Конспект рольової гри: «Рух за сигналами регулювальника»

Про матеріал

Рольова гра ознайомить учнів з тим хто такий регулювальник на дорозі, навіщо він там треба та як правильно "читати" сигнали регулювальника. Під час гри діти зможуть відчути себе регулювальником, пішоходом та автомобілістів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Рольова гра: «Рух за сигналами регулювальника»

для учнів 5-го класу

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький – 2021


Мета:

  • Пізнавальна: познайомити дітей з видами регулювання дорожнього руху, їх призначенням, повторити та поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; ознайомити учнів з вказівками регулювальника, що вони значать для пішоходів та водіїв.
  • Виховна: формувати ціннісне ставлення до інших та до самого себе.
  • Розвиваюча: розвивати розуміння необхідності дотримання правил дорожнього руху; розвивати вміння колективно грати в рольові ігри.

Завдання:

  • Поглибити знання учнів правил дорожнього руху;
  • Розвивати почуття необхідності дотримання правил дорожнього руху, задля своєї безпеки та безпеки інших учасників дорожнього руху;
  • Формування ціннісного ставлення до себе та до інших, переконаності в тому, що запорука безпечного дорожнього руху – це в першу чергу їх відповідальність;
  • Формувати готовність до дотримання правил дорожнього руху, нетерпимість до порушення правил учасниками дорожнього руху;
  • Формувати прагнення до самовиховання в себе ціннісного ставлення до самого себе та інших.

Форма проведення: рольова гра з елементами бесіди (вступна та заключна частини)

Обладнання і наочність: презентація

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: інтернет-джерела, ПДД.

Рекомендовані учням джерела інформації: правила дорожнього руху.


Хід виховного заходу

І. Вступна частина

 Кожного дня, коли ми йдемо до школи чи їдемо на транспорті, то стаємо безпосередніми учасниками дорожнього руху. Ви вже знаєте, що регулювання на дорозі здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання – світлофорів.

 Давайте з вами пригадаємо:

  • Які види світлофорів ви знаєте? (транспортні та пішохідні)
  • За одночасної роботи транспортного й пішохідного світлофорів сигнали якого світлофора повинен виконувати пішохід? (пішохідного)
  • Підпорядкування сигналам світлофора – обов’язок кожного учасника дорожнього руху. Що означають сигнали світлофора (транспортного та пішохідного)? (Червоний – рух заборонено, жовтий – увага (підготовка до руху), зелений – рух дозволено).

 А чи знаєте ви хто такий регулювальник та яка його роль як учасника дорожнього руху? (відповіді учнів)

 Регулювальник – це поліцейський, що виконує регулювання дорожнього руху у форменому одязі підвищеної видимості з елементами із світлоповертального матеріалу за допомогою жезлу, свистка.

  • Чи бачили ви колись регулювальника на дорозі? Коли?
  • На Вашу думку, коли потрібен регулювальника на дорозі? (коли не працює світлофор, трапилася аварія і т.д.)
  • Чи розуміли ви, що він показує і як ви маєте діяти?

 Давайте ж разом детальніше розберемося з роллю регулювальника на дорозі та навчимося розуміти сигнали регулювальника.

ІІ. Ознайомлення з сигналами регулювальника

 Отож, коли не працює світлофор, чи трапилась аварія на перехресті, рухом а дорозі керує регулювальник. Однак, хочу зауважити, що навіть коли все добре, працює світлофор, немає ніяких аварій або ще чого, але на перехресті стоїть регулювальник, то всі учасники дорожнього руху, мають підпорядковуватись тільки його сигналам.

 Регулювальник, спостерігаючи за потоком автомобілів, автобусів, тролейбусів, сам вирішує, кого пропустити в першу чергу, щоб не створювати скупчення. Він віддає накази жестами рук або за допомогою спеціального жезла. Кожен його жест, кожне положення корпуса регулювальника відносно водіїв має своє значення. Тому їх слід добре знати й пам’ятати.

 Розглянемо жести регулювальника:

  • Руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми:
    • З лівого і правого боків – дозволено рух трамвая прямо, нерейковим транспортним засобам – прямо і праворуч; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника;
    • З боку грудей і спини – рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено;
  • Права рука витягнута вперед:
    • З лівого боку – дозволено рух трамвая ліворуч, нерейковим транспортним засобам – у всіх напрямках; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника;
    • З боку грудей – усім транспортним засобам дозволено рух лише праворуч;
    • З правого боку та спини – рух усіх транспортних засобів заборонено; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника;
  • Рука піднята вгору:
    • Рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках.

 Давайте разом розглянемо як можна прирівняти сигнали регулювальника до сигналів світлофора:



 

ІІІ. Рольова гра

 Тепер давайте для того, щоб краще запам’ятати сигнали регулювальника пограємо в рольову гру.

 Я буду пропонувати ситуації, ви поділитесь на різні групки, де в кожного буде своя роль (пішохід, регулювальник, автомобіль). Регулювальник буде показувати різні сигнали, а пішохід та регулювальник будуть здійснювати дозволені їм рухи, відповідно до сигналів. Інші групки дітей та я, будемо перевіряти чи правильно діяли учасники дорожнього руху.

 Ну, що ж давайте грати.

 Ймовірні ситуації на перехресті:



 

ІV. Заключна частина. Рефлексія

 Ви великі молодчинки, тепер коли на дорозі вам трапиться регулювальник, ви знатиме як діяти.

 Але я хочу точно впевнитись, що ви засвоїли знання, тому скажіть мені:

  • Навіщо нам на перехресті регулювальник? Коли він буває необхідний?
  • Якщо на перехресті стоїть регулювальник, то чиїми сигналами ми будемо керуватися?
  • А якщо працює світлофор, то ми будемо керуватися його сигналами чи регулювальника?
  • Покажіть мені сигнали регулювальника та поясніть як буде діяти пішохід на перехресті?
docx
Додано
11 березня 2021
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку