Вправи для дітей з порушенням інтелектуального розвитку
Мовленнєвий розвиток
1. Вправи на вимову звуків: повторювати слова з певним звуком, використовувати мовленнєві картинки або іграшки для навчання правильної артикуляції.
2. Вправи на розширення словникового запасу: грати в словесні асоціації, складати розповіді за картинками, називати предмети за їх характеристиками.
3. Вправи на розвиток граматичних навичок: складати речення з певними частинами мови, доповнювати речення пропущеними словами, використовувати граматичні моделі у розмові.
4. Вправи на розвиток комунікативних навичок: грати в рольові ігри, проводити дискусії на певну тему, спілкуватися з іншими дітьми або дорослими.
5. Вправи на розвиток слухового сприйняття: слухати та повторювати складні фрази частинами, визначати різні звуки у словах, слухати та розуміти інструкції.
6. Вправи на розвиток артикуляції: виконувати вправи для м'язів обличчя,повторювати складні звуки та слова, використовувати мовленнєві картинки для тренування правильної артикуляції.
Логіко-математичеий
1. Вправи на розвиток логічного мислення: грати в логічні головоломки, складати ланцюжки чисел або фігур, розв'язувати задачі з логічними операціями.
2. Вправи на розвиток числових навичок: рахувати від 1 до 100, виконувати додавання та віднімання чисел, використовувати математичні ігри для тренування обчислювальних навичок.
3. Вправи на розвиток просторового мислення: складати пазли, будувати конструкції з блоків, розв'язувати задачі на перетинання та поворот об'єктів.
4. Вправи на розвиток метричних навичок: вимірювати довжину, вагу та об'єм предметів, порівнювати розміри та масу об'єктів.
5. Вправи на розвиток геометричних навичок: розпізнавати та називати геометричні фігури, будувати фігури за заданими параметрами, розв'язувати задачі на обчислення площі та периметра.
6. Вправи на розвиток аналітичних навичок: аналізувати дані в таблицях та графіках, розв'язувати задачі на визначення закономірностей та прогнозування результатів.
Емоційний розвиток
1. Вправа "Мої почуття": Учні розповідають про свої почуття, що вони відчувають у певних ситуаціях.
2. Вправа "Емоційний календар": Учні створюють календар, де вони записують свої емоції щодня. Потім обговорюють це разом з психологом чи асистентом вчителя.
3. Вправа "Рольова гра": Учні грають ролі з різними емоціями і намагаються виразити їх через мову тіла і голос.
4. Вправа "Медитація": Учні сидять комфортно і фокусуються на своєму диханні, спробуючи заспокоїти свої емоції.
5. Вправа "Емоційний дайджест": Учні створюють список своїх улюблених активностей, які допомагають їм контролювати свої емоції (наприклад, малювання, слухання музики, спорт можна використати картинки активності).
6. Вправа "Подяка": Учні пишуть листи з подякою своїм близьким або друзям, щоб висловити свою вдячність і позитивні емоції.
7. Вправа "Емоційний журнал": Учні записують свої емоції у журнал, розповідають про них і шукають способи, як з ними справитися.
8. Вправа "Емоційний мандри": Учні фантазують про місця, де вони хотіли б побувати і як це вплине на їхні емоції.
9. Вправа "Емоційний калейдоскоп": Учні створюють колаж з різних картинок, які символізують різні емоції.
10. Вправа "Емоційна скринька": Учні створюють особисту скриньку, де можуть зберегти речі або записки, які сприяють їхньому емоційному комфорту.