24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Розробка уроку з курсу "Основи медіаграмотності" 8 клас за темою: Кіно і телебачення. Мова кіно.

Про матеріал

Розгорнутий план-конспект уроку для учнів 8 класу за темою "Кіно і телебачення. Мова кіно"

Перегляд файлу

Клас: 8

Тема: Кіно і телебачення. Мова кіно

Мета:

  • Ознайомити учнів з етапами розвитку кінематографа;
  • Окреслити види і жанри кіно;
  • Розкрити специфіку кіно та анімації;
  • Аналізувати основні проблеми, що розкриваються у кінофільмах, та виявляти їхній можливий зв'язок з проблемами суспільства;
  • Залучати учнів до колективної роботи,
  • Розвивати толерантне ставлення до розмаїття думок про проблеми суспільства, що відтворені у витворах кіномистецтва.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Визначати етапи розвитку кінематографа;
  • Розрізняти види і жанри кіно;
  • Розкривати специфіку кіно та анімації;
  • Визначати головні проблеми кінотвору та їхній зв'язок з актуальними суспільними проблемами;
  • Виробити власну думку щодо впливу виду і жанру кіно на людину.

Наскрізні лінії:

  • Громадянська відповідальність;

Освітні компетенції:

  • Ціннісно-смислова компетентність;
  • Загально-культурна компетентність;
  • Інформаційна компетентність;
  • Компетентність особистісного самовдосконалення

Обладнання:

Проектор, ноутбук, колонки, картки з надписами видів кіно, фрагменти художнього, документального та анімаційного кіно, плакати – афіши кінофільмів, малюнки відомих мультперсонажів, кольорові олівці, листи паперу.

Хід уроку

І. Вступна частина.

Організаційно-мотиваційний момент.

Вчитель пропонує учням дати визначення до наступного поняття:

Як називається форма створення дійсності за законами авторської логіки, яка використовує зображення, фіксоване на плівці? – Звичайно, це кіно. Це тема нашого уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На дошці діти виконують вправу "Ассоціативний кущ" до поняття "кіно": добирають відомі їм асоціативні поняття та встановлюють зв’язки між ними.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вчитель пропонує дітям переглянути навчальний фільм про історію розвитку кіно. https://www.youtube.com/watch?v=FWYv_ErmpyY

Завдання дітей полягає за фільмом самостійно визначити основні етапи розвитку кіно та заповнити таблицю у зошитах:

Етап

Часовий проміжок

Характеристика етапу

Видатні особистості

 

 

 

 

 По закінченню виконання завдання учні порівнюють отримані результати та спільно виокремлюють головну інформацію щодо етапів розвитку кіно та їхньої характеристики.

 

  1. Словникова робота. Вчитель пропонує учням переглянути слайд презентації, на якому треба визначити відповідності між терміном та його визначенням. Після цього учні записують отримані визначення у зошити.

Пропоновані терміни та визначення:

1.Кінематограф         а)  це комплекс методів та дій зі створення, прокату і показу    фільму

2.Кіномистецтво       б) це один з видів художньої творчості

3.Кінотвір                   в) це серія послідовних нерухомих або рухомих зображень, проектованих зі швидкістю 24 кадри в секунду, що створює ілюзію руху.

 

  1. Учні отримують картки з надписами видів кіно. Вчитель пропонує переглянути фрагменти художнього, документального та анімаційного кіно (фрагменти кінофільму «День незалежності» https://www.youtube.com/watch?v=2w-aNFInXBQ&t=6s,

«Підводна Одисея команди Кусто» https://www.youtube.com/watch?v=J_uL73JuWnk,

«Як козаки Україну боронили»

https://www.youtube.com/watch?v=Fh58HBxXw8w).

Завдання учнів: дібрати назви видів кіно до кожного фрагменту та показати відповідну картку після перегляду.

Учні записують на дошці та в зошиті схему видів кіно.

 

  1. Робота в групах. Визначення жанру та характеристик жанрів кіно.

Клас розподілено на 5 груп. Кожна група отримує заздалегідь підготовлені плакати – афіши кінофільмів. Завдання кожної групи дітей – після спільного обговорення охарактеризувати головного героя, основну проблему та проблему суспільства, які зображені у кінотворі.  Вчитель дає визначення жанру фільму. Діти записують основні характеристики жанру в зошитах.

Пропоновані жанри: екшн-фільм, пригодницький фільм, комедія, драма, фантастичний фільм.

Афіши до фільмів: «Робінзон Крузо», «За двома зайцями», «1+1 (недоторкані)», «День незалежності», «Форест Гамп».

 

  1. Перегляд презентації: «Види анімаційного кіно». По закінченню перегляду вчитель пропонує учням малюнки відомих мультперсонажів. Учні визначають мультфільм та вид анімаційного кіно. Вчитель проводить фронтальне опитування.

Пропоновані персонажі:

Три козаки, хлопчик Карл (мультфільм «Вперед і вгору»), принцеса Меріда («Льодовиковий період»), робот Воллі («Воллі»).

Пропоновані види анімаційного кіно:

Графічні (мальовані) мультфільми, об’ємні (лялькові) мультфільми, комп’ютерна анімація.

 

ІV. Рефлексія.

Вчитель пропонує дітям на дошці схематично намалювати проблемний ланцюжок:

«Суспільство – наша дійсність і її проблеми – відображення цієї дійсності у кінотворах – головні види і жанри кіно - вплив жанру і виду кіно на дитину та людину».

Можливі асоціативні варіанти: дерево – коріння – гілки – листочки, коріння – стебло – листя – квітка – пелюстки та інші.

 

V. Підсумок.

 Оцінювання.

 

Домашнє завдання: працюючи у малих групах створити сценарій фільму (мультфільму), визначити головну проблему, вид, жанр, головного героя, поєднати свій медіа витвір з проблемами сучасного українського суспільства.

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку