Документ містить матеріали по роботі з учнями, які схильні до правопорушень. такі документи має класний керівник, коли його вихованець ставиться на класний або шкільний контроль.
Єдині вимоги до учнів
Перелік порушень дисципліни учнями
1. Порушення Положення про шкільну форму.
В разі невиконання перелічених зобов'язань та вимог Педагогічна рада має право звертатися до відділу кримінальної міліції, комісії у справах неповнолітніх райадміністрації з проханням адміністративного впливу на батьків (осіб, які їх замінюють) у разі невирішення проблем відносно їх дітей, на яких права школи, коригуючи їх соціальну поведінку, не є достатніми.
Учні-порушники Правил поведінки підлягають внутрішкільному обліку як група ризику. Адміністрація в даному випадку сповіщає райвідділ УВС про наявність таких.
Учні, які не піддаються педагогічному впливу, не мають змін в соціальній поведінці за допомогою шкільного психолога, можуть за поданням адміністрації школи бути поставлені на облік в комісії у справах неповнолітніх та у відділ кримінальної міліції.
Орієнтовні критерії постановки учнів на внутрішкільний контроль
Якщо учень систематично:
Схема вивчення особистості важковиховуваних підлітків
Орієнтовна схема психолого-педагогічної характеристики
важковиховуваного учня (учениці)
1.1.Загальна оцінка стану здоров’я учня.
(за даними медичної картки)
1.2.Ознаки підвищеної нервозності (відсутні; підвищена втомлюваність, понижена працездатність; подавлений настрій; підвищена збудливість; спалахи гніву; агресивне ставлення до однолітків, учителів; уникнення контактів, спільних справ, схильність до руйнівних дій, садизм, інші вияви).
1.3.Шкідливі звички (палить, вживає спиртні напої, вживає токсико - наркотичні речовини; вказати епізодично чи систематично).
1.4.Перебуває на диспансерному обліку і з приводу чого.
2.1.Дані про батьків (освіта, професія, місце роботи).
2.2.Інші члени сім’ї .
2.3.Тип сім’ї (благонадійна, неблагонадійна: педагогічно-некомпетентна/ морально неблагонадійна / конфліктна).
2.4.Характеристика взаємин батьків з дитиною (сімейний диктат, гіперопіка, потурання, інше ).
2.5.Організація режиму праці та відпочинку (які обов’язки виконує в сім’ї, чи дотримується режиму дня, хто і якою мірою контролює виконання домашніх завдань, як організовано дозвілля дитини).
3.1.Успішність учня.
3.2.Ставлення до навчання (позитивне, нейтральне, байдуже, негативне).
3.3.Інтелектуальні можливості учня (високі, середні, низькі).
3.4.Мотиви навчання (пізнавальний інтерес до предметів; усвідомлення необхідності навчальної діяльності; прагнення одержати оцінку, схвалення дорослих; уникнення покарань, намагання утвердитися серед однокласників тощо).
4.1.Позиція учня в класі
(лідер, прийнятий, відторгнений, ізольований).
4.2.Характер стосунків з однокласниками
(з ким частіше спілкується, дружить).
4.3.Взаємини з іншими однокласниками
(ділові, виважені, рівноправні, дружні, теплі, конфліктні, агресивні, байдужі, відчужені, ні з ким не спілкується).
4.4.Манера, стиль спілкування з оточуючими
(домінантний стиль: упевнений у собі, прагне нав'язати свою думку, безапеляційно перебиває співрозмовника, але не дозволяє робити цього із собою, майже ніколи не визнає своєї неправоти; недомінантний стиль: сором'язливий, поступливий, легко визнає власні помилки, потребує постійної підтримки в розмові; екстравертований стиль: постійно націлений на спілкування, легко контактує, допитливий, відкритий, уважний до оточуючих; інтровертований стиль: замкнутий, уникає контактів, надає перевагу діяльності, в розмові небагатослівний).
4.5.Ставлення до громадської думки
(активно-позитивне: намагається виправити недоліки, врахувати зауваження; пасивно-позитивне: з розумінням сприймає критику, погоджується з висловленими зауваженнями, але недоліки не виправляє; байдуже: не реагує на критику, не змінює поведінку; негативне: сперечається, не погоджується із зауваженнями).
(позитивне: працелюбний, надає перевагу фізичній праці, а не розумовій, має «золоті руки»; байдуже: не розглядає фізичну працю як цікавий вид діяльності, не відмовляється від трудових справ, але виконує абияк; негативне: лінивий, до трудових доручень ставиться зневажливо).
5.1.Ставлення до громадського майна (бережливе, господарське, байдуже, демонстративно зневажливе, навмисно псує).
6.1.Проявляє інтерес до діяльності (фізичної, розумової, трудової, технічної, громадської, суспільно-політичної, організаторської, художньої, спортивної).
6.2.В яких гуртках, секціях, клубах працює.
6.3.Культурно-естетичний світогляд (як часто відвідує театри, виставки, музеї; які має читацькі інтереси: книг не читає, читає епізодично, читає систематично, перевагу надає художньо оформленим молодіжним журналам; скільки часу проводить біля телевізора: які передачі дивиться систематично, з ким обговорює зміст телепередач).
8.1.Рівень самооцінювання
(адекватний: реально оцінює свої позитивні та негативні риси, можливості і досягнення;
завищений: некритичний до себе, перебільшує досягнення;
занижений: занадто самокритичний, недооцінює свої можливості та якості).
8.2.Яких рис характеру хотів би набути?
9.1.Позитивні вчинки (як часто учень їх здійснює, можливі мотиви їх здійснення)
9.2.Негативні вчинки
(їх прояв: епізодично, систематично;
їх характер: грубість, бійки, пропуски уроків, запізнення на уроки, порушення дисципліни в класі, відмова виконувати вимоги, не працює на уроках).
9.3.Правопорушення учня (крадіжки, побиття молодших і слабших, вимагання грошей, жорстоке поводження з тваринами, прояв садистських нахилів, хуліганство).
9.4.Ставлення до своїх вчинків (байдуже, стурбоване, з наміром виправдати, засуджує).
9.5.Як сприймає педагогічний вплив (байдуже, з вираженою протидією, намагається виконувати вимоги).
9.6.Чи перебуває на обліку в правоохоронних органах.
БАНК ДАНИХ
на учня 5 класу
___________________________,
який стоїть на внутришкільному обліку,
(20__/20__ н.р.)
Дата постановки на облік: ____.____.201_ р.
Класний керівник ________ ______________
Дата зняття з обліку: ____.____.201_ р.
Класний керівник ________ ______________
Документи |
|
Прим. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І. Загальні відомості |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Дані спостереження вчителя |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Умови життя в сім’ї: |
|
Мати де працює Батько де працює |
___________________________ ___________________________ _____________________________ |
|
|
4. Причини неблагополуччя |
|
ІV. Стан здоров’я школяра |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Протокол бесіди
від ____.____.20__ р.
з учнем/ученицею |
|
, |
||||||
|
(ПІБ дитини) |
|
||||||
|
|
, |
|
, |
||||
|
(Дата народження дитини) |
|
(Клас) |
|||||
та батьками ____________________________________________________________________.
Домашня адреса, |
м. , вул. |
|||||
телефон |
дом. тел.: моб. тел.: |
|||||
СЛУХАЛИ: |
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
УХВАЛИЛИ: |
1. Зобов’язати батьків посилити контроль за виконанням дитиною Статуту школи. |
|||||
|
2. Здійснити обстеження житлових умов сім’ї |
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
Бесіду проведено |
|
|
|
|
||
|
|
(Підпис) |
|
(ПІБ)
|
||
|
|
(Підпис) |
|
(ПІБ)
|
||
Присутні |
|
(Підпис) |
|
(ПІБ)
|
||
|
|
(Підпис) |
|
(ПІБ)
|
||
З протоколом ознайомлені |
|
(Підпис) |
|
(ПІБ)
|
||
|
|
(Підпис) |
|
(ПІБ матері)
|
||
|
|
(Підпис) |
|
(ПІБ учениці) |
||
Результати бесіди:
__________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
___.___.20__ р. |
|
|
|
|
|
(Підпис) |
|
(ПІБ класного керівника) |
Шановні ______________________
та _________________________
Адміністрація ЗОШ доводить до Вашого відома, що Ваша дитина _______________________, учень (ця) ____ класу, не відвідує заняття у школі без поважних причин, до уроків не готується, має низький рівень знань, порушує Статут школи.
Адміністрація школи нагадує Вам, що згідно Закону України «Про освіту» батьки є учасниками навчально-виховного процесу і несуть відповідальність за виховання, навчання, розвиток дитини (стаття №59). Невиконання своїх обов’язків тягне за собою адміністративну відповідальність (стаття №84 Кодексу України «Про адміністративні порушення»).
Адміністрація ЗОШ звертається за допомогою у вирішення даного питання до РВВС _________________ району м. _________.
Адміністрація ЗОШ запрошує Вас для бесіди щодо вирішення питання подальшого навчання Вашої дитини.
Директор ЗОШ __________ _____________
Класний керівник __________ _____________
Індивідуальна робота з учнями,
що не встигають та схильними до правопорушень
№ |
Зміст і методи роботи |
Відповідальний |
Термін виконання |
Примітки |
1 |
Вивчити індивідуальні особливості |
|
Протягом року |
|
2 |
Визначити коло друзів, а також вплив його на кожного з них |
|
Протягом І семестру |
|
3 |
Відвідати сім'ї, вивчити пізнавальні інтереси школярів |
|
Вересень |
|
4 |
Ознайомити учнів з вимогами у школі: • не порушувати дисципліну; • не запізнюватися на уроки; • не пропускати заняття; • не сперечатися із дорослими вдома: • своєчасно виходити до школи; • повертатися після уроків; • дбайливо ставитися до одягу; • бути охайним |
|
Протягом першого тижня |
|
5 |
Організувати допомогу кращих учнів класу щодо ліквідації проблем та прогалин у знаннях, допомогти учням повірити у власні сили та здібності |
|
Протягом року |
|
6 |
Провести консультації батьків про засоби ліквідації прогалин у знаннях учнів |
|
Вересень |
|
7 |
Провести роботу щодо активізації пізнавальної діяльності школярів, а саме: 1) опитувати лише той матеріал, який школяр знає; 2) надавати консультації з предметів; 3) давати на уроках індивідуальні завдання відповідного рівня знань. |
|
Протягом року |
|
8 |
Встановити зв'язки школярів за місцем проживання, визначити їх характер з метою нейтралізувати негативний вплив оточення |
|
Вересень — жовтень |
|
9 |
Дати рекомендації батькам учнів відносно домашнього контролю та організації відповідного розпорядку дня, в обладнанні кутка для занять, дотримання учнями режиму дня |
|
За необхідності |
|
10 |
Зацікавити суспільно-корисною працею, враховуючи інтереси підлітків |
|
По можливості |
|
11 |
Провести анкетування з теми «Причини неуспішності в навчанні, ставлення до навчання. Наслідки поганої освіти» |
|
Жовтень |
|
12 |
Бесіда «Профілактика шкідливих звичок» |
|
Січень |
|
13 |
Провести анкетування: 1. «Твоя життєва позиція». 2. «Твоя майбутня професія» |
|
Грудень |
|
14 |
Провести бесіду з учнями «Профілактика правопорушень» |
|
Листопад |
|
15 |
Провести зі школярами бесіди: 1) «Чи потрібно дотримуватися правил поведінки у школі?» 2) «Твій вільний час» 3) «Про культуру поведінки» 4) «Про дружбу та товаришів» 5) «Про книги, які ти прочитав» 6) «Культура поведінки — основа життя в суспільстві» 7) «Як вивчити свій характер» |
|
Грудень Жовтень Квітень Квітень Лютий Березень Лютий |
|
16 |
Діалог на тему «Твоє інтелектуально-естетичне хобі: читання, колекціонування, декоративне мистецтво, майстрування і т. ін.» |
|
Лютий |
|
17 |
Мозкова атака «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток» |
|
Березень |
|
18 |
Тренінг «Твоє життя — твій вибір», «Знаємо та реалізуємо свої права» |
|
Грудень, березень |
|
19 |
Провести бесіду з батьками на тему «Про правову відповідальність неповнолітніх» |
|
Жовтень |
|
20 |
Провести тренінги: 1. Створення комфортного психологічного стану.
2. Підтримка оптимістичних поглядів на життя. |
|
Грудень |
|
21 |
Провести практикум з батьками «Динаміка зловживань психотропними препаратами, алкоголем в підлітковому віці. Профілактика, причини та наслідки наркоманії та алкоголізму» |
|
Квітень |
|
22 |
Активізувати роботу щодо залучення до роботи предметних гуртків, позакласну діяльність, в роботу спортивних секцій |
|
Протягом року |
|
23 |
Провести ряд бесід з батьками учнів, що не встигають: 1 .«Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату сім'ї на формування особистості дитини». 2.«Культура міжособистісних відносин — важливий фактор успішного виховання». 3.«Законодавство України про відповідальність батьків за виховання дітей». 4.«Про адміністративну відповідальність батьків за порушення прав дитини» |
|
Листопад
Лютий
Березень
Травень |
|
Облік проведеної роботи
Дата |
Вид роботи |
Зміст роботи |
Примітка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|