Розгорнутий план-конспект уроку для учнів 8 класу за темою "Кіно і телебачення. Мова кіно"
Клас: 8
Тема: Кіно і телебачення. Мова кіно
Мета:
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Наскрізні лінії:
Освітні компетенції:
Обладнання:
Проектор, ноутбук, колонки, картки з надписами видів кіно, фрагменти художнього, документального та анімаційного кіно, плакати – афіши кінофільмів, малюнки відомих мультперсонажів, кольорові олівці, листи паперу.
Хід уроку
І. Вступна частина.
Організаційно-мотиваційний момент.
Вчитель пропонує учням дати визначення до наступного поняття:
Як називається форма створення дійсності за законами авторської логіки, яка використовує зображення, фіксоване на плівці? – Звичайно, це кіно. Це тема нашого уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
На дошці діти виконують вправу "Ассоціативний кущ" до поняття "кіно": добирають відомі їм асоціативні поняття та встановлюють зв’язки між ними.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Завдання дітей полягає за фільмом самостійно визначити основні етапи розвитку кіно та заповнити таблицю у зошитах:
Етап |
Часовий проміжок |
Характеристика етапу |
Видатні особистості |
|
|
|
|
По закінченню виконання завдання учні порівнюють отримані результати та спільно виокремлюють головну інформацію щодо етапів розвитку кіно та їхньої характеристики.
Пропоновані терміни та визначення:
1.Кінематограф а) це комплекс методів та дій зі створення, прокату і показу фільму
2.Кіномистецтво б) це один з видів художньої творчості
3.Кінотвір в) це серія послідовних нерухомих або рухомих зображень, проектованих зі швидкістю 24 кадри в секунду, що створює ілюзію руху.
«Підводна Одисея команди Кусто» https://www.youtube.com/watch?v=J_uL73JuWnk,
«Як козаки Україну боронили»
https://www.youtube.com/watch?v=Fh58HBxXw8w).
Завдання учнів: дібрати назви видів кіно до кожного фрагменту та показати відповідну картку після перегляду.
Учні записують на дошці та в зошиті схему видів кіно.
Клас розподілено на 5 груп. Кожна група отримує заздалегідь підготовлені плакати – афіши кінофільмів. Завдання кожної групи дітей – після спільного обговорення охарактеризувати головного героя, основну проблему та проблему суспільства, які зображені у кінотворі. Вчитель дає визначення жанру фільму. Діти записують основні характеристики жанру в зошитах.
Пропоновані жанри: екшн-фільм, пригодницький фільм, комедія, драма, фантастичний фільм.
Афіши до фільмів: «Робінзон Крузо», «За двома зайцями», «1+1 (недоторкані)», «День незалежності», «Форест Гамп».
Пропоновані персонажі:
Три козаки, хлопчик Карл (мультфільм «Вперед і вгору»), принцеса Меріда («Льодовиковий період»), робот Воллі («Воллі»).
Пропоновані види анімаційного кіно:
Графічні (мальовані) мультфільми, об’ємні (лялькові) мультфільми, комп’ютерна анімація.
ІV. Рефлексія.
Вчитель пропонує дітям на дошці схематично намалювати проблемний ланцюжок:
«Суспільство – наша дійсність і її проблеми – відображення цієї дійсності у кінотворах – головні види і жанри кіно - вплив жанру і виду кіно на дитину та людину».
Можливі асоціативні варіанти: дерево – коріння – гілки – листочки, коріння – стебло – листя – квітка – пелюстки та інші.
V. Підсумок.
Оцінювання.
Домашнє завдання: працюючи у малих групах створити сценарій фільму (мультфільму), визначити головну проблему, вид, жанр, головного героя, поєднати свій медіа витвір з проблемами сучасного українського суспільства.