Сценарій ігрового шоу для учнів 6-10 класів на тему : "Школа умілих господарів"

Про матеріал
Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами в суспільному просторі: формувати в учнів інтерес до професій: швачка, столяр, будівельник, квітникар ; розвивати уміння застосувати знання, отриманні на уроках трудового навчання на практиці; згуртовувати школярів, вчити діяти дружно і організовано, розвивати кругозір учнів, творчі здібності, образне мислення , уміння працювати у колективі. Виховувати у дітей працелюбство , дисциплінованість , самостійність, ініциативність.
Перегляд файлу

 

       Cценарій  ігрового  шоу для учнів 6- 10класів спеціальних шкіл (діти з особливими освітніми потребами) на тему:

   « Школа умілих господарів»

 Мета:

Формувати в учнів інтерес до професій: швачки, столяра, будівельника, квітникаря;

-застосовувати знання, отриманні  на уроках трудового навчання, на практиці;

-проявляти наполегливість ,завзяття у досягненні своєї мети;

-згуртувати школярів, навчити діяти дружно і організовано;

-встановити зв’язки між різними віковими групами дітей;

-узагальнити знання учнів про ознаки весни;

-розкрити залежність між природою і людиною;

-розвивати образне мислення, уяву, творчі здібності, кругозір учнів;

-виховувати колективізм, любов до праці, дисциплінованість, наполегливість.

 

Спитай у тата і у мами,

Які професії у них?

Професій різних є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

 

Та є одна з- поміж професій,

Якої вчаться всі в житті .

Вона для кожного найперша,

Якій навчаєшся і ти!

 

Чи швачка ти ,чи квітникар,

Чи будівельник, чи столяр-

Всі називають головною

Одну професію—школяр.

 

Бо всім відомо,що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи,

Тим , ким в дитинстві мусиш буть!

                                 (А.Костецький)

 

У світі є тисячі професій. Як вибрати серед них ту, яка б відповідала вашим здібностям і умінню?

Вибір професії – складний і відповідальний крок у житті людини.

Щоб , у кожного з вас , по закінченню школи, не виникла проблема з вибором професії , допомогу в цьому вам надають вчителі трудового навчання. На їх заняттях у вас є змога дізнатися багато цікавого про ті професії , з якими  ви знайомитеся в майстернях – це швачка, столяр, будівельник , квітникар.

 

Для мене майстерня,

Як рідний мій дім.

Себе почуваю я затишно в нім.

І творча уява буяє в мені.

Спішу до майстерні , хоч вірте, хоч ні!

 

Наш добрий порадник – учитель там є.

Завзяття до праці завжди додає.

Згуртовує нас в працьовиту сім’ю,

Свою частку праці і я віддаю.

 

До праці відкрив він природний в нас дар,

Робота в майстерні – цілющий нектар.

 

Майстерня -від кореня « майстер» пішла,

У серці моєму пошану знайшла.

ЇЇ я співаю, її я люблю,

            За все , що своїми руками роблю.

 

Вибір професії – невід'ємний етап у житті кожного, хто здатен працювати. Але у вас є ще час подумати: «Ким бути?»

-Діти! Але сьогодні ви прийшли не в майстерню, а завітали до «Школи умілих господарів».Тут ви  зможете не тільки навчитися чогось нового, а й застосуєте свої уміння і знання, які набули на заняттях трудового навчання та ще й  пограєтесь в ігри і весело проведете свій час.

 

 Українська славиться земля

Вправними майстрами.

Такі люди є у нас-

Залишайтесь з нами.

 

Професії прийшли до нас.

І нам вони давно знайомі.

Бо з давнини усім  відомі.

У школі діти їх вивчають,

І стійко труднощі долають.

 

                                 Гра «Відгадай професію»

-Діти! На столах ви бачите предмети та інструменти, якими користуються люди певних професій. Необхідно відгадати «Які це професії?» Для цього запрошую 4 учасники.

До кожної професії підібрати відповідну табличку.

(Діти називають професію, а інші діти вірш про професію)

                                            Столярі

Професій на світі,

Ой ,як багато!

І всі так потрібні,

Як мама і тато!

 

Та я не вагаюсь-

Вибрав свідомо.

Яку? Здогадайтесь!

Це дуже відома.

 

Вона допоможе

Зробить табуретку,

Полагодить двері,

Прибить етикетку.

 

Годівничку синичкам

До ладу змайструвати.

Та скрізь знадобляться-

В хазяйстві і хаті.

 

Здогадались, напевно,

Ким хочу я стати?

Та столяром, звісно,

Люблю майструвати.

*****************

             Швачка

Хто шиє одяг нам усім,

І дорослим, і малим?

Друзі в неї – голка і тканина,

Ножиці та швейна машина.

Хто на спеку й день холодний

Шиє людям одяг модний?

Нескладна оце задачка,

Бо майстриню звати – швачка.

        

            Будівельник

Серед хмар на висоті

Ми будуєм дружно дім.

Щоб в теплі і красоті

Жили добре  люди в нім!

 

Щоб міцний фундамент мати,

Треба вправно працювати.

Стіни рівно викладають

Будівельники—всі знають!

**************************

                Квітникар

Букет –вінець трудів квітникаря.

У ньому поєднання мрій і праці.

Дбайливість, вміння, досвід і знання

Дають прибуток, радість для душі.

 

Для того, щоб стати гарним столяром, будівельником, швачкою, квітникарем,

необхідно наполегливо і добре працювати. Тому що:

«Землю сонце прикрашає, а людину-- праця»,

«Пташку пізнають у польоті, а людину – в роботі».

-Діти! А, яка зараз пора року?(Весна).

 -А з чого це видно?(відповіді дітей).

Так, це пора, коли оживає наша земля: зеленіє травичка, з’являються листочки на деревах, розквітають квіти, весело щебечуть пташки і так ясно світить сонечко!

     

                                                Весна

Ось іде весна ланами.

Перелогами, лісами.

Де не ступить – з-під землі

Лізуть паростки малі.

 

Як опустить вниз правицю-

Зеленіє скрізь травиця.

Як лівицю підведе-

Всюди листя молоде.

 

На берізку гляне зблизька-

У сережках вся берізка.

До верби підійде – ба!

В білих котиках верба.

 

А як здійме руку вгору,

До блакитного простору-

З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки.

 

Розквітають в луках квіти.

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде…

Це весна до нас іде!

 

Весна, мабуть, сама улюблена пора року для більшості людей. Це символ тепла, пробудження й радості. Найбільша прикраса весни- це квіти. У них утілена вся краса землі. Квіти потрібні людям і в свята і в будні. Важко уявити наше життя без них.

 Кожна людина має своє ім'я, так і квіти  мають свою назву, своє ім'я. А чи знаєте ви, як вони називаються? Давайте це перевіримо і пограємо в гру «Назви квітку» (учителі квітникарства).

 

ГРА « Перебери насіння квітів»

********************************

Мабуть, найкращий подарунок—це букет квітів. Але, нажаль, зберегти надовго букет із «живих» квітів –не можливо. Тому, якщо проявити свою фантазію, старанність, наполегливість, можна створити гарну квітку власними руками. Букет із таких квітів буде радувати вас не один день. Ось  такий букет! А які тут квіти –відгадайте загадку.

                                                     Загадка

Я гордо  голову тримаю.

І перед вітром не схиляю.

Я жовтий, білий, полум'яний,

І наче яблуко рум’яний.

Я квітну завжди навесні.

Скажіть, яке ім'я мені?

                              (тюльпан)

Ці красиві і ніжні квіти – тюльпани, які бувають різних форм і кольорів. Вони народилися в Персії, їх назва походить від персидського слова «тюрбан». Там так називають головний убір, і квітка по формі нагадує його.

Тюльпан є символом пробудження природи. Тільки-но зійде сніг, а з-під землі вже тягнуться тоненькі зелені трубочки. А тижнів через два вже починають розквітати ці чарівні квіти.

Ось і в нас вони розквітли!

                          Майстер – клас : «Виготовлення тюльпана»

Я пропоную вам виготовити таку квітку .

Запрошую 5 учасників—по одному з кожного класу.

Ваше завдання: найкраще і швидше за всіх виготовити тюльпан власними руками.

А допоможе вам в цьому моя помічниця Борис Аня,яка покаже, як його виготовити.

1.Беремо бутон—наповнюємо його ватою. По низу бутона прокладаємо маленькі стібочки.

2. Беремо ніжку –стебельце і вставляємо її  всередину бутона. Стягуємо нитку і пришиваємо нею бутон до стебла.

3.Беремо листочок , обгортаємо ним ніжку і пришиваємо його до стебла.

Чудовий тюльпан—готовий!

А тепер спробуйте і ви!

По команді «Один, два, три—роботу почали».

Молодці! Ви виготовили чудові квіти, які з’єднаємо в один букет, який буде створювати гарний настрій в будь-яку пору року.

********************************************************************

Весна—це не тільки пора квітів. В цей  час з’являється дуже багато робіт: сільськогосподарських, столярних,  будівельних.

Говорять: «Хто спить весною- плаче зимою». Дехто з людей намагається в цей час збудувати будинок. А для цього потрібні певні знання і вміння. У нас у залі є маленькі будівельники, які покажуть нам, як правильно викласти стіну із цегли.

                     

   Гра «Виклади стіну»

Але у них сьогодні буде незвичний матеріал. Замість цеглинок- коробочки сірників.

Як виконати це завдання розповість учитель будівельної справи. -Молодці! Ви вже майже справжні будівельники.

Ну що ж, коли будинок збудують, настає час його облаштувати. Ось тут без умілих рук столярів—не обійтися! Вони вправно обробляють деревину, з якої потім виготовляють різні меблі.

Столярі багато чого ремонтують. І тут не обійтися без цвяхів, гайок, шурупів.

            

Конкурс «Хто швидше закрутить саморіз»

В цьому вам допоможе учитель столярної справи.

-А зараз давайте відгадаємо загадки.

                                                  

 Загадки

Дерев’яна шия, залізний дзьоб.

Стукає тук—тук—тук.                         (Молоток)

        ******************

Змією в коробочці згорнеться,

А треба- метром обернеться.

Виміряти  точно  все допоможе,

І ріст  твій також зміряти зможе.           (Рулетка)

***********************

Я блискуча, гостренька,

Маю вічко маленьке.

За собою несу

Довгу-довгу косу.            (Голка)

****************

Виглядає із пшениці

Синьоока чарівниця.     (Волошка)

****************

Два кінця, два кільця,

А по середині- цвях.        (Ножиці)

****************

У зеленім зіллі виросло дівчатко—

В неї вії білі й золоті очатка.                 (Ромашка)

****************

Я довгенький і кругленький,

Зверху різний колір маю,

Вмію добре відмічати

Та ще й гарно малювати.              (Олівець)

********************

Літом у шубі, зимою у шапці.

Взимку- в майці, влітку- в куфайці.

Зимою- спить, а літом- шумить.             ( Дерево)

********************

Зима чи весна, осінь чи літо-

Без нього людина не може ніяк.

Вдягаємо завжди – у будень чи свято.

Для того ,щоб добре себе почувати.         (Одяг)

********************************************************

-Діти! Чи можете уявити своє життя без одягу? Кожного дня, вранці, ви просинаєтеся і починаєте одягатися і чепуритися. Адже, так хочеться бути красивими і неповторними! Особливо навесні. А як приємно одягати новий одяг! Але не завжди є така можливість. Тому, велику увагу необхідно приділяти одягу, який у вас є: берегти його, тримати в чистоті, вчасно – ремонтувати. Ось тоді ви будете виглядати охайними і красивими.

-Діти! Коли я сьогодні йшла до вас, мене зустріли «гудзики», які були дуже засмучені і ображені на тих діток, на одязі яких вони були. І просять мене допомогти знайти їх , щоб вони не лінувалися, та пришили гудзички до одягу.

   Гра «Загубилися гудзики»

Можливо, такі діти є серед вас? Зараз спробуємо це виявити. Але, перед цим, необхідно перебрати гудзики. Тут є –з двома отворами, з чотирьма і на «ніжці».Допоможіть мені. Запрошую 3 дітей.

А поки діти виконують завдання--  ви переглянте свій одяг. Можливо там і ваш гудзичок ,і буде соромно, що ви вчасно його не пришили?!

(Підсумок гри)

-Діти! Хто з вас загубив ці гудзики? Немає таких. Мабуть, ці гудзички звернулися не за тею адресою. У нас всі охайні і працьовиті діти! Тому ці гудзики відправляються далі, на пошуки своїх господарів.

****************************************************************

Під час праці, людина не тільки створює якісь вироби чи речі, але  й складає приказки і прислів'я.

                                                 

 Гра «Розумники»

Давайте прочитаємо декілька з них. Запрошую 4 учасників.

-У кожного з вас тільки початок прислів'я. Ваше завдання- підібрати до нього закінчення і прочитати повністю вислів.

**Праця людину годує,---а лінь марнує.

**Хто не працює,----той і не їсть.

**Не відкладай на завтра те,---що можна зробити сьогодні.

**Хто не ліниться працювати,---той не буде бідувати.

******************************************************************

Є ще такий вислів: «У людини повинно бути все прекрасно—і обличчя, і одяг, і душа, і думки». Від вас самих залежить, якою людиною ви станете. Не гайте часу! Починайте готуватися до цього вже сьогодні: добре вчіться, старанно працюйте, дбайте про своє здоров'я, творіть добрі справи.

                          

Все: із доброго чи злого-

Починається з малого.

Листя - виросте з листочка,

З нитки -шиється сорочка.

Хліб- з маленької зернини.

Дощ – із чистої краплини.

А з маленької  дитини-

Починається - людина.

 

-Бажаю вам всім обрати правильний шлях у житті. Ось тоді ви станете гарними господарями і господинями.

 

 

                                          Література

.Журнал «Трудове навчання» №7(31),липень,2011р.

.Журнал «Ручні чудеса» №15,2013р.

.(Електроннний ресурс) –Режим доступу:deti.e.-papa.com.ua/prikazki-pro-pracu/1/

. (Електронний ресурс)- Режим доступу:ditky.in.ua/vesna/325-vesna-zabila

. (Електронний ресурс)- Режим доступу:yrokiu.ru/.../virshiki/430-virsh-a-kostetskogo-shkolyar

.(Електронний ресурс)-Режимдоступу: www.ukrlit.vn.ua/lib/singaivsky/m0xs3.html

. (Електронний ресурс)- Режим доступу:dovidka.biz.ua/zagadki-pro-znaryaddya-pratsi/

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, 10 клас, Сценарії
Інкл
Додано
5 листопада 2020
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку