Робоча програма з української літератури

Про матеріал
Робочу навчальну програму з української літератури укладено відповідно до цілей, вимог і змісту навчання у закладах професійної (професійно-технічної)освіти та відповідно до типової навчальної програми з української літератури для 10-11 класів рівня стандарту. Програмою передбачено вивчення предмета протягом 1, 2 та 3 курсів навчання .
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Рівненської ОДА

ДПТНЗ «Рівненський центр ПТО сервісу та дизайну»

 

 

 

 


 

Розглянуто та схвалено

на засіданні методичної комісії

суспільних та гуманітарних предметів

Протокол №___ від «__»____________

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

ДПТНЗ «Рівненський центр ПТО

 сервісу та дизайну»

_______________ Олександр МАРУНИЧ

«____»______________ 202_р.

 


 


 

 

 

РОБОЧА  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

з української літератури

 

 

Групи:

№21, професія: перукар (перукар-модельєр); візажист;

№17, професія: флорист; оформлювач вітрин, приміщень та будівель;

№12, професія: кравець-закрійник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робоча навчальна програма складена на основі типової навчальної програми рівня стандарту, затвердженої  наказом МОН від 23.10.2017 №1407

 

 

2023

 

 

 

 

Робоча програма з української літератури для учнів, що навчаються за професіями: «перукар (перукар-модельєр); візажист»; «кравець-закрійник», «флорист; оформлювач вітрин, приміщень та будівель» .

 

Загальна кількість годин на предмет:  140  протягом першого , другого  та третього років навчання.

 

 

Розробник викладач української мови та літератури Безушко І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

 

Робочу навчальну програму з української літератури  укладено відповідно до цілей, вимог і змісту навчання у закладах професійної (професійно-технічної)освіти  та відповідно до типової навчальної програми з української літератури для 10-11 класів рівня стандарту.

Програмою передбачено вивчення предмета протягом 1, 2 та 3 курсів навчання .

Предмет «Українська література» в закладі професійної освіти вивчає кращі зразки художньої літератури як мистецтва слова, допомагає формувати, збагачувати внутрішній світ молодої людини, позитивно впливати на її свідомість, морально-етичні цінності, розвивати інтелектуальні, творчі здібності, естетичні смаки, самостійність мислення й громадянський вибір. Усе це сприятиме самореалізації особистості в майбутньому.

Програма з української літератури  поглиблює компетентнісну спрямованість навчання, що досягається шляхом:

  1.                 розкриття потенціалу предмета для формування ключових компетентностей;
  2.                 зменшення обсягу фактологічного матеріалу на користь практичної діяльності, що забезпечує достатню кількість часу для формування предметних і ключових компетентностей;
  3.                 формулювання очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності термінами компетентнісного підходу: знаннєвий компонент – учень називає, формулює, записує, наводить приклади тощо; діяльнісний компонент – учень розпізнає, розрізняє, описує, аналізує, порівнює, планує, застосовує тощо; ціннісна складова – учень усвідомлює, критично ставиться, оцінює, обґрунтовує, робить висновки, висловлює судження тощо;
  4.                 виокремлення в переліку очікуваних результатів навчання тих, що стосуються оволодіння організаційно-діяльнісними вміннями як основою формування суб’єктності учня;
  5.                 уведення наскрізних змістових ліній.

Позакласне читання – 4 години.

Як регіональний компонент, використовую уроки літератури рідного краю, на яких знайомимося з  творчістю поета-гумориста Юрія Берези,  творчістю відомого письменника Олександра Ірванця, поезіями про Рівненщину Петра Велесика, поглиблюємо знання про творчість Уласа Самчука.

На уроках позакласного читання ознайомлюємося з творчістю сучасних письменників та поетів: поезією Сергія Жадана, історичним романом Василя Шкляра про діяльність української повстанської армії на Рівненщині «Тронка».

Українська література розглядається в хронологічній послідовності. Програма поділяється на окремі хронологічні розділи і «жанрові» підрозділи.

Усього – 140 годин.

Текстуальне вивчення – 114 годин.

Розвиток мовлення – 8 годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

Всього уроків

З них:

1

 ВСТУП

РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА.

Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.;

розповідає про письменника, називає  його основні твори; коментує оцінку І.Франком творчого доробку І.Нечуя-Левицького; визначає жанр твору; коментує проблематику повісті; характеризує образи-персонажі, засоби їх зображення; порівнює образи дійових осіб; пояснює авторську позицію; виокремлює засоби комічного у творі, пояснює їхню роль.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

установлює причинно-наслідкові зв’язки між подіями твору; висловлює власну думку про українську

ментальність, національний характер, народну мораль і етику; застосовує набуті знання для порівняння творів української та зарубіжної літератур; зіставлення специфіки розкриття теми в різних видах мистецтва; визначає роль і місце української літератури у світовому контексті.

 

5

 

РМ 1

2

Панас Мирний (П. Рудченко)«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про життя прозаїка, його основні твори; розповідає про історію написання роману; коментує його сюжет (1,4 частини); характеризує головні образи-персонажі, зокрема Чіпки, пояснює його поведінку психологічними чинниками; визначає роль головних жіночих образів у творі, розкриває їх.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

порівнює роман  із «Кайдашевою сім’єю» І.Нечуя-Левицького; знаходить спільне та відмінне в художній манері прозаїків; коментує власне розуміння понять честі, справедливості, людської гідності й можливі способи їхнього ствердження; переконливо й толерантно висловлює власні судження про ці поняття.

 

6

ВЧ1

КР1

(тест)

3

«ТЕАТР КОРИФЕЇВ»

Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич) «Мартин Боруля»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність; називає авторів творів, написаних для професійного українського театру; знає про першу народну артистку України (УСРР).

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє специфіку виражальних засобів театрального мистецтва..

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з життєвого і творчого шляху драматурга; розуміє причини просвітницьких ідейних пріоритетів світогляду письменника; визначає жанр драматичного твору; знає зміст п’єси «Мартин Боруля»; розповідає про історичну основу твору; характеризує головного героя; розуміє причини його особистої драми; дає характеристику іншим персонажам; визначає головний конфлікт твору; розкриває значення творчості І.Карпенка-Карого для розвитку української драматургії.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

визначає проблеми, порушені у творі, розуміє їх актуальність для сучасного життя; висловлює судження про духовні й матеріальні цінності; застосовує набуті знання для порівняльного аналізу творів української та зарубіжної літератур; розуміє специфіку виражальних засобів театрального мистецтва.

7

ПЧ1

 

РМ1

 

 

 

КР1

(твір)

4

Іван Франко

«Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», *«Мойсей», «Сойчине крило»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає біографію І. Франка, основні царини його громадсько-політичної, наукової, мистецької, перекладацької діяльності, розуміє її значення в історії української літератури; висловлює власне ставлення до І.Франка як багатогранної особистості.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації, потребу вчитися впродовж життя для формування себе як багатогранної особистості

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає композицію збірки «З вершин і низин»; пояснює назви основних віршів; розуміє ключові смисли, закладені в поезіях; характеризує образ «вічного революціонера»; аналізує поетичні тексти; висловлює власну думку про актуальність поезії І. Франка для сучасності.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розрізняє засоби художнього увиразнення в поезіях; пояснює роль уживання художніх засобів; дискутує з приводу порушених у віршах проблем; толерантно відстоює власну позицію.

 

11

КР1

(тест)

5

МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА

Михайло Коцюбинський«Intermezzo», «Тіні забутих предків»

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

має загальне уявлення про модерністські тенденції в українській літературі 1910-х років; про імпресіонізм у літературі та образотворчому мистецтві; знає основні події життєвого і творчого шляху письменника; уміє розпізнавати й аналізувати новелістичний твір; визначає проблематику «Intermezzo»; пояснює глибокий психологізм новели, особливості її композиції; аналізує імпресіоністичну поетику (роль пейзажу, звукових образів, світлотіні); пояснює символічні образи, ускладнені метафори; розкриває образотворчі засоби (внутрішній монолог, прийом контрасту);

знає зміст повісті «Тіні забутих предків»; уміє пояснювати образи й символи твору; аналізує образи Марічки та Івана, розкриває пантеїзм світобачення героїв, виражений через побут, звичаї, обряди, почуття, мораль; уміє показати протиставлення реалій життя внутрішньому світові душевно багатих натур; пояснює роль образу природи у творі; характеризує мовний колорит повісті.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

уміє знаходити й систематизувати інформацію з різних джерел для виконання навчальних завдань; ставиться толерантно до інших культур; береже природу й шанує людей, відчуває відповідальність за майбутнє свого народу; уміє пов’язувати події художнього твору з реальним життям і робити висновки; аналізує культуру рідного краю в контексті культурних особливостей різних регіонів України; порівнює особливості імпресіонізму в художній літературі та образотворчому мистецтві.

 

6

 

6

Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні віхи життєвого і творчого шляху О.Кобилянської; дає загальну характеристику творчості письменниці; аналізує новели, зосереджуючи увагу на створенні образів нових жінок-інтелектуалок; характеризує образи в їхньому порівнянні.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

логічно висловлює власні думки, дає оцінку героїням, використовуючи навички критичного мислення; виявляє лідерські якості за аналогією до героїнь художніх творів, бере на себе відповідальність за прийняття рішення; уміє визначати ситуації, у яких людина потребує підтримки, володіє засобами їх надання; на прикладі головних героїв твору шукає оптимальні шляхи вирішення життєвих проблем; висловлює власні судження про творчість Ф.Шопена; порівнює власні враження із впливом його музики на героїв.

 

5

КР1 (тест)

7

Василь Стефаник «Камінний хрест»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні віхи життєвого і творчого шляху письменника; коментує зміст новели «Камінний хрест» як модерністського твору; пояснює сюжетно-композиційні особливості, емоційно напружений драматизм ситуації; характеризує образ головного героя Івана Дідуха; розкриває історичну основу новели; пояснює багатозначність символіки камінного хреста, горба, прізвища головного героя.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

установлює причинно-наслідкові зв’язки між подіями в житті героїв твору; аналізує життєву ситуацію з певної позиції.

 

4

РМ1

ПЧ1

8

Володимир Винниченко «Момент»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні події життєвого і творчого шляху письменника, про його громадську та політичну діяльність; знає зміст, тематику й проблематику новели «Момент»; розкриває філософський підтекст твору; характеризує образ панни, роль героя-оповідача; аргументовано передає власні роздуми про миттєве й вічне, сенс життя, щастя людини; розкриває імпресіоністичну поетику твору; висловлює свої судження про актуальність для нашого часу порушених письменником проблем, аргументує їх прикладами з тексту; уміє означити місце В.Винниченка в українській літературі.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

проявляє активність, ініціативність в особистому чи/та суспільному житті; прагне бути рішучим/рішучою в реалізації особистісних і суспільних цілей; здатний/здатна виявляти свої почуття, керувати ними; розуміє почуття інших людей; уміє пов’язувати події художнього твору з реальним життям і робити висновки; логічно висловлює власні думки; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення

5

 

КР1

(твір)

9

ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ

Леся Українка (Лариса Косач) «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з життя і творчості письменниці; розкриває мотиви віршів; характеризує композиційні й ритмомелодичні особливості, образи-символи, алегоричні образи;

визначає основні проблеми, порушені в «Лісовій пісні»; розкриває фольклорну основу; характеризує образи; порівнює образи Мавки й Килини; уміє показати на прикладах з тексту духовну бідність Килини й матері Лукаша, їхню  меркантильність, байдужість до краси, природи, мистецтва; розкриває красу глибокого почуття, антигуманність меркантильності та користолюбства; висловлює власні судження про життя і творчість Лесі Українки.

Вивчає напам’ять: «Contra spem spero!».

Ключові компетентності

Учень / учениця:

уміє знаходити та систематизувати інформацію з різних джерел для виконання навчальних завдань; усвідомлює значення етичних норм в особистому та суспільному житті, прагне їх дотримуватися; уміє пов’язувати події художнього твору з реальним життям і робити висновки; логічно висловлює власні думки; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення; критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі.

 

10

ВЧ1

РМ1

10

Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне про творчу біографію М. Вороного, маніфест символістів; розуміє природу символу в поезіях; характеризує специфіку символістської дійсності; аналізує основні мотиви у віршах М. Вороного; висловлює власну думку про природу й мистецтво; визначає жанр твору, ключові риси символістської поетики; пояснює смислову і настроєву значущість зорових, кольорових, тактильних образів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

 знаходить потрібну інформацію; творчо використовує  довідкові матеріали, словники для поглиблення знань про символізм у літературі й мистецтві; сприймає і розуміє естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку, естетичної розвиненості людини.

 

2

 

11

Олександр Олесь (О. Кандиба)«З журбою радість обнялась...», «Чари ночі»,
«О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в казку»

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне із творчої біографії О.Олеся; розуміє природу символів у його творчості, важливість мови для формування власної ідентичності; аналізує основні мотиви у творчості; розмірковує, чому герої не здатні дійти до омріяного, що заважає подолати земні перешкоди на шляху до щастя; висловлює власну думку про природу людини, її внутрішні боріння й роздвоєність; визначає жанр твору, ключові ознаки символістської поетики.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює важливість гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує з проблеми збереження мови;  презентує власні ідеї щодо розв’язання питань, порушених у творах; порівнює особливості розкриття  мотивів творів О.Олеся в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

 

Вивчає напам’ять: «Чари ночі».

7

КР1

(тест)

12

«РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ»

ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД

2

 

13

ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ

Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів.

Павло Тичина«Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти»

Євген Плужник «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє й пояснює основні тенденції української поезії 1920-х років, її «вітаїстичність»; називає провідних поетів 1920-х років; аналізує поезію; знає і розповідає про трагізм творчої долі П.Тичини; називає його ранні збірки; характеризує основні мотиви і стильові тенденції ранньої творчості; аналізує поезії, виокремлює ознаки індивідуального стилю.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

дає власну оцінку творчості П.Тичини; зіставляє специфіку розкриття творчості митця в різних видах мистецтва; шукає інформацію, використовуючи різні джерела.

Вивчає напам’ять: 1 поезію(на вибір).

4

 

14

«КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ»

Максим Рильський «Солодкий світ!..», «У теплі дні збирання винограду»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про групу і творчість «київських неокласиків», основне із творчої біографії М.Рильського; виразно й усвідомлено читає й аналізує поезії; визначає основні ознаки індивідуального почерку, провідні мотиви і настрої; пояснює смислову і настроєву значущість деталей, образів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні думки з приводу поетичної майстерності, філософічності й поетичного самовираження представників «п’ятірного ґрона неокласиків», зокрема М.Рильського; знаходить у творі образи й символи, пов’язані зі світом природи та людської діяльності, розкриває їхній зміст і роль у тексті; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

3

КР1

15

ПРОЗОВЕ РОЗМАЇТТЯ

Микола Хвильовий (М.Фітільов) «Я (Романтика)»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про розвиток української прози 1920-х років, називає її представників; знає творчу біографію письменника, розуміє ідеологічні чинники, які вплинули на головного героя новели й призвели до трагічного роздвоєння «Я»; характеризує ідеологічну заангажованість, світоглядні й психологічні особливості персонажів; висловлює власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині; визначає жанр твору, основні риси індивідуального стилю; пояснює смислову й настроєву значущість образів у новелі.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє специфіку жанрової форми твору; уміє знаходити необхідну інформацію; творчо використовує  довідкові матеріали, словники для поглиблення знань із певної теми; сприймає і розуміє естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку.

2

 

16

Юрій Яновський «Майстер корабля»

Предметні компетентності

Учень/учениця:

називає факти життєвої і творчої біографії письменника, 2-3 його твори; характеризує особливості світовідчуття і світобачення митця і їхній вплив на творчість; розповідає про роботу Ю.Яновського на Одеській кінофабриці; розкриває морально-етичні колізії роману «Майстер корабля»; аналізує художні образи, з’ясовує їх символічність та ознаки неоромантизму; ілюструє, як автор розкриває національне крізь призму загальнолюдського; розкриває зміст понять «умовність зображення», «художній час і простір» та оперує ними під час аналізу художнього твору.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

користується різними джерелами інформації; презентує власні напрацювання; визначає межі власного знання і незнання; аналізує та інтерпретує твір в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей

3

 

17

Валер’ян Підмогильний «Місто»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає творчу біографію письменника; розуміє вплив цивілізаційних процесів на людину, психологічну мотивацію вчинків Степана Радченка та інших персонажів, іронічність авторської оповіді; характеризує маргінальний образ українського інтелігента; аналізує світоглядну й психологічну еволюцію його характеру; пояснює роль жіночих образів у романі, значення терміну «урбаністичний роман».

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власну думку про способи самоствердження людини; уміє встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між подіями в житті героїв твору; аналізує життєву ситуацію з позицій сьогодення

4

РМ1

18

Остап Вишня (Павло Губенко) «Моя автобіографія», «Письменники»,*«Сом»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про гумористичну, сатирично-викривальну традицію української літератури (фольклор, С.Руданський, Л.Глібов, І.Нечуй-Левицький, І.Карпенко-Карий); аналізує усмішки, пояснює їх жанрові особливості.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

проводить аналогії між подіями життя письменника і їх зображенням у творах митця у своєрідній стильовій манері

(«Моя автобіографія»,*«Письменники»); оцінює результати людської діяльності в природному середовищі на прикладі художніх творів; усвідомлює важливість бережливого ставлення до природи.

3

КР1

19

МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ

Микола Куліш «Мина Мазайло»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє особливості розвитку драматургії й театру 1920-х років; розповідає про це; проводить аналогії з іншими явищами культури; знає творчу біографію письменника, його зв’язок із театром Курбаса; розуміє історико-політичні чинники, які вплинули на зіткнення головних дійових осіб у сатиричній комедії; сатиричне спрямування п’єси; характеризує образи дійових осіб, світоглядну, громадянську позицію кожного з них; аналізує умовність часопростору, природу конфліктів; висловлює власну думку про типове сприйняття дійсності обивателем; визначає жанр твору, основні проблеми; пояснює роль деталей.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює роль соціального статусу, моделі його досягнення; формує уявлення про справжні та фальшиві цінності, спираючись на текст; висловлює власні міркування, проводячи аналогії з сучасним життям; усвідомлює роль української мови як ключового чинника творення нації, 
самоствердження особистості.

4

ПЧ1

20

ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Богдан-Ігор Антонич «Зелена євангелія», «Різдво», *«Коляда»

Осип Турянський  «Поза межами болю»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє й пояснює умовність зображення, створення художньої реальності на конкретному матеріалі; розглядає ідейно-художній зміст окремих фрагментів твору; коментує їх; виокремлює основні ідеї; пояснює особливість і роль композиції, пейзажу, інших художніх засобів для втілення головних думок.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює вартість мистецтва, грошей, почуттів людини тощо; висловлює власні міркування, спираючись на текст; проводить аналогії з сучасним життям

5

РМ1

КР1

21

«ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ»

Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники.

Євген Маланюк«Уривок з поеми», «Напис на книзі віршів...»

Іван Багряний( І.Лозов’ягін) «Тигролови»

Предметні компетентності

Учень/учениця:

знає й розповідає про історичні умови і функціонування української літератури за кордоном, про «празьку школу» української поезії та її представників, коротко про життя і творчість Є.Маланюка; розкриває особливості художнього осмислення долі України в поезії «Уривок з поеми»; пояснює символічність її назви; указує на актуальність оптимістичного висновку про майбутнє України; характеризує із посиланням на текст поезії «Напис на книзі віршів» погляди митця на призначення поезії, важливість місії поета закарбовувати свій час для нащадків.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

доводить важливість прояву ініціативи, готовності брати на себе відповідальність; розуміє зв’язок історичного минулого із сучасністю; толерантно відстоює власну позицію в дискусії.

6

ПЧ1

22

ВОЄННЕ ЛИХОЛІТТЯ

Олександр Довженко «Щоденник» (періоду війни), «Зачарована Десна»

Олесь Гончар «Модри Камень»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про літературу воєнного періоду; творчу біографію митця; розуміє її трагізм; розповідає про Довженка-кінорежисера, називає його основні фільми, 2-3 прозові твори; розуміє особливості світобачення; розглядає «Щоденник» як джерело вивчення біографії митця в контексті його доби; особливості авторського бачення й оцінки історії України й українського народу, розкриття національних і загальнолюдських проблем; аналізує текст «Зачарованої Десни», художньо-стильові особливості твору; оперує поняттями «кіноповість», «публіцистичність»; указує на риси автобіографічності в кіноповісті; характеризує образи-персонажі; пояснює особливості композиції, роль пейзажу; називає порушені у творі морально-етичні проблеми.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

зіставляє специфіку розкриття певної теми в різних видах мистецтва; указує на прояви національного мислення, світовідчуття в характерах героїв; сприймає природу й людину як цілісну систему; критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі; уміє знаходити необхідну інформацію і творчо, компетентно її використовувати.

8

РМ1

КР1

23

ЛІТЕРАТУРНЕ «ШІСТДЕСЯТНИЦТВО»

Василь Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…»

Дмитро Павличко «Два кольори», *«Я стужився, мила, за тобою…»

Іван Драч«Балада про соняшник»

Микола Вінграновський «У синьому небі я висіяв ліс»

Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє зв’язок літературного явища «шістдесятництва» з дисидентським рухом; з’ясовує зв’язок світогляду митця із творчістю; називає поетів-«шістдесятників»; загально характеризує їхню творчість; розповідає про письменника; пригадує його твори, вивчені раніше; аналізує стильові особливості поезій; визначає й уміє прокоментувати основні мотиви; дискутує про патріотичні, громадянські мотиви, порушені у творах.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

формує власну думку про порушені у творах мотиви, проблеми; виробляє життєву позицію, уміння її відстоювати; усвідомлює значення самоствердження людини в сучасному світі; розвиває навички аргументовано, толерантно вести дискусію.

6

 

24

МИТЕЦЬ І СУСПІЛЬСТВО

Ліна Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Недумано, негадано…», «По сей день Посейдон посідає свій трон…», «Маруся Чурай»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з творчої біографії письменниці, її роль в історії «шістдесятництва»; розуміє значення підтексту в умовах ідеологічного контролю над мистецтвом; характеризує образну природу поетичного твору; аналізує засоби художнього увиразнення, які визначають високу естетичну вартість; висловлює власну думку про особливості історичного мислення письменниці в «Марусі Чурай»; визначає жанр твору, основні проблеми; пояснює роль деталей, психологічну природу вчинків Марусі Чурай та інших персонажів; висловлює власне ставлення до вчинку головної героїні.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює естетичну вартість художнього твору; формує уявлення про прекрасне як чинник гармонізації власного внутрішнього світу; висловлює міркування, проводячи аналогії з сучасним життям.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

7

РМ1

КР1

(тест)

25

СТОЇЧНА УКРАЇНСЬКА ПОЕЗІЯ

Василь Стус «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…», «Господи, гніву пречистого…»

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з творчої біографії поета; розуміє суть екзистенціалізму в поезіях, характеризує межовий стан суб’єкта лірики, який протистоїть ідеологічно викривленій реальності; зіставляє мотиви, форми буттєвого самоствердження в поезіях; аналізує засоби художнього увиразнення, які визначають високу естетичну вартість; висловлює власну думку про важливість активної громадянської позиції в житті.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює естетичну вартість художнього твору; формує уявлення про поезію як чинник власного світогляду; визначає ціннісні пріоритети життя на засадах громадянського суспільства; висловлює міркування, проводячи аналогії з сучасним життям.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

2

 

26

СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

(на вибір)

Поезія: І.Римарук («Обнови»), Ю.Андрухович («Астролог», «Пісня мандрівного спудея»), О.Забужко («Рядок з автобіографії», «Читаючи історію»), О.Ірванець («До французького шансоньє»), С.Жадан («Музика, очерет…», «Смерть моряка»).

Проза, есеїстика: Г.Пагутяк («Потрапити в сад», «Косар»), Ю.Андрухович («ShevchenkoisOK»),
В.Діброва («Андріївський узвіз»), Я.Мельник («Далекий простір»).

Предметні компетентності

Учень/учениця:

характеризує історико-культурну ситуацію в Україні наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.; називає імена сучасних письменників, їхні твори; ілюструє стильове розмаїття, пошук авторами нових тем і форм їх розкриття; обґрунтовує появу нового літературного покоління, спільні риси й творчу індивідуальність митців; розуміє значення поняття «постмодернізм»; аналізує визначені для текстуального вивчення поезії, прозові твори; розуміє значення понять «елітарна» і «масова» літератури.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

розрізняє масову й елітарну літературу; працює в різних пошукових системах для отримання потрібної інформації; використовує різноманітні читацькі стратегії; обстоює можливість перекладу українською мовою будь-якого тексту.

6

КР1

(твір)

27

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

Ознайомлення із життям і творчістю письменників-земляків.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; висловлює власну думку про них.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

 

4

 

28

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Розглянуто та схвалено

 на засіданні  методичної комісії

суспільних та гуманітарних предметів

Протокол №___ від «___»___________

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник директора з навчальної роботи

ДПТНЗ «Рівненський центр ПТО

 сервісу та дизайну»

_______________ Ірина БЕЗУШКО


 

Поурочно-тематичний план

з української літератури

140 годин (курс 10-11 класу)                                                                         

 

Форми контролю

 

 

К-сть

Контрольна робота (тест)

Контрольний класний твір (есе чи міні-твір)

4

2

Позакласне читання

3

Виразне читання

2

Література рідного краю

3

Розвиток мовлення

6

 

Тема уроку

К-сть

год

Примітки

1

Вступ. Українська література другої половини ХІХ століття у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Особливості реалістичної прози

1

 

 

Іван Нечуй-Левицький

 

 

2

Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко)).  «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка

ТЛ: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм

1

 

3

Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті

1

 

4

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «Українська ментальність, національний характер, народна мораль і етика»

1

РМ №1

усно

5

Ствердження цінностей національної етики засобами комічного у повісті «Кайдашева сім’я»

ТЛ: засоби змалювання комічного

 

 

 

Панас Мирний

 

 

6

Панас Мирний. Основне про життєвий і творчий шлях. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з Іваном Біликом

ТЛ: соціально-психологічний роман

1

 

7

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Свідчення можливостей роману у художньому дослідженні дійсності. Широта представлення народного життя

1

 

8

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва

1

 

9

Жіночі образи в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

1

 

10

Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини. Урок виразного читання №1.  Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (прозовий уривок)

1

ВЧ №1

11

Контрольна робота №1. Реалістична українська проза

1

КР №1

(тест)

 

«Театр корифеїв»

Іван Карпенко-Карий

 

 

12

Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Перші театральні трупи. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами

1

 

13

Іван Карпенко-Карий. Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія

ТЛ: комедія

1

 

14

Урок позакласного читання №1. Іван Франко. «Перехресні стежки»

1

ПЧ №1

15

Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю

1

 

16

Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі. Урок мовленнєвого розвитку №2. Складання анкети головного героя

1

РМ №2

письмово

17

Урок літератури рідного краю №1. Письменники Рівненщини

1

ЛРК №1

18

Значення творчості Івана Карпенка-Карого

1

 

19

Контрольна робота №2. Література 70 – 90-х років ХІХ століття

1

КР № 2

(твір)

 

Титан духу і думки

Іван Франко

 

 

20

Багатогранність діяльності Іван Франка, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Творчість І. Франка в музиці

1

 

21

Лірика збірки «З вершин і низин». Символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»))

ТЛ: гімн, сонет

1

Вивчити

1 поезію напам’ять

(на вибір)

22

Поетична збірка «Зів’яле листя». «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання

1

23

Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя».

ТЛ: філософська поезія

1

 

24

«Легенда про вічне життя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання

1

 

25

Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка. Пролог до поеми – заповіт українському народові

ТЛ: терцини

1

 

26

Поема «Мойсей». Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті

1

 

27

Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації

ТЛ: поняття про модернізм

1

 

28

Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели «Сойчине крило»

1

 

29

Роль І. Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І.Франка, її актуальність

1

 

30

Контрольна робота №3.  Титан духу і думки

1

КР №3

(тест)

 

Модерна українська проза

Михайло Коцюбинський

 

 

31

Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі

1

 

32

Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа

ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм

1

 

33

Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму

1

 

34

Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю

1

 

35

Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору

1

 

36

Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання

1

 

 

Ольга Кобилянська

 

 

 

37

Життя і творчість О. Кобилянської. Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»)

1

 

38

Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму «Іmpromtu phantasie»

1

 

39

Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»)

1

 

 

40

Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь новели «Valse melancolique». Глибокий психологізм твору як новаторство О.Кобилянської

1

 

41

Контрольна робота № 4. Модерна українська проза

 

1

КР № 4

(тест)

 

Василь Стефаник

 

 

42

Життя і творчість В. Стефаника. Новаторство письменника. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості

ТЛ: експресіонізм

1

 

43

Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Урок мовленнєвого розвитку №3. Аналіз життєвої ситуації з певної позиції

1

 

РМ №3

(усно)

44

Багатозначність символічних образів. Камінний хрест – уособлення долі людини. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм

1

 

45

Урок позакласного читання №2. Улас Самчук «Марія»

1

ПЧ №2

 

Володимир Винниченко

 

 

46

Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина»

1

 

47

Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо)

1

 

48

Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели «Момент»

1

 

49

Урок літератури рідного краю №2. Поети Рівненщини

1

ЛРК №2

50

Узагальнення та систематизація вивченого

1

 

51

Контрольна робота № 5. Модерна українська проза

1

КР № 5

(твір)

 

Образне слово поетичного модернізму

Загальнолюдське, національне, особисте

Леся Українка

 

 

52

Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Драматична спадщина

1

 

53

Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості

ТЛ: неоромантизм

1

Вивчити напам’ять

54

Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»)

1

 

55

Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

1

 

56

Урок виразного читання №2. Поезії Лесі Українки

1

ВЧ №2

57

Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси

ТЛ: драма-феєрія

1

 

58

Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Урок мовленнєвого розвитку №4. Порівняння образів Мавки й Килини

1

РМ №4

(письмово)

59

Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини

1

 

60

Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей

1

 

61

Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії

1

 

 

Микола Вороний

 

 

62

М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»)

ТЛ: символізм

1

Вивчити напам’ять

63

Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»)

1

 

 

Олександр Олесь

 

 

64

Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання Олександра Олеся. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»)

1

 

65

«Чари ночі» – перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»)

1

Вивчити напам’ять

 

66

Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю

ТЛ: драматичний етюд

1

 

67

Узагальнення та систематизація вивченого

1

 

68

Контрольна робота № 6.

1

КР № 6

(тест)

69

Образне слово поетичного модернізму. Загальнолюдське, національне, особисте

1

 

70

Узагальнення та систематизація вивченого. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині.

1

 

 

 

ВСТУП. «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ»

 

 

71

Суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями

ТЛ: “розстріляне відродження”

1

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД

Михайль Семенко

 

 

72

Авангардні тенденції в українській поезії

1920-х рр. Михайль Семенко — поет-

футурист. Урбаністичні мотиви лірики

(«Бажання», «Місто», «Запрошення»)

ТЛ: авангард, футуризм, урбанізм

 

1

 

 

ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ

Павло Тичина

 

 

73

Провідна роль поезії у 20-ті роки. Павло Тичина – найбільший модерніст 20-х років. Феномен “кларнетизму”. Збірка «Сонячні кларнети». “Арфами, арфами...”

ТЛ: кларнетизм

1

 

 

74

Павло Тичина. Поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму.

“О панно Інно...”, “Ви знаєте, як липа шелестить...”

ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм

1

 

 

75

Павло Тичина. «Одчиняйте двері». Художнє

відтворення національно-визвольного пробудження

народу. Уславлення борців за вільну

Україну у вірші «Пам’яті тридцяти»

ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм

1

Вивчити напам’ять

1 поезію

П. Тичини

(на вибір)

 

Євген Плужник

 

 

76

Євген Плужник — один із провідних поетів

«розстріляного відродження». Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мить і вічність у чуттєвому вираженні. «Вчись у природи творчого спокою», «Ніч…  а човен — як срібний птах!»

ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя

1

Вивчити напам’ять

1 поезію

(на вибір)

77

Урок літератури рідного краю №2. О.Ірванець «Рівне/Ровно»

1

ЛРК №2

 

«КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ»

Максим Рильський

 

 

78

Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М.Рильського. Філософічність, афористичність його лірики. Захоплення красою й величчю світу («Солодкий світ!..»)

ТЛ: філософічність

1

 

79

Максим Рильський. Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів

ТЛ: сонет

1

Вивчити напам’ять

1 поезію

М.Рильського

(на вибір)

80

Контрольна робота № 1. “Розстріляне відродження”. Літературний авангард. Поетичне самовираження. “Київські неокласики”

1

КР №1 (твір)

 

ПРОЗОВЕ РОЗМАЇТТЯ

Микола Хвильовий

 

 

81

Микола Хвильовий. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я (Романтика)» — новела про добро і зло в житті та в душі

1

 

82

Микола Хвильовий. «Я (Романтика)». Проблема внутрішнього роздвоєння людини. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність

1

 

 

Юрій Яновський

 

 

 

83

Творча біографія Юрія Яновського. Романтичність світовідчуття. Новаторство художньої форми («Майстер корабля»): модерний сюжет, що інтригує, умовність фабули, зміщення часопростору

ТЛ: художній час і простір, умовність зображення

1

 

84

Юрій Яновський. “Майстер корабля”. Проблеми творення нової української культури, духовності української людини, символічність образів. Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях та їх прототипи

1

 

85

Модерністські образи Міста, Моря. Морально-етичні колізії твору. Національне крізь призму загальнолюдського.

1

 

 

Валер'ян Підмогильний

 

 

 

86

Валер'ян Підмогильний. Життєвий і творчий шлях письменника. Роман «Місто»

ТЛ: урбаністичний роман

1

 

87

Валер'ян Підмогильний. «Місто». Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі

1

 

 88

Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального.

Урок мовленнєвого розвитку №1. Письмовий твір-характеристика «Маргінальний образ українського інтелігента»

1

УМР №1 (письмово)

89

Валер’ян Підмогильний. “Місто”. Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому

1

 

 

Остап Вишня

 

 

 

90

Життя і творчість Остапа Вишні. «Моя автобіографія» — гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях

1

 

91

“Сом”. “Письменники”. Пейзаж, портрет, характер людини, авторський голос, народні прикмети, прислів’я та приказки в усмішках

ТЛ: усмішка

1

 

92

Контрольна робота № 2.  Прозове розмаїття

1

КР № 2 (тест)

 

 

МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ

Микола Куліш

 

 

93

Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930 рр. Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо

ТЛ: сатирична комедія

1

 

94

Микола Куліш. «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови

1

 

95

Микола Куліш. «Мина Мазайло». Образи дійових осіб. Сценічне втілення. Актуальність п’єси у наш час

1

 

96

Урок позакласного читання №1. Василь Шкляр. “Тронка”

1

ПЧ №1

 

ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Богдан-Ігор Антонич

 

 

97

Література в Західній Україні до 1939 р. Життя і творчість Богдана-Ігоря Антонича. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження.

ТЛ: міфологізм, асоціативність

1

 

98

Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», *«Коляда»). Роздуми над поезією Богдана-Ігоря Антонича

1

Вивчити напам’ять

1 поезію Б.-І.Антонича

(на вибір)

 

Осип Турянський

 

 

99

Осип Турянський. «Поза межами болю» - поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності

ТЛ: поема у прозі

1

 

100

О. Турянський. «Поза межами болю». Біологічні інстинкти і духовна воля до життя.  Ідея перемоги духа над матерією. Урок мовленнєвого розвитку №2. Дискусія  «У чому сенс життя?»

1

УМР №2

(усно)

101

Контрольна робота № 3. Модерна драматургія. Перлини західноукраїнської літератури

1

КР № 3 (тест)

 

 

«ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ»

Євген Маланюк

 

 

102

Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники. Євген Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми»

1

 

 

ІІ семестр

 

 

 

103

Євген Маланюк. «Напис на книзі віршів…» – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків

1

 

 

Іван Багряний

 

 

 

104

Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман

ТЛ: пригодницький роман

1

 

105

Іван Багряний. «Тигролови». Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості. Ідея перемоги добра над злом

1

 

106

Іван Багряний. «Тигролови». Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина Сірків, майор Медвин. Символіка роману.  Актуальність для нашого часу

1

 

107

Урок позакласного читання №2. Сергій Жадан. “Марія”

1

ПЧ №2

 

ВОЄННЕ ЛИХОЛІТТЯ

Олександр Довженко

 

 

 

108

Участь українських письменників у Другій світовій війні. Трагічна творча біографія Олександра Довженка. Джерело вивчення історії його життя і трагічної доби – «Щоденник»

ТЛ: публіцистичність

1

 

109

Олександр Довженко. “Щоденник”. Правда про український народ, його історію крізь призму авторського бачення й оцінки. Національні та загальнолюдські проблеми

1

 

110

Олександр Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, автобіографічна основа, сповідальність. Поєднання минулого й сучасного. Морально-етичні проблеми

ТЛ: кіноповість

1

 

111

Олександр Довженко. «Зачарована Десна». Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина

1

 

112

Урок мовленнєвого розвитку №3. Усний твір-роздум «Моральна краса й духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"»

1

УМР №3(усно)

 

Олесь Гончар

 

 

 

113

Загальна характеристика доробку Олеся Гончара. Мрія і дійсність у новелі «Модри Камень». Романтична ідея кохання, що перемагає смерть

ТЛ: новела (поглиблено)

1

 

114

Олесь Гончар. “Модри Камень”. Образи українського бійця і юної словачки Терези. Особливість оповіді, роль кольорової гами в новелі

1

 

115

Контрольна робота № 4. Під чужим небом. Воєнне лихоліття

1

КР № 4 (тест)

 

 

ЛІТЕРАТУРНЕ «ШІСТДЕСЯТНИЦТВО»

 

 

 

Василь Симоненко

 

 

 

116

Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво». Василь Симоненко. Коротко про митця. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»)

ТЛ: віршові розміри (повторення)

1

 

 

Дмитро Павличко

 

 

 

117

Основні відомості про Дмитра Павличка. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання (*«Я стужився, мила, за тобою…»)

1

 

 

Іван Драч

 

 

118

Іван Драч - невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця

ТЛ: балада (повторення)

1

 

 

Микола Вінграновський

 

 

 

119

Микола Вінграновський — поет, прозаїк, кіномитець. «У синьому небі я висіяв ліс». Інтимна лірика зб. «Цю жінку я люблю». Глибокі любовні переживання ліричного героя, передані образною символікою, символічною кольористикою (синім кольором)

1

Вивчити напам’ять

1 вірш шістдесятни-

ків (на вибір)

 

Григір Тютюнник

 

 

 

120

Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника. «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації

1

 

121

Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї

ТЛ: художня деталь (поглиблено)

1

 

 

МИТЕЦЬ І СУСПІЛЬСТВО

Ліна Костенко

 

 

122

Ліна Костенко. Творчий шлях. «Страшні слова, коли вони мовчать», «Хай буде легко. Дотиком пера…» – ліричні роздуми про значення слова в житті людини, суть мистецтва, його роль у суспільстві

1

Вивчити напам’ять

1 вірш

(на вибір)

123

Ліна Костенко. «Недумано, негадано…» – інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. «По сей день Посейдон посідає свій трон…»: мотив єднання людини зі світом рукотворної краси (мистецтво) і природою. Зв’язок із античною міфологією

1

124

Історико-фольклорна основа  історичного роману у віршах «Маруся Чурай» Ліни Костенко

ТЛ: роман у віршах

1

 

125

Роман у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання

1

 

126

Ліна Костенко. «Маруся Чурай». Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини

1

 

127

Ліна Костенко. «Маруся Чурай». Урок мовленнєвого розвитку №4. План-характеристика Марусі Чурай

1

УМР №4 (письмово)

128

Контрольна робота №5. Літературне “шістдесятництво”. Митець і суспільство

1

КР № 5 (тест)

 

 

СТОЇЧНА УКРАЇНСЬКА ПОЕЗІЯ

Василь Стус

 

 

129

Василь Стус. Загальний огляд творчості. Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…»). Стан активної позиції ліричного героя.

1

 

130

Василь Стус. «Господи, гніву пречистого…». Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод. Упевненість у власному виборі. Приклад великої мужності й сили духу

ТЛ: екзистенційні ідеї в художньому творі

1

Вивчити напам’ять

1 поезію В.Стуса

(на вибір)

131

Урок літератури рідного краю №2. Улас Самчук

1

 

ЛРК №3

 

СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

 

 

132

Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття. Оксана Забужко. «Рядок з автобіографії», «Читаючи історію»

ТЛ: постмодернізм; література елітарна, масова

1

 

133

Юрій Андрухович. «Астролог», «Пісня мандрівного спудея»

1

 

134

Галина Пагутяк. «Потрапити в сад»

1

 

135-136

В.Діброва . «Андріївський узвіз»

2

 

137

Контрольна робота № 6.  Стоїчна українська поезія. Сучасна українська література

1

КР № 6 (твір)

 

138-140

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО

 

3

 

 

docx
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку