Розвиваюче заняття "Всі перемоги в житті починаються з перемоги над собою"

Про матеріал
Рекомендовані вправи допоможуть формувати у дітей здатність до аналізу ситуації, своїх переживань, до логічного пошуку шляхів розв´язання конфліктів неагресивними методами,формувати практичні вміння і навички співпраці в малих групах .
Перегляд файлу

 Психотренінг з елементами гри

«Всі перемоги в житті починаються з перемоги над собою»

Основні  завданнями тренінгу: навчати дітей конструктивним формам  поведінки, формувати навички  самоконтролю та саморегуляції своїх емоційних станів, зняти  надмірне  напруження і тривожність, розширити  спектр емоційного реагування та умінь конструктивної соціальної взаємодії, формувати у дітей здатність до аналізу ситуації, своїх переживань, до логічного пошуку шляхів розв´язання конфліктів неагресивними методами,формувати практичні вміння і навички співпраці в малих групах .

Обладнання: долоньки жовтого і синього кольору за кількістю дітей у класі ( пополам),малюнки - символи, картки - стрілочки для індивідуальної роботи, демонстраційні картки з визначенням «Конфлікт», «Конфліктна особистість», «Рівновага», інструменти для трудової діяльності.

Девіз: «Всі перемоги в житті починаються з перемоги над собою».

 

Структура розвиваючого заняття

I  Підготовча робота

Ритуал вітання для створення позитивного настрою на спільну  роботу.\

 

На дошці жовті і і сині долоньки. Запропонувати кожній дитині вибрати долоньку.

   Діти стають в коло. Вчитель вітає дітей з новим шкільним днем, бажає успіхів, добра і радості.

  • Щоб веселіше нам було, давайте покатаємося на каруселі.
  • У кого жовті долоньки, зробіть крок вперед. Ви будете внутрішнім колом нашої каруселі.
  • У кого сині долоньки - зовнішнє коло.
  •    «Карусель» - гра «Комплімент» (на вушко).
  • Обов`язкова умова - називати один одного на ласкаве  ім`я, дивитися в очі. Учитель дає дзвіночком сигнал – пора переходити до сусіда. Внутрішнє коло не рухається, а зовнішнє коло рухається за годинниковою стрілкою - за сигналом дзвіночка. Замість дзвіночка можна ввімкнути тиху музичну композицію.
  •  Гра закінчується, коли пари зустрінуться.

Вам приємно було чути компліменти?А говорити ласкаві слова?

 Перебудова в одне коло.  Повторення правил поведінки під час проведення заняття.

Вибір правил.

http://www.orgsites.com/az/azchronicillnessnetwork/handsincircle.jpg                  http://img834.imageshack.us/img834/3157/shakinghand.jpg

Правила визначити за малюнками - символами.

Коли говорить один - всі слухають і намагаються зрозуміти. Не критикувати. Бути доброзичливими.                                                                    

 «Авторське крісло» - незакінчене речення. Робота в колі.  

   Ми всі - унікальні. Найважливіша людина в твоєму житті - ти сам. Життя -  це місія. Ми приходимо у цей світ, щоб виконати своє завдання. Кожен з нас талановитий. Просто треба зрозуміти в чому проявляється цей талант. Роби те, до чого лежить душа. Роби це з любов`ю.

«Найкраще я вмію

   Діти висловлюються, вчитель кожну дитину підтримує посмішкою, згодою,побажанням успіху.

 II Основна частина
1.Мотивація.  Сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми. Представлення теми. Забезпечити розуміння учнями змісту їх діяльності.

    Ми живемо у двох світах - зовнішньому і внутрішньому. Спілкування людей – досить складний і тонкий процес. Кожен з нас вчиться цьому все життя, здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок і розчарувань. І, нажаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні.

   Яку роль відіграють конфлікти у нашому житті? Як їх розпізнавати і попереджувати, розв’язувати. Про це ми з вами і поговоримо на сьогоднішній годині спілкування.

Конфлікт
Проблема ця досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо займається цим – конфліктологія.

Що ж таке конфлікт?

2. «Мозковий  штурм».

 Конфлікт - це

На підготовлених стрілочках -  картках різного кольору  кожен учень записує своє пояснення і прикріплює свою стрілочку на плакат.

   Психологія  розглядає конфлікт так.
        Конфлікт – це процес різного загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін.
- Чи були ви коли-небудь учасником якогось конфлікту?
- Де у вас виникають конфлікти?
3. Формула конфлікту. « Асоціативний кущ».
  -  Яка ж формула конфлікту? (Спільне обговорення).
Конфлікт складається із:
- проблеми;
- учасників;
- конфліктної ситуації;
- інциденту.
 
  
4. Розв’язання конфліктних ситуацій.
  - На яких рівнях (з ким) у Вас може виникнути конфлікт? ( Учень-учень, учень-педагог, учень-батьки)
Рольова гра «Розв’яжи проблему»

   До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповіла: «У мене вже є така». Взявши коробку цукерок, каже: « Я не люблю такі».

 Обговорення проблеми в групі за алгоритмом:

- прочитати ситуацію вголос;

- обговорити її у групі;

- дійти до спільного рішення за 3 хвилини.

   У людини, яка знаходитьсяв складнній ситуації, виникає ефект тунельної свідомості - вона бачить лише проблему. Тому потрібно розширити своє сприйняття. Давайте подивимося на ситуацію збоку, як на фільм, очима спостерігачів.

- Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

- Чи можна було уникнути конфлікту?

- При виборі подарунка думати про людину, якій даруєш.

  • Негативні емоції неминучі. Як без дня не буває ночі, без білого не буває чорного. Дуже важливо навчитись контролювати себе, свою поведінку і своє життя. Навчитися домовлятися. Все залежить від нас. Хочеш змінити світ - зміни себе.

5.Гра „Твоя візитка” – «Метелики»
   Виставка робіт дітей «Цей метелик - я сам». Діти вдома виготовили поробки, аплікації, витинанки.

 

Перегляд притчі «Метелик».

 Притча про мудреця і метелика

Багато років тому в одному місті жив дуже мудрий чоловік. До нього часто приходили люди за порадою. Кожному з них він примудрявся дати дуже хорошу і правильну пораду. Слава про його мудрість рознеслася всюди.
Одного дня його слава дійшла до ще одного чоловіка, який теж був мудрим і відомим в окрузі. Цей чоловік теж допомагав іншим людям. Йому подобалося те, що його вважають наймудрішим і прислухаються до його порад. І коли він дізнався, що є ще один мудрець, то став злитися на нього за те, що втрачає свою популярність. І  став думати, як довести іншим людям, що насправді мудрішим є він.
Довго він думав і вирішив: "Я візьму метелика, заховаю його між долонь, підійду на очах у всіх до мудреця і запитаю його: "Скажи, що у мене в руках? " Він, звичайно ж, великий мудрець, тому здогадається і скаже: "У тебе в руках метелик". Тоді я його запитаю: "А який це метелик, живий чи мертвий?"  І якщо він скаже, що метелик живий, тоді я легенько стисну його в своїх долонях. І коли я їх розкрию, товсі побачать, що він мертвий. А якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, тоді я відпущу його, і він полетить.  Отже всі побачать, що той мудрець виявився неправий".

Так він і зробив. Узяв метелика, підійшов до мудреця і запитав його:
- Скажи, що у мене в руках?

Мудрець подивився і сказав:

- У тебе в руках метелик.

Тоді він запитав мудреця:

 - Скажи, живий він чи мертвий?

Мудрець подивився йому в очі, подумав і сказав:

 - Все в твоїх руках.


   -  Бачите ви всі маєте різні захоплення, смаки. Ми всі різні та неповторні особистості, але рівні у правах на життя, щастя, здоров`я.

6. Надання необхідної інформації.
     - Чи погоджуєтеся ви з думкою, що кожен з Вас має право на повагу та терпимість з боку оточуючих?
(На листку терези . Над однією чашею пишеться теза: „Я маю право на повагу та терпимість з боку оточуючих”)
   -  Але повинна бути рівновага. Як її домогтися? (Обговорення)
Треба на іншу чашу записати тезу: „Оточуючі мають право на повагу і терпимість з мого боку”.
     Тепер ми маємо рівновагу.  Перед вами формула терпимості нормального співіснування в колі вашого спілкування: в сім`ї, в школі, серед друзів. Пам’ятайте: не можна розраховувати на повагу та розуміння від інших, якщо ви особисто не є такими для оточуючих. Терпимості потрібно вчитися. Ми всі – різні. Але потрібно бути толерантними один до одного. 

    Баланс - золота середина. Саме тут і існує мета. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших. Як говорив американський філософ Емерсон „Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого сусіда”. Намагатися, щоб наші  думки,справи, слова несли позитивний заряд.

7. Емоції.  Керування емоціями.
    Під час конфлікту людина перебуває у стані емоційного збудження. Які ж емоції супроводжують конфлікт? (негативні: гнів, злість, роздратування, розчарування).
    Як же вийти із стану який виник під впливом негативних емоцій? (Учні пропонують способи виходу із такого стану. Як подолати негативні емоції.)
1. Фізична праця.
2. Рух.
3. Прогулянка.
4. Почитати літературу.
5. Послухати улюблену музику.
6. Поспівати.
Тобто будь-якими шляхами увійдіть у світ мистецтва, де інший темп і ритм.

8. Гра «Метелики».

   -Вчимося забезпечити контроль прояву емоцій. Під час гри ставтесь до своєї ролі, як до реальної життєвої ситуації. Вийдіть із ролі після закінчення гри. У кожної дитини в руках квітка.( 3 кольори). Звучить музика.

     Діти рухаються хаотично, не торкаючись один одного, зосереджуючись на собі. Оновлене завдання. Зустрічаючись, проявити свої емоції. Зупинка музики-прояв названої емоції - обмін квітками.

   - Посміхнутися, сердитися, підозрювати, ображатися, дивуватися, боятися, жаліти, радіти.

 - Як змінювався ваш внутрішній стан?

     Неприємно відчувати на собі негативні емоції іншого. Якщо хтось проявляє на твою адресу негативні емоції, то це не означає, що ти поганий, але може означати, що співрозмовник незадоволений твоїми діями - вони для нього неприємні чи незрозумілі.

9.Об`єднатися в групи за кольором квіток. Спільна робота в групах.              

       Виготовити   буклет  і зав`язати  стрічкою. Діти  самостійно прикрашають  метелика на зовнішній стороні буклету.

.Ш. Заключна частина.

Презентація результатів виконання роботи.

Робота в колі

 -   Покажіть, які гарні вийшли у вас метелики. А ви помітили стрічки? Розв`яжіть їх, прочитайте пораду.

Конфлікт відбувається з однієї причини:

є урок, який потрібно зрозуміти обом сторонам.

http://cs419926.vk.me/v419926946/737c/HQwtLmxzJzY.jpg

  •  А ще пам`ятайте, що душа кожної людини, як метелик - красива, ніжна, тендітна, вразлива.

Конфлікт - це задача, яку треба розв`язати.

- Чому навчилися на сьогоднішньому занятті?  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку