Свято ввічливості
Мета:нагадати учням основні правила ввічливості, розвивати в учнів творчі здібності, виховувати культуру спілкування, повагу одне до одного.
Обладнання :аудіо запис фанфар та веселої музики, мінусовок до пісень, костюми для дійових осіб.
( Звучить запис фанфар)
1-а ведуча. Доброго дня усім! Світлої днини!
2-а ведуча. Свято запрошує вас на гостини! Хай користь принесе воно і радості багато.
1-а ведуча. Навчить давати людям побільш тепла й добра.
2-а ведуча. Більш говорить не будем, бо починать пора!
(Звучить музика. До залу заходять Король та Королева)
Король. Здрастуйте, даруйте, прошу,
Десь тут свято йде хороше.
Королева. Перепрошуєм, туди б
Нас направить не могли б?
1-а ведуча. Випотрапили саме на наше свято. Ми раді вас вітати як надзвичайно шановних гостей. Ми без вас не починали.
Король. Ну так будем починати! Це в вас урочисте свято?
Королева. Кожне урочисте свято треба правильно почати!
2-а ведуча. Перепрошую, скажіть, як це роблять, покажіть.
Король і королева. Кожне урочисте свято треба танцем починати!
(Виконується бальний танець. )
Король. А тепер друзі, настав час нам познайомитись. Я – Король Країни Ввічливості. А це наша Королева. Без мене ніколи не було б злагоди в нашому королівстві, адже я проголосив чарівні правила, якими слід завжди і в усьому керуватись. Ось послухайте їх.
Перше правило: учитись треба на «відмінно».
Друге правило: трудитись треба неодмінно.
Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.
Бути другом незрадливим: клас – за тебе, ти – за клас.
Мудре правило четверте. Знай і друзям розкажи.
1-а ведуча. Дякую,Ваше Величносте. У нас у школі теж є Статут, де написані правила поведінки учнів. І ми завжди їх дотримуємо.
( Раптом до залу вбігає Незнайко. )
Незнайко. Усім привіт. Я запізнився. Про що ви тут розмовляєте?
Ведуча. Ми говоримо про хорошу поведінку, про ввічливість.
Незнайко. Як цікаво! Я дуже ввічливий.
Королева.Ти ж не вмієш вітатися.
Незнайко. Я? Не вмію? Я ж сказав «Привіт». Неправильно? Ну тоді здоровенькі були!
Королева.Та хіба ж так вітаються ввічливі люди?
Король. Ти припустився жахливих помилок!
Незнайко. Яких?
Королева.По-перше, ти не постукав, а це неввічливо. По-друге, ти не попросив дозволу увійти.
Незнайко. Зараз, зараз я все зроблю як слід.
Королева.По-третє, ти не дослухав і це неввічливо. Ти неправильно привітався.
Незнайко. Вибачте мені. Я розпочну знову. (Звертається до всіх) Добрий день, друзі! Вибачте, що я запізнився. Дозвольте увійти?
Королева.Ось зараз ти чемний хлопчик. Ти навчився правильно поводитися. А тепер запам’ятай назавжди
«Доброго ранку!» - мовлю за звичаєм.
«Доброго ранку!» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам!»- людям бажаю.
«Вечором добрим» стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди!
Добрі слова ж бо для кожного любі.
(Пісня «Посмішка»)
(Наперед виходять учні-читці)
І так приємно чути нам,
Коли ровесники й дорослі
Бажають нам добра на день.
Але буває прикро дуже,
Коли, забувши етикет,
З нальоту крикне «Привіт, друже!»-
І стрімголов біжить в буфет.
І «До побачення», як зайве,
Сприймають діти-теж бува…
Або нічого на прощання,
Або «Ну, я пішов, бувай!».
Вивчила охоче,
І в розмові їх вживаю
Зранку і до ночі!
Ти до мене, я до тебе
Звернемось гарненько!
Як іду із хати.
І кажу всім « На добраніч!»-
Як лягаю спати.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«Вдячна вам», «будь ласка»,
Словом радість всім приношу,
Світ стає мов казка!
«Дякую красненько!»-
Ось така чарівна мова
Радує серденько.
До побачення вам,
Будьте всі здорові!
І слова чарівні всюди
Ви вживайте в мові!
Король. Отже ти зрозумів, як правильно вітатись?
Незнайко. Так. Слід завжди казати привітні слова «Доброго ранку», «Доброго дня», «Доброго вечора». Або просто ввічливо схилити голову.
1-а ведуча. Дійсно, вітання бувають різні. Але чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна усмішка, спільне в них те, що привітання означає «Ти мені –приємна людина. Знай, що я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого:здоров’я, миру, радості, щастя.»
2-а ведуча. А тепер ми перевіримо, чи всі з вас знають чарівні слова.
Розтопить серце всякого сердечне слово … (дякую).
Якщо ти їсти вже не в силах, то скажеш мамі що? (спасибі).
Зазеленіє й древній пень, коли почує: … (добрий день).
Коли згоряє сонце у росі й зоря лягає лагідно на плечі,
Серед знайомих, рідних голосів ми чуємо привітне: (добрий вечір).
Коли тебе посварять за підказку,
Ти вчителя розчулиш: (вибачте, будь ласка).
Щоб знову зустрітись в годину призначену,
Кажу щиро завжди я всім ( до побачення).
Правильно, діти!
Учень. Як зробити день веселим?
Ти прокинься рано-вранці,
Лиш над містом сонце встане,
Привітайся з ластівками,
З кожним променем ласкавим.
Сам гарнесенько умийся,
Сам швиденько одягнися,
Підійди до тата й мами
І скажи їм «Добрий ранок!»
Учениця. Сьогодні все навкруг-не так,
Чомусь задача – непроста,
Чомусь цукерка- несолодка,
Проміння сонячне- холодне
І навіть запахуща диня
Чомусь не пахне зовсім нині…
У чому ж річ? Скажу вам прямо:
Образилась на мене мама.
Піду пробачення попрошу,
І знову стане все хороше!
Учениця. Тільки сонце встане – тихенько до віконця,
Ти підстав свою долоньку під промінчик ніжний сонця.
Прибери мерщій в кімнаті й, чистий, вмитий за сніданком
Привітайся до матусі: Рідна з добрим ранком!
Потім радісний, привітний поспішай до трав, до квітів.
А щоб день пройшов не марно- з усіма поводься гарно!
(Пісня «Промінчик»)
2-а ведуча. Ввічливість має чудодійні властивості, вона може творити дива. Ви зрозумієте це, коли уважно подивитеся сценку.
(Виходять Червона шапочка і Вовк. Звучить пісня Червоної шапочки).
Вовк (спостерігаючи, як наближається дівчина).
Здається, їжа в ліс прийшла!
Жаль тільки, замала!
А пахне так смачненько!
Нічого, що маленька.
Хоч і маленька, та смачна.
Ну й апетитненька ж вона!
Таку б я з’їв і в тапочках!
Огей! Червона шапочко!
Червона шапочка. Ви знаєте моє ім‘я?
Вовк. Атож!
Червона шапочка. Безмірно рада я!
О пане, день вам добрий!
Ви сильний і хоробрий
І, певно , знаєте цей ліс?
Вовк. О, так! Я тут як вдома скрізь! Туди-сюди все походжаю.
Червона шапочка. Я дуже вас благаю! Чи не проводите мене!
Вовк. Атож,дитяткозапашне!
Червона шапочка. Ось , пригощайтесь пане.
Це пиріжки рум’яні.
Беріть! Це з сиром, це – м’ясні.
Вовк. О, дякую! Які смачні!
Червона шапочка. Це я вам дуже вдячна,
Самій у лісі лячно. Спасибі, пане!
Ми прийшли. Спасибі вам, що провели!
(Іде, помахавши Вовку рукою).
Вовк.Ось так. Привітна, ввічлива,
Гостинна, доброзичлива,
Весь зіпсувала апетит!
Тепер я лицар, не бандит!
2-а ведуча. Ви побачили, як ввічливість розтопила серце навіть голодного вовка. Отож, слова ввічливості дійсно чарівні. Які ж це слова?
( Наперед виходять учні-читці)
Слова ці всім відомі, бо сила в них жива.
«Добридень», «До побачення»- і усмішка сія.
Велике мають значення ось ці прості слова!
Їх кожен легко підбере, якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам’ятать неважко, маленькі ключики твої,-
«Спасибі» і «Будь ласка»!
Якщо ти їх не говорив, то треба говорити!
Це «дякую» і «добрий день»,
«пробачте», «йдіть здорові».
Вживайте, діти їх щодень у нашій рідній мові!
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома
Від мами, від вчителя й просто знайомих.
То радьмо: частіше їх , друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій!
І кожен свій день, як завжди починайте
Із слів «Добрий ранок!», «Вітаю!» та «Здрастуй!».
(Пісня «Чарівні слова»).
(До залу вбігають Буркотунчик, Хвалько та Нечема)
Нечема. Не вітайтеся ніколи,
Не подайте навіть рук-
Не потрібне це заняття,
Не вартує стільки мук.
Буркотунчик. Без запрошень йдіть у гості.
Не вітайтеся ні з ким
І нізащо слів «будь ласка»
І «пробачте» не кажіть.
Хвалько. У дівчаток гарні кіски,
Але надто вже малі.
А щоб більші виростали,
Ви тягніть їх до землі.
Король. Добрий день.
Нечема, Буркотунчик, Хвалько. Ну, здоров, якщо хочеш.
Король. Ви хто такі нечеми?
Хвалько. Ми найкращі , найліпші, найгарніші гноми. Я –Хвалько.
Нечема. Я –Нечема.
Буркотунчик. А я –Буркотунчик.
Нечема. Ми прийшли у гості до своїх друзів – школярів.
Король. У нашому королівстві таких дітей немає.
2-а ведуча. Тай у нашій школі також. Отже, ви, добродії, помилились адресою.
Хвалько. Тане може такого бути! Зараз ми їх перевіримо.
Буркотунчик. Ми вам розповімо історію, яка з нами нещодавно трапилась, а ви потім дасте відповідь на наше запитання.
Хвалько. Унеділю із гостей якось ми вертались.
А дружок у нас пита: - Як вам гостювалось?
Нечема. – Та нічого, все, як слід…
Тільки, бачиш, друже,
В тому домі хазяї некультурні дуже.
Буркотунчик. Некультурні хазяї, грубі, нехороші –
З нас при вході не зняли шапки і калоші.
Нечема, Буркотунчик, Хвалько (разом).
Навіть з наших кожушин снігу не струсили…
То ми так, як увійшли, і до столу сіли.
Нечема. Ну,хто ж виявився нечемними: ми чи хазяї?
( Діти відповідають: «Гномики, адже вони не вміють поводитися в гостях .»)
(Хвалько, Буркотунчик, Нечема чухають потилиці.)
Хвалько. Мабуть, дійсно ми негарно повелись в гостях.
Буркотунчик. Друзі, будь ласка, навчіть нас гарної поведінки.
Нечема. А ми вам обіцяємо стати хорошими. І навіть імена змінимо на добрі. Я стану Привітником.
Буркотунчик. А я – Веселунчиком.
Хвалько. А я – Чемником.
( Пісня «Неприємність не засмутить нас»)
1-а ведуча.
Я знаю чарівні слова .
«Будь ласка!»- ось ці слова два.
«Будь ласка!»-і розтане лід,
І сонячний у серці слід.
Пам’ятайте ці чарівні слова, вживайте їх частіше, але знайте: слова повинні йти від усієї душі, бути щирими. Якщо слова хороші, а наміри злі, то це не ввічливість, а лукавість. Наші гості зараз покажуть вам, що це таке.
(Біжить Зайчик, а Лисичка облизується)
Лисичка. Який чудовий зайчик! Постій-но! Ти куди?
Будь ласка, любий зайчику, до мене підійди!
(Той зупиняється)
Сідай-но, поспілкуємось, я – Лиска!
Добрий день!
Зайчик. Яка ця Лиска ввічлива! Присяду я на пень…
Лисичка. Ну, от і добре. Дякую, що біля мене сів.
Ось погризи морквиночку, такої ти не їв!
Зайчик (їсть). Смачна, оближеш пальчики!
Лисичка. (Підходить ззаду до зайчика, готуючись його схопити).
Який ти чарівний! Їж вітаміни, зайчику, сніданку мій смачний!
2-а ведуча. Навіщо лисичка зверталася до зайчика так лагідно, ввічливо? Це була ввічливість чи лукавість?
Тепер ви знаєте, що таке ввічливість. Будьте ввічливі, вживайте ці прекрасні слова, про які ми сьогодні говорили. А що б ви хотіли сказати нашим гостям, що підготували вам це свято?
Учениця. Не лінуйтесь робити добро,
Лише зла не бажайте нікому, бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
І заступить навколишній світ, зробить серце жорстоким, холодним.
Ви з любов’ю живіть з юних літ,
Будьте чемні, веселі і добрі.
І старайтесь робити добро день і ніч, і у кожну хвилину.
Щоб серденько, як сонце, цвіло.Це добро робить людину !
Учень. Хай душа буде світлою в вас й промениться завжди добротою.
Йдіть робити добро! В добрий час! І живіть в цьому світі з красою.
Учень. Правда в світі є дуже проста: сонце Землю теплом зігріває
А людину – її доброта. І любов у житті прикрашає.
( Пісня «Щастя і добра»)
Свято наше закінчилося, та спогади про нього будуть з нами усе життя.Будьте привітними ,чесними, скромнимилюдьми.
В житті керуйтесь правилом святим,
Завжди будьте добрими, а не злими,
Адже посієш зло – збереш нещастя,
А люди прагнуть лиш добра.