До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Роль сучасних інформаційних технологій у підвищенні ефективності сучасного уроку фізики

Перегляд файлу

 

 

 

Роль сучасних інформаційних  технологій у підвищенні ефективності сучасного уроку  фізики.

 

Сучасна освіта, зміни у підходах вивчення базових дисциплін вимагають від кожного педагога зміни засобів та методів навчання .На даному етапі розвитку суспільства мультимедійні, комп'ютерні  технології відкривають нові шляхи для диференціації, активізації творчої, пошукової та особистісно-орієнтовної форм навчання.

 

Очевидно, що головними дидактичними функціями цих технологій є такі:

 

  • навчальна (використовуючи комп'ютерні технології , активізується хід навчального процесу а, отже, якість засвоєння учнями матеріалу з фізики і це доречно , враховуючи обмеженість навчальних годин)

 

  • пізнавальна (використовуючи Інтернет кожен учень може отримати базову чи додаткову інформацію по тому розділу фізики, яку вивчають на уроці  або яка зацікавила увагу учня і викликала в нього бажання пізнати більше)

 

  • розвивальна ( робота з комп'ютером, мультимедійною дошкою сприяє розвитку сприйняття, логічного мислення, пам'яті, уяви, спостережливості, вміння концентрувати увагу)

 

  • дослідницька ( на основі величезного обсягу теоретичної та практичної інформації учні мають змогу готувати повідомлення, реферати, доповіді, наукові та творчі роботи)

 

  • комунікативна ( під час обміну інформацією в учнів виникає спільна, групова думка яка тим чи іншим чином їх єднає)

 

  • виховна ( спільні інтереси , проблеми , пошуки  інформації виховують принципи взаєморозуміння та взаємодопомоги)

 

Використання інформаційних технологій на уроках фізики дає змогу:

  • унаочнити вивчений матеріал;
  • захопити уяву учнів практичною цінністю фізичної науки;
  • створити відчуття занурення в глибини фізики, свою причетність до вирішення глобальних проблем розвитку фізики;
  • активізувати навчальну та творчу діяльність;
  • посилити мотивацію та актуалізувати необхідність вивчення фізики.

 

Використання мультимедійних програм, посібників , презентацій використовується на різних етапах навчальної діяльності.

1.Подання нового матеріалу.

2.Самостійна робота учнів.

3.Ілюстрації до матеріалу.

4.Дидактичний матеріал.

5.Під час самостійних, контрольних робіт, тематичного та поточного оцінювання.

 

 

Для прикладу приведу декілька опорних конспектів, які я відтворюю на мультимедійній дошці в процесі вивчення фізики в 10 класі.

 

 

 

 

 

 

Основна суть методики використання інформаційних технологій для підвищення ефективності сучасного уроку з фізики полягає у раціональному чергуванні   як комп'ютера так і підручника , додаткової та довідкової літератури, слова вчителя і, беззаперечно, дослід і ще раз дослід. Але основна роль у виборі, дозуванні та використанні мультимедійних, інформаційних технологій належить вчителю. Матеріали повинні бути в широкому спектрі вибору, а вчитель має бездоганно володіти їхнім використанням на уроці.

 

Дмитро Володимирович Антонов, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист Корсунь-Шевченківської ЗОШ № 1

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
20 грудня 2017
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку