Розробка інтегрованого дня

Про матеріал

Розробка інегрованого дня для учнів 2 класу за підручниками : "Літературне читання " Савченко, "Укр. мова " Вашуленко, "Математика" Богданович, "Природознавство " Гільберг.

Перегляд файлу

Читання : «Як  матусю  рідну, бережіть  природу. Сергій  Носань «Ялинка»

Природознавство: «Як зберегти  ялинку  перед  новорічними  святами»

Математика : «Застосування  таблиці  множення  на 2 »

Українська мова: «Питальні  речення »

І . Цілепокладання:

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися – уміння організовуватися до самостійного виконання завдань, доводити роботу до кінця;
  • загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, звязно висловлюватися в контексті змісту;
  • соціальну – продуктивно співпрацювати з різними партнерами  в групі, проявляти ініціативу;

предметних компетентностей:

- формувати  навички  швидкого , свідомого, правильного  читання  цілими  словами, дотримуючись  інтонації  кінця  речення;

- формувати  уміння визначати  головну  думку  твору;

- розширити знання учнів про те, як зміни природи відображаються у назвах зимових місяців;

- вчити виразно, чітко читати зимові прикмети та пояснювати їх зміст;

-формувати  навички  застосування  табличного  множення  і  ділення  при  розв'язуванні  прикладів  та  задач;

-поглибити  знання  про  питальні  речення;

-розвивати  вміння  правильно  формулювати  запитання  та  давати  повну  відповідь  на  запитання;

- розвивати  критичне   мислення, уміння  аналізувати  текст, самостійно  робити  висновки  з  прочитаного.

-розвивати спостережливість, пам'ять, виразне  зв'язне  мовлення; збагачувати  словник.

- виховувати  бережливе  ставлення  до  природи.

ІІ. Етап  цілереалізації:

1. Лиш дзвінок покликав в клас
Поспішила я до вас
Бачу - сани пропливають
Скакуни в тих санях сяють
В санях тих сидить цариця
Білокоса, білолиця
Рукавом махає
Сріблом все вкриває.
Здогадалися, малеча,
Про яку царицю речі? (Про зиму) 
- Так діти! Про зиму. Сьогодні  на урок  завітала Зима - білосніжка , принесла  нам  подарунки  і  завдання. Погляньте, які  гарні  сніжинки  є  у  вас  на  партах , на  дошці.

2.Вправа «Очікування»
- Діти, а  яким  буде  наш  урок?

П- пізнавальним, повчальним

Ц – цікавим

К – корисним, казковим

В- виховним, веселим

-Добре, перевіримо чи  справдяться  ваші  очікування.

3.Мотивація навчальної  діяльності:

-Прочитайте висловлювання  і  поясніть, як  ви  його  розумієте: 

Коли  хочеш  в  добрім  світі  жити,

Маєш  із  природою  дружити!

-Поясніть, як  ви  розумієте  його.

  як  можна  дружити  з  природою? 

-Прочитайте  тему  нашого уроку     «Як  матусю  рідну, бережіть  природу» , чи  співзвучна  вона  із  висловлюванням , яке  ви  пояснили  ?

Хвилинка  Синоптика  

-Чому  грудень  так  називається?

- Який  зараз  місяць?  Що  ви  про  нього  знаєте, чому  він  має  таку  назву?

-Січень теж мав чимало народних назв: «сніжень», «сніговик», «льодовик», «щипун», «тріскун».У цьому місяці стає більше сонячних днів, адже сонце повертає на літо, дні починають збільшуватися. А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече. Товщає лід на річках, ростуть сніжні кучугури.

-Лютий – крутень, зимобор, «криводоріг», громник. Назва від лютих морозів, які в цей час найбільше господарюють.А ще лютий величають «бокогрієм», бо в цьому місяці сонечко хоч і стоїть на небі набагато вище, ніж у січні, гріє усе одно лиш один бік, другий при цьому мерзне. Саме тому й з'явилася приказка: «Лютий корові вдень бік нагріє, а вночі — ріг зіб'є». Зима в лютому пом’якшується, бувають відлиги, але ще можуть бути й сильні снігопади і завірюхи.

Дискусія  з приводу « Зима – найкраща пора року» ( робота в групах)

І  - ІІІ  група -  команда, яка стверджує.

ІІ – ІУ  група – команда , яка заперечує.

І група.

  Зима – найкраща пора року. Сніг вкриває землю білою скатертиною. Мороз малює дивні візерунки. Зима багата на свята, ігри, подарунки. Діти мають канікули, Можна розважатися досхочу. Кататися на санчатах, лижах, ковзанах. Грати в сніжки, ліпити снігову бабу. Можна довше подивитися телевізор, або погратися з комп’ютером.

ІІ  група.

Зима – не найкраща пора року. Взимку гарно, але холодно, слизько, морозно. Люди часто хворіють на застуду, грип. Бувають випадки обмороження. Зимові канікули – це небезпечна пора для дітей. Бо граючись на снігу вони часто травмуються, провалюються під лід, стають жертвами дорожньо –транспортних  пригод.

ІІІ група

    Зима – найкраща пора року. Взимку немає роботи на городі, в саду. Тому є більше часу для відпочинку, почитати, переглянути передачі по телевізору, посидіти за комп’тером.

ІУ  група

   Зима – не найкраща пора року. Якщо довго дивитися телевізор, сидіти за комп’ютером – це шкодить здоров’ю, псує зір. Узимку немає роботи на городах, у садках, але потрібно відкидати сніг, опалювати.

Гра  «Розсипанка»

  • Складіть  прикмети  зимових  місяців

І  гр        Грудень рік кінчає, зиму починає.

ІІ гр       Грудень землю грудить, хату студить.

ІІІ гр     Січень — року початок, зимі — середина.

ІУ гр     Коли в січні березень — у березні чекай січня.

Угр        Питає лютий, чи добре взутий. 

УІ гр     Лютий малює, красну весну чує.

Гра «Доповніть  слово» 

 Сні…, хур…, мор…, хол…, заме….

Доберіть  слова, близькі за значенням до слова «віхола». (Метелиця, пороша, завірюха.)

  Зустрічаються ще такі слова, як: заметіль, завірюха, хуртовина, хуга, завія, сніговій, сніжниця, хуговій, юга.

 Сенкан до  слова  Хуртовина ( робота  в  зош. читання)

 Хуртовина.

 Холодна, люта.

 Завиває, сипле, морозить.

 Покрила  білим  простирадлом     землю.                                                                                                    

Метелиця. 

-Ми переконались у тому, що чимало слів називають одне і те ж явище!

Гра «Незакінчене речення»

-Допоможіть, будь ласка, мені скласти вірш. Ваше завдання – закінчувати мої речення. Але одна умова – вам треба додати лише одне слово, яке є ознакою зими.

 

От випав сніг. Яка обнова.

Зима тоді така ... (чудова).

Міста чистенькі, білі села.

Зима і радісна, й ... (весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і ... (білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха, і вітряна, й   ... (морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму   ... (красива).

 А вранці іній - то обнова !

Яка зима у нас   ... (казкова).

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, ... (срібна).

Яка ж зима? Яка вона? Вона весела і ... (сумна).

-Діти, а  яке  свято  було  нещодавно?

-Який  головний  атрибут  цього  свята?

Складання  Кластеру (  робота  в зошиті  з  читання)

шишки    смола  ліс                         подарунки     іграшки  гірлянди   свято  

            

               Дерево                                                Новий  рік       

                                                            Ялинка   

                                                          

 

                                      сніг                Миколай            Снігуронька

  чи  знаєте  ви, скільки  ялинок  постраждало? 

Мільйони  ялинок  тимчасово  оселилися  у  помешканнях  українців, але свята добігають кінця – люди  вже почали

позбуватися від новорічних дерев. Ялинки і сосни із залишками святкової мішури тепер туляться біля сміттєвих контейнерів.

-Прочитайте  звернення  ялинок  до  людей:

  як  же  можна  вберегти  зелених  красунь від  загибелі?

4. Повідомлення  теми  уроку:

-На  сьогоднішньому  уроці  ми  з  вами  прочитаємо  оповідання  Сергія  Носаня  «Ялинка»  та  О.Олеся «Ялинка»  та дізнаємось  «Як зберегти  ялинку  перед  новорічними  святами»

-Девіз  нашого  уроку:

Хто  багато  читає, той  багато  знає.

Хто  швидко  читає, той  багато  встигає!

5. Мовна  розминка:

А)Чистомовка 

Ма-ма-ма- вже прийшла  до  нас  зима.

Ло-ло-ло- снігу  намело.

Ем-ем-ем- саночки  везем.

Дем-дем-дем-на  гірку  підем.

6. Робота над оповіданням Сергія Носаня «Ялинка»

а) Знайомство  з  біографією  Сергія Носаня.

Слово  автору 

-Доброго  дня! Я  Сергій  Носань – український письменник. Народився в селі Чехівці на Черкащині в 1939 році. Рано залишився сиротою. Жив із своїми старшими братами. Закінчивши школу  я   працював у будівельній бригаді. Навчався у Черкаському педагогічному підінституті, після чого став учителем. Ще в 5 класі став писати п’єси, перша   мала  назву  – «Горобчик». У своїх творах   я   торкаюся   теми  збереження  природи   і   людини.

б)  Читання  тексту  за  логічно  завершеними  частинами

 -Коли  відбулася  розмова  автора  з  дядьком  Карпом?

 -Чому  лісник  був  незадоволений?

- Яку ялинку прикрашає автор на Новий рік?

– Після якої події він перестав купувати ялинки на базарі?

в) Словникова робота

– як ви розумієте вислів « … я геть би заборонив…»?

Пишне                                        на  подвір'ї

прощання                                  щонайменше

болісно                                       постоїть

неодмінно                                 по-людському

г) Вибіркове читання.

– Прочитайте виділені слова.

Чи передають вони основну думку твору?

  • Чи погоджуєтесь ви з думкою лісника?
  • Прочитайте, скільки часу простоїть ялинка в квартирі?

7. Перевірка  сприйняття змісту  прийом  «Плікерс» 

1. Уже кілька років  автор  прикрашає   ялинку

   а) куплену    б) ту, що росте  на  подвір'ї .     

 2. Кого зустрів автор?

 а) лісника          б)  вчителя.    

3. Як звати лісника?

а) Карпо Іванович     б) Іван Іванович.     

4. Скільки років потрібно, щоб виросла така ялинка?

а) 5-7 років               б) 10 років.  

5. Якби воля лісника, то він:

 а) заборонив рубати і продавати ялинки        б) дозволив би.

6. Скільки  часу  простоїть  ялинка  в  хаті?

а) місяць                                 б) тиждень – два          

8. О.Олеся « Ялинка». 

1. Читання вчителем

2. Словникова робота

3. Читання учнями (мовчазне) 

9. Читання в особах.

-Від чийого імені ведеться розповідь?

-Чи  схожа розповідь на казку?  Поясніть. 

-Діти, ми прочитали 2 тексти різні за жанрами, але однакові за темою.

-Чи сподобались вам твори?

-Який висновок ви зробите з прочитаного?

10. Математика

М.д  - На  узліссі   стояло  3  ялинки, за кожною  сховалось  по2зайчика. Скілки  зайчиків  сховалось?  

- Лісники  посадили  65  ялин та  ще 35 сосон. Скільки  дерев  посадили? 

- На  шкільному  подвір'ї  росло  2  сосни, а  ялинок  на 7  більше. Скільки  росло  ялинок?

- Білочка  знайшла  15  шишок, а  ії  подружка  на  14  більше. Скільки  шишок  знайшла  подружка білочки?

- У  хлопчика  було  17 кульок  на  ялинку, а  мама  ще  купила  14. Скільки  кульок  стало  у  хлопчика?

- Висота  ялинки  25метра, а сосна  на  3  метра  вища. Яка  довжина  сосни?

№ 485 , № 486

11. Робота  в  зошитах  укр.мови

З з Зи зя за зе злу

Зима морозяна надворі.

Замети білі на землі.

Ялинка ясними вогнями

Яскраво світиться й сія.

- Які  речення  за  метою  висловлювання  ми  записали? Складіть розповідні , окличні.

- Складіть  з  цих  речень питальне .(усно)

- Запишіть  питання  до  розповідних  речень( разом  записуємо )

- Яка  зима  надворі ? ( морозяна)

- Що  на  землі? ( на землі  білі  замети)

-Які  замети ? (білі)

Сам.робота .

У зимовому лісі милують око припорошені снігом зелені ялини й сосни.

-Запишіть  питання  до  даного  речення.

12.- Що  ви  знаєте  про  ялинку?

Повідомлення  ботаніка

Яли́на, смерека  — рід хвойних дерев родини соснових; близько 50 видів, поширених від субтропіків на великій висоті до помірних і холодних районів Північної півкулі.

Ялинки — це вічнозелені дерева 20 — 60 ( — 90) м заввишки; крони широко конічні; стовбур прямий. Кора від сірого до червонувато-коричневого кольору, тонка і луската. Бруньки яйцеподібні, на вершині округлюється до гострого, іноді смолисті. Голки в ялинки короткі і розміщені на пагонах поодиноко, живуть до 12 років. вершина зазвичай гостра. Шишки ростуть на однорічних гілках. Пилкові шишки ростуть по одному або згруповані, довгасті, від жовтого до фіолетового кольору; пилок проливається навесні. Насіннєві шишки від зеленого до фіолетового кольору, коли зрілі, восени від блідо до темно-коричневого кольору, обмежені в основному верхніми гілками, від яйцевидних до циліндричних. Насіння крилате.

Повідомлення  науковця

В Україні поширена ялина звичайна або європейська 20–40(50) м заввишки, та до 1 м товщини, вік до 150, іноді й до 200 років.

Ялина дає цінну деревину (вона біла, легка і м'яка), яку широко використовують у будівництві, деревообробній, целюлозно-паперовій промисловості, у виготовленні муз. інструментів тощо; кора смереки має 7—15 % дубильних речовин. З ялини добувають смолу, дьоготь, живицю, деревний оцет; її розводять як декоративне дерево в парках, використовують у лісосмугах.

Ялинка є атрибутом новорічних свят.

У Карпатах деякі селяни над дверима, просто на даху прив'язують ялинку для означення того, що божественна енергія священного Дерева життя сходитиме на хату, на родину.

  • Послухайте, діти, як  гарно  про  ялинку  пишуть  письменники, та  будьте  уважні.
  • Слухаючи  твір  випишіть : І гр.  назви  дерев , які  ви  почуєте  у  тексті;

                                               ІІ гр. птахи;   ІІІ гр. тварини;  ІУ гр. чим  можна  прикрасити           

                                                                                                  ялинку.

          Опис ялинки в художньому стилі

        Ялинка росла у дрімучому лісі. У неї були сусіди: берези, осики та маленький кущик брусниці. Під нею бігали зайці, їжаки, вовки. Над нею літали синиці, сороки, омелюхи. Дятел пригощався її шишками. Прибігала білочка — і теж ласувала смачними зернятками. Берези, осики бояться морозу. Узимку нема на них жодного листочка. А ялинка в мороз зеленіша, ніж улітку. Як же обійтися без ялинки на свято Нового року! Ялинку прикрашаємо ліхтариками, блискітками, іграшками, хлопавками, цукерками, пряниками — від нижніх гілок до самої маківки. Засвітяться на ялинці різнокольорові вогні, заграє музика, почнуться розваги. Дітлахи з нетерпінням будуть чекати головного гостя свята — Діда Мороза. І він не забариться — бо на нього чекають!

Перевірка  виконання  завдань  групами.

- Доберіть  заголовок  до  тексту.

-Поставте  запитання  по  тексту   так, щоб відповісти  ви  могли  тими  словами, які  ви  виписали.

- Які  вірші  чи  загадки  ви  підготували  про  ялинку ?

Доповнення  Лепбука «Ялинка»  (інформацією, яку  підготували  учні) 

13. Робота  за  підручником  Природознавства  ст.73

ІІІ. Рефлексія.

-Що  вивчали  на  уроці?

-Що  нового  дізналися?

-Що  було  найцікавіше?

-Що  було  важко виконувати?

-Що  сподобалось?

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку