Фізико-екологічний квест
«ТЕПЛОВІ ПРОЦЕСИ ТА ДОВКІЛЛЯ»
Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», Завдання конкурсів допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості.
№1
ОЛОВО
№2
СВИНЕЦЬ
№3
ЛІД
Школа І-ІІІ ступенів №284 м. Києва
Сценарій виховного заходу у 8 класах :
Фізико-екологічний квест «ТЕПЛОВІ ПРОЦЕСИ ТА ДОВКІЛЛЯ»
Розробка сценарію:
вчитель фізики Єременко А.Л.
Київ-2017
Фізико-екологічний квест
«ТЕПЛОВІ ПРОЦЕСИ ТА ДОВКІЛЛЯ»
Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», Завдання конкурсів допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості.
Мета квесту: активізація діяльності учнів, розвиток інтересу до фізики, поглиблення знань, розвиток креативності, вміння працювати в команді, висловлювати свої думки.
Обладнання: карточки з завданнями.
Ведуча 1: (Вступне слово)
Науку всё глубже постигнуть стремись,
Познанием вечного жаждой томись.
Лишь первых познаний блеснёт тебе свет,
Узнаешь: предела для знания нет.
(Перський і таджицький поет. 940-1030 рр.)
Ведуча 2: Наша зустріч пройде в формі гри. У нас є 3 команди, по команді з кожного 8 класу.
Але перш ніж розпочати наш квест хочу представити вам наше “найсуровіше” у світі ЖУРІ:
ЦЕ:
Ведуча 1: Журі представлене, прийшла черга представити наші команди.
Конкурс 1
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ
Ведуча 1: Отже 1 конкурс, за який можна отримати максимально 3 бали, це ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ.
Ваша задача за 5 хвилин придумати назву, девіз та як найкраще та креативніше представити свою команду. Час пішов...
(через 5 хв команди по черзі представляють свої команди, журі виставляє оцінки)
Ведуча 2:
Отже, переходимо до 2 конкурсу
Конкурс 2
«БЛІЦ ТУРНІР».
Ведуча 1: Конкурс має назву БЛІЦ ТУРНІР. Кожна команда за 1-2 хвилини повинна дати як найбільше правильних відповідей)
Питання для 1 команди:
Питання для 2 команди:
Питання для 3 команди:
(Підведення підсумків 1 конкурсу. Журі підраховують бали команд.)
1
Конкурс 3.
ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА
Ведуча 1: Наш наступний конкурс буде не звичайним! Він має назву ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА.
Ведуча 2: Послухайте умови конкурсу: ведучий зачитує досить серйозне запитання. Задача кожної команди, після обговорення протягом 1 хв, відповісти на це питання , АЛЕ ЖАРТІВЛИВО! Максимальний бал за цей конкурс-3 бали. Всі 3 команди відповідають на одне й теж питання по-черзі. (Подібно до конкурсів “ЛІГА СМІХУ”)
1. Чим пояснити, що під час сильних морозів у лісі чути потріскування дерев?
(Вода, що міститься в тканинах дерева, розширюється при замерзанні, і розриває волокна деривини, утворюється звук)
2. Який іноземний термін В.И.Даль пропонує замінити російським словом «колоземіца» або «міроколіца»?
(Атмосфера)
3. Альпіністи на висоті готували їжу. Після необхідного в звичайних
умовах кип'ятіння, вони побачили, що продукти не зварились. Які причини
цього явища?
(Високо в горах низький атмосферний тиск, і вода кипить при значно нижчій температурі, що й унеможливлює варіння продуктів)
4. Навіщо шведські вчені запропонували фарбувати рейки в білий колір?
(Щоб відбиваючи сонячні промені, вони слабше нагрівалися і менше розширювалися, зменшуючи небезпеку аварій)
1
Конкурс 4.
ПРИГОДИ ШЕРЛОКА ХОЛМСА
Ведучий 1: У наступному завданні, вам необхідно пояснити спостереження відомого героя романів, Шерлока Холмса. За правильне пояснення 1 бал. На обговорення 2 хв.
1. Холмс, увійшовши до квартири і розпочавши бесіду з її мешканцями, через хвилину сказав: «Шановні господарі, у Вас на кухні кипить чайник». Як він це визначив, якщо перебував у кімнаті, з якої кухні не видно?
Відповідь. Коли кипить чайник, то кришка підстрибує, оскільки у чайнику утворюється пар, тиск збільшується, піднімаючи кришку; при цьому частина пару виходить, тиск зменшується, кришка опускається, утворюючи при цьому звук.
2. Господарка дому, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку. Подивившись на кішку, Холмс зауважив: «Погода надворі холодна». Як він це визначив?
Відповідь. Очевидно, по шерсті кішки. Під час холодної погоди шерсть стає пухнастою, щоб між ворсинками було більше повітря — поганого провідника тепла.
3. «Млинці смачні, коли гарячі», - сказала господарка, запрошуючи Шерлока Холмса до столу. «Щоб вони довше залишалися гарячими, - продовжувала вона, - я ставлю тарілку з млинцями на плетену із дроту тацю. «Краще ставити їх на дерев’яну підставку», - порадив Холмс. На чому ґрунтується його порада?
Відповідь. Теплопровідність дерева менша, ніж металу, тому на дерев'яному підносі тарілка остигає повільніше.
1
Конкурс 5.
ДЕШИФРУВАЛЬНИК
Ведучий 1: Наступний конкурс має назву ДЕШИФРУВАЛЬНИК. Це означає, що зараз ми з вами перевіримо, хто найкраще вміє розшифровувати закодовані послання. А код у нас буде фізичний. Кожна команда отримає графік нагрівання певної речовини. Ваша задача, визначити, яка це речовина. Для цього вам також знадобляться наші таблиці. Правильна відповідь 1 бал. Час виконання 2 хв.
№1
ОЛОВО
№2
СВИНЕЦЬ
№3
ЛІД (вода)
Конкурс 6
ЕКСТРЕМАЛЬНІ УМОВИ
Ведучий 2: Наступний наш конкурс примусить вас пофантазувати, та проявити свої винахідницькі здібності. Має він назву ЕКСТРЕМАЛЬНІ УМОВИ.
Кожна команда, отримає картку з певною уявною екстремальною ситуацією. Ваша задача підготувати коротеньку розповідь про те, як ви подолаєте запропоновані труднощі, і як знання законів фізики вам можуть в цьому допомогти. Максимальний бал за конкурс 5 балів. Час обговорень 4 хв.
КАРТКА №1
Уявіть, що в наслідок кораблетрощі ваша команда потрапили на безлюдний острів, де немає прісної води. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.
КАРТКА №2
Уявіть, що в наслідок глобальної катастрофи на Землі, майже все живе було знищено. Вашій команді вдалося вижити в таємному бункері. Але, через деякий час, всі припаси закінчилися. Ви виходите на поверхню. Воду з річок, озер і джерел пити не можна, дуже забруднена. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.
КАРТКА №3
Уявіть, що ваша команда заблукала у лісі. Поруч немає ніяких населених пунктів, річок та озер. Як вам вижити, та вийти з цього лісу. Знання яких фізичних законів вам може в цьому допомогти.
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Ведуча 1: Наші конкурси підійшли до кінця. Журі підводить підсумки. А ми з вами зробимо невеличку музичну перерву. (Поки журі рахує бали, можливо хтось виступить з номером художньої самодіяльності, або можна включити приємну ритмічну музику)
1
Врочисте нагородження переможців!!!
Ведучі надають слово почесному жюрі:
Журі оголошує переможців, вручає грамоти, призи.
Ведучі дякують учасникам та журі, за чудову гру.
Ведуча 1: Ви зі мною погодитеся, що ФІЗИКА - дивовижна: вона всемогутня і цікава, навіть якщо в ній дуже слабо розбираєшся.
Ведуча 2: І як говорить арабська мудрість «Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш».
Дякую всім за увагу!
1
№1
Уявіть, що в наслідок кораблетрощі ваша команда потрапили на безлюдний острів, де немає прісної води. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.
№2
Уявіть, що в наслідок глобальної катастрофи на Землі, майже все живе було знищено. Вашій команді вдалося вижити в таємному бункері. Але, через деякий час, всі припаси закінчилися. Ви виходите на поверхню. Воду з річок, озер і джерел пити не можна, дуже забруднена. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.
№3
Уявіть, що ваша команда заблукала у лісі. Поруч немає ніяких населених пунктів, річок та озер. Як вам вижити, та вийти з цього лісу. Знання яких фізичних законів вам може в цьому допомогти.
№1
№2
№3