Сценарій години спілкування «Збережемо електроенергію»

Про матеріал
Розробка сценарію години спілкування «Збережемо електроенергію» пропонується для роботи вчителю у 4 класі. Під час заходу вчитель має можливість ознайомити дітей зі значенням електрики в житті людини, історією її винаходу, сферою її застосування, з деякими енергозберігаючими технологіями. Головне завдання під час спілкування виховувати свідоме бажання зберігати електроенергію.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 клас

 

http://litku.ucoz.ru/_nw/3/73903996.jpg

Підготувала:

вчитель початкових класів

Криворізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 48

Литвиненко Наталія Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета: ознайомити дітей зі значенням електрики в житті людини, історією її винаходу, сферою її застосування, з деякими енергозберігаючими технологіями; виховувати свідоме бажання зберігати електроенергію.

Обладнання: картинки освітлювальних предметів минулого та  електроприладів.

 

 

Хід заходу

 

І. Організаційний момент. Виступ дітей за темою.

 

1.Все дорожчає в наш час, зокрема - природний газ.

Щоб було тепло в родині, чай і кава гріли нас –

Допоможем Україні! Учень, вчитель, слухай нас!

 

2.Якби знали Валя й Ната, скільки треба працювати

Щоб будинок обігріти, ясну люстру запалити, -

Стали б вони вдома все витрачати економно.

 

3.Кожен день ми хочемо їсти, спати, гуляти,

І все без обмеження. Щоб не довелося

В печерах нам жити, -  починаймо енергозбереження!

 

4.„Так!” – сказали Валя й Ната, - ми готові починати.

Ви нас зможете навчити, що потрібно нам робити?

Як без шкоди здоров'ю провести економію?”


ІІ. Повідомлення теми уроку.

Вступне слово вчителя: «Чи знаєте ви, діти, чим у минулі роки освітлювалися домівки людей?»

Вчитель. Так. Правильно діти. Цим вогником у світлиці могли бути каганець, лучина, лампада, свічка. (показ картинок до названих предметів). Чи зручно було ними користуватися? Що спричиняло незручності?

Відповіді дітей: Мало світла, швидко згорає, треба часто міняти, багато чаду.

Вчитель. А який вогник світить у нашому вікні сьогодні? ( Електрична лампочка).
Вчитель. Історія людства обчислюється мільйонами років. І лише близько трьохсот років у нашому житті - електроенергія. Її винайшли близько 1831р. у лабораторії англійського вченого Майкла Фарадея. Дуже швидко люди навчилися використовувати її для себе на користь. Для того,щоб виробляти електрику,необхідно будувати спеціальні станції: ТЕС, ГЕС, АЕС. З'ясуємо, чим вони відрізняються, принципи їх роботи. Які електростанції відомі дітям (Каховська ГЕС, ЧАЕС, Дніпрогес).

ІІІ. Мотивація діяльності учнів.

  • ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ (додатковий матеріал)

        Кожна родина в змозі зменшити енерговитрати, як власні, так і державні. Для цього існує декілька способів:

  1. Встановити лічильники тепла і газу.
  2. Економно використовувати електроенергію (не включати зайві електроприлади).
  3. Встановити енергозберігаючі вікна.
  4. Використовувати енергозберігаючі лампи.
  5. Утеплити приміщення.
  6. Економити пальне сміттєвозів, зменшуючи об'єм сміття, яке викидає родина.
  7. Сортувати сміття , щоб полегшити його подальшу переробку.
  • ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ  ЛАМПИ

В більшості країн для освітлення використовується приблизно 13% електроенергії. А в Україні цей показник у 1,5 рази більше, ніж у західних країн. Причина – у використанні неекономічних лампочок розжарювання. В розвинених державах застосовують люмінесцентні лампи, коефіцієнт корисної дії (ККД) яких дорівнює 20%, а у найновіших типів і всі 30%. Розрахунки свідчать, що перехід на застосування таких ламп дав би змогу заощадити 70% електроенергії .

Звичайна лампочка розжарювання використовує на освітлення лише     5 -8% енергії. Всі інші 95% ідуть на нагрів спіралі, а з нею і помешкання. Звідси і невеликий час роботи. А енергозберігаюча лампа містить всередині інертний газ, який не потрібно нагрівати. Він спалахує від іскри. Тому така „холодна” лампочка має   ККД в 5тразув більше, отже енергії використовує у 5 разів менше. Підрахуйте, скільки електрики можна зекономити. Тому термін праці таких трудівниць приблизно 6 років.

 

  • ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ  ВІКНА

              Для того, щоб зменшити втрати тепла через віконне скло, раніше використовували подвійний тип скління. Тобто між двома шарами вікна було приблизно 10см повітря. В сучасному світі, де кожен сантиметр простору використовується, ми не можемо дозволити собі таку розкіш. Новітні технології дозволили застосування скло пакетів, товщина яких не перевищує 5см. А для зменшення тепловитрат на скло наноситься спеціальне покриття двох видів.

 Так зване К-скло дає можливість на площі 30м 2  житлового будинку економити 437л умовного палива на рік, тобто його буде використано в 1, 6 раза менше, ніж при застосуванні звичайного скла. А при застосуванні І-скла можливо досягти економії 700л палива на рік. Тому слід замислитись, чи варто оснащувати своє помешкання спеціальним склом.         

ІV. Закріплення матеріалу виховної години.

Вчитель. - Чи можна сьогодні уявити собі життя без електроенергії?  Де вона використовується?
Відповіді дітей: - Освітлення; опалення; електротранспорт; водопостачання; будівництво; виробництво; побут; навчання.

Вчитель. - Як ви вважаєте, чи є можливості електростанцій необмеженими?

- "Консервування" електроенергії у різних видах батарей та акумуляторів.

- Дійсно, сьогодні потреби в електриці дуже швидко і сильно зростають, виникає потреба економити її.

 

 Які способи енергозбереження ви знаєте?

1.сонячні батареї;
2. вітряки;
3. вода - носій енергії;
4. біо - пальне;
5. переробка сміття.
 

Вчитель. Але все це - дуже дорогі технології,які знаходяться іще на стадії розробки. Це - справа майбутнього. А чим ми можемо допомогти собі сьогодні?

Відповіді дітей:

 - Своєчасно сплачувати за спожиті проїзд у електротранспорті, світло, опалення, водопостачання;
- вимикати електроприлади, світло, залишаючи приміщення;
- якщо не залишати телевізор у режимі очікування, можна зекономити близько 5-10 кВт. на місяць;
- використовувати сучасну техніку, в основі якої - вже розроблені енергозберігаючі технології.
 


Ось послухайте і вирішить, якими лампочками користувались?

 1. Дівчинка. (демонструє звичайну електричну лампочку):
Я звичайна електрична лампочка. Коли мене вмикають - я освітлюю приміщення. Для цього я маю спожити 1квт електроенергії за 1 годину. Всередині мене - тоненька спіраль. Якщо вона перегорить, я умру (перестану світити).
 

2. Дівчинка (демонструє сучасну енергозберігаючу електричну лампочку).
Я - теж електрична лампочка. Всередині мене немає спіралі. Я заповнена спеціальним газом. Коли мене вмикають він починає світитися. Щоб світити так , як моя старша сестра звичайна електрична лампочка, мені потрібно в 4-5 разів менше електрики. Тому мене називають енергозберігаючою.
4-5 таких лампочок, як я, за 1 годину витратять стільки ж електроенергії, як 1 звичайна лампочка. Яку з нас обрати, вирішувати вам.

 

Вчитель. - Яку лампочку і чому оберете ви?

Відповіді дітей: Енергозберігаючу, тому що…( аргументують свій вибір).

 

V. Підсумок виховної години.

Вчитель. А тепер давайте підведемо підсумок.

- Чи дізнались ви про щось нове? Про що?

- Чи дізнались ви про щось корисне? Про що?

- Як ви можете зберігати електроенергію?

- Чи можливо нам економити електроенергію в школі? Як?

 

Хлопчик. Ми закликаємо вас економити воду і світло і газ!

На Україні зросте економіка, краще буде для всіх нас!

 

 Дівчинка. Ми розказали вам, як вдома

Тепло зберегти і вести економію.

Якщо збережемо енергію з вами,

Країна і ми заможними станемо!

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку