Найбільш яскраво досвід роботи з опорними конспектами представлений у практиці видатного вчителя з Донецька В. Ф. Шаталова. Ще в 1968 р. в Угорщині були видані підручники з фізики, де кожний розділ закінчувався невеликим графічним конспектом матеріалу. Мета таких міні-конспектів — узагальнити засобами графічного моделювання основні думки і логічні зв'язки навчального матеріалу.
ОК – 8.2 БУДОВА АТОМА
Речовина → молекули → атом → електрон →? Дж. Дж. Томсон – 1897 р.
-е =-1,6·10-19 Кл пудингова модель
mел = 9,1·10 -31 кг
дослід Резерфорда 1911рік
частинка рідко часто е
к
р
а
золота фольга н
Планетарна модель атома
Якщо
То
ОК – 8.3 АТОМНЕ ЯДРО
1932 рік
Дж. Чедвік (анг.)
нейтрон
протони
q = 1,6·10-19 Кл ← → mp ≈ 1836 mел
нейтрони
qn = 0 ← → mn ≈ 1839 mел
qn = Σqp = +Ze A=Z+N A – масове число
Z - число протонів у ядрі
N – число нейтронів у ядрі
протони протони нейтрони нейтрони
ядерні ядерні ядерні
сили сили сили