Сценарій квесту до дня Захисника України

Про матеріал
Сценарій розроблений з метою креативного засібу виховання почуття патріотизму, любові до своєї країни, її історії та культури.
Перегляд файлу

Квест відзначення дня захисника України

«Пропала булава»

 

МЕТА КВЕСТУ:

  •      виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва;
  •      систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури;
  •      формування в учнів високих морально-психологічних якостей - рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах;
  •      організація змістовного дозвілля учнів.

УЧАСНИКИ: команди учнів 9-11 класів (по 6 осіб кожна).

ТРИВАЛІСТЬ КВЕСТУ: 1 година.

ОБЛАДНАННЯ:

  •          інвентар для естафети,
  •          карта України без назв областей та окремо надруковані і розрізані назви областей;
  •          назви козацьких речей та їх зображення;
  •          маршрутні листи для команд;
  •          кульки.

ОРГАНІЗАЦІЯ КВЕСТУ:

  •          про проведення змагання потрібно повідомити учнів, батьків і вчителів, окреслити його тему та особливості проведення;
  •          кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу;
  •          на кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та віддає команді конверт з наступною загадкою;
  •          слід визначити кількість і склад команд (роїв), що братимуть участь у квесті;
  •          рівень складності завдань, які розв’язуватимуть під час квесту учасники команд, має відповідати їхньому віку;
  •          дати учасникам квесту завдання: придумати для команд (роїв) назви, гасло і обрати капітанів (ройових);
  •          придумати однострій та відзначку;
  •          вивчити козацьку пісню;
  •          вивчити елементи стройової підготовки.

Правила квесту.

1. Всі учасники квесту діляться на команди (рої), обирається капітан (ройовий).

2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист (зразок маршрутного листа у Додатку 1) і проходить станції згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).

4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.

6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).

8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік у маршрутному листі рою та в маршрутному листі координатора (зразок маршрутного листа координатора у Додатку 2).

9. Після проходження 10 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає підказку про місце находження булави.

 

                     Сценарій проведення квесту  «Пропала булава».

Звучить козацький марш. На майданчик виходять стройовим кроком рої-учасники квесту.

 

1 ведучий: Дорогі діти й шановні дорослі! Сьогодні, напередодні Дня українського козацтва та Дня захисника України, ми проводимо квест «Пропала булава»

2 ведучий: Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

1 ведучий: Указом Президента України 14 жовтня оголошено Днем українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.

2 ведучий: Народ будь-якої країни береже спогади про власне минуле, пишається своєю історією, перекази про звитяжні вчинки предків передаються із покоління в покоління.

1 ведучий: Для святкування Дня українського козацтва не випадково обрано День святої Покрови, бо вона здавна була покровителькою козаків.

2 ведучий: Отже, розпочинаємо наш квест. Вам доведеться пройти через десять випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.

1 ведучий: Отож, шановні учасники, правила квесту!

1. Всі учасники квесту діляться на команди, обирається капітан.

2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить станції згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі (час виконання завдання або кількість набраних балів).

4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.

6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).

8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік.

9. Після проходження 10 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає підказку про місце находження булави.

 

Директор школи: (Слово)

Представлення команд (кожен рій представляє назву, девіз)

 

1 ведучий: Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, козацького вишколу, гарту, доброго настрою і чудових вражень від нашої спільної праці, перемоги і миру!

2 ведучий: Команди, отримайте маршрутні листи.

Виконання квесту

1 ведучий: Слово надається Директору школи.

Звучить марш. Підводить підсумки. Переможці отримують нагороди: грамоти.

2 ведучий: Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми, як і козаки, маємо залишити в житті по собі добрий слід.

1 ведучий: Ми роду козацького діти,

Ми любимо сонце і квіти.

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти.

Землі український привіт.

Разом: Хай козацькому роду не буде переводу!

 

Додатки

     

                   Додаток 1

Завдання підказка

Розв’яжи приклади. Кожній цифрі відповідає літера з алфавіту. Відшукай її в алфавіті та склади підказку де наступна станція.

Стадіон школи


  1. 47-25=
  2. 6*4-1=
  3. 0+1=
  4. 2*3=
  5. 3*4=
  6. 6*3+1=
  7. 2*9=
  8. 7*4+1=
  9. 5*3=
  10.  30-11=
  11.  4*4=
  12.  25-14=

 

2. Цей вірш, козаки та берегині, вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

   Браття, єдина вам подруга – воля,

   І честь козаку – то є рідна сестра.

   Буде, козаче, буде щасливою доля,

  Ланцюг розірвати настала пора.

   І сонце засяє промінням яскравим.

   Одна лише кличе в дорогу мета:

   То - воля, якій ми співаємо славу,

   Енергію нам подарує віра свята!

   Козаче, у тебе  країна єдина,

   А зветься вона  свята  Україна!!!

(Бібліотека) 

Зображення, що містить напій, чашка, кавова чашка, кофеїн

Автоматично згенерований опис3. У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій: звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями нашої школи, тут проходять безкінечні репетиції,  один раз на рік сюди можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце в нашій школі.

(Актова зала школи).

 

4. Підказка Парк Слави

Взявши першу літеру з малюнка ти дізнаєшся назву наступної станції.

1  Папайя - корисні властивості, смак, протипоказання фруктаКупить Ананас High Color 1 шт. Доставка Украина, Киев - Winetime.com.ua Рись — Вікіпедія Серце Європи: Київ став найкращим містом світу за версією Resonance

2. Опис снігура - Dovidka.biz.ua Де живуть лелеки? - Dovidka.biz.ua Авокадо (Іспанія) шт. - Ціна. Фото. опис Ведмідь - опис, види, чим харчується, де мешкає, фото  И

5.Шановні козаки та берегині!   Щоб знайти місце проведення даного етапу квесту, ми підготували для вас повідомлення про нього. Але… Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди)) Розшифруйте послання та прямуйте швидше виконувати завдання))

НЙСПРТНШ КЗК Т БРГН! ШВДШ БЖТЬ ДО ЗКЛД ДЕ НВЧТЬС ДШКЛНТ! ТМ ВС З НТПРПННМ ЧКТЬ!!

УДАЧІ ВАМ!!)))

 

6.     У закодованій фразі захована наступна інформація:

       ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ КОЗАКИ! МІСЦЕ ВАШОЇ СТАНЦІЇ ШУКАЙТЕ  СЕРЕД ОГОЛОШЕНЬ.

   Учасники мають серед оголошень, які зазвичай розміщені у фойє школи, знайти:  

 

УВАГА!!!

ВПЕРШЕ У НАШІЙ ШКОЛІ!

НЕ ПРОПУСТІТЬ!

ЛИШЕ У НАС!!!!

БЕЗКОШТОВНО!!!

КВЕСТ!!!

МЕРЩІЙ У СПОРТЗАЛ!!! ТАМ НА ВАС ЧЕКАЄ ЗАВДАННЯ!!!

 

 

Маршрутний лист команди____________ класу

Назва команди________________________________________

Капітан__________________________________________

 

 

№ станції

Назва станції

Бали

Координатор станції

Примітки

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 


Завдання для станцій

 

  1. Станція «Спортивна» Стадіон школи

Якименко А М. Спортивна естафета

  1.  
  1. Станція «Чумацький шлях» Бібліотека Шило С.П. Григоренко З.М.

І частина завдання

  1. Потрібно встановити відповідність між назвами речей козаків та їх зображенням ( 5 балів).

Печатка

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\0f1a56.jpg

Козацька чайка

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\3-slava-kozacka-2012.jpg

Люлька

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\09-harakter-kozacki lyulky.jpg

Пістолі

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\9cdec42-pistoli.jpg

Гармата

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\502.jpg

Пернач

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\1474.png

Литаври

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\1518412.jpg

Бунчук

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\1518855.jpg

Порохівниця

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\image024.jpg

Каламар

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\kal.jpg

Булава

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\Oruzhie-5.jpg

 

ІІ частина. На даній станції команда повинна одягнути козака ( на козакові повинні бути обов’язково: шапка, сорочка-вишиванка, пояс, жилет, шаровари, чоботи, шабля, жупан або кожух). Одяг козака перемішаний із іншими частинами одягу як чоловічого, так і жіночого. Учасники повинні правильно і швидко вибрати необхідні частини одягу козака і одягнути на одного із членів команди. Завдання виконується на час та правильність ( 5 балів).

 

3. Станція “Козацька грамота” Актова зала школи Федорова Л.І.

І частина Завдання команди за допомогою “ключа” прочитати два слова, що пов’язані з козаками. Ключ представляє з себе білий аркуш паперу в якому прорізані отвори. Діти отримують книгу. Якщо прикласти “ключ” на одну зі сторінок книги, мають з’явитися  літери в отворах “ключа”. З цих літер команда і має скласти два слова безпосередньо пов`язаних з козацтвом.  Ведучий на початку завдання дає команді книгу та “ключ”, називає номер сторінки та оголошує завдання. Слова-відповідь – Запорізька Січ. За вірну відповідь команда отримує 5 балів. Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.

ІІ частина

 Зображення, що містить текст, знімок екрана, Шрифт, число

Автоматично згенерований опис

 

4. Станція «Спритний козак» Парк Слави Романинець Ю.Л. Стройова

 

  1. Станція «Крокодил» Дитячий садок Крат Є.С.

Булава

Гетьман

Писар

Шаровари

Козак

Барабан

Борщ

Школа

Вчитель

Біологія

Дуб

Калина

Книга

Ручка

Заєць

Собака

Стіл

Ноутбук


 

6. Станція «Творча» Бомбосховище ( 10 балів ) Лукаш Л.Л.

1.Завдання скласти пазл карти Украни

2. Запитання вікторини

  1.  Як називалися судна, на яких плавали запорозькі козаки? (Чайки)
  2. Острів, на якому була розташована Запорозька Січ. (Хортиця)
  3. Яку назву мала зачіска козаків? (Оселедець)
  4. Якого кольору був стяг у Запорізькій Січі? (Малиновий)
  5. Козацький бойовий танець. (Гопак)
  1. Палиця з кулястим потовщенням, знак гетьманської влади. (Булава)
  2. Виборний ватажок козацького війська. (Гетьман).
  3. Юний зброєносець у козацької старшини.(Джура)
  4. Місце перебування запорізьких козаків, теж саме, що Січ. (Кіш)
  5. Вождь, отаман козаків на Запорозькій Січі. (Кошовий)
  1. Офіцерський чин у козачих військах. (Осавул)
  2. Керівник козацького війська. (Отаман).
  3. Шкіряна сумка або футляр для лука і стріл. (Сагайдак)
  4. Особа, що охороняла прапор або корогву війська. (Хорунжий)
  5. Особа, яка завідувала усіма письмовими справами запорозького війська. (Писар)
  1. Напівофіційна назва території Лівобережної України 17-18 століття під владою гетьмана. (Гетьманщина)
  2. Безтурботна людина, яка весело любить проводити час, прізвисько одного з козацьких гетьманів. (Байда)
  3. Невелика легка тимчасова будівля, у якій жили козаки. (Курінь)
  4. Один із найвищих військових чинів козацтва, який мала особа, що охороняла бунчук. (Бунчужний)
  5. Висока споруда, за допомогою якої козаки мали змогу спостерігати за ворогом і передавали сигнали. (Вежа)
  1. Згідно Конституції Пилипа Орлика, саме на ці українські свята відбуваються козацькі генеральні ради. (Різдво, Великдень, Покрова)
  2. Відсутність у козака страху перед небезпекою, невідомим. (Відвага)
  3. Скільки битв, що передували Переяславській раді, очолив Богдан Хмельницький? (6; 1648р. – під урочищем Жовті Води, під Корсунем, під Пилявцями, 1651р. – битва під Берестечком, 1652р. – битва під Батогом, 1653р. – Жванецька битва)
  4. Назвіть ім’я відомого українського поета, який у своїх творах оспівав козацьких ватажків. (Т.Г.Шевченко «Іван Підкова», «Гайдамаки» та ін.)
  5. Кого називали козаком? (Вільну людину).
  1. Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).
  2. Як називали хати, в яких жили козаки? (Курінь).
  3. Де розташовувались козацькі табори? (Запорізька Січ).
  4. Відсутність у козака страху перед небезпекою, невідомим. (Відвага)
  5. Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
1215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку