дати уявлення про те, що всі люди різні, індивідуальні, і потрібно приймати їх такими, які вони є; познайомити з правом на збереження своєї індивідуальності; вчити оцінювати і цінувати себе, підкреслити особливість, неповторність кожної дитини. Закріпити набуті знання про права дитини на прикладі казок. Розвивати комунікативні навички при роботі в групах; розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати дружнє, толерантне ставлення один до одного; виховувати акуратність.
«Я самий-самий. Право на збереження своєї індивідуальності»
Мета: дати уявлення про те, що всі люди різні, індивідуальні, і потрібно приймати їх такими, які вони є; познайомити з правом на збереження своєї індивідуальності; вчити оцінювати і цінувати себе, підкреслити особливість, неповторність кожної дитини. Закріпити набуті знання про права дитини на прикладі казок. Розвивати комунікативні навички при роботі в групах; розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати дружнє, толерантне ставлення один до одного; виховувати акуратність.
Обладнання: відео «Свої права ти добре знай», «Конвенція про права дітей», музичний супровід, хусточка; одноразові ложка та виделка, кольорові стрічки, серветка,кольоровий папір, фломастери.
П.о: — Діти, дивіться? у мене в руках маленьке пухнасте сердечко. В серці людини є тепло, любов, дружба, тому ми будемо обережно передавати його по колу, називаючи один одного ласкавим ім’ям , даруючи посмішку товаришу.
Дивіться сердечко повернулося до мене, а кожен з нас отримав гарний настрій та щиру посмішку. Сьогодні ми поговоримо про права дітей. Спочатку скажіть мені? будь ласка, як ви самі розумієте слово право?
(відповіді дітей)
П.о: — Право-це закон, який ніхто не повинен порушить, а права дитини тим паче. Тому, що діти не такі сильні та розумні, як їх батьки, і не можуть ще захистити самі себе. Тому кожній дитині неодмінно потрібен захист. А як називається документ, в якому прописані права дітей? (відповідь дітей)
П.о: «Конвенція про права дітей»? вона покликана захищати кожну дитину від того, щоб ніхто не смів розлучити її з мамою і татом, від голоду, холоду і хвороб, від жорстокості, брутальності, і від непосильної праці, у Конвенції записані права дитини, а значить закони. А закони в нашій країні всі зобов’язані виконувати. А тепер давайте пригадаємо, які закони з Конвенції ми вже знаємо.
(перегляд відео «Свої права ти добре знай»)
П.о: : — А тепер подивіться один на одного. Подумайте над тим, що у вас особливого, несхожого на інших дітей. Є ще такі як ви? (Відповіді дітей).
— Немає такого Марата, немає такої Софії. Інших таких дітей не було і немає на всій Землі. Всі люди різні. Їх треба приймати такими, які вони є. Кожен з вас індивідуальний, не схожий на інших, тому нам не нудно жити, не нудно спілкуватися.
— У Конвенції про права дитини сказано, що кожна дитина має право на збереження своєї індивідуальності, тобто залишатися таким, який він є.
Гра «Впізнай за голосом» Взявшись за руки, діти стають в коло. У центрі кола один з дітей групи, за вибором педагога, який закриває очі і слухає, хто його позве.
(Ведучий називає ім’я дитини, що його гукала, якщо дитина правильно називає ім’я, то вони міняються місцями. Гра триває далі, доки всі учасники не побувають на місці ведучого).
Фізкультурна пауза: Гра «Імена» — під музику йдемо по колу. Із закінченням музики той, до кого звернулась лялька, називає своє ім’я, по батькові та прізвище.
Вправа: «Я схожий на тебе, але відрізняюсь»
Діти сидять на стільчиках поруч, однин з одним. Наступна вправа «Я схожий на тебе, але відрізняюся».
П.о: — Я схожий на тебе, але відрізняюсь:- тим, що мене звуть Наталя Миколаївна, а тебе Ілля;- тим, що я вище.. — тим, що у мене сірі очі. І так далі. Продовжать говорити ці фрази сусідові справа. Гра закінчиться тоді, коли цю фразу скаже останній учасник.
Гра: «Впізнай на дотик»
Діти встають у коло. Вибирається ведучий, йому зав’язують очі. Вчитель розкручує ведучого на місці і підводить до якоЇ-небудь дитини. Ведучий повинен здогадатися, хто перед ним, обмацуючи руками його одяг, волосся, обличчя. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти не візьмуть у ній участь.
П.о: — у нас багато спільного, але всі ми відрізняємося один від одного. Кожен з нас цікавий по-своєму, він індивідуальний.
А зараз ми відкриємо майстерню «Веселі чоловічки»
(На столі приготовані тарілочки з потрібним матеріалом, для виконання роботи дітьми. Діти разом з педагогом виконують роботу).
— Ми з вами індивідуальні, ви згодні? (Так). Зараз ми з вами виготовимо симпатичних чоловічків. (Показ.)
— Що нам знадобиться? (Відповіді дітей: виделка і ложка одноразова, паперові серветки, фломастери, стрічки, нитки різного кольору).
— Правильно. Спочатку визначимо, хлопчика чи дівчинку ми будемо майструвати. Беремо серветку, того кольору, якого у нас буде одяг, складаємо плаття і шорти, зав’язуємо одяг на вилці стрічкою. Одягаємо на вістрі виделки нитки — це волосся, короткі або довгі. Малюємо обличчя чоловічка: рот, ніс, губи, брови. Ось і готові наші чоловічки, придумаємо ім’я своїм героям.
П.о: — Тож ми можемо сказати у нас багато спільного, але всі ми відрізняємося один від одного. Кожен з нас цікавий по своєму, він індивідуальний.
З яким правом ми сьогодні з вами познайомились?
П.о: Право на збереження своєї індивідуальності.