Рухливі ігри в початкових класах

Про матеріал
;Надати вчителям практичну допомогу в підборі малих форм активного відпочинку .ознайомити з умовами проведення різних руханок та рухливо – дидактичних ігор відповідно тематичних тижнів або днів НУШ
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

на тему

«Рухливі ігри в початкових класах»

 

 

 

 

Здоров’я дітей – це джерело радості, щастя та повноцінного життя батьків, вчителів, всього суспільства. Тому сьогодення вимагає від нас створити оптимальні умови для збереження і зміцнення здоров’я  учасників освітнього процесу.

Формуванню здоровꞌязбережувальної компетентності молодшого школяра сприяють заняття фізичною культурою та спортом. Особлива увага в освітньому  процесі приділяється малим формам активного відпочинку (рухливо-дидактичні ігри , руханки), які допомагають запобігти розумовій втомі.

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для молодших школярів. К. Д. Ушинський писав: «Зробити серйозне заняття для дитини цікавим — ось завдання початкового навчання. Кожна здорова дитина потребує діяльності і до того ж серйозної діяльності... З перших же уроків привчайте дитину полюбити себе в різних подіях, виконувати будь-які дії, спілкуватися зі своїми однолітками  й знаходити приємність в їх виконанні».

Виконуючи завдання у груповій та колективних формах роботи, учні вчаться взаємодіяти в колективі, набувають життєвих навичок спілкування, взаєморозуміння, взаємопідтримки. Це позитивно впливає створення дружного та міцного колективу.

Мета: довести, що гра є невід’ємною  складовою освітнього процесу та  розвиває у дітей психологічну гнучкість, розкутість, комунікабельність; формує творчу індивідуальність; згуртовує учнів; сприяє формуванню дружних взаємин між ними; підвищує ефективність реалізації освітньо-виховних завдань; активізує рухову та розумову діяльність; сприяє підвищенню емоційного настрою дітей; виконує діагностичну функцію; сприяє формуванню соціальної компетенції.

Завдання: ознайомити з умовами  проведення  різних  руханок  та рухливо – дидактичних  ігор  відповідно тематичних тижнів або днів;

надати вчителям практичну допомогу в підборі малих форм активного відпочинку .

Тема. Мої друзі

Гра «Космічний корабель»

Учні обирають собі пару. Кожна пара – корабель. Діти стають один за одним у парі. Перший учень – «корабель», другий – «пілот». «Пілот » кладе руки на плечі «корабля», який заплющує очі витягує руки вперед. «Пілот» мовчки керуючи «кораблем», намагається не зіштовхнутись, а здійснити стикування з іншим «кораблем».

Гра «Знайди свою пару»

Вчитель роздає дітям картки з малюнками або назвами тварин (на кожну тваринку по два). Діти мовчки, користуючись тільки характерними жестами, намагаються знайти свою пару. Знайшовши свою пару стоять поряд і мовчать. Як тільки утворяться всі пари, вчитель підходить і запитує «Хто ви?»

Гра «Броунівський рух»

Учні рухаються по класу під слово «Рухаємося!».

За сигналом «Стоп!» вчитель називає те, що повинні виконати гравці. Наприклад: «Рукав до рукава!», «П’ята до п’яти!». Діти утворюють пари, виконуючи завдання.

За сигналом вчителя учні знову рухаються, поки не пролунає сигнал «Людина до людини  - по двоє (троє, четверо тощо)».

Гра «Зрозумій сигнал»

Діти стають один за одним, утворивши змія, рухаються по класу. Вчитель називає кілька сигналів. Наприклад: один раз плескає в долоні – гравці присідають, два – зупиняються, три – йдуть далі.

Тема. Моя Батьківщина

Гра «Передай віночок»

Учні, стоячи в колі, під веселу українську мелодію передають мелодію один одному. Після зупинки музики дівчинка, в руках якої опинився віночок, виходить на середину та танцює з віночком на голові. Якщо це хлопчик – він бере дівчинку і вони танцюють вдвох. Решта дітей плескають в долоні.

Гра «Погода в Україні»

Утворивши коло та повернувшись праворуч йти, імітуючи рухи, які показує вчитель. Наприклад: вчитель говорить «В Україні холодно. Коли вийдеш з дому,  мерзнуть ноги (тупотіти ногами), мороз хапає за щоки (щипати за щоки) тощо». А коли зайдеш в дім, стає тепліше, пощипують щоки, вуха (потерти їх). Поступово ви зігріваєтесь, розслабляєтесь (погладити по плечах та спині тих, хто попереду).

Гра «Гопачок»

Вчитель називає звуки. Діти, почувши голосний звук, тупають ногою. Коли учні чують приголосний звук, то хлопчики присідають, тримаючи руки на поясі, а дівчатка – кружляють.

Тема.  Безпека на дорогах

 Гра «М’ячик - світлофор»

Вчитель, кидаючи м’ячик одному з учнів, називає кольори сигналу світлофора: «Червоний!», «Жовтий!», «Зелений!. Дитина, вловивши м’ячик, називає своє ім’я та відповідно до кольору світлофора, відповідає: «Я стою!», «Я чекаю!», «Я іду!». Діти виконують відповідні рухи.

Гра «Світлофор»

Учні рухаються по колу. Вчитель віддає команди, називаючи кольори сигналу світлофора. Якщо говорить «Червоний!» - діти швидко присідають, «Зелений!» - продовжують рух і плескають в долоні, «Жовтий!» - повинні зупинитися та підняти руки вгору. Вправа виконується в швидкому темпі.

Тема. Ігри

 Гра « Будинки – господарі - землетрус»

Діти об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки, утворюючи «будинок».  «Господар» встає всередину. За командою вчителя «Будинок» - місцями міняються «будинки». За командою «Господар» - місцями міняються «господарі». А за командою «Землетрус!» - усі учні міняються місцями.

Гра «Дощ»

Утворивши коло, діти повторюють рухи за вчителем, імітуючи як йде дощ:

  • подув вітерець – труть долоні;
  • дощ почав накрапати – клацають пальцями;
  • дощ перейшов у град – тупотять ногами;
  • спалахнула блискавка – розкрити долоні;
  • вдарив грім – плескають в долоні;
  • дощ вщух, з’явилась веселка на небі – руки підняти вгору.

Гра «Повторялки»

Вчитель виконує певні рухи: плескає по колінах, по плечах, у долоні,  над головою, по носику. Учні повторюють  рухи, швидко реагуючи на їх зміну. Темп поступово прискорюється.

 Гра «Кольорова кімната»

 Діти стають в коло. Вчитель називає колір, а учні повинні знайти його в класі і доторкнутись.

 

Отже, запровадження креативних технологій призводить до того, що учні поступово опановують вміння самостійно вчитися, критично мислити, та планувати свою подальшу життєдіяльність. Процес формування вмінь і навичок стає набагато результативнішим, якщо організувати навчання у співробітництві, яке ґрунтується на спільній діяльності і взаєморозумінні вчителя і учнів. Саме навчання, з використанням ігрових  технологій, сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності, стимулює активність і творчість.

 

 

Список використаної літератури

  1. Інтерактивні технології навчання в початкових класах/ Авт. – упоряд. І.Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 180с.
  2. Кукушин В. Ігрові технології на уроках // Відкритий урок. – 2006. – № 6.– С. 3 – 10.
  3. Савченко О.Я. Сучасний урок у початкових класах: Посібник для вчителя. – К.: Магістр S, 1997.
  4.  Савченко О. Я. Дидактика початкової школи. – К., 1997.
  5. Селевко Г.К. Сучасні освітні технології. М., 1998.
  6. Ульяницька Л.С. Ігрові проблемні ситуації // Початкова школа – 1996 . - № 9. – с. 27 (Київ “Освіта”).
  7. Фіногенов А.В. Ігрові технології в школі: Навчальний метод. посібник / А. В. Фіногенов, В.Е. Філіппов. К., 2001.
  8. Щербань П. Дидактичні ігри у навчально-виховному процесі // Початкова  школа – 1997. - № 9 – с.18 (Київ “Педагогічна думка”).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Томащук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
4120
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку