовлення       Аналізує зображення схем технологічної   2 ТЕО 1.2-1 талісману Олімпіади послідовності з допомогою дорослих,            

                            – 2018 у техніці             дотримується їх у процесі роботи                           

36                 оригамі                           (використання технологічних карт, графічних      

                                                                               зображень, малюнків)                                              

                                                                               З допомогою дорослих або самостійно                 2 ТЕО 4.1-2

вимовляє виріб із застосуванням знайомих           технологічних операцій з конструкційними            матеріалами    

                                                                               Демонструє іншим результати власної                  2 ТЕО 1.5-1

                                                                               діяльності                                                                   

Надає допомогу тим, хто її потребує, і        2 ГІО 7.2-2 висловлює вдячність за підтримку 

VІІ. Проведення «малих        Співпрацює й досягає спільних командних           2 ФІО 3.1-3 класних цілей під час рухливих ігор та естафет         

                            Олімпійських ігор»       Програючи, тисне руку супротивникові та            2 ФІО 3.3-3

                                                                  дякує за гру                                                                

Дотримується безпечної поведінки під час            2 ФІО 3.2-1 виконання фізичних вправ та ігор     

VІІІ. Підведення З увагою сприймає усні репліки й доречно 2 МОВ 1.1-1 підсумків заняття реагує на усну інформацію в діалозі  

Уважно вислуховує думку співрозмовника,           2 ГІО 7.2-3 висловлює свій погляд, шануючи гідність            інших  

 

Чому Олімпійські ігри – особливі змагання?

 

 

І. Ранкова зустріч 

            1.   Привітання

            •       Привітайтеся з дітьми за допомогою вірша:

 

Треба разом привітатись:

              Добрий день, добрий день! Дружно й весело сказати:

              Добрий день, добрий день! Вправо, вліво повернутись.

              Добрий день, добрий день! Один одному всміхнутись.

              Добрий день, добрий день! Всіх вас рада привітати І найкраще побажати. – Добрий день!

            2.   Групове заняття. Гра «Хто швидше?»

              Розподіліть дітей на команди (2 – 4) з рівною кількістю гравців. Кожному гравцю присвойте порядковий номер. Ведучий називає номер у довільному порядку і дію, яку слід виконати (наприклад, гравці під номером 6 мають 5 разів присісти; гравці під номером 3 – поскакати на одній нозі  і т.д.). Той гравець, який найшвидше і найбільш якісно виконав завдання, приносить своїй команді бал. Перемагає та команда, яка набере найбільшу кількість балів.

              Після оголошення команди – переможця обговоріть з дітьми результати гри та емоції, які переживають діти.

 

            3. «Хвилинка тиші»

            •       Попросіть дітей налаштуватися на робочий день, зосередитися на роботі

ІІ. Утворення ключового слова інтегрованого дня

              Попросіть дітей визначити ключове слово інтегрованого дня. Для цього розгляньте малюнки і запишіть назви кожного зображення. Із перших літер утворіть нове слово – назву ключового слова інтегрованого дня. Прочитайте його.

              Поділіть утворене слово на склади. Визначте наголошений склад. Назвіть всі голосні (приголосні) звуки. Полічіть звуки. Яких звуків більше? На скільки?  ІІІ. Розповідь учителя з елементами бесіди про Олімпійські ігри

              Запитайте дітей, що вони знають про Олімпійські ігри.

              Розкажіть, що Олімпійські ігри – це велике спортивне свято, яке відбувається один раз на чотири роки. Можна скористатися відеопрезентацією «Олімпійські ігри. Історія та сучасність. Олімпіада. Школярка Валерія» (режим доступу: https://goo.gl/rDxWUb). Зверніть увагу дітям, що дівчинка Валерія у своїй розповіді зробила дві мовні помилки: замість «приймати участь – треба говорити «брати участь», замість «самі кращі» – треба говорити «найкращі».

              Підсумуйте, як діти зрозуміли почуту інформацію про Олімпійські ігри.

Покажіть малюнки і попросіть їх прокоментувати.

Матеріали для дітей. Додаток 20.

 

              Запитайте дітей, чи знають вони, де цього року проходять Олімпійські ігри. Покажіть на карті Республіку Корею та місто Пхьончхан.

              Попросіть вимовити це слово кілька разів скоромовкою, це гарна вправа для розвитку мовлення. Дайте можливість посміятися, коли дітям стане весело від їхніх вправлянь. Запитайте, як легко запам’ятати це слово.

              Поцікавтеся, скільки днів вже триває Олімпіада, скільки днів залишилось до її закінчення. Попросіть дітей проілюструвати дані відношення за допомогою схематичного рисунка.

ІV. Лото «Зимові види спорту»

• Наголосіть на тому, що Олімпійські ігри бувають літні та зимові. Саме зараз проходить зимова Олімпіада. Запропонуйте дітям роздивитися піктограми зимових видів спорту, включених в Олімпійські ігри та пограти у лото «Зимові види спорту». Правила гри: дітям роздаємо індивідуальні картки із піктограмами

40 зимових видів спорту та фішки/ ґудзики. Окремо розрізані картки з такими самими піктограмами даємо ведучому. Ведучий називає вид спорту, позначений піктограмою, всі учасники відшукують її зображення на своїх індивідуальних картках і закривають зображення фішкою/ ґудзиком.  Перемагає той гравець, хто найшвидше закрив зображення на своїй картці. Під час гри ведучого можна змінювати. 

• Після закінчення обговоріть гру з дітьми. Зверніть увагу на труднощі, з якими зіткнулися учні в процесі гри, та на емоції, які переживають діти після її завершення.

 

Матеріали для дітей. Додаток 21.

  

 

                                                                

ГІРСЬКОЛИЖНИЙ КОВЗАНЯРСЬКИЙ

                                                                                                                                        БІАТЛОН                        БОБСЛЕЙ

                               СПОРТ                              СПОРТ

ЛИЖНІ   ФІГУРНЕ КЕРЛІНГ       ФРІСТАЙЛ ПЕРЕГОНИ            КАТАННЯ

СНОУБОРДИНГ

ХОКЕЙ З

ШАЙБОЮ

САННИЙ СПОРТ

ЛИЖНЕ ДВОБОРСТВО

 

 

 

ШОРТ-ТРЕК

СКЕЛЕТОН

            СТРИБКИ З                                

ТРАМПЛІНА

 

Індивідуальні картки для гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Дослідження з учнями успіхів української збірної на Олімпійських іграх – 2018 р. у Пхьончхані

              Розгляньте з дітьми офіційний склад української збірної на іграх в Пхьончані (матеріал Вікіпедії, режим доступу:

https://uk.wikipedia.org/wiki/Україна_на_зимових_Олімпійських_іграх_2018).

 

Матеріали для дітей. Додаток 22.

 

 

Спорт

Чоловіки

Жінки

Всього

Біатлон

5

6

 

Гірськолижний спорт

1

1

 

Санний спорт

4

1

 

Скелетон

1

0

 

Фігурне катання

2

2

 

Лижні перегони

2

2

 

Фрістайл

1

2

 

Лижне двоборство

1

0

 

Сноубординг

0

1

 

Всього

 

 

 

 

              Запропонуйте доповнити таблицю узагальненими даними та проведіть бесіду на зчитування даних із таблиці. 

Орієнтовні питання для бесіди:

-         Скільки всього чоловіків представляють Україну на Олімпіаді – 2018? Скільки жінок?

-         Який вид спорту представляє найбільша кількість учасників нашої збірної? 

-         На скільки більше чоловіків – саночників в нашій збірній, ніж жінок? 

-         Які види спорту представлені лише одним учасником з України?  І т. і.

 

              Підготуйте дітям інформацію про досягнення українських спортсменів на Олімпійських іграх – 2018 у вигляді таблиці:

 

Вид спорту

Прізвище та ім’я спортсмена 

 

Нагороди

 

Золота медаль

Срібна медаль

Бронзова медаль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                 

 

              Порівняйте нагороди наших спортсменів та запишіть результати порівняння за допомогою відповідних математичних знаків (як варіант, можна запропонувати порівняти досягнення українських спортсменів та спортсменів тієї країни, яка очолює турнірну таблицю).

              Підготуйте дітям короткі розповіді про тих спортсменів, які здобули нагороди на Олімпійських іграх у Південній Кореї.

VІ. Виготовлення талісману Олімпіади – 2018 у техніці оригамі

              Розкажіть дітям, що кожна Олімпіада має свій талісман, який, можливо, приносить її учасникам перемоги. Повідомте, що талісманами Олімпійських ігор – 2018 є білий тигр Сухоранг і чорний ведмідь Бандабі. Запропонуйте дітям подивитися мультфільми про ці талісмани (режим доступу: https://goo.gl/UmfzwM; https://goo.gl/ZeaUjm)

              Запропонуйте виготовити талісмани Олімпіади – 2018 у техніці оригамі. Можливо, це принесе нашій збірній ще більше перемог

 

 

 

VІІ. Проведення «малих класних Олімпійських ігор»

              Запропонуйте дітям провести власні Олімпійські ігри між учнями свого класу. 

              Розподіліть учнів на команди і попросіть кожну команду придумати собі назву, девіз, емблему та визначити капітана.

              Нагадайте девіз Олімпійських ігор: «Швидше, вище, сильніше!».

              Проведіть змагання між командами класу, оцінюючи та підсумовуючи кожний етап.

              Визначте і нагородіть переможців.

Орієнтовний перелік можливих видів змагань для запам’ятовування девізу Олімпіади:

«Швидше»

Коли на вулиці невеликий морозець і сніг весело поскрипує під ногами, можна провести естафету для дітей на природі. Зробити її більш захопливою допоможе незвичайний спосіб пересування на санках – за допомогою лижних палиць. Для цього знадобляться санки, лижні палиці та прапорці за кількістю команд. Діти об’єднуються в команди по 3-4 особи і займають позиції на трасі. Учасники стартують, сидячи або на колінах і відштовхуючись лижними палицями.

Перемагає команда, що першою досягне фінішу. 

            «Вище»                                                                                                                                                     45

Які зимові ігри на свіжому повітрі можуть обійтися без улюбленої забави багатьох поколінь – сніжок? Для запам’ятовування девізу Олімпіади можна запропонувати метання сніжок по черзі правою і лівою рукою у стіну з відстані 7-10 м, ставлячи завдання кинути сніжку якомога вище у стіну. 

«Сильніше»

Перетягування санок. Веселі зимові ігри та забави не виключають спортивних змагань на кшталт перетягування каната. Особливості зимової погоди дозволяють дещо урізноманітнити умови змагання і перетягувати не канат, а один одного, сидячи на санках. Для гри знадобиться пара санок, мотузка і намальоване коло, діаметром приблизно 1 м. Санки з’єднуються мотузкою і встановлюються по обидва боки від кола. Суперники сідають на санки і за командою намагаються втягнути санки супротивника в коло, при цьому дозволяємо тільки відштовхуватися ногами від землі, не допомагаючи собі руками.

 За матеріалами Дитячого порталу "Пустунчик", режим доступу: https://goo.gl/ooSWMU.  

 

VІІІ. Підведення підсумків заняття

              Підсумуйте заняття, зверніть увагу на те, чому Олімпійські ігри – особливі змагання.

              Попросіть дітей визначити смайлик, який вказує на їхній настрій, обґрунтувавши свій вибір.

 

 

Тиждень 20: «Спорт»

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для дітей

 

 

 

 

 

 


 Чому варто займатися фізкультурою чи спортом? 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

   

 

 


 

 


Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?

 

Додаток 8

 

 і питає:

                                                                                                                 тьс     .

 

Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?

 

Додаток 9

 

Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?

 

Додаток 10

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 Олексій Федина – український плавець, п’ятиразовий чемпіон та восьмиразовий призер літніх Параолімпійських ігор. 

 

Плаванням він захопився ще в дитинстві.

"Коли мені було дев’ять, поїхав на літо до дідуся. Він навчив мене плавати і порадив записатися до секції, – пригадує спортсмен. 

Дідусь – головний для мене у спорті, він усіма силами підтримував мене.

Коли хлопцю виповнилося 16, через хворобу почалися проблеми із зором.

Однак плавання допомогло хлопцеві вистояти у скрутній ситуації і перемагати далі на блакитних доріжках. 

Коли я здобуваю нагороду, то відчуваю гордість за країну, – признається Олексій.

 

 

 

Два хлопці пірнали у басейні. Максим під водою пробув 15 секунд, а Петро –  18 секунд. На скільки секунд більше пробув під водою Петро, ніж Максим?

Запишіть математичний вираз. Яка схема ілюструє таке відношення?    

 

А 

 

                                                                     18                                           15

 

                                                  18

                                               15

Оленка ходить до басейну щодня, крім суботи і неділі. Заняття в неї розпочинаються об 11 годині дня, а закінчуються – о 12 годині. Скільки часу триває заняття? Познач на циферблатах годинників час початку та закінчення події.

 

                        початок заняття            закінчення заняття Скільки разів на тиждень ходить Оленка на плавання?

 

 

Володимир та Віталій Клички

 

Василь Ломаченко

 

Олександр Усик

 

 

 

 Марію Музичук називають українською шаховою королевою. Вона чемпіонка світу з шахів.

64                                                                                    Марійка почала грати в шахи із двох років.  Батьки розповідають, що дівчинка мала     дещо         розсіяну    увагу,         тому           гра допомагала їй зосереджуватися. У 10 років Марія зайнялася шахами серйозно. Відтоді приділяє цьому по кілька годин на день.

               Коли шахіст грає, він має бути повністю сконцентрований, – розповідає чемпіонка.

Тож перед турніром варто себе налаштувати. У кожного свій рецепт. Мені,

наприклад, допомагає 20-хвилинна прогулянка до води перед партією. 

Коли виграєш, тоді, звісно, маєш позитивні емоції й хороший настрій. Коли програю, то часом потребую побути наодинці, щоб ніхто не тривожив. За 10 хвилин я «відходжу» від програної партії та вже можу нормально спілкуватися. Звісно, програші засмучують, але я не з тих, хто дуже перейматиметься після поразки.

               Чимало батьків мене питають, коли дитина вже готова до щоденних тренувань? Відповідаю їм так: якщо у 5-6 років дитина має до того здібності й бажання, то варто давати їй можливість займатися шахами. Через кілька років ця дитина може також стати чемпіоном або чемпіонкою світу.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

КОВЗАНЯРСЬКИЙ

                                                                                                                           БІАТЛОН                        БОБСЛЕЙ

СПОРТ

                                                                                                                

 

ЛИЖНІ ПЕРЕГОНИ

КЕРЛІНГ

ФІГУРНЕ КАТАННЯ

ФРІСТАЙЛ

СНОУБОРДИНГ

ХОКЕЙ З

ШАЙБОЮ

САННИЙ СПОРТ

ЛИЖНЕ ДВОБОРСТВО

 

 

 

ШОРТ-ТРЕК

СКЕЛЕТОН

            СТРИБКИ З                                

ТРАМПЛІНА

 


Додаток 21 (продовження) Індивідуальні картки для гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спорт

Чоловіки

Жінки

Всього

Біатлон

5

6

 

Гірськолижний спорт

1

1

 

Санний спорт

4

1

 

Скелетон

1

0

 

Фігурне катання

2

2

 

Лижні перегони

2

2

 

Фрістайл

1

2

 

Лижне двоборство

1

0

 

Сноубординг

0

1

 

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
1905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку