Рольова гра ознайомить учнів з тим хто такий регулювальник на дорозі, навіщо він там треба та як правильно "читати" сигнали регулювальника. Під час гри діти зможуть відчути себе регулювальником, пішоходом та автомобілістів.
Рольова гра: «Рух за сигналами регулювальника»
для учнів 5-го класу
Кропивницький – 2021
Мета:
Завдання:
Форма проведення: рольова гра з елементами бесіди (вступна та заключна частини)
Обладнання і наочність: презентація
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: інтернет-джерела, ПДД.
Рекомендовані учням джерела інформації: правила дорожнього руху.
Хід виховного заходу
І. Вступна частина
Кожного дня, коли ми йдемо до школи чи їдемо на транспорті, то стаємо безпосередніми учасниками дорожнього руху. Ви вже знаєте, що регулювання на дорозі здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання – світлофорів.
Давайте з вами пригадаємо:
А чи знаєте ви хто такий регулювальник та яка його роль як учасника дорожнього руху? (відповіді учнів)
Регулювальник – це поліцейський, що виконує регулювання дорожнього руху у форменому одязі підвищеної видимості з елементами із світлоповертального матеріалу за допомогою жезлу, свистка.
Давайте ж разом детальніше розберемося з роллю регулювальника на дорозі та навчимося розуміти сигнали регулювальника.
ІІ. Ознайомлення з сигналами регулювальника
Отож, коли не працює світлофор, чи трапилась аварія на перехресті, рухом а дорозі керує регулювальник. Однак, хочу зауважити, що навіть коли все добре, працює світлофор, немає ніяких аварій або ще чого, але на перехресті стоїть регулювальник, то всі учасники дорожнього руху, мають підпорядковуватись тільки його сигналам.
Регулювальник, спостерігаючи за потоком автомобілів, автобусів, тролейбусів, сам вирішує, кого пропустити в першу чергу, щоб не створювати скупчення. Він віддає накази жестами рук або за допомогою спеціального жезла. Кожен його жест, кожне положення корпуса регулювальника відносно водіїв має своє значення. Тому їх слід добре знати й пам’ятати.
Розглянемо жести регулювальника:
Давайте разом розглянемо як можна прирівняти сигнали регулювальника до сигналів світлофора:
ІІІ. Рольова гра
Тепер давайте для того, щоб краще запам’ятати сигнали регулювальника пограємо в рольову гру.
Я буду пропонувати ситуації, ви поділитесь на різні групки, де в кожного буде своя роль (пішохід, регулювальник, автомобіль). Регулювальник буде показувати різні сигнали, а пішохід та регулювальник будуть здійснювати дозволені їм рухи, відповідно до сигналів. Інші групки дітей та я, будемо перевіряти чи правильно діяли учасники дорожнього руху.
Ну, що ж давайте грати.
Ймовірні ситуації на перехресті:
ІV. Заключна частина. Рефлексія
Ви великі молодчинки, тепер коли на дорозі вам трапиться регулювальник, ви знатиме як діяти.
Але я хочу точно впевнитись, що ви засвоїли знання, тому скажіть мені: