14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Розробка уроку з географії на тему «Італія» ( 10 клас)

Про матеріал
Сучасна держава мало нагадує колишню й по темпах життя, і по характеру економіки, і навіть по своїх пейзажах. Синє море, блакитне небо, яскрава субтропічна зелень, мальовничі, повиті плющем античні руїни, мелодійні неаполітанські пісні - такою її уявляли раніше.
Перегляд файлу

 

Розробка уроку з географії на тему «Італія» ( 10 клас)          з елементами професійної спрямованості за професією «Кравець; вишивальник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала викладач географії

Оганесян Лариса Олегівна


 

Творець створив Італію за ескізами Мікеланджело.

 

 

 

 

 

 Марк Твен

 

 

 

Мета:

Сформувати в учнів систему знань про особливості ЕГП Італії, населення, господарства; розвивати практичні уміння працювати з матеріалом підручника, картами атласу;

формувати вміння поєднувати теоретичні знання із практикою – розв’язання  проблемних завдань та складання карти країни;

виховувати самостійність, цікавість до пошуку і аналізу необхідної інформації; виховувати повагу та цікавість до культури та звичаїв Італії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: атласи, карти,комп’ютер, мультимедійне обладнання,  роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго дня !

Сподіваюсь, ви будете  активними на уроці, покажете знання,  проявите пам'ять та увагу. Підключайте свій  життєвий   досвід, не бійтеся  помилитися і висловити  власні думки.  Тож  я бажаю вам успіху й плідної співпраці. 

На попередніх уроках ми розпочали вивчення Європи і вивчили таку країну як Німеччина. Зараз ми перевіримо, як ви засвоїли цю тему . У кожного на парті лежить аркуш А 4 із завданням. Ви повинні закінчити речення. На виконання роботи вам дається 3 хв.

 

Перевірка домашнього завдання по темі «Німеччина»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Відео №1

Вчитель:

Шановні учні! Сьогодні хочу запропонувати вам ознайомитися ще з однією країною Європи.

У мене є помічниця, яка спробує скласти пазл з темою нашого уроку.

(Учень складає пазл)

Це країна розмаїття. У ній є і довжелезні пляжі, і високі гірські пасма, і спекотне літо на півдні, і морозна зима на півночі.

Це  одна з найдавніших країн світу і в той же час це порівняно молода держава, що з'явилося на політичній карті лише трохи більше ста років тому . Сучасна держава мало нагадує колишню й по темпах життя, і по характеру економіки, і навіть по своїх пейзажах. Синє море, блакитне небо, яскрава субтропічна зелень, мальовничі, повиті плющем античні руїни, мелодійні неаполітанські пісні - такою її уявляли раніше.

  Залишилися й синє море, і блакитні небеса, і древні руїни, як і раніше привертають до себе незліченні юрби туристів. Але частіше при назві цієї країни згадують також про демонстрації і страйки, про гостру політичній боротьбі усередині держави, про американських військових базах у місцях, гідних бути світовими курортами. 
Ви здогадалися, що це за країна?

(відповіді учнів)

- Так, насправді, це Італія. Запишіть в зошитах число, тему.

З ким або з чим асоціюється у вас ця країна?

(відповіді учнів)

- Італія входить до Великої сімки, ЄС, НАТО

-У мене з країною  асоціюється Спартак, Цезар, Леонардо да Вінчі

- Колізей

- Рим - вічне місто

- Венеція – місто

- Папа Римський, Ватикан

- Паста і піца

- Формою нагадує чобіток

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Вчитель:

Мені приємно усвідомлювати, що у вас є певні уявлення про Італію, але все перераховане – лише маленькі штрихи до тієї картини, яку ми повинні намалювати на сьогоднішньому уроці, щоб мати уявлення про Італію.

Мені б  хотілося, щоб на сьогоднішньому уроці ми:

(план на слайді)

- прочитали візитну карту Італії

- розглянули ЕГП,

- природні умови і ресурси

- ознайомилися з історією формування та населенням

- чинники розвитку промисловості і особливості її розміщення

- проаналізували с/г

- поговорили про сферу послуг

 - відстежили міжнародні зв’язки Італії

Тепер, коли ви знаєте , над чим ми будемо працювати на уроці, подумайте і скажіть:

Який етап уроку викликає підвищений інтерес?

(відповіді учнів)

- Природні умови і ресурси

- Візитна картка Італії

А який етап видається найбільш важким?

- Промисловість країни

 Щоб ви хотіли додати до нашого плану?

- італійську кухню

- звичаї Італії

 

IV Вивчення нового матеріалу

Візитна картка Італії

На карті Європи Італія розташована на півдні. Це країна Південної Європи.

Офіційна назва — Італійська республіка.

Площа — 301,2 тис. км2.

Населення — 60,2 млн. осіб (2011 р.).

Столиця – Рим.

Парламентська республіка.

Унітарна держава.

Територія Італії складається з трьох частин: материкової - країна межує на півночі з Францією, Швейцарією, Словенією та Австрією, півострівної (Апеннінський півострів) й острівної (острова Сицилія, Сардинія й низка дрібних островів). Близько 80 % її кордонів — морські. На території Італії знаходяться два анклави Ватикан і Са

Анклав - територія або частина однієї держави, оточена з усіх сторін територією іншої держави .

Запишіть візитку країни в зошити.

 

Завдання(робота з атласом)        

- Знайдіть ці країни на карті    підпишіть їх на контурних картах с.2 політична карта світу

На партах у вас знаходяться ментальні карт. Всередині впишіть тему « Італія» 

І Італія – країна « Великої сімки»

А отже це високо розвинута, постіндустріальна держава.

ВВП – понад 2 036 млрд S (2013 р., VI місце)

ВВП на одного жителя 32 тис S – найменший показник серед країн «Великої сімки»

ІЛР – 0,88- це високий показник.

ІІ Населення Італії.

Італія — густонаселена країна, але розміщено населення дуже нерівномірно. Найбільшою мірою заселена Паданська рівнина та західне узбережжя. Для Італії характерний перший тип відтворення, від’ємний природний приріст, «старіння нації», активні внутрішні і зовнішні міграції населення.

Італія — однонаціональна країна, близько 94 % населення складають італійці.

Міграції відбуваються з відсталого півдня на північ. За віросповіданням-християни католики. Середня густота становить 200 ос/км². Найменш заселеними є Альпи 35 ос/км². На півдні Італії переважають малі міста за характером зайнятості вони схожі до сіл.

 Понад 60 % італійців проживає в містах, причому 12 % усього населення країни проживає в чотирьох найбільших містах — Римі, Мілані, Неаполі й Туріні.

ІІІ Чинники розвитку економіки

Що зумовило розвиток цієї країни?

1-й і основний чинник - це трудові ресурси .

Працересурсний потенціал характеризується:

- зменшенням чисельності кваліфікованих ТР

 (і не тільки тому, що природний приріст від’ємний, а ще й тому, що більше кваліфікованих робітників емігрує, чим імігрує )

- При цьому середня зарплата за ПКС 2 400 S 18 місце в світі, але це не низький показник.

- Зберігається надомна праця, багато працівників де-факто – працює, де – юре – не зареєстровані.

2-й чинник – приморське географічне положення, вона розташована в середземноморї, а таке розташування є стратегічним.

3-й чинник - природні умови і ресурси.

При чому природні умови і ресурси можуть мати як сприятливі чинники для розвитку економіки, так і стримувати її:

- висока сейсмічність-стримуючий чинник, засушливий клімат ( субтропічний клімат сприяє розвитку країни, разом з тим в посушливий сезон-стримує)

- в таких кліматичних ресурсах Італія має високі суми річних температур, що визначає спеціалізацію сільського господарства, значні кліматичні енергетичні та рекреаційні ресурси.

- грунти переважно родючі – коричневі. І бурі лісові на схилах.

- обмежені запаси корисних копалин, що вплинуло на спеціалізацію країни.

4-й чинник - активна роль держави( на відміну від інших країн) – державі майже повністю належить енергетика, на 50% транспорт, на 30% гірничодобувна промисловість, на 45% металургія. При цьому, якщо ми візьмемо внесок цих підприємств у ВНП, це буде менше половини, реально основну частку ВНП створюють приватні підприємства.

5-й чинник – інтеграція- Італія входить до ЄС, НАТО, ООН, РЄ

 

Завдання: випишіть в зошит із слайда рекреаційні ресурси Італії, які вам відомі. Вони розташовані у горизонтальному і вертикальних рядках. Час на виконання – 3 хв. 

ІV Структура господарства

 Італія на сьогодні має зайнятих

- у сфері послуг – 67%, при цьому частку ВВП ми не зазначаємо, бо для Італії це різні показники, враховуючи острови і південні регіони, але він в якійсь мірі збігається з часткою зайнятих

- у промисловості 30% зайнятих, приблизно такий же % ВВП

- сільське, лісове господарство – 4% зайнятих, виробляють 1% ВВП.

Отже в цій країні низька продуктивність праці в сільському господарстві.  

V Сфера послуг

В структурі сфери послуг домінує

- туризм – 12% ВВП Італія займає 5 місце в світі за кількістю туристичних відвідувань, 1-е місце за кількістю об’єктів ЮНЕСКО ( 55 -2018 р.)

- телекомунікаційні послуги «СТЕТ»

- транспортні послуги

- фінансово-кредитні послуги – змістилися на останній план.

Пропоную вам переглянути відеоролик

 

 

VІ Промисловість

1 У промисловості, якщо це високо розвинута країна, має домінувати машинобудування.

- автомобілі (FIAT), гоночні машини («Феррарі») та мотоцикли, мопеди, велосипеди - більш дешева, але популярна продукція.

- електротехніка – холодильники, морозильники, пральні, посудомийні і швейні машини, кухонні печі - це та продукція,яка має високу якість, відомий бренд,але дещо відрізняється за ціною від продукції, виготовленої у Франції чи Німеччині.

- конторське обладнання і оргтехніка («Оліветті»)

2 Традиційно друге місце займає хімічна промисловість:

- полімери, синтетичні волокна

- каучук, шини («Піреллі»)

- мінеральні добрива, засоби захисту рослин

- побутова хімія

За структурою хімічної промисловості Італію важко вирізнити від інших країн Європи.

3 Металургія специфічна, оскільки немає старих промислових металургійних районів. Оскільки мінеральними ресурсами Італія забезпечена погано, то ці підприємства у 20-х роках минулого ст. виникали у портах(чому?). Незважаючи на це, Італія займає 2-е місце в Європі по виплавці сталі (після Німеччини).

4 Деревообробна, харчова і легка  промисловість.

Деревообробна – це меблі.

Харчова – макарони, оливкова олія, вина, фрукти та овочі.

А от легка промисловість відома в Україні – це текстиль(вовняні і шовкові тканини), взуття (ІІ місце після Китаю), одяг .

Зв'язок із професією «Кравець; вишивальник»

Коли на розум приходить словосполучення «італійська мода» ми згадуємо такі відомі імена, як Армані, Версаче, Валентіно. Італія – це країна, в якій дуже серйозно ставляться до свого зовнішнього вигляду не тільки жінки, але і чоловіки.

Чому ж італійські дизайнери і італійська мода є орієнтиром у світі дизайну? Прослухавши виступи учениць, ви зможете дізнатися більше про деяких відомих італійських модельєрів, які увійшли в історію світової моди і чиї будинки моди і на сьогоднішній день задають тон всьому світу. Їх творіння мріють мати в гардеробі майже всі модниці світу.

 

Учень 1

Міуччі Прада – модельєр з Італії, яка стоїть на чолі Будинку Прада з початку сімдесятих років. Її одяг відрізняється зручним кроєм і просторим силуетом, з елементами аскетизму.

Безпомилкове відчуття стилю допомогло марці досягти нових висот, особливо це стосується класичної сумки Прада, яка була створена в 1985 році. Одяг марки Prada відома своєю витонченістю та елегантністю.

Учень 2

Один з провідних італійських дизайнерів всіх часів, Джорджіо Армані заснував свій лейбл у 1975 р. Цей італійський дизайнер поєднав в одязі вишуканість і розкіш. Ім’я Армані тепер включає в себе крім одягу такі різноманітні продукти, як парфуми, взуття, сонцезахисні окуляри і навіть нижню білизну. Джорджіо Армані відомий своїм елегантним, добре  і дещо «розслабленим» дизайном.

Учень 3  

Гуччо Гуччі був спочатку відомий своєю майстерністю у виготовленні виробів з шкіри і інших аксесуарів.  Гуччі заснував свою першу компанію в 1921 році. Успіху він досяг у 1930 році, коли побачила світ його прекрасна колекція сумок, взуття, ременів і рукавичок, яка стала справжньою сенсацією.

Учень 4

Дует  італійських дизайнерів Доменіко Дольче і Стефано Габбана увійшов в число кращих дизайнерів Італії..

Використання широкої кольорової гами і орієнтованість на жінок з різних верств суспільства дозволили Дольче енд Габбана отримати  широке визнання.. Їх бутіки в Сеулі, Гонконгу, Тайбеї, а також у багатьох інших містах, принесли їм міжнародний успіх і міцно встановили їх вплив на сценарій розвитку світової моди.

Учень 5

 Роберто Каваллі був також відомий своєю точно продуманим дизайном виробів із шкіри. Каваллі завжди був експериментатором з прекрасним відчуттям стилю, крім того, він є талановитим художником. На початку 70-х Каваллі винайшов і запатентував нову процедуру нанесення малюнків на шкіру і представив публіці свої роботи в області клаптикової техніки. Оточений з дитинства атмосферою мистецтва і моди, Роберто Каваллі придбав світову популярність завдяки своєму сміливому і кокетливому дизайну і експериментів з матеріалами.

 

Вчитель:

Дякую за змістовні та цікаві розповіді. Я надіюся, що ці знання знадобляться вам у професійному зростанні.

Поглянемо на територіальну структуру виробництва. Промислові вузли і центри розміщені в Північній частині, в центральній частині, де столиця Рим, їх значно менше, а в Південній – зовсім мало. Так історично склалося, що в структурі промисловості ми спостерігаємо значні територіальні диспропорції. Італія є прикладом того, як в межах високо розвинутої держави можуть бути розвинені райони і більш відсталі.

Мало зосереджено підприємств на островах, які належать Італії, а сільське господарство – це в основному субтропічне землеробство, на відміну від інших країн.

VІІ  пункт плану - Сільське господарство

- домінує рослинництво (65% сільського господарства)

- вирощують овочі і фрукти – груші, персики, цитрусові, виноград, оливки, тверді сорти пшениці, рис , кукурудзу як на внутрішній ринок, так і на експорт)

- розводять велику рогату худобу, овець, свиней, свійську птицю.

При цьому середній розмір фермерських господарств – 7 га – це малопродуктивні і малотоварні господарства. Невисокий прибуток не дає можливості фермерам купувати сучасну техніку, сучасні хімічні засоби.

Отже, територіальні диспропорції :

Північ : 40% території, 45% населення і 56% ВНП

Центр : 20% території, населення та  економічного потенціалу країни.

Південь : 41% території, 36% населення і тільки 25% ВНП

Це серйозна проблема і тому регіональна політика держави направлена на спрямування інвестицій з більш розвинутої півночі на менш розвинутий  південь.

VІІІ  пункт плану Міжнародні зв’язки

- Експорт : виробниче та транспортне обладнання,автомобілі, хімікати,продукти харчування, одяг,взуття.

- Імпорт: мінеральна сировина,енергоносії, машини та обладнання

Головні партнери: країни ЄС, США

Італія для України є одним з головних партнерів:

- експорт,імпорт

- українська діаспора

- благодійність

- освіта в Італії

- туризм

V Закріплення вивченого матеріалу.

Наш урок добігає кінця і я хочу підвести підсумок вивченого .

Я дізналася що :

- Італія — економічно високорозвинена держава Європи.

 - Входить до  «Великої сімки», ЄС.

- Головними галузями промисловості Італії є машинобудування.

 - Найбільші промислові центри зна­ходяться на півночі.

- Основою сільського господарства є виноградарство.

- Про італійських модельєрів

 - Італія має економічні зв’язки з Україною.

- Багато памяток культури

Я вмію

- Працювати з контурною картою

- Визначити ЕГП Італії

-  Складати ментальну карту

- Складати економічну характеристику держави

Цей урок допоміг мені

- розширити знання про Італію

- дізнатися багато цікавого про країну

- впевнено відповідати на уроці

А зараз, щоб ви трішки розслабилися, я пропоную вам підвести наш емоційний підсумок і зробити фото колаж . Для цього у вас на партах лежить набір : А4 із темою, клей та інформація, що стосується даної теми.

Також я попрошу оцінити ваш внесок у загальну роботу на уроці і виконати вправу самооцінювання.Поставте собі оцінку за роботу в 1-й квадратик, 2-й заповню я. А поки ви будете виставляти оцінки пропоную вам насолодитися музикою відомого італійського композитора Енніо Морріконе.

VI Домашнє завдання:  за допомогою §12 , доповнити ментальну карту, виконати контурну карту,підготувати дослідження «Кластери Італії - основа економічного розвитку країни»(за бажанням)

Слово викладача. Дякую всім за співпрацю, за чудову подорож по Італії, за те задоволення, яке ми відчули, здобуваючи нові знання. Бажаю вам бути творчими, успішними, розумними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку