Ранкові зустрічі «Осінь»

Про матеріал

Ранкові зустрічі

1 клас

Тиждень 5 «Осінь»

(методичні матеріали)

Завдання п'ятого тижня:

1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени.

2. Ознайомити з мистецькимитворами про осінь.

3. Формувати вміннясприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

4. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденномужитті.

5. Формувати здоров'язбережувальну компетентність.

6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Цілі: учні знатимуть● основні ознаки осені; ● назви осінніх місяців; ● зміни, які відбуваються в природі восени; ● правила безпечної поведінки у природіта вмітимуть: ● розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени; ● визначати та описувати дари осені та порівнювати їх із геометричними фігурами; ● знаходити деякі взаємозв'язки та закономірності в природі восени; ● дотримуватися безпечних прийомів праці; ● виготовляти вироби з природних матеріалів; ● дотримуватися правил безпечної поведінки у природі; ● емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи; ● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Ранкові зустрічі

1 клас

Тиждень 5 «Осінь»

(методичні матеріали)

Селезньова Тетяна Павлівна

Павлоградська загальноосвітня І – ІІІ ступенів школа №1

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік

Завдання п’ятого тижня:

1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени.

2. Ознайомити з мистецькими творами про осінь.

3. Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

4. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

5. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

 6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

 

Цілі: учні знатимуть ● основні ознаки осені; ● назви осінніх місяців; ● зміни, які відбуваються в природі восени; ● правила безпечної поведінки у природі  та вмітимуть: ● розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени; ● визначати та описувати дари осені та порівнювати їх із геометричними фігурами; ● знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в природі восени; ● дотримуватися безпечних прийомів праці; ● виготовляти вироби з природних матеріалів; ● дотримуватися правил безпечної поведінки у природі; ● емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи; ● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Тема 1 : Як упізнати осінь?

Мета:Формувати вміння спостерігати за осінніми змінами в природі. Розвивати мовлення учнів, позитивну атмосферу, доброзичливість, уважність. Виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання:календар погоди, кошик, малюнки по темі, дошка для ранкових зустрічей .

Хід ранкової зустрічі:
(Діти сідають на подушечках на килимку.)

І. Організаційний момент :

Вітання у колі друзів. «Доброго ранку!» - щиро вітаюся.

        «Доброго ранку!» - я до всіх посміхаюся.

        «Доброго дня вам!» - бажаю я сім’ї своїй,

         І усміхаються всі мені.

Один учень піднімає руку однокласника (однокласниці) і каже: «Це мій друг Влад». Всі відповідають: «Привіт, Владе!» В кінці кола всі разом кажуть: «Доброго ранку, друзі!»

  1. Цікавинки дня:
  • Що нового відбулося з моменту останньої ранкової зустрічі?

ІІ. Робота з календарем природи.

  1. Ранкове повідомлення: число, місяць, рік, день тижня, настрій, події цього дня. Про яку пору року ця загадка:

Золоті метелики з дерева летять.

Крильцями своїми шумно шарудять.(Осінь)

  1. Розгляд календаря погоди:

 - В якій частині малюнка зображено осінь?

- Як ви про це здогадалися?

- Які кольори переважають у природі восени?

- Які звуки супроводжують осінь?

- Що ви уявляєте, коли думаєте про осінь?

- Назвіть якомога більше «осінніх» слів. (Айстри, жоржини…)

ІІІ. Повідомлення :

  • Над якою темою ми будемо працювати? Чи цікаво буде?
  • Коли я сьогодні йшла до школи, дивилася навкруги і думала: «Яка цікава пора року – осінь.  Тихенько підкралася і замінила літо. А що ми знаємо про осінь? Автором сьогодні буде….»

Казка В.Потапенко «Який місяць найкращий»

  1. Читання розповіді на стільці автора.
  2. Запитання учнів до автора.
  3. За бажанням доповнення учнів.

ІV. Групова робота.

  1. Гра «Передбачення»:
  • Який є шкільний  парк восени? Кого ми там можемо зустріти?

Обговорюємо правила безпеки під час екскурсії:

1.Без дозволу вчителя не залишати місця перебування.

2. У разі поганого самопочуття негайно повідомити вчителя.

3. Дотримуватися правил безпечної поведінки та виконувати розпорядження вчителя.

4. Під час ходьба дивитися під ноги, щоб не спіткнутися і не травмуватися об гострі предмети.

5. Не пробувати жодної із зібраних рослин на смак: пам’ятати, що це може призвести до отруєння.

3.Екскурсія до парку.

- «Відшукай»  осінь на шкільному подвір’ї.

Ознайомлення з ознаками осені. Збір природного матеріалу (осіннє листя, каштани, жолуді тощо) Розпізнавання осінніх змін в неживій та живій природі. Не завдавати шкоди рослинам під час спостереження. Учні проводять (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди. Діляться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого. Дотримуються правил безпечної поведінки під час екскурсії. Виконують різновиди ходьби. «Записують» (за допомогою природного матеріалу) числа цифрами.

V.  Вправи на закріплення теми ранкової зустрічі.

1. Гра «Закінчи речення»:

- Улітку жарко, а восени…

- Улітку небо прозоре, а восени…

- Улітку дощик теплий, а восени…

2. Гра «Що зайве?» Відповідають  так чи ні: парасолька, купальник, ковзани, лижі, м’яч, куртка.

3. Гра «Чи буває восени?» Якщо такі явища бувають, то діти плескають в долоні: сніг, злива, туман, роса, спека, ожеледиця, райдуга.

4. Гра «Чарівний кошик» (навпомацки обстежити предмет, назвати його і показати, чи це правильна відповідь).

VI. Підсумок.

  • Чи принесла вам ця зустріч впевненість в своїх силах?
  • Чи отримали ви радість від здобутих знань?
  • Бажаю вам гарного настрою і успіхів на сьогоднішній день.

Підготувати матеріали про осінь в народній творчості. Автором буде…

Знайомство з планом на день.

 

 

 

 

Тема 2 : Як живуть рослини восени?

Мета: Продовжити формувати вміння спостерігати за осінніми змінами в природі. Детальніше познайомити учнів з життям рослин восени. Розвивати мовлення учнів, позитивну атмосферу, допитливість, уважність. Виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: малюнки по темі, леп бук, дошка для ранкових зустрічей .

Хід ранкової зустрічі:
(Діти сідають на подушечках на килимку.)

І. Організаційний момент:

Вітання у колі друзів:    В цьому класі друзі всі

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва,

Добрий день тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Руку дай тому, хто зліва,

Руку дай тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Дарування один одному приємних посмішок і компліментів проходить у вигляді передачі по колу осіннього листочка.

  1. Цікавинки дня:
  • Що нового відбулося з моменту останньої ранкової зустрічі?

ІІ. Робота з календарем природи.

  1. Ранкове повідомлення:  Сьогодні …число, день тижня ,  місяць, рік. Події цього дня ( в родині, класі, школі, країні).

Настрій дітей.

  1. Робота з календарем погоди:

 - Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Який стан неба? Чи були зранку опади?

- Чи є вітер?

- Які інші явища природи спостерігали сьогодні?

- Чи змінилась тривалість дня?

- Який сьогодні день тижня по порядку?

ІІІ. Повідомлення :

  1. Нарядилась осінь в дороге намисто,

Золоте волосся розплела над містом.

Кольорові фарби вийняла з кишені

І малює жовтим по зеленім.

Здогадатись можна в парку по деревах:

Є червона фарба в неї і рожева.

Ще й відтінків різних безліч осінь має,

А стрункі ялинки боком оминає.

М. Хоросницька

  1. Сьогодні мої помічники підготували матеріали  про осінні місяці, в народній творчості. Автором сьогодні буде….

3.Читання розповіді на стільці автора.

4.Запитання учнів до автора.

5.За бажанням доповнення учнів.

ІV. Групова робота.

1.Екскурсія до шкільного подвір’я.

- «Відшукай»  на шкільному подвір’ї  дерева, кущі, трави. Чим вони відмінні? Назвіть ті рослини, які вам відомі. Чого більше – дерев чи кущів?Які квіти зацвіли восени? Чи є вони на нашій клумбі?

Ознайомлення з ознаками осені. Збір природного матеріалу (осіннє листя, каштани, жолуді тощо) Розпізнавання осінніх змін в неживій та живій природі. Не завдавати шкоди рослинам під час спостереження. Учні діляться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого. Дотримуються правил безпечної поведінки під час екскурсії.

V.  Вправи на закріплення теми ранкової зустрічі.

1. Гра «Наведіть приклади слів – назв рослин, у яких є звук –о-»

2. Гра «Плутанка».

3. Гра «Якби я був айстрою…»

VI. Підсумок.

Створення леп буку( пояснюю його призначення, діти добирають назву і рубрики).

 

 

 

Тема 3 : Як живуть тварини восени?

Мета: Продовжити формувати вміння спостерігати за осінніми змінами в природі. Детальніше познайомити учнів з життям тварин восени. Розвивати мовлення учнів, позитивну атмосферу, відчуття спільноти у кожного з її членів, допитливість, уважність. Виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: малюнки звірів, леп бук, дошка для ранкових зустрічей .

Хід ранкової зустрічі:
(Діти стають у коло, беруться за руки.)

І. Організаційний момент:

Вітання у колі друзів. Вчитель демонструє форму привітання:»Доброго дня! Я – Тетяна. Моя улюблена тварина -…, тому що…»

Руханка:     Сонечку, сонечку,

Заглянь у віконечко.

Ми тебе чекаємо , зранку виглядаємо.

Усміхнись з-за хмарки,

Кинь ласкавий промінь.

Ми тебе чекаємо,

Радо зустрічаємо.

ІІ. Робота з календарем природи.

  1. Ранкове повідомлення:  Сьогодні …число, день тижня ,  місяць, рік. Події цього дня ( в родині, класі, школі, країні).

Настрій дітей.

2.Робота з календарем погоди:

 - Яка зараз пора року?

- Який місяць? А який осінній місяць був до нього?

- Який стан неба? Чи були зранку опади?

- Чи є вітер?

- Які інші явища природи спостерігали сьогодні?

- А яких тваринок зустріли по дорозі до школи?

- Чи чули ви співи пташок?

ІІІ. Повідомлення :

Учні сідають на стільці по колу. Вчитель пропонує відгадати їм загадки і розповісти, як ці звірі готуються до зими.

  • Влітку ходить, бродить лісом.

Все трощить важка нога.

Взимку він, покрившись хмизом,

У барлозі спать ляга. (Ведмідь)

 

  • Хвіст трубою, спритні ніжки –

Плиг із гілки на сучок!

Носить все вона горішки

В золотий свій «сундучок».(Білка)

 

  • Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

 Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

 

  • Довгі вуха, куций хвіст –

Моркву і капусту їсть.

В сніжну зиму залюбки

Обгризає яблуньки. (Заєць)

 

  • Дивний звірок: круглий, мов колобок, голки стирчать – спробуй узять. (Їжак)

 

  • Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)

 

Сьогодні мої помічники підготували матеріали  про те, як готуються до зими тварини. Автором сьогодні буде….

3.Читання розповіді на стільці автора.

4.Запитання учнів до автора.

5.За бажанням доповнення учнів.

ІV. Групова робота.

  1. Складання чистомовки:
    До-до-до — мостить пташка... (гніздо).
    Ді-ді-ді — пташенята... (у гнізді).
    Да-да-да — лізе кіт до... (гнізда).
    Ду-ду-ду — жовтороте... (вкраду).
    Де-де-де — ой, рятуйте, бо... (вкраде).
    Ди-ди-ди — пташенят не... (кради)!

*Це може відбуватися восени? Чому?

2. Гра «Уявіть це». Один з учнів обирає малюнок. Не показуючи іншим, він детально описує його. Діти намагаються відтворити малюнок.

3. Щоденник вражень

V.  Вправи на закріплення теми ранкової зустрічі.

1. Гра «Наведіть приклади слів – назв тварин , у яких є звук –у-»

2. Гра «Коломийки».  Діти стоять півколом, узявши руки в боки.

Завдання: назвати тварин, які мешкають на Україні. Перший учень, відповівши, бере сусіда під руку. Той, відповівши, робить те саме. Коли відповість останній, він піднімає вгору вільну руку.

VI. Підсумок.

  • Створення леп буку.
  • Знайомство з планом на день.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 4 :Що нам дарує осінь?

Мета: Продовжити формувати вміння спостерігати за осінніми змінами в природі. Познайомити з плодами осені, значенням осінніх робіт для життя людини. Розвивати мовлення учнів, позитивну атмосферу,радість пізнання, сприяти самовираженню особистості. Виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: малюнки  листя рослин і плоди, щоденники вражень, матеріал природний для аплікації,  дошка для ранкових зустрічей .

Хід ранкової зустрічі:
(Діти стають у коло, беруться за руки.)

І. Організаційний момент:

Вітання у колі друзів. Добрий день, малята!

Добрий день!

Добрий день, курчата!

Ко-ко-ко!

Добрий день, собачки!

Гав-гав-гав!

Добрий день, киці!

Няв- няв-няв!

Добрий день, корівки!

Му-му-му!

Добрий день, конячки!

Іго-го!

Добрий день, зайчатка! (Показують вушка)

Добрий день, рибки! (Відкривають і закривають ротики)

Добрий день, лисички! ( Ходять, як лисички)

Добрий день, жабки!

Ква-ква-ква! (Стрибають , як жабки)

Добрий день, їжачки! (Пирхають)

Добрий день, ведмедики! (Ходять перевальцем)

 

ІІ. Робота з календарем природи.

  1. Ранкове повідомлення:  Сьогодні …число, день тижня ,  місяць, рік. Події цього дня ( в родині, класі, школі, країні).

Настрій дітей.

2.Робота з календарем погоди:

 - Яка зараз пора року?

- Який місяць? А який осінній місяць був до нього?

- Який стан неба? Чи були зранку опади?

- Чи є вітер?

- Які інші явища природи спостерігали сьогодні?

- Який сьогодні день тижня?

- Назвіть «сестер» четверга.

- Яка зараз частина доби?

ІІІ. Повідомлення :

Учні сідають на стільці по колу. Вчитель пропонує їм матеріал для обговорення:

  • Осінь – це пора року, яка годує всіх: і тварин, і людей. «Що восени збереш – те взимку на столі знайдеш» .

Сьогодні наші чергові підготували матеріали  про те, що нам дарує осінь. Автором сьогодні буде….

3.Читання розповіді на стільці автора.

4.Запитання учнів до автора.

5.За бажанням доповнення учнів.

ІV. Групова робота.

  1. Дослідницька діяльність «Впізнай рослину за листком і плодом»
  2. Порівняння кількості предметів. Співвіднесення цифри з групою предметів.
  3. Створення аплікації з природного матеріалу на тему ранкової зустрічі.

V.  Вправи на закріплення теми ранкової зустрічі.

1. Гра «Наведіть приклади слів – назв овочів , у яких є звук –а-»

2. Презентація робіт учнів. Організація виставки.

VI. Підсумок.

  • Малюнкове письмо в щоденнику вражень.
  • Знайомство з планом на день.

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5 :Осінь – грибна пора

Мета: Продовжити формувати вміння спостерігати за осінніми змінами в природі. Познайомити з  грибами, їх значенням в природі. Розвивати мовлення учнів,комунікативні навички,  позитивну атмосферу. Виховувати любов до природи рідного краю та бажання творити самостійно.

Обладнання: малюнки грибів, щоденники вражень, матеріал для ліплення,  дошка для ранкових зустрічей .

Хід ранкової зустрічі:
(Діти стають у коло, беруться за руки.)

І. Організаційний момент:

Вітання у колі друзів. Учитель: 

Я вітаю, діти, вас.

Я вітаю цілий клас.

Сонце, небо, рідний край,

Грай, музико, грай!

(Під музичний супровід) Діти передають по колу іграшку з такими побажаннями: «Я хочу  передати цю іграшку (ім’я дитини) за те, що…»

ІІ. Робота з календарем природи.

  1. Ранкове повідомлення:  Сьогодні …число, день тижня ,  місяць, рік. Події цього дня ( в родині, класі, школі, країні).

Настрій дітей.

2.Робота з календарем погоди:

 - Яка зараз пора року?

- Що нам дарує осінь?

- Який стан неба? Чи були зранку опади?

- Чи є вітер?

- Які інші явища природи спостерігали сьогодні?

ІІІ. Повідомлення :

Учні сідають на стільці по колу. Вчитель пропонує їм матеріал для обговорення:

  • Осінь – грибна пора.
  1. Сьогодні наші чергові підготували матеріали  про те, які бувають гриби і де їх збирають Автором сьогодні буде….

2.Читання розповіді на стільці автора.

3.Запитання учнів до автора.

4.За бажанням доповнення учнів.

ІV. Групова робота.

  1. Розучування і проговорення скоромовки про опеньки: «П’ять хлоп’ят знайшли біля пенька п’ять опеньків».
  2. Дослідницька діяльність «Впізнай гриб за загадкою та описом»:
  • Під березою стоїть на товстенькій ніжці,

Лиш брунатний капелюх визира з травиці. (Підберезник)

  • Ці оранжеві дружки називаються (рижки).

І за колір, і за смак дуже любить їх усяк.

Назви багатьох грибів утворилися від назв дерев, під якими вони ростуть. Як ви гадаєте, чому? Виявляється, що гриби і дерева дружать. І ось чому. Грибниці часто зростаються з корінням дерев. Грибниця одержує від коріння дерева живильні речовини, які коріння всотує із землі. А дерево від грибниці – вологу, яку вона збирає із землі на великій площині навколо дерева. 

3.Порівняння кількості предметів. Співвіднесення цифри з групою предметів.

  1. Ліплення грибів .

V.  Вправи на закріплення теми ранкової зустрічі.

1. Гра «Підбери слова так, щоб вони підійшли один до одного, як «гриби» до «лісу»:

Сад (паркан, гриби, яблуня, лавочка, капуста);  город ( земля, морква, вода, лопата, виноград);  поле (миша, цибуля, роса, троянда, жито).

2. Презентація робіт учнів. Організація виставки.

VI. Підсумок.

  • Малюнкове письмо в щоденнику вражень.
  • Знайомство з планом на день.

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

 

  1. Доброго ранку! Ми раді, що ви тут!: посібник для вчителів з проведення ранкової зустрічі. - Всеукраїнський фонд "Крок за кроком",  2004.
  2. Іщук Н. Виховний проект «Ранкові зустрічі» як фундамент розвитку поваги та толерантності особистості молодшого школяра // Початкове навчання та виховання. – 2008. - № 19-21.
  3. Сучасний урок "Інтерактивні технології навчання".              /О. Пометун, Л. Пироженко. – Київ.: "Видавництво А.С.К.", 2004.

 

  1. Т.О.Пушкарьова. Осінь калинова//Суми: «Козацький вал», 2001

 

  1. http://osvita.cv.ua/tag/nush/Модельна навчальна програма. Тиждень 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
4459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку