Розробка уроку на тему "Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. І. Франко. Дитинство письменника. І. Франко - казкар." ( 5 клас)

Про матеріал
Цікава розробка уроку. Багато різноманітних завдань. Біографічна довідка письменника. Присутня наочність.
Перегляд файлу

Тема : Літературні казки. І Франко – казкар. Дитинство письменника.

Мета:  ознайомити з основними віхами життя і творчості письменника, акцентуючи увагу на цікавих фактах; дати поняття про літературну казку, відмінність її від народної; розвивати критичне та творче мислення, вміння висловлювати власну думку, знаходити спільне і відмінне; виховувати любов  до книги, повагу до культурної спадщини України.

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

Обладнання : мультимедійна дошка( портрет І. Франка, презентація «Іван Франко у цифрах і фактах»), збірка казок «Коли ще звірі говорили», підручник.

Випереджувальне завдання: прочитати статтю підручника про дитячі роки    І. Франка. Індивідуальне завдання кільком учням – знайти цікаву інформацію про дитинство поета.

Хід уроку

І . Організація учнів . Створення емоційного фону.

Метод  «Коло успіху». Діти продовжують фразу : «Я успішний, тому що…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Лунає музика ( карпатські мотиви) .З’являється фото пам’ятника І. Франку у Клевані. (Додаток 1)

Бесіда.

  • Чи бачили ви цей пам’ятник? Де він знаходиться?
  • Чи знаєте ви, кому його встановлено? А що видатного зробила ця людина?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

IV. Актуалізація опорних знань.

У підручнику ви прочитали  основні відомості про дитинство Івана Яковича. А  ваші колеги знайшли  цікаву інформацію в інтернеті. Давайте їх послухаємо.

Виступи учнів.

V.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1.Показ презентації –загадки « Іван Франко у цифрах і фактах»(Додаток 2)

На екрані  з’являються цифри із знаком питання. Учні мають висловити припущення, що вони означають у біографії письменника. Після цього вчитель демонструє другу частину  слайду із правильною відповіддю. Кожен слайд також містить питання для колективного обговорення.

 Метод«Мікрофон». Що із почутого вас найбільше вразило?

2.Знайомство учнів зі збіркою «Коли ще звірі говорили» (1899)

Іван Якович дуже любив казки. Спочатку слухати і читати, а потім і складати самому. Ставши дорослим, він сам почав їх писати, через образи звірів викриваючи негативні людські риси. Письменник вважав, що читаючи його казки діти «винесуть перші і міцні основи замилування до чесноти, правдомовності і справедливості, а надто любов до природи і охоту придивлятися близько її творам, прислухатися її таємній мові, чути себе близькими до неї, підглядати, а далі й просліджувати її великі загадки.» І справді, Франкові казки  вчать нас шанувати добро, розпізнавати зло, ненавидіти його, боротися з ним. І. Франко написав майже п'ятдесят казок, двадцять із них увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили» (1899). Як правило, всі вони — це художньо опрацьовані переклади з грецької, індійської, німецької, російської, арабської та інших мов, своєрідні літературні обробки.. Кожна казка Франка має висновок.

Казка «Фарбований Лис» — літературна. Як ви думаєте,чому? Хто автор цієї казки?

Словничок: записати визначення літературної казки.

Робота у групах (за підручником – стор.49). Порівняти народну  та літературну казку. Складання узагальнювальної таблиці.

VI. Закріплення знань.

Отже, ми готові до змагань.

1.Інтерактив «Літературне лото»

Вчитель ділить учнів на декілька команд , які по черзі  відповідають на запитання. Перемагає команда, яка дала найбільше правильних відповідей.(Додаток 3).

 

 

2. Інтерактив «Колективна казка»

Команди складають колективну казку на одну із запропонованих тем. Кожен пише на аркуші по реченню, продовжуючи тему так, щоб у результаті утворилася історія.

Орієнтовні теми:

VII.Рефлексія.

Метод незакінчених речень.

На уроці ми дізналися…

Найбільше мені сподобалося…

Наступного разу хотілося б…

VIII.  Оцінювання учнів.

IX.Домашнє завдання.

  • Прочитати казку «Фарбований лис». Звернути увагу на незрозумілі слова.
  • За бажанням – намалювати ілюстрації до казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки:

Додаток 1.

 Методична ремарка: вчитель може використовувати фото найближчого до свого населеного пункту пам»ятника.

Додаток 2. Буде приєднано окремим файлом.

Додаток 3.

« Літературне лото»

  • Ким працював батько письменника?
  • Як називалось село, де народився Франко?
  • У якій області воно знаходиться?
  • Як хлопчика називали вдома?
  • Коли Іван залишився круглим сиротою?
  • Яких мов навчався у гімназії Франко?
  • Скільки мов він знав?
  • Назвіть хоч один псевдонім Франка.
  • Як називається збірка І.Франка, присвячена тваринам?
  • У чому основна відмінність літературної казки від народної?

 

doc
Додано
24 травня 2019
Переглядів
3138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку