Роль сучасних інформаційних технологій у підвищенні ефективності сучасного уроку фізики.
Сучасна освіта, зміни у підходах вивчення базових дисциплін вимагають від кожного педагога зміни засобів та методів навчання .На даному етапі розвитку суспільства мультимедійні, комп'ютерні технології відкривають нові шляхи для диференціації, активізації творчої, пошукової та особистісно-орієнтовної форм навчання.
Очевидно, що головними дидактичними функціями цих технологій є такі:
Використання інформаційних технологій на уроках фізики дає змогу:
Використання мультимедійних програм, посібників , презентацій використовується на різних етапах навчальної діяльності.
1.Подання нового матеріалу.
2.Самостійна робота учнів.
3.Ілюстрації до матеріалу.
4.Дидактичний матеріал.
5.Під час самостійних, контрольних робіт, тематичного та поточного оцінювання.
Для прикладу приведу декілька опорних конспектів, які я відтворюю на мультимедійній дошці в процесі вивчення фізики в 10 класі.
Основна суть методики використання інформаційних технологій для підвищення ефективності сучасного уроку з фізики полягає у раціональному чергуванні як комп'ютера так і підручника , додаткової та довідкової літератури, слова вчителя і, беззаперечно, дослід і ще раз дослід. Але основна роль у виборі, дозуванні та використанні мультимедійних, інформаційних технологій належить вчителю. Матеріали повинні бути в широкому спектрі вибору, а вчитель має бездоганно володіти їхнім використанням на уроці.
Дмитро Володимирович Антонов, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист Корсунь-Шевченківської ЗОШ № 1