Сценарій виховного заходу розрахований для учнів 1-4 класів: квест "Школа детективів". Цікавий, захоплюючий квест, який допоможе згуртувати дітей в єдину команду для досягнення спільної мети.
Виховний захід для учнів 1-4 класів
КВЕСТ «Школа детективів»
Мета. Формувати позитивну мотивацію для розвитку динамічної активності дітей; створити умови, що сприяють закріпленню дружніх взаємин у середині дитячого колективу, взаємодопомогу та взаємопідтримку; розвивати пізнавальні інтереси, почуття гумору, уяву, кмітливість; удосконалювати вміння виділяти під час слухання важливі за змістом слова, робити висновки; розвивати фізичні (спритність, швидкість реакції, координаційна здатність) і психічні (воля, цілеспрямованість, самоконтроль) якості.
Обладнання. Літери, маршрутні листи, фішбоун, кольорові фішки з іменами учнів, таблички з написаними зупинками; листи з текстом-запрошенням; лупа; завдання із зашифрованим текстом; «секретна абетка»; ребуси; загадки; листи-невидимки; фарби; олівці; таблиця з 20 словами; чистий папір; посвідчення «Школи детективів» (для всіх учасників).
Хід квесту
Емоційне налаштування. Ранкове коло (всі діти стоять в колі)
-Ми сімейка невеличка, ми всі друзі, я і ти!
1-2-3 – сусіда обійми!
ІІ. Основна частина
Проблема: «Куди поділись (зникли) подарунки?»
Причини зникнення, до чого може призвести? (викрадення, чари, хитрість, змова, чари, погані вчинки, бандитизм, обман, проблеми, ...)
Переваги: (радість, задоволення, дружба, злагода, мир, порозуміння, вміння домовлятись)
ВИСНОВОК: - зробимо в кінці заняття. (Роби лише хороші вчинки! Добро завжди перемагає! )
Лист «Триває набір до «Школи детективів» на 2018 рік. Вступні іспити відбудуться 2 лютого 2018року, за адресою село Городське. Якщо ти прочитав і прослухав цей текс, то допущений до гри.»
Зупинка 1. «Кмітливість»
Завдання: 1) за найменшою кількістю підказок здогадатися , про кого йдеться.
— Іноді детективові потрібно побудувати картину злочину, зважаючи лише на пару деталей. За найменшою кількістю підказок вам належить здогадатися, про кого йдеться.
Це казковий герой.
Завдання 2) Секретна абетка (абетка прономерована) утворюють речення - Рухайся до наступної зупинки
— Кожному класу пропонують зашифроване слово або речення. Для розшифрування використовують спеціальну таблицю.
Зупинка 2. «Уважність»
Завдання 1. Відгадування ребусів
Завдання 2. Відгадування загадок.
Зупинка 3. «Спритність»
Завдання 1. Читання слів за 1 хв.
— Часто детективові потрібно записати відомості поспіхом, лише парою буквів позначаючи потрібну інформацію. У чергового є таблиця з 20 словами. Діти дивляться на них та запам'ятовують їх протягом 1 хвилини. Вони мають за 1 хв записати на папері всі слова, що запам'ятали.
Лупа, знахідка, відбитки, докази, логіка, мислення, увага, пам'ять, кмітливість, спритність, хитрість, захист, злочинець, закон, стеження, детектив, таємниця, сейф, схованка, записник.
Завдання 2.
— Детектив повинен бути здогадливим під час розслідування. Пропоную вашій увазі текст. Здогадайтеся, що в ньому написано.
Записка:
Типротріки
йшовтріки
цетріки
завдтріки
аннятріки
(Якщо прибрати в кожному слові «зайву» частину «тріки», утвориться речення: «Ти пройшов це завдання».)
Зупинка 4. «Винахідливість»
Завдання 1. Влуч в ціль.(паралоновою мочалкою в мішень, можна використати гру «Дартс»)
Завдання 2. Прочитай лист-неведимку!
Діти отримують лист, на якому не видно тексту. Потрібно знайти спосіб прочитати прихований напис. (Напис зроблено на папері свічкою. Якщо зафарбувати лист олівцями або фарбами, текст проявиться. (Ви, молодці! Рухайтесь далі!))
ІІІ. Підсумок заходу. Рефлексія.
(нагородження посвідченнями).
(Отримання подарунків.)