Сценарій позакласного заходу з фізики у 8 класах (І семестр) на тему : "Теплові процеси та довкілля"

Про матеріал

Фізико-екологічний квест

«ТЕПЛОВІ ПРОЦЕСИ ТА ДОВКІЛЛЯ»

Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», Завдання конкурсів допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості.

Перегляд файлу

 

№1

ОЛОВО

 

 

 

№2

СВИНЕЦЬ

 

 

№3

ЛІД

Перегляд файлу

Школа І-ІІІ ступенів №284 м. Києва

 

 

 

 

 

 

Сценарій виховного заходу у 8 класах :

Фізико-екологічний квест «ТЕПЛОВІ ПРОЦЕСИ ТА ДОВКІЛЛЯ»

 

 

 

Розробка сценарію:

вчитель фізики    Єременко  А.Л.

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ-2017

Фізико-екологічний квест

«ТЕПЛОВІ ПРОЦЕСИ ТА ДОВКІЛЛЯ»

Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», Завдання конкурсів допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості.

Мета квесту: активізація діяльності учнів, розвиток інтересу до фізики, поглиблення знань, розвиток креативності, вміння працювати в команді, висловлювати свої думки.

Обладнання: карточки з завданнями.

 

Ведуча 1: (Вступне слово)

 

Науку всё глубже постигнуть стремись,

Познанием вечного жаждой томись.

Лишь первых познаний блеснёт тебе свет,

Узнаешь: предела для знания нет.

(Перський і таджицький поет. 940-1030 рр.)

Ведуча 2: Наша зустріч пройде в формі гри. У нас є 3 команди, по команді з кожного 8 класу.

Але перш ніж розпочати наш квест хочу представити вам наше “найсуровіше” у світі ЖУРІ:

ЦЕ:

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.                                                                                                                                                                                   1

Ведуча 1: Журі представлене, прийшла черга представити наші команди.

Конкурс 1

ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ

Ведуча 1: Отже 1 конкурс, за який можна отримати максимально 3 бали, це ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ.

Ваша задача за 5 хвилин придумати назву, девіз та як найкраще та креативніше представити свою команду. Час пішов...

(через 5 хв команди по черзі представляють свої команди, журі виставляє оцінки)

Ведуча 2:

Отже, переходимо до 2 конкурсу

 

Конкурс 2

«БЛІЦ ТУРНІР».

Ведуча 1: Конкурс має назву БЛІЦ ТУРНІР. Кожна команда за 1-2 хвилини повинна дати як найбільше правильних відповідей)

 

Питання для 1 команди:

  1. Одиниця маси (кг)
  2. У якому розсолі - гарячому або холодному швидше просолюються огірки? (В гарячому)
  3. Як називається хаотичний рух молекул в тілі? (Тепловий.)
  4. Процес, оборотний  до плавлення. (Кристалізація.)
  5. Машина, у двигуні якої пара обертає вал за допомогою поршня, шатуна і кривошипа. (Паровоз.)
  6. Посудина, що зберігає страву гарячою. (Термос.)
  7. Вид теплопередачі, в якій енергія переноситься струменем газу або рідини. (Конвекція).                                                                                      1

Питання для 2 команди:

  1. Прилад для вимірювання кількості теплоти, що складається з двох посудин, розділених повітряним проміжком. (Калориметр.)
  2. Вид теплопередачі, що може відбуватись і у вакуумі. (Випромінювання)
  3. Вид теплопередачі. (Теплопровідність.)
  4. Процес, оборотний до конденсації. (Пароутворення.)
  5. Назва приладу, без якого неможливо вивчати теплові явища. (Термометр.)
  6. У якому чайнику швидше нагріється вода: у новому чи старому, стінки якого вкриті накипом? (Чайники однакові) (у новому)
  7. Шведський вчений, завдяки якому всі ми живемо «під градусом».(Цельсій)

 

Питання для 3 команди:

  1. Назвати такти двигуна внутрішньго згорання. (впуск – стиск – робочий хід – випуск)
  2. Прилад для вимірювання температури (термометр)
  3. Якщо речовина зберігає об'єм, але легко змінює свою форму, то вона знаходиться (в рідкому стані)
  4. На якому явищі заснована засолювання огірків? (Дифузія)
  5. Прилад для вимірювання маси? (ваги)
  6. Вода у газоподібному стані. (пара)
  7. Одиниця кількості теплоти (Дж)
     

 (Підведення підсумків 1 конкурсу. Журі підраховують бали команд.)

 

1

Конкурс 3.

ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА

Ведуча 1:         Наш наступний конкурс буде не звичайним! Він має назву ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА.

Ведуча 2: Послухайте умови конкурсу: ведучий зачитує досить серйозне запитання. Задача кожної команди, після обговорення протягом 1 хв, відповісти на це питання , АЛЕ ЖАРТІВЛИВО! Максимальний бал за цей конкурс-3 бали. Всі 3 команди відповідають на одне й теж питання по-черзі. (Подібно до конкурсів “ЛІГА СМІХУ”)

 

1. Чим пояснити, що під час сильних морозів у лісі чути потріскування дерев?

(Вода, що міститься в тканинах дерева, розширюється при замерзанні, і розриває волокна деривини, утворюється звук)

 

2. Який іноземний термін В.И.Даль пропонує замінити російським словом «колоземіца» або «міроколіца»?

(Атмосфера)

 

3. Альпіністи на висоті готували їжу. Після необхідного в звичайних

умовах кип'ятіння, вони побачили, що продукти не зварились. Які причини

цього явища?

(Високо в горах низький атмосферний тиск, і вода кипить при значно нижчій температурі, що й унеможливлює варіння продуктів)

 

4.  Навіщо шведські вчені запропонували фарбувати рейки в білий колір?

(Щоб відбиваючи сонячні промені, вони слабше нагрівалися і менше розширювалися, зменшуючи небезпеку аварій)

1

Конкурс 4.

ПРИГОДИ ШЕРЛОКА ХОЛМСА

Ведучий 1: У наступному завданні, вам необхідно пояснити спостереження відомого героя романів, Шерлока Холмса. За правильне пояснення 1 бал. На обговорення 2 хв.

1. Холмс, увійшовши до квартири і розпочавши бесіду з її мешканцями, через хвилину сказав: «Шановні господарі, у Вас на кухні кипить чайник». Як він це визначив, якщо перебував у кімнаті, з якої кухні не видно?

Відповідь. Коли кипить чайник, то кришка підстрибує, оскільки у чайнику утворюється пар, тиск збільшується, піднімаючи кришку; при цьому частина пару виходить, тиск зменшується, кришка опускається, утворюючи при цьому звук.

2. Господарка дому, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку. Подивившись на кішку, Холмс зауважив: «Погода надворі холодна». Як   він це визначив?

Відповідь. Очевидно, по шерсті кішки. Під час холодної погоди шерсть стає пухнастою, щоб між ворсинками було більше повітря поганого провідника тепла.

3.  «Млинці смачні, коли гарячі», - сказала господарка, запрошуючи Шерлока Холмса до столу. «Щоб вони довше залишалися гарячими, - продовжувала вона, - я ставлю тарілку з млинцями на плетену із дроту тацю. «Краще ставити їх на дерев’яну підставку», - порадив Холмс. На чому ґрунтується його порада?

Відповідь. Теплопровідність дерева менша, ніж металу, тому на дерев'яному підносі тарілка остигає повільніше.

 

 

 

 

1

Конкурс 5.

ДЕШИФРУВАЛЬНИК

Ведучий 1: Наступний конкурс має назву ДЕШИФРУВАЛЬНИК.  Це означає, що зараз ми з вами перевіримо, хто найкраще вміє розшифровувати закодовані послання. А код у нас буде фізичний. Кожна команда отримає графік нагрівання певної речовини. Ваша задача, визначити, яка це речовина. Для цього вам також знадобляться наші таблиці. Правильна відповідь 1 бал. Час виконання 2 хв.

№1

ОЛОВО

№2

СВИНЕЦЬ

№3

ЛІД (вода)      

Конкурс 6

ЕКСТРЕМАЛЬНІ УМОВИ

 

Ведучий 2: Наступний наш конкурс примусить вас пофантазувати, та проявити свої винахідницькі здібності.  Має він назву ЕКСТРЕМАЛЬНІ УМОВИ.

Кожна команда, отримає картку з певною уявною екстремальною ситуацією. Ваша задача підготувати коротеньку розповідь про те, як ви подолаєте запропоновані труднощі, і як знання законів фізики вам можуть в цьому допомогти.  Максимальний бал за конкурс 5 балів. Час обговорень 4 хв.

КАРТКА №1

Уявіть, що в наслідок кораблетрощі ваша команда потрапили на безлюдний  острів, де немає  прісної води. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.

КАРТКА №2

Уявіть, що в наслідок глобальної катастрофи на Землі, майже все живе було знищено. Вашій команді вдалося вижити в таємному бункері. Але, через деякий час, всі припаси закінчилися. Ви виходите на поверхню. Воду з річок, озер і джерел пити не можна, дуже забруднена. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.

КАРТКА №3

Уявіть, що ваша команда заблукала у лісі. Поруч немає ніяких населених пунктів, річок та озер. Як вам вижити, та вийти з цього лісу. Знання яких фізичних законів вам може в цьому допомогти.

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Ведуча 1: Наші конкурси підійшли до кінця. Журі підводить підсумки. А ми з вами зробимо невеличку музичну перерву. (Поки журі рахує бали, можливо хтось виступить з номером художньої самодіяльності, або можна включити приємну ритмічну музику)

1

 

Врочисте нагородження переможців!!!

Ведучі надають слово почесному жюрі:

Журі оголошує переможців, вручає грамоти, призи.

Ведучі дякують учасникам та журі, за чудову гру.

 

Ведуча 1: Ви зі мною погодитеся, що ФІЗИКА - дивовижна: вона всемогутня і цікава, навіть якщо в ній дуже слабо розбираєшся.

 

Ведуча 2: І як говорить арабська мудрість «Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш».

 

Дякую всім за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Перегляд файлу

№1

Уявіть, що в наслідок кораблетрощі ваша команда потрапили на безлюдний  острів, де немає  прісної води. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.

 

 

 

 

 

 

 

№2

Уявіть, що в наслідок глобальної катастрофи на Землі, майже все живе було знищено. Вашій команді вдалося вижити в таємному бункері. Але, через деякий час, всі припаси закінчилися. Ви виходите на поверхню. Воду з річок, озер і джерел пити не можна, дуже забруднена. Опишіть ваші дії, щоб вижити. Знання яких фізичних законів вам може допомогти в цьому.

 

 

 

№3

Уявіть, що ваша команда заблукала у лісі. Поруч немає ніяких населених пунктів, річок та озер. Як вам вижити, та вийти з цього лісу. Знання яких фізичних законів вам може в цьому допомогти.

Перегляд файлу

 

 

№1

 

№2

 

 

№3

zip
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку