Розробка уроку на тему: "Потужність. Одиниці потужності"

Про матеріал

Розробка уроку на тему: "Потужність. Одиниці потужності" для 7 класу за новою програмою

  • 1)Потужність
  • 2)Одиниці потужності
  • 3)Джеймс Ватт
  • 4)Залежність потужності від сили тяги та швидкості руху
  • 5)Формули для обчислення потужності
  • 6)Удосконалення практичних навичок та навичок розв'язувати задачі
Перегляд файлу

Тема: Потужність. Одиниці потужності.

Мета: пояснити учням, що таке «потужність», назвати одиниці потужності. Навчити учнів обчислювати роботу та потужність.

Обладнання та матеріали: підручник, лінійка, олівець

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Структура уроку: І.  Організаційний етап

                                 ІІ. Актуалізація опорних знань

                                 ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Що таке механічна робота?
  2. Назвіть одиниці роботи.
  3. Назвіть вченого на честь якого названа одиниця роботи.
  4. У чому полягає значення механічної роботи?
  5. У чому полягає геометричний зміст механічної роботи?
  6. Запишіть формули для обчислення роботи
  7. Перевірка задач

                                 ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Потужність
  2. Одиниці потужності
  3. Джеймс Ватт
  4. Залежність потужності  від сили тяги та швидкості руху
  5. Формули для обчислення потужності
  6. Удосконалення практичних навичок та навичок розв’язувати задачі

Потужність  - це фізична величина, яка характеризує швидкість виконання роботи і дорівнює відношенню виконаної роботи до часу, за який цю роботу виконано.

N = 

де     А – символ, який позначає роботу

         N – символ, який позначає потужність

         t - символ, який визначає час виконання роботи

 

Одиниця потужності. 1Вт дорівнює потужності, за якої протягом 1с виконується робота 1Дж

1 Вт = 1 

 

При проведенні розрахунків не дуже зручно користуватись великими числами, тому використовуються кратні одиниці  кіловат(кВт), мегават (МВт) 

1 кВт =1000 Вт
 

1 МВт =1000000Вт
 

 кіло (к) означає 103 або 1000,  мега(М) означає 106  або 1000000

Джеймс Ватт

19 січня 1736 року народився Джеймс Ватт - англійський винахідник, іменем якого названа одиниця потужності ват. Удосконалення парової машини, зроблене Ваттом, є однією з найвидатніших подій в історії техніки. Це був один з тих винаходів, які поклали початок промисловій революції в Англії у другій половині ХVІІ ст.C:\Users\Алёна\Desktop\Downloads\150px-James_Watt_by_Henry_Howard.jpg

 

 

Формули для обчислення роботи. 

N =   де


де

 

.

Здійснимо певні перетворення. Отримаємо:

N =   = = = Fv

Розв’язування задач. Вправа 31 (ст.. 207, В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий)

  1. Першокласник та одинадцятикласник за однаковий час піднялися сходами з першого поверху на другий. Хто з них розвинув під час руху більшу потужність?(Одинадцятикласник)
  2. Хлопчик, піднімаючись сходами,  розвинув потужність 160 Вт. Яку роботу виконав хлопчик за 20с?

 N =      А = N =160·20=32000

[А ] = Вт · с = Дж

Відповідь: 32кДж

  1. За який час двигун автомобіля, розвиваючи потужність 150кВт, виконає роботу 900кДж?

N =   = = 6

[ ]= = с

Відповідь: 6с

  1. Рухаючись горизонтально ділянкою дороги, автомобіль під’їхав до підйому (мал..). Чи зміниться швидкість руху автомобіля за незмінної потужності двигуна? (Швидкість зменшиться)
  2. Загальна потужність двигунів літака становить 10МВт. Визначте силу опору рухові, якщо літак рухається з незмінною  швидкістю 720 км/год.

 

Дано:

Розв’язання:

 

N = FvF = = =50000

[]= = Н

 

Відповідь: = 50 кН

N=10МВт

v= 720 км/год

 F -?

  1. Обернена задача
  2. На графіку подано залежність сили тяги мотоцикла від шляху, який він долає за 2хв руху. Визначте середню потужність двигуна мотоцикла.

Дано:

Розвязання :

N =   A=F = 500·300·10 = 1500000Дж

N =   = = 12500

[ N] =  = Вт

Відповідь: N= 12,5кВт

 

 

N =?

 

IV. Домашнє завдання. §31, вправа 31 (№10). Окремим учням №9

V. Підсумки уроку

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гулич Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 35.Потужність
Додано
29 березня 2018
Переглядів
2784
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку