Розробка уроку на тему: " Будова тварин:клітини, тканини".

Про матеріал
Розробка уроку на тему: " Будова тварин:клітини, тканини" має на меті: сформувати в учнів знання про особливості будови клітин та тканин тварин. розвивати критичність, систематичність, послідовність мислення; встановлювати причино - наслідкові зв`язки; сформувати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки,
Перегляд файлу

Урок № 3

Тема уроку: Будова тварин:клітини, тканини.

Мета уроку: Освітня: сформувати в учнів знання про особливості будови клітин та тканин тварин.

Розвиваюча: розвинути критичність, систематичність, послідовність мислення; встановлювати причино - наслідкові зв`язки; сформувати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, працювати з додатковою науково-популярною літературою, готувати стислі повідомлення, розвивати вміння самостійно працювати з текстом та малюнками підручника.

 Виховна: виховувати розуміння цінності природи як першоджерела матеріальних і духовних сил кожної людини; формувати науковий світогляд, виховувати дбайливе ставлення до представників тварин, які занесені до Червоної Книги України, здійснювати екологічне, естетичне, патріотичне виховання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: картинки  зображення тваринної клітини та тканин.

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент. Привітання. 

II. Перевірка домашнього завдання. Вправа «так»  +  «ні» -

1. Тварини — живі організми.

2. Тварини живляться автотрофно.

3. Більшість тварин активно рухаються.

4. У більшості тварин обмежений ріст.

5. Більшість тварин є одноклітинними.

6. Більшість тварин ростуть протягом усього життя.

7. У тваринних клітинах немає клітинної стінки.

8. У тваринних клітинах немає пластид.

9. У тваринних клітинах є вакуолі з клітинним соком.

10. Більшість тварин мають системи органів.

11. Тварини не здатні до подразливості.

12. Тварини й рослини мають спільне походження.

Відповідь: 1. «+»; 2. «–»; 3. «+»; 4. «+»; 5. «–»; 6. «–»; 7. «+»; 8. «+»; 9. «–»; 10. «+»; 11. «–»; 12. «+».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань. Сьогодні на уроці ми дізнаємось про закономірності, яким підпорядковується будова тварин. Маючи такі знання, нам буде легко зрозуміти, як відбуваються процеси життєдіяльності тварин, які особливості вони мають.

IV. Сприйняття і усвідомлення  учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

  1. Клітина — одиниця будови та життєдіяльності тварини

Не існує тварини, організм якої не мав би клітинної будови. Клітина є біологічною системою і водночас — частиною іншої системи — організму.

  1. Будова тваринної клітини

Описание: Тваринна клітина — урок. Біологія, 7 клас.

Зовні клітина вкрита тонкою еластичною мембраною, яка захищає вміст клітини, здійснює транспорт речовин усередину та назовні. Усередині клітини міститься в’язкий зернистий вміст — цитоплазма, у яку занурені всі органели і де відбуваються хімічні реакції. Ядро — це найголовніша частина клітини, у якій зберігається спадкова інформація про весь організм. Ядро керує всіма процесами, що відбуваються в клітині.

Мітохондрії (від грец. «мітос» — нитка, «хондріон» — зернятко) — органели овальної або видовженої форми. У них відбуваються хімічні реакції розщеплення складних хімічних речовин на простіші з   виділенням  та   енергії,

Ендоплазматична сітка (від грец. «ендос» — внутрішній) — це мережа канальців, порожнин, які утворені мембранами та пронизують усю клітину. Ними речовини потрапляють з однієї частини клітини до іншої.

Апарат Гольджі (названий ім’ям італійського вченого, який описав цю органелу) — комплекс із канальців, порожнин, пухирців, утворених мембранами, який розташований поблизу ядра. У цю органелу надходять речовини з ендоплазматичної сітки й упаковуються у вигляді пухирців, оточених мембраною. 

Лізосоми (від грец. «лізис» — розщеплення, «сома» — тіло) — являють собою пухирці, оточені мембраною та заповнені напіврідким вмістом. Цей вміст — хімічні речовини ферменти, які здатні розщеплювати білки, жири, вуглеводи. 

Рибосоми (від грец. «рибос» — потік, струмінь і «сома» — тіло) — дуже маленькі органе-ли, які в клітині часто розташовані групами по декілька штук. У рибосомах синтезуються білки.

Клітинний центр являє собою два циліндричні тільця. Клітинного центру немає в рослинних клітинах. Він відіграє важливу роль під час поділу клітини.

У тваринних клітинах можуть міститися різноманітні включення жирів, білків, вуглеводів у вигляді крапель і зерняток. У тваринних клітинах, на відміну від рослинних, немає пластид і вакуоль з клітинним соком.

Замалювати та позначити будову клітин тварин.

Описание: Клітини тварин. Тканини тварин, їх функції - презентація з біології

3.Тканини тварин.

У тварин і людини виділяють чотири види тканин:

 епітеліальну, м’язову, сполучну та нервову. Вони відрізняються за будовою та функціями.

Епітеліальна тканина виконує функції захисту, виділення та всмоктування. Її клітини вкривають організм ззовні, вистилають зсередини різні порожнини, утворюють залози.

М’язова тканина складається з клітин видовженої форми, які здатні скорочуватися. Завдяки цьому м’язова тканина відіграє важливу роль у переміщенні всього тіла й окремих органів у просторі, підтримуванні форми тіла, захисті внутрішніх органів. М’язова тканина утворює м’язи та входить до складу стінок судин і багатьох внутрішніх органів.

Сполучна тканина має багато різновидів. Особливістю її є те, що вона містить дуже багато міжклітинної речовини. Зі сполучної тканини складаються кістки, хрящі, сухожилля, зв’язки, кров тощо.

Вона виконує багато функцій: дихальну, запасаючу, опорну. Важко навіть перелічити усі функції цієї тканини.

Нервова тканина складається з клітин зірчастої форми. «Промені» цих клітин переходять у відростки. Вони здатні сприймати подразнення та передавати збудження до м’язів, шкіри, інших органів і тканин. Завдяки нервовій тканині в організмі здійснюється регуляція всіх функцій.

Описание: 45 будова і функції тканин тваринного організму.

 

Запам'ятайте найважливіше Усі тварини мають клітинну будову. Клітина є одиницею будови, життєдіяльності, росту та розвитку організму.

 

V. Узагальнення і систематизація вивченого

Навести приклади органів, у яких трапляються різні типи тканин.

1. Епітеліальні. (Покриви шкіри, оболонки ротової і носової порожнин, шлунку.)

2. М’язові. (Скелетна мускулатура, стінки кровоносних судин і шлунково-кишкового тракту, серце.)

3. Сполучні. (Кров, скелет, легені, печінка.)

4. Нервові. (Головний та спинний мозок, нерви.)

VI. Підбиття підсумків уроку

 « Сьогодні на уроці я повторив…»

« Сьогодні на уроці я зрозумів…»

« Сьогодні на уроці я дізнався…»

« Сьогодні на уроці я навчився…»

VII. Повідомлення домашнього завдання

1. Опрацювати   § 3 підручника..

 

 

 

 

docx
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку