Сценарій спрямований ознайомити учнів з правилами гостинності, розширювати знання дітей з гостинногоетикету, вчити учнів бути гостинними, робити самооцінку власної діяльності, аналізувати чужу і власну поведінку, чітко висловлювати свою думку та вміти вислуховувати співрозмовника, формувати навички культурного спілкування ; розвивати навички поведінки в гостях, уяву, фантазію, мовленнєвий етикет ; учити бути гостинними; виховувати культуру поведінки, свідоме шанобливе ставлення до оточуючих та до загальнолюдських цінностей.
Т Е М А. Правила гостинності
М Е Т А: ознайомити учнів з правилами гостинності, розширювати знання дітей з гостинного етикету, вчити учнів бути гостинними, робити самооцінку власної діяльності, аналізувати чужу і власну поведінку, чітко висловлювати свою думку та вміти вислуховувати співрозмовника, формувати навички культурного спілкування ; розвивати навички поведінки в гостях, уяву, фантазію, мовленнєвий етикет ; учити бути гостинними; виховувати культуру поведінки, свідоме шанобливе ставлення до оточуючих та до загальнолюдських цінностей.
О Б Л А Д Н А Н Н Я: костюм Мальвіни та інших героїв. телеграма, картки із записом ситуацій, запис пісні «Зеленеє жито, зелене», мікрофон, підручники, запис фізкультхвилинки, серветка, розрізані прислів’я в 4 конвертах, конверти з тестами, гостинці, комп’ютер, картки з назвами команд, 4 чистих аркушів паперу і ручки, великий конверт-протокол для Мальвіни.
Х І Д ЗАХОДУ:
І. Організація класу.
1. Декламування вірша.
Вчитель:
«Здрастуйте, здрастуйте!» - мовлю за звичаєм.
«Доброго дня, Вам!» - кожному зичу я.(відповідь дітей)
«Доброго дня, Вам!» - людям бажаю. (відповідь дітей)
«Доброго дня, Вам!» - гостей вітаю. (відповідь дітей)
(парти виставлені нестандартно по3 в кожній групі, діти стоять у 2 ряди на початку уроку, а потім після привітання сядуть за свої місця, поділившись на групи)
Діти стають у 4 ряди і разом з вчителем і вітають один одного хором:
Вчитель:
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою і миром.
Діти разом (повертаються до гостей)
Добрий день, в добрий час,
Заходьте, будь ласка, до нас!
Дівчина:
Гість у дім – радість з ним.
Добрий день вам, люди добрі!
Щиро просимо до господи.
Раді вас у нас вітати,
Щастя і добра бажати.
2. Вправа - енергізатор.
- Діти, добрий день починається з гарного настрою, веселої посмішки, корисних справ. Тож усміхніться гостям, усміхніться мені, усміхніться один одному.
3. Об’єднання в групи.
- Тепер підійдіть до своїх парт, утворіть коло, візьміться за руки, подумайте про щось приємне . Покладіть долоньки до грудей, візьміть вогник доброти і тепла свого сердечка та передайте з посмішкою своїм товаришам. Сідайте.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (інсценізація).
( Під музику до класу заходить Мальвіна та Буратіно)
- Добрий день! Це школа №5, 4-Б клас?
- Так.
- Ми принесла вам телеграму про чергове засідання КЛУБУ ВИХОВАНИХ ДІТЕЙ. (Віддає, зачитуючи)
- Дякую, Мальвіно та Буратіно, за повідомлення. Вас просимо залишитись і прийняти участь в обговоренні питань, а по закінченні віднесете протокол нашого засідання КОРОЛЕВІ ВВІЧЛИВОСТІ.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Гра «ЗГОДА-НЕЗГОДА» (проводить Мальвіна) - Але перед тим, як розпочати наше засідання, необхідно пройти таке випробовування. Вам буде запропоновано кілька правил поведінки в гостях, оберіть оплесками лише правильні:
+ завітаю в гості, коли мене запросять;
+ прийду в призначений час;
+ якщо не зможу прийти в гості у призначений час, обов’язково попереджу заздалегідь;
- прийшовши до друга, одразу ввімкну телевізор;
+ сяду до столу тільки після запрошення господині;
- буду грати в ті ігри, які запропоную сам; - прощаючись із друзями, скажу, що мені не сподобалося у гостях;
+ обов’язково подякую господині за добре частування.
2. Обговорення ситуацій. (проводить Буратіно) - А тепер командир (спікер) кожної групи отримає завдання. Прочитайте, обговоріть і поясніть, що не так. Пам’ятайте про правила роботи в групі.
А) Оленка взяла тістечко, відкусила величезний шматок і намагалась сказати Катрусі, яке тістечко смачне.
Б) Сидячи за святковим столом, Маринка помітила, що улюблений салат стоїть далеко від неї. Нахилившись над тарілками, вона намагалась дотягнутися до нього.
В) Олегові стало спекотно після веселих змагань. Він зняв нового светра, яким хизувався, як прийшов, і зовсім забув, що під светром брудна футболка, яку він не захотів знімати вдома.
Г) У кімнаті стояв веселий сміх. На м’якому ослінчику, у самому куточку сиділи Дмитрик і Роман – однокласники – і про щось таємниче перешіптувались.
- Доповідачі, прокоментуйте ситуацію.
3. Підсумок.
- Молодці, ви пройшли випробовування, а тому можна розпочати засідання КЛУБУ ВИХОВАНИХ ДІТЕЙ. У роботі клубу бере участь 4 групи: «Дослідники», «Журналісти», «Літератори», «Витівники». Отже, засідання розпочалось. (у кожної групи своя емблема)
IV. Оголошення теми та мети.
- Діти, нагадайте, чому люди ходять в гості?
(Приємно, коли хтось, побачивши тебе, зрадіє, тепло усміхнеться. А ще, коли є з ким поговорити, обмінятися новинами, поділитися радістю, разом провести час.)
- Отже, тема сьогоднішнього засідання «ПРАВИЛА ГОСТИННОСТІ».
- Що ми маємо зробити, прочитає…
1. Ознайомитися із значенням і походженням слова «гість».
2. Навчитись бути гостинними.
3. Дотримуватися всіх правил поведінки в гостях.
V. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Ознайомлення із значенням і походженням слова «гість».
(Звучить мелодія пісні «Зеленеє жито, зелене»)
-«Зеленеє жито, зелене. Хорошії гості у мене», - говориться в українській пісні.
Вчитель: З давніх- давен українців вважають надзвичайно гостинним народом. Хліб і сіль на вишитому рушнику. Так ми вітаємо всіх, хто приходить до нас з добром.
Українські звичаї веліли, щоб гість, зайшовши на подвір’я, обов’язково хоча б на хвилиночку вступив до хати. Гостя садили на найкраще місце. Запрошували до столу. - Наші «Дослідники» з’ясували походження терміну «гість». (Виходять на середину 3 учнів.)
(-Цікаво, що слово «гість» дуже давнє. А ще цікавіше,що колись від гостя очікували лиха. І ось чому: праслов’янське слово «гість» споріднене з готським gasts, що означало чужинець, чужоземець, ворог. Отже, первинне значення слова попереджало людей про лихо.
- В Київській Русі гостями називали чужинських купців, а дороги, якими вони прибували, - гостинцями, тай подарунки від них були гостинцями.)
- Як змінилося слово «гість» тепер?
-З часом слово «гість» придбало сучасного значення. Той, хто приходить, відвідує кого-небудь вдома.
- Дякую «Дослідникам». А ми продовжуємо засідання.
Вчитель:
- Як каже Королева Ввічливості, гостини – звичай приймати гостей і ходити в гості, а гостинність – уміння так прийняти гостей, щоб їм було добре, приємно, цікаво. Для цього потрібно дотримуватись певних правил, які народ виробляв упродовж віків.
2. Правила для господарів.
- Наші «Журналісти» створили замітку «ПРАВИЛА ДЛЯ ГОСПОДАРІВ» (Виходять на середину 3 учнів.)
2.1.Допомогти гостеві зняти верхній одяг, шапку. - А чи знаєте ви, що потрібно зняти спочатку? (-Хлопчики спочатку знімають шапку, а тоді пальто, а дівчата навпаки – спочатку пальто, а потім шапку.)
2.2.Запросити його в кімнату.
2.3.Запропонувати зручне місце.
2.4.Треба зробити все для того, щоб гостеві було не гірше, ніж удома.
2.5.Поки не сіли за стіл пригощатися, спробувати розважити гостя (показати іграшки, альбоми, фотографії, книжки, увімкнути музику, пограти у спокійні ігри).
2.6.Коли гості вже йдуть, обов’язково провести їх до виходу, допомогти одягнутися.
- Діти, одне із правил вчить допомогти гостеві зняти верхній одяг і шапку. - І ще одне доповнення до правил. Якщо в гостях була дівчинка, а на вулиці темно, обов’язково провести її.
Вчитель:- А які ж основні правила гостинності ви знаєте?
- Дякую «Журналістам». Вчитель:Отже, як бачите, діти, бути господарем не так просто. Як зустріти гостя, як прийняти його, як поводити себе з ним , як його розважити – не кожен вміє.
Вчитель: - Яку казку варто згадати, говорячи про правила гостинності?
Йшов собі якось Журавель
І зустрів Лисицю
стали друзями вони, все як і годиться.
Та не чемною була Лисичка – сестричка,
Тому казочка про них
Зовсім невеличка
Та мораль там непроста І для всіх здається.
Як же казочка про них, Любі друзі, зветься?
- Хто і кого запрошував до себе в гості?
- Які правила гостинності були порушені?
Фізкультхвилинка. (музична) слайд
- А тепер черга «Витівникам». (виходять Лисичка, Журавель)
Час настав для відпочинку,
Проведемо фізкульт хвилинку. У лиски й журавля вже все в порядку, вийшла вони на зарядку. Лапки – вгору, лапки – вниз. Й роззиралася геть скрізь. І на місці поскакала і присіла, і вставала, головою покрутила , вітрячка вона зробила потім лапки опустила і взялась собі до діла..
VI. Первинне закріплення нового матеріалу
1)Робота з підручником (С.35) Активно працює група «Книголюби та театролюби»
Виразне читання «Правил гостинності»
2)Театралізація уривка «Історія Пана Коцького»
-Діти,уважно подивіться дану історію і подумайте над тим, які слушні поради дають нам герої, а з якими ви не згодні?
(Гол.герої:Кіт у Чоботях, Пан Коцький,Лисичка, Журавель,Мальвіна, Буратіно,Вінні Пух та Кролик)
Історія пана Коцького
про те, як приймати гостей, поводитися за столом і взагалі про правильне життя
Кіт у Чоботях:А чи знаєте ви, діти, як приймати гостей, поводитися за столом і взагалі про правильне життя? (Назустріч йому неквапливо, із якимись паперами в лапах, ішов Пан Коцький, одягнений у розкішні червоні шаровари й вишиванку. Кіт у Чоботях увічливо відступив і пропустив Пана Коцького на сцену. Той ляснув його по плечу, потиснув лапу) Пан Коцький:Я в захваті, в захваті, не побоюся голосного слова! Хотілося б продовжити цю тему, якщо не заперечуєте. Село наше, Великі Вареники, як усім відомо, є центром правильного поводження й гостинності. Ми, велико-варенчани й Коцькі, знаємося на частуванні.Що стосується смачної їжі, то саме я й запропонував їсти сало, поклавши його на картоплю. Або ж на хліб. Отож. У мене є ще кілька таких само доречних пропозицій щодо їжі, гостей і подарунків.( Пан Коцький поліз за пазуху, дістав з-під сорочки круглі окуляри, натяг їх на ніс і, розправивши принесені папери, почав)Пропозиція стосовно гостей! Гостей краще запрошувати поменше, не більше, як одного. А може, й одного багато.
(Раптом почулися голосні оплески. Це заплескав у долоні Кролик. Підштовхуючи ліктем Вінні Пуха, він вигукнув)
Кролик: Це правило я виріжу на дерев'яній табличці і повішу при вході до свого будинку!
Вінні: Ну й неправильно. Це правило не для гостей, а для тебе, і краще його повісити всередині.
Кролик: Як не для гостей?! Хоча... Адже гостей запрошую я... Чи я їх не запрошую?
Мальвіна: А я люблю квіти!
Буратіно: Не знаю, хто як, а я зовсім не проти, щоб мені дарували цукерки! Якщо комусь не подобається — можете мені віддавати.
(Усі навперебій почали розповідати, що дарувати саме їм. Пан Коцький усе ще стояв на сцені і тільки почухував потилицю. Нарешті він знайшов вихід і підняв лапу, показуючи, що вимагає тиші.) Кіт у Чоботях: Тоді запишемо так: «Нехай кожен, вибираючи подарунок, шукає те, що найбільше сподобається другові, а не те, що він сам хотів би отримати. Суворо заборонити дарувати непотріб, або дарувати старі речі, бо інакше можна залишитися без друзів».
(Пропозиція була прийнята одностайно, й влаштували справжню овацію ) Пан Коцький :Якщо гості все-таки прийшли, і подітися вам нікуди, не кваптеся їх пригощати. (Він глянув у бік Кролика, але той мовчав, затиснувши собі рота лапкою.) Може, вони прийшли просто так, поспілкуватися, а зовсім не попоїсти. Коли вже без частування не обійтися, простежте уважно за гостями: якщо вони мили руки з милом, то чай їм наливайте без цукру. Але якщо вже подали чай із цукром, то, ясна річ, дивіться, щоб руки мили без мила. Бо ж так ніяких продуктів не напасешся. Це, сподіваюся, всім зрозуміло.
Кіт у Чоботях: Тепер, якщо ви самі вирішили піти в гості. По-перше, обов'язково треба попередити господарів, а якщо вони вас запросили заздалегідь, то нагадайте їм про це, скажіть, що неодмінно прийдете, як домовлялися...
Пан Коцький : М-м-м... Найкраще взагалі в гості ходити у свої дні. Наприклад, є спеціальні дні для котів — рибні називаються. До речі, про рибу. У гостях дуже важливо поводитися правильно, бо іншим разом не запросять. Коли вас посадили за стіл їсти рибу, дійте таким чином: виделку не берете у ліву лапу, ніж не берете в праву. (показує на приборах) Рибі це ні до чого. Вона й так добренько до рота просковзне, а з'їсти можна більше. Щоб удома вже не вечеряти. (Кіт у Чоботях витяг блокнота і швидко почав собі щось занотовувати. Пан Коцький, помітивши таку увагу з боку визнаного авторитета, ще з більшим натхненням продовжував) А от серветку підв'яжіть обов'язково, серветка —річ корисна. Якщо випадково шматочок з рота впустите, він до серветки й потрапить. А з підлоги краще їжу не піднімати. Ще матимете розлад шлунка — знов-таки, гроші на лікування, зайві витрати. Так, далі...
Ага, от припустимо, що ви прийшли в гості, а вам кажуть, що риби наловити не змогли і приготували вам овочевий салат. Бр-р-р, — скривився кіт. — Тоді
ви пояснюєте своїм знайомим, що треба піти в спеціальний такий магазин для котів, молочний називається, й купити там сметани, молока, ряжанки. І нехай завжди так роблять, а потім уже гостей запрошують. Кіт у Чоботях: Для себе це також корисно пам'ятати.
Аби не потрапити в таку халепу, завжди намагайтеся приготувати тим, кого запрошуєте, їхні улюблені страви. Тоді зайвий раз до крамниці бігати не доведеться. Або от ще, приміром, подарунки. Делікатне питання! Я вважаю, що в парламенті треба закон такий про подарунки прийняти: «Щоб усі одне одному дарували тільки корисні у господарстві речі»
- Яке частування запропонував Пан Коцький? Чому саме?
- Яка у нього була пропозиція стосовно кількості гостей?
- Чи сподобалася вам поведінка Мальвіни і Буратіно стосовно подарунків?
-А як, на вашу думку, приймати подарунки?
(- Розвернути, подякувати, навіть якщо не сподобався. Якщо подарували цукерки, пригостити оточуючих.)
VII. Узагальнення і систематизація знань.
1. Гра «Розсипаночка» ( Робота в групах)
- А зараз ми пограємо в гру «Розсипаночка», ці конверти принесла нам Сорока. Прохання до командирів (спікерів )підійти і отримати завдання. Із слів, які є в конверті, скласти прислів’я. Доповідачу потрібно прочитати і пояснити значення.
- Веселий, дому, -, гість, радість. ( Веселий гість – дому радість.)
- люби, гостей, бувати, ж, Любиш, у, гостях, і, приймати. (Любиш у гостей бувати, люби і гостей приймати.)
- за, частування, дорожчі, вітання, щирого, Слова. ( Слова щирого вітання дорожчі за частування.)
- господаря, дім, Не, господар, -, а, дім, красить. (Не дім господаря красить, а господар дім.)
- Дякую за гарні відповіді.
2. Робота над віршами. Вчитель: Кожен гарний господар прагне розважити своїх гостей, щоб вони не сумували, щоб веселилися, а для цього придумує різні ігри, декламування віршів, гуморесок, спів пісень. Ось і наші витівники хочуть вас розважити.
- Послухайте вірш Грицька Бойка «Некультурні хазяї»
Із гостини по сніжку
Хлопчики вертались,
А товариш запитав:
- Як вам гостювалось?
- Та нічого, все як слід...
Тільки бачиш, друже,
В тому домі хазяї
Просто нехороші -
У прихожій не зняли
З нас вони калоші!
Навіть з наших кожушин
Снігу не струсили...
То ми так, як увійшли,
І до столу сіли.
- То хто був некультурним: хазяї чи діти?
- Що їм потрібно було зробити?
Послухайте вірш «У гостях» і подумай, чи правильні поради дає хлопчик, чи будемо ми їх дотримуватися?
Якщо в друга іменини Торт хапай двома руками,
ти не гай ані хвилини! їж великими шматками.
Завітай до нього вранці Після торту руку жирну
ввімкни музику для танців, витри краєм скатертини.
ще й пісні горлай щосили А коли вікно є поруч,
щоб скоріше стіл накрили. витри руки краєм штори.
Подарунок лишай вдома – А коли ступнеш на ганок,
треба він тобі самому. скажи: «Стіл був препоганий!»
За один обід не варто, Стане соромно родині,
подарунок віддавати і тоді матуся вдруге
Загрібай цукерки в жмені іменини зробить другу.
і ховай їх у кишені.
- Буває, що гості приходять до ваших батьків. Не всі діти вміють себе правильно вести в такій ситуації. Послухайте вірш «А я їм влаштую цирк».
Вийду я на видне місце,
Може й вилізу на стіл.
І напружу кожен біцепс –
Хай дивуються усі.
Не здивую? Прочитаю
Вірша їм, я ж не маля!
Не здивую? Заспіваю,
Нехай знають, який я!
3. Самостійна робота.
Мальвіна: - Наскільки ви є гостинними, ми перевіримо за допомогою тестів, які передала нам Королева Ввічливості. - Спікери, підійдіть і отримайте , будь ласка, завдання в конвертах. Поставте позначку біля того правила гостинності, з котрим ви погоджуєтеся.
Правила гостинності
1. Приходити у гості треба :
а) вчасно ; б) за одну годину ; в) запізнитись .
2. З ким треба привітатись ?
а) з другом, який тебе запросив ;
б) з усіма присутніми.
3.Коли йдеш додому необхідно :
а) напроситися в гості ще раз;
б) подякувати за гостину, попрощатися з усіма.
4. Вибери правильну відповідь.
а) Якщо подарунок сподобався, говориш «дякую», якщо ні, то розповідаєш тому, хто дарує, все, що ти про нього думаєш;
б) говориш «дякую» за подарунок, мовчки кидаєш його в купу інших подарунків;
в) від усього серця дякуєш за подарунок і увагу, із цікавістю і радістю розглядаєш його.
(збираю тести, кладу їх в конверт і передаю Мальвіні)
VIII.Закріплення правил культури поведінки за столом
Учитель. Сьогодні ми поговоримо про культуру поведінки за столом. Адже поведінка за столом свідчить про культуру людини, її вихованість.
Буратіно. Ой, як мені набридло! Без кінця-краю все виховують і виховують. То так не сиди, то так ложку не тримай, то сядь рівно, то не розмовляй. І так щодня. Я їм так, як мені хочеться, яке кому до того діло! І буду поводитися так, як хочу. Що кому до того?
Мальвіна. Звичайно, можна поводитися і так, як ти. Але кому це приємно, ти про це не думав? Ти не задумувався, чому з тобою ніхто не хоче сидіти за одним столом?
Буратіно. А нащо мені, щоб зі мною сиділи? Одному краще!
Мальвіна. А я так не думаю. І діти теж так не думають. Тому що всім приємно, коли ти з друзями, а не один. Недаремно кажуть, що в гурті легше жити, легше все робити.
Буратіно. Подумаєш! А я сам хочу!
Мальвіна. Ні, і ти один бути не хочеш, тільки ти не вмієш себе привчити до культури, а тому так говориш. У тебе немає сили волі, ось чому ти залишився сам. А культура — це показник твоєї вихованості, чемності, ввічливості. Звичайно, правила повторити зайвий раз не завадить. Діти із групи «Витівники». Учень 1.
Ти добре правила вивчай, |
Учень2.
Як за стіл сідаєте, |
Учень 3.
Усі діти міст і сіл |
Учень 4.
Миють руки перед тим, |
Учень 5.
В нас серветки на столі, |
Учень 6.
Бо живемо між людьми, |
Бесіда з елементами розповіді.
Вчитель.
- Сервірування стола – це підготування й оформлення його для споживання їжі. Спочатку стіл накривають, найчастіше, білою скатертиною, а для чайного столу
використовують кольорову. Напроти кожного за столом ставлять тарілку на відстані 2см від краю стола. Розкладають столові прибори. А як саме це роблять нам розкажуть наші гості – «столові прибори».
(Діти з наголівниками «тарілка»,«ложки», «чайної ложки», «виделки» та «ножа» розповідають про себе).
Ложка : Я – столова ложка, мене кладуть з правого боку тарілки, випуклою стороною вниз. Я створена для рідких страв. До речі, інші страви теж зручно їсти ложкою, але це дуже негарно, тому виховані люди так ніколи не роблять. Ложкою їдять суп, борщ, окрошку. Мене слід тримати у правій руці, а ліва в цей час повинна лежати на столі. Набирай неповну ложку і перехиляй до рота звуженим краєм. Поївши, кладіть мене на тарілку. У мене є сестричка – чайна ложечка.
Чайна ложка : Я призначена для компотів, тістечок, чаю та морозива. Мною кладуть цукор у чай або каву, дістають фрукти, ягоди з компоту; їдять тістечка. Розмішавши страву, ложечку кладуть на блюдце.
Вчитель.
Виделка : - Кладуть мене з лівого боку від тарілки, гострим кінцем до гори. Зубчики у мене є для того, щоб наколювати їжу: шматок котлети, вареник. Коли наколюєте, мене потрібно повернути опуклим боком догори. Щоб набрати гарнір, слід перевернути виделку «спинкою» вниз. Тримають мене лівою рукою, після їжі кладуть у тарілку. Якщо їдять страви, які можна їсти без ножа, то мене тримають у правій руці.
Ніж : - Кладуть мене з правого боку від тарілки, лезом до неї. Я потрібен, щоб відрізати шматочки м’яса, яєчні, запіканки. Тримають мене правою рукою, а виделкою в лівій руці наколюють відрізані мною шматочки. Користуються мною обережно, щоб самому не поранитись і не зашкодити іншим.
Вчитель.
1 учень. Праворуч від тарілки розміщують чашку з чаєм, кавою чи какао на
на блюдці з ложечкою.
2 учень. Ліворуч від тарілки повинна стояти пиріжкова тарілка, на яку кладуть
пиріжок, булку, бутерброд чи скибку хліба. Під час їди тримати хліб в
руках не слід. Скибочка хліба повинна лежати на пиріжковій тарілці і
від неї відламують маленькі шматочки.
3 учень. Сіль і перець подають у маленьких сільницях і перечницях. До сільничок
подають спеціальні дуже маленькі ложечки, щоб ними брати сіль.
Сіль не можна брати ні ножем, ні пальцями.
4 учень. Без серветок неможливо дотримуватися чистоти й охайності за
столом. Паперові серветки розміщують у спеціальній підставці
посередині столу.
Вчитель. На святковий стіл кладуть полотняні серветки. А зараз навчимося виготовляти святкову серветку на стіл у вигляді троянди.
(Виготовляємо святкову серветку «троянду»)
IX.Гра «Так чи ні».
(на правильну відповідь діти піднімають сигнальну картку з зеленим кольором , а на неправильну – червону).
ІХ. Підсумок уроку.
1. Рефлексія. Гра «Криголам».
- Підходить до завершення засідання КЛУБУ ВИХОВАНИХ ДІТЕЙ і ми ще раз повторимо, яким же повинен бути добрий господар.
Г О С П О Д А Р :
Г- гостинний
О- охайний
С- спокійний
П- привітний
О- організований
Д- доброзичливий
А- артистичний
Р- розумний (Діти читають хором. )
2. Оцінка роботи учнів в групі
- В нагороду за гарну роботу кожна група отримає смачний торт. (Роздаю.)
Мальвіна та Буратіно: Ми Вам дуже дякую за гостинність і обов’язково передамо, любі діти, Королеві Ввічливості протокол засідання у вигляді цих конвертів.Вона перевіре правильність виконання вами завдань та оціне ваші роботи.
( Беруть конверти. )
- Дякуємо, Мальвіно, за послугу.
Х.Домашнє завдання.
- Щиро дякую усім за роботу. Удома потрібно дочитати «Історію Пана Коцького» і у зошиті виконати завдання с.
Вчитель:
Коли гості від’їжджали,
Їм гостину – хліб з сіллю давали.
Діти (дослідники):
Існував обряд розставання.
Кінець трапези та гостей вшанування.
На гостину хліб з сіллю вручали
Та дороги щасливої бажали.
При розставанні господарі бажали гостям щасливої дороги:
Хто на поріг, тому пиріг,
А хто від порога – тому щаслива дорога!
Хай дорога стелеться вам рушниками!
Діти хором:
До побачення, гості дорогенькі,
Приїжджайте до нас знов скоренько!
- А нашим гостям дякуємо за приємне товариство. А яка ж гостина без частування? Як каже народна мудрість: «Що хата має, тим і приймає». Тож, пригощайтесь дорогі гості. ( 2 дітей пригощають гостей короваєм, а інші виходять на середину класу і стають біля вчителя. )
То і ми вам щиро вдячні, що Ви до нас завітали і кажемо :(співаємо)
«Хай у Вас, і в нас, все буде гаразд,
щою Ви і ми – здорові були»
1