Розробка уроку З предмету “ Основи рекламного маркетингу та дизайну ”

Про матеріал
Тема уроку. Ринки підприємства ,та сегментування ринку. Мета уроку: Навчальна: Розкрити поняття "сегментація ринку", “сегмент” показати основні можливі шляхи виходу фірми на ринку; Практична: Проаналізувати, узагальнити та систематизувати набутих знань та навичок для здійснення оцінки привабливості цільових сегментів ринку м. Запоріжжя. Розвиваюча: Розвиток уваги, пам'яті, логічного мислення та навиків підприємницької діяльності в сфері маркетингу. Виховна: Виховання самостійності та життєвої активності, відповідальності при прийнятті важливих рішень. Мотивація: Визначення ниши на ринках м. Запоріжжя для підвищення попиту на товар у споживачів
Перегляд файлу

 

 

 

                                       

                                                      Розробка уроку

 

     З предмету  “ Основи рекламного маркетингу та дизайну ”

     Тема уроку. Ринки підприємства ,та сегментування ринку.

     Мета уроку:

        Навчальна: Розкрити поняття  "сегментація ринку", “сегмент” показати основні  можливі шляхи виходу фірми на ринку;

        Практична: Проаналізувати, узагальнити та систематизувати набутих знань та навичок  для здійснення оцінки привабливості цільових сегментів ринку м. Запоріжжя.

        Розвиваюча: Розвиток уваги, пам'яті, логічного мислення та навиків підприємницької діяльності в сфері маркетингу.

        Виховна: Виховання самостійності та життєвої активності, відповідальності при прийнятті важливих рішень.

         Мотивація: Визначення ниши на ринках м. Запоріжжя для підвищення попиту на товар у споживачів.

         Оснащення уроку:

  1. Комп’ютер, мультимедійна дошка;
  2. Сегментація ринку в схемах.

Тип уроку: Систематизація та узагальнення знань, умінь та навичок.

Методи та прийоми: пояснення та самостійна робота

                              

                                           Хід уроку

І. Організаційний момент. Повідомлення теми та цілей уроку.

ІІ. Перевірка знань учнів

Що таке сегментація ринку

Сегментація ринку – це розподіл ринку на чіткі групи покупців, для кожної з яких потрібні свої особливі окремі товари комплекси маркетингу.

Що таке вибір цільових сегментів ринку? Та з яких етапів складеться рішення про вибір цільових ринків:

Етап 1: Вибір критеріїв сегментації ринку.

Етап 2: Загальна характеристика вибраних сегментів.

Етап 3: Оцінка передбачуваного потенціалу сегменту.

Етап 4: Аналіз конкуренції в окремих сегментах.

Етап 5: Рішення про вибір конкретного сегменту ринку.

Яка головна мета сегментації ринку:

Є забезпечення адресності впроваджуваних, виготовлених і реалізованих товарів. Для цього і потрібно знайти всі порожні ринки, а також сприяє встановленню підвищення конкурентоспроможності товарів.

- Які основні принципи сегментації ринку:

. - географічний

- демографічний

- соціально-економічний

- психографічний

- поведінковий

Ринкова сегментація за географічним принципом є найбільш простою і давньою. Вона застосовувалася на практиці раніше від інших, що пояснюється необхідністю визначення територіальних кордонів діяльності окремого підприємства.

 

  Таблиця. Роздрібний товарообіг підприємств торгівлі у населених

пунктах Запорізької області

 

Показники

                             Роки

В середньому

2019-2021р.р.

    2019

      2020

      2021

Товарообіг торговельної мережі у сегментації А

     9522,2

     14011,4

   15 138,4

    12890,3

Товарообіг торговельної мережі у сегментації В

     1426,9

      1921,9

     2089,4

     1812,67

Товарообіг на душу населення у сегментації А, гр.

      298

       440

      468

     402

 Товарообіг на душу населення у сегментації В, гр.

 

 

 

       93

 

 

 

 

 

 

     127

       157

      126

 

Сегмент А – м. Запоріжжя

Сегмент В – сільське населення Запорізької області

 

 

 

 

 

 

Питання:

Як здійснюється ринкова сегментація за демографічним принципом:

В процесі сегментації за демографічним принципом враховують.

  - Вік (до 6 років; 6-12; 13-19; 20-29; 30-39; 40-49; 50-64; 65-74, понад 75 років)

- стать(чоловіча, жіноча)

- склад сім'Ї (1-2; 3-4; 5 і більше)

- раса (білі, кольорові)

- національність

- життєвий цикл родини:

  1. етап холостяка;

  2. молоде подружжя;

  3. без дітей;

  4. з однією дитиною до 6 років;

  5. молода сім'я з двома дітьми до 13 років;

  6. сім'я з дітьми до 18 років;

  7. старі;

  8. самітні

 

Як здійснюється ринкова сегментація за соціально-економічними ознаками:

     вид заняття (професійна підготовка, кваліфікація, менеджери, службовці, власники, торгівельні агенти, бригадири, фермери, механіки, пенсіонери, домашні господарки, тимчасово безробітні);

     доходи(висока, середня, низька, нижча прожиткового рівня зарплата, біржова допомога, мінімальна допомога від суспільства, натуральна допомога з місця праці і т.д.);

     житлові умови(власне житло, будинки, квартири, орендовані приміщення, адміністративне житлове помешкання і т. д.);

     структура витрат(витрати на життєво необхідні потреби в продуктах харчування, одяг і взуття, духовне, моральне задоволення, витрати, пов’язані з доїздом до місць праці, преса та інші);

     форми заощаджень(доходи, що залишились після сплати обов’язкових квартирних виплат на рахунку ощадного банку, заощадження у вигляді придбаних акцій, інших паперів, заощадження за результатами праці за кордоном на валютних рахунках, заощадження у формі допомоги діаспори з-за кордону у комерційних банках, тощо);

     традиції, релігія(народні, національні навики, духовні переконання).

 

 

 

Що таке поведінковий принцип сегментації:

Поведінковий принцип сегментації є найбільш логічним у процесі формування сегмента ринку. Аналіз поведінки потенційних і існуючих клієнтів дозволяє виявити мотиви відмови від купівлі, усунути їх шляхом модифікації товарів або маркетингових засобів і досягти збільшення обсягів продажу.

До поведінкового принципу сегментації відносять наступні ознаки:

  • привід до купівлі(регулярний, випадковий, спеціальний);
  • пошук переваг(якість вибору, обслуговування, встановлення, експлуатація, реконструкція);
  • ступінь випадковості купівлі(закономірна, випадкова);
  • статус користувача(не є користувачем, користувач у минулому, потенційний користувач, регулярний, уперше користувач);
  • статус лояльності(жодної, середня, сильна, абсолютна);
  • ступінь потреби в товарі, послузі(постійно, тимчасово потрібен, час від часу, не потрібен);
  • ступінь готовності купити (не бажає, не готовий, не достатньо інформований, намагається купити, обов’язково купити);
  • емоційне ставлення до товару(позитивне, негативне, з ентузіазмом, вороже);
  • ступінь обізнаності (не обізнаний, чув, поінформований);
  • ступінь чутливості до ціни, реклами та обслуговування(віддає переваги високим-низьким цінам; чутливий до невеликої і сильної реклами, залежно від високого, середнього рівня обслуговування).

 

Як здійснюється сегментація ринку за психографічним принципом

 До психографічних ознак відносять:

     соціальний клас(нижче нижчого рівня, нижчий, робітничий, середній, вищій, еліта);

     за адаптацією споживачів до нового товару(суперноватори, новатори, помірковані, консерватори, суперконсерватори);

     індивідуальні якості(послужливість, товариськість, авторитарність, амбіційність);

     (молодіжний, елітний, спортивний, богемний, діловий).

 

 

 

 

А зараз розглянемо відбір цільових сегментів ринків м. Запоріжжя

III. І крок:

 

 

 ІІ крок:

 

 

 ІІІ крок:

 

 

(Кожна група  каже чому навчилися)

Отже, основними критеріями вибору сегмента ринку є:

-         вузька специфічна група споживачів;

-         спеціалізація, яка може бути успішною при обмежених ресурсах малої фірми;

-         позицювання товару на ринці, тобто прийняття рішення про товар в кожному сегменті ринку;

-         намагання розширити і поглибити масштаби ринків збуту своєї продукції.

ІV.Узагальнення і систематизація знань учнів:

1.     Виділити маркетингове дослідження яке завжди передує сегментація ринку, метою якого є виявлення типу і структури ринку конкретного товару.

2.     Процедура  визначення привабливості окремих сегментів ринку. Набір чинників може бути різним в залежності від цілій підприємства.

3.     Взагалі сегментація ринку дозволяє бути більш конкурентноздатним на ринку праці.

4.     Отже, давайте розберемося де саме можна застосовувати знання отримані в процесі цієї дослідницької роботи.

V. Підведення підсумків уроку: оцінка роботи всієї групи й окремих учнів.

 

 

 

 

Викладач:                                                     Полегенько Н.С.

 

doc
Додано
12 червня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку