Мета. Розвивати кмітливість, швидкість реакції, розумові здібності дітей; виховувати дружбу, згуртованість, бажання змагатися і перемагати у чесній грі; згуртувати дітей і; викликати інтерес до школи.
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ДОВГИНЦІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ № 94
РОЗВИВАЮЧА ГРА
у 4 класі
« ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК»
Підготувала
вчитель : Цвинда З.І.
м. Кривий Ріг
Мета. Розвивати кмітливість, швидкість реакції, розумові здібності дітей; виховувати дружбу, згуртованість, бажання змагатися і перемагати у чесній грі; згуртувати дітей і; викликати інтерес до школи.
Хід гри
Вибирають 3 команди у кількості 3 чоловік. Гра складається з геймів. Перед кожним геймом ведучий пояснює правила гри.
1. Гейм. „Хто швидше?"
Кожна команда протягом 1 хвилини відповідає одним словом на запитання. Виграє команда, яка набирає найбільшу кількість відповідей.
Питання для першої команди:
3. Вечірня їжа. (Вечеря)
4. Інструмент для копання городу. (Лопата)
5. Вид транспорту з педалями і двома колесами. (Велосипед)
6. Цар звірів. (Лев)
7. На голові у королеви... (Корона)
8. Крик ворона. („Кар")
9. Восени з дерев опадає... (Листя)
10. Вона захищає від дощу. (Парасолька)
11. Її любов - П'єро. (Мальвіна)
12. Матеріал для ліплення. (Пластилін, глина)
13. Вертлява іграшка. (Дзиґа)
14. Жовта, кусає, не збирає мед. (Оса)
15. 2 у 7 (14.)
16. Вдень сонце, а вночі... (Місяць.)
17. Ним закриваєте двері. (Ключ)
18. Третя буква українського алфавіту. (В)
19. Слова що означають назви істот, відповідають на питання хто?
20. У нього довга шия. (Страус)
21. Наша держава називається... (Україна)
22. При зустрічі говорять... (Привіт)
23. До органу зору відносять... (Очі)
24. Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)
25. Він усім нам хліб ділить. (Ніж)
Питання для другої команди:
1. Нічний відпочинок. (Сон)
2. Крісло короля. (Трон)
3. Крик зозулі. („Ку-ку")
4. Місце зростання фруктових дерев. (Сад)
5. На ньому сплять. (Ліжко)
6. Суп із риби. (Юшка)
7'. Колюча квітка. (Троянда)
8. Замерзла вода. (Крига, лід)
9. Нею пишуть на дошці. (Крейда)
10. Перша нота. (До)
11. Показують у кінотеатрі. (Кіно)
Питання для третьої команди:
11. Зелена новорічна гостя. (Ялинка)
12. Одежа для рук. (Рукавиці)
13. На нього ставлять тарілки. (Стіл)
14. Маса з борошна. (Тісто)
15. Її варять з крупи. (Каша)
16 .Дитина корови. (Телятко)
17. Нею косять траву. (Коса)
18. 18 : 2(9);
19. Слова, що вказують дію предметів, відповідають на питання... (Що робить?)
20. В результаті додавання отримуємо... (Суму)
21. У нього довгий дзьоб. (Лелека)
22. Остання буква англійського алфавіту. (Зет)
23. Столиця України (Київ)
24. Орган слуху. (Вухо)
25. З'являється на небі після дощу. (Веселка)
Ведучий. Поки журі підводить перші підсумки гри, у нас музична пауза.
2 гейм. „Повітряні заморочки ".
Вчитель читає задачку, а діти парами розгадують. Команди по черзі пробивають повітряну кульку, дістають задачу і розв'язують її.
Задача 1.
Йшло двоє батьків і два сини. Купили три банани і поділили їх порівну по одному. Як це могло статися?
Задача 2.
Вовк і Заєць купляли морозиво. Вовк каже: „Я великий , куплю 3 порції, а ти малий, то проси 2." Вовк купив три порції, а заєць - 2 рази по дві. Чому розсердився Вовк?
Задача 3.
Братові 7 років, а сестрі - 5. Скільки років виповниться сестрі, коли брату буде 10 років?
Задача 4.
У трьох бабусь було по одному сірому козлику. Бабусі козликів дуже любили. Пішли козлики в ліс погуляти, а там їх вовки з'їли. Лишились від козликів ріжки та ніжки. Скільки залишилось ріжків та ніжок?
Задача 5
У червні мама купила Петрикові лижі, і він став чекати, коли випаде сніг. Сніг випав в січні. Скільки місяців чекав на сніг Петрик?
Задача 6
У татовому годиннику 16 коліщат і 30 інших дрібних деталей. Після того, як Юрасик розібрав татів годинник, половина коліщат і половина деталей не помістилась. Скільки тепер коліщат і інших деталей в татовому годиннику?
Задача 7
У люстрі горіло 6 лампочок. Після того, як 3-річна Надійка попала в люстру трьома запасними лампочками, лишилось горіти 2 лампочки. Скільки лампочок розбилося?
Задача 8
Гриць і Наталка вчаться у школі. В диктанті Наталка зробила 12 помилок, а Гриць, який в неї списав, - 32. скільки своїх помилок зробив Гриць?
Задача 9
2-А клас побував у кабінеті зубного лікаря, і йому вирвали 12 молочних зубів. Після цього в кабінеті зубного лікаря побував 2-Б клас, та йому вирвали на 4 зуби більше. Скільки молочних зубів залишили обидва класи, якшо відомо, що один хлопчик свій зуб
поніс додому показати татові?
Ведучий. Поки журі підбиває підсумки обох геймів, у нас музична пауза.
III гейм. «Ти мені, я - тобі».
Команди розгадують заздалегідь підготовлені ребуси.
Підсумок трьох геймів. Гра з вболівальниками.
Конкурс загадок.
10. Крил не має, скрізь літає, та ще й куряву здіймає. (Вітер.)
11. Що в повітрі скрізь носилось,
То темніло, то біліло,
Впало й стало до пори,
Встало й збігло із гори? (Сніг.)
12. Крикнув віл на сто сіл - його не видати, а голос чувати
(Дзвін.)
13. Хто наткав полотна
Аж від лісу до вікна?
І сміється-задається:
- Ось така ширина! (Зима.)
14. Що двічі родиться:
Вперше - гладеньке,
А вдруге - пухкеньке? (Пташеня.)
15. Ходить, ходить, а в хату не заходить. {Двері.)
16. Що то за голова, шо лиш зуби й борода? {Часник.)
IVгейм. „Темна конячка".
Послухайте уривок і скажіть з якої він казки. Якщо команда знає відповідь на запитання, свистить командир у свисток. Члени команди відповідають по одному.
Підбиття підсумків гри.
Нагородження