«Батько і мати – два сонця гарячих»
Виховний проект
Актуальною проблемою сьогодення є робота з батьками. Важливе завдання вчителя – допомога батькам у виконанні ними функції вихователів. Це означає не лише створення гармонійних взаємин між батьками та дітьми, але й передумов певного способу життя і доброзичливих стосунків усіх членів родини. На мою думку, найбільш результативною формою співпраці вчителя, батьків та дітей є родинні свята. Це активна форма роботи з батьками, які хочуть змінити своє ставлення до поведінки та взаємодії з власною дитиною, зробити їх більш відкритими і довірливими.
Мета: розширювати духовний світ дітей; учити виявляти увагу до рідних; виховувати любов і шанобливе ставлення до своїх батьків, гордість за членів родини; пояснити необхідність проведення спільного з дітьми вільного часу; бажання берегти родину як часточку українського народу. Дати уявлення про Свято Матері, про жінку – берегиню, яка охороняє родинне вогнище та виховує нове покоління; учити виразно інтонувати поетичні твори, співати пісні.
Проблема: залучити учнів класу до усвідомлення того, що своїм життям вони завдячують батькам.
Спосіб розв'язання проблеми: підготовка родинного свята; пошук інформації про історію виникнення Свята Матері.
Обладнання : виставка фотографій «Мої матуся і татусь»; малюнки дітей на тему : «Моя родина» ; вітальні листівки; комп'ютерна презентація.
За характером домінантної діяльності: практично орієнтований.
За предметно – змістовою галуззю: міжпредметний.
За характером координації : безпосередній.
За характером контактів : серед учнів класу.
За кількістю учасників: колективний.
За тривалістю : середньої тривалості.
Форма презентації виховного проекту : родинне свято
Керівник проекту : класний керівник.
Консультанти : батьки.
Навчальні предмети : українська література, музичне мистецтво.
Девіз:
«При батькові і матері сонце яскравіше світить»
План виконання проекту
1 етап. Підготовка
2 етап. Планування
3 етап. Реалізація проекту
«артисти»;
«історики»;
«дослідники народної творчості».
4 етап. Запрошення гостей
Запросити батьків, рідних.
Кінцевим результатом роботи буде родинне свято «Батько і мати – два сонця гарячих».
Упродовж місяця діти збирали матеріал. За цей час:
Один раз на тиждень підбивались підсумки: обговорювали, хто про що дізнався, джерела інформації, труднощі, що виникли.
Захист творчого проекту
(Презентація груп)
Учитель. Отже, ми починаємо презентацію проектів груп. Настав час захистити свої проекти. Кожен із вас отримав завдання, працював над ним, доклав зусиль. На фоні пісні «Родина» учитель продовжує: «В народі кажуть, що гарна та сім'я, де виростають гарні діти. Сім'я – це школа духовності. Спасибі вам за те, що вирішили взяти участь у нашому родинному святі. Поміркуємо сьогодні разом, які плоди дає дерево сім'ї, з якого кореня воно живиться, які якості виховує у дітей.
Виступ «Істориків» із розповідями про свої родини.
Всесвітній День Матері.
Учні розповіли про свої родини. Кожен доводив, що його родина найкраща, найрозумніша, найдобріша. У наших родинах є люди різних професій: бухгалтери, токарі, швеї, водії, продавці. Майже у кожній родині є свої довгожителі.
Друга неділя травня принесла нам чудове свято – Всесвітній День Матері. Ми відзначаємо це свято, щоб кожна матуся відчула любов та доброту своїх дітей. Це свято має давню історію. Пов'язана вона з долею американки Анни Джервіс. Дівчинка рано втратила маму. Перебуваючи у сирітських будинках, де зазнала багато кривд, Анна вимріяла думку : люди повинні мати єдиний день на рік, коли всі разом ушановуватимуть і Матір – неньку, і Матір – Божу, і Матір – землю. На її клопотання у 1914 році Конгрес США встановив нове державне свято – День Матері.
Травень – це місяць Пречистої Діви Марії. До Матері Божої звертаються християни, які просять заступництва і допомоги. У першу неділю травня дорослі й діти несли до церкви квіти, співали пісні, у яких прославляли жінку, яка привела на світ Сина Божого. А в другу неділю місяця в церкві відбувалося богослужіння на честь матерів.
День Матері в Україні сприймається як потрійне свято – Матері Божої, Матері – України і матері кожного з нас. Починалося свято зранку. Діти з квітами вітали своїх матерів, вручали невеликі подарунки. А ввечері всі збиралися у концертному залі. У кожного на грудях була квітка: у сиріт-біла, а у тих, хто має матерів,- синя.
Виступ « Дослідників народної творчості» із розповідями, які приказки, прислів'я про родину, сім'ю, рідних вони знають.
Виступ «Артистів»
Вчитель: Родино, дорога родино!
Що може бути краще в світі цім
Чим більше дорожить людина
За батьківський і материнський дім?
Де можна більше зачерпнуть любові
Де взяти більше доброти
Як в материнськім добрім слові,
Як з батька щедрої руки!
Отож зібралися ми нині,
На святі нашім гомінкім,
Щоб поклонитися РОДИНІ
І побажати щастя всім!
Ведуча 1: Сьогодні ми зібралися на свято,
До нього готувалися усі.
Щасливі, що у залі мами й тати,
А також ще й бабусі й дідусі.
Хай це родинне свято в нашім класі
Ще більше здружить і зріднить всіх нас,
Найщасливіша в світі та людина,
Що друзів має поряд, повсякчас.
Рідні мами, рідні тати,
Ми вітаєм вас на святі,
Ми вас любим щиро- щиро,
Вам бажаєм щастя й миру,
Ви нас теж любіть, рідненькі,
Бо ми діти дорогенькі,
Хочем бути на вас схожі
І як ви,такі ж хороші.
Вчитель: Шкільна родино, ми раді вітати вас на нашому святі. Дозвольте зробити перекличку. Чи присутня на святі родина
Беспалових? (Юрій Вікторович, Світлана Петрівна)
Голуб ( Євгеній Михайлович, Леся ОлексіЇвна )
Кулачинських ( Оксана Василівна )
Кучай (Роман Іванович, Лідія СергіЇвна, Катерина Михайлівна)
Лисаків ( Віктор Олексійович, Василина Володимирівна)
Петрових ( Олена Олегівна, Оксана Григорівна)
Поліщуків ( Сергій Миколайович, Вікторія Миколаївна)
Хімічів ( Павло Анатолійович, Нінель Григорівна, Григорій Іванович, Катерина Миколаївна)
Пропоную коротко розповісти про свою родину.
(Представлення родин).
Ведуча 2: Батько й мати – найрідніші, найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя. Тому й зібралися на нашому святі , щоб у нашому шкільному родинному колі відчути тепло, ласку, увагу найрідніших нам людей – тата й мами. Бо в народі кажуть: «Хто батьків має, той в добрі зростає»
Ведуча 1: Із перших днів нашого життя нас завжди опікують тато й мама. Вони нам співають колискові, вчать ходити, вимовляти перші слова, защеплювати гудзики. Кожній нашій перемозі батьки безмежно радіють.
Ведуча 2: Мати - привчає нас до роботи і акуратності. А батько до господарства і спритності,
І де б ми не були, завжди повинні пам'ятати про своїх мамусь і татусів. Прийти, допомогти їм, поговорити з ними, притулитись до їхніх натруджених рук.
Ведуча: Мати народжує дитину, вчить добра і любові. Раніше у сім'ях було багато дітей, а зараз, переважно, двоє. Цікавий факт про наших мам. Усіх разом, їх вісім, народили – 17 дітей. 2 матері – по одній дитині, 3 матері – по двоє дітей, та 3 зважилися народити трьох дітей. Ці квіти вам, берегиням вашого сімейного вогнища.
(Діти дарують квіти)
Учень 1
Любов, надійність,-
Всіх і не назвати.
Та й навіщо, коли є одне,
Що вмістить все це?
Слово головне,
Святе, найкраще в світі,
Слово – мати.
Учень 2
Хто тебе так щиро любить,
І вбирає, і голубить,
І кладе у ліжко спати?
Діти разом. Мати.
Учень 3
Хто стеріг тебе від злого,
Відмовляв собі у всьому,
Щоб тобі віддати?
Діти разом. Мати.
Учень 4
Хто тебе узяв за руку
І до школи на науку
Вів, щоб розуму навчати?
Діти разом. Мати
Учень 5
Мама, мати, неня, ненька, матуся, мамуся, мамка, мамочка. Все найкраще увібрало в себе це дивовижне слово. Мати… Це вона подарувала нам перший подих, перший удар нашого серця, допомогла зробити перший крок на землі, зупинила перші сльози, зрозуміла перші слова. Все найкраще, що є в нас, від рідної неньки. Перше слово, яке діти вимовляють в усіх країнах світу, це слово МАМА. І не даремно, бо першою людиною, яка схиляється над нашою колискою, є мама . До речі, у багатьох мовах світу слово «мама» починається літерою М.
Мама - румунська, російська, українська.
Майк - болгарська.
Матка - польська.
Медер - шведська.
Мадре - іспанська.
Муттер - німецька.
Мам - португальська.
Мазер - англійська.
Учень 6
Скільки в мами сонця, щирого тепла,
Скільки в мами радості, щедрого добра:
Вона ночей не спала, сон наш берегла,
Ніжне своє серце і тепло дала.
Як же не любити неньку дорогу –
Ми перед матусею завжди у боргу.
У руках матусі – праця без кінця.
У словах матусі – мова мудреця.
Учень 7
Якщо говорити між нами –
То все починається з мами :
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.
Найперші легенькі сніжинки,
І сяюча диво – ялинка.
Від мами – і літера, й слово,
І зроблена разом обнова,
Якщо говорити між нами –
То все починається з мами.
Вчитель: Світ тримається на любові, кажуть, що тільки вона здатна його врятувати. Одним із найпрекрасніших див нашого світу є материнська любов. Запрошую вийти до нас сина із своєю матусею.
Гра «Доріжка ласкавих слів». Мама й син йдуть назустріч один одному і називають ласкаві слова.
Досить непогано справились Вячеслав з мамою.
«Мамині руки» . Дитині зав'язують очі і вона навпомацки впізнає руки своєї мами.
«Автопортрет». Діти зобразили себе. Ваше завдання розпізнати свою дитину. Батьки виходять по черзі і впізнають портрети своїх дітей.
Пісня «За вроду дякую батькам» у виконанні учнів.
(Мамі зав'язують очі і пропонують упізнати свою дитину, торкаючись тільки обличчя ( Кулачинський, Петров) ;
Учень 8. Тато, татусь, таточко. Назва людини з сильним характером, міцними руками. Назва людини, яка все може зробити, вміє полагодити і візка, і саночки, і машинку. А як усміхнеться тато, то скільки ласки і тепла в його погляді. І де не глянеш, всюди видно татову руку.
Горе чи нещастя, чи біда яка
Всіх нас виручає татова рука.
Татова правиця знає труд і піт.
Із руки цієї ми йдемо у світ.
Учень 9
Кажуть, я мала вередувала,
Плакала частенько і дарма.
На руках у тата засинала,
І в ночі татусь мороку добру мав.
Як хворіла я, мама наді мною
Промовляла тихо: все мине
А татусь холодною водою
Обтирав мене.
Учень 10
Я до любого тата звертаюсь,
Хочу в словах передати тепло,
Щоб мій татусь міг частіше всміхатись,
Щоб у душі його сонце цвіло!
Татку, татусеньку, таточку, тату,
Кращого в світі немає навкруг!
Таточку, хочу тебе я обняти,
Ти мій порадник, заступник і друг!
Учень 11
Зовсім не старенький
Любий мій татусь,
Ми з ним добрі друзі
І я цим горжусь.
Він такий розумний,
Все на світі знає,
Бо книжок багато
Він завжди читає.
Мій татусю рідний
Завжди будь таким:
Спритним і веселим,-
Вічно молодим!
Недарма вважає
Наша вся сім'я,
Що на тата ззовні
Дуже схожа я.
Підросту ще трішки,
Усього навчусь
І такою завзятою
Стану, як татусь!
Берегинею роду є жінка, а от головою родини є батько. Нам цікаво послухати думку молодшого покоління про те, якою є роль батька у ваших родинах.
Вчитель: У нас у школі помітили одну цікаву особливість: чим вище ріст дитини, тим вірогідніше, що вона займається спортом. Запрошую на сцену спортсмена нашого класу Кучая Вячеслава та його батька Романа Івановича. Звіримо відомості сина і батька. Інтерв'ю з батьком.
отримала ваша дитина? 01.02 10 балів з історії
Запрошую до себе батька нашого учня, який має фізико – математичні здібності. Інтерв'ю з батьком ( Сергій Миколайович Поліщук)
задачі чи приклади? Приклади
Гра «Упізнай дитину» (Татові зав'язують очі і пропонують упізнати свою дитину, торкаючись тільки обличчя.
Гра «Доміно». Наші батьки активно цікавляться навчанням дітей.
Учень обирає предмети які вивчає, а батько проти кожного предмета називає учителя, що цей предмет викладає.
Учень 12
Наша родина – це не тільки мама й тато. Що то за родина, в якій немає старійшин роду, тобто бабусь і дідусів! Бабуся берегиня роду, невгамовна трудівниця, її руки не знають спочинку ніде і ніколи.
Моя бабуся люба, гарна, мила,
Вона найкраща від усіх людей!
І хоч вона вже трохи посивіла,
Але так любить нас - дітей!
Учень 13
Дай, бабусю, поцілую
Сивину твого волосся,
Теплим диханням зігрію
Снігом вибілені коси!
Учень 14
Вартий пошани сивий волос
І старий тихенький голос.
До тих зморшок придивіться,
Станьте ближче й поклоніться.
Ведуча.
Нашим бабусям присвячується ця пісня.
Пісня « А ми бажаєм вам добра»
Конкурс «Одягни свою бабусю». Можливо в майбутньому хтось із дітей стане законодавцем у світі моди. Я пропоную спробувати себе у ролі дизайнера. Якнаймодніше прибрати своїх чарівних бабусь.
Досить непогано показали свою вправність сім'ї Кучаїв, Беспалових, Хіміч, Поліщук.
Учень 14
Постійним помічником бабусі є дідусь - господар родини!
Мій сивий, лагідний дідусю,
Я до землі тобі вклонюся,
За теплоту твою і ласку,
За мудре слово, гарну казку.
Ведуча:
Мабуть, у кожній родині люблять жартувати. Якою б засмученою не була людина, та почувши дотепний жарт, вона обов'язково посміхнеться. Тож і ми трішки пожартуємо.
Учениця розповідає вірш-гумореску « Виховання»
Закортіло татусеві
Перевірить сина
І дізнатись, як встигає
У школі дитина.
Підійди до мене,
Дай- но мені швидко зошит
І неси щоденник.
Подивився у зошити -
Що й казать, не знає:
Одна двійка з-за другої
Звідти виглядає.
Подивився у щоденник –
І в наступ на сина:
«Добре» і «відмінно»!
Ах ти,- кричить,- лобуряко,-
І паска знімає,-
У зошитах повно двійок,
А він ще й співає.
Батьки завжди повинні бути у відмінній формі. Підтримувати здоровий дух у здоровому тілі допомагає фізкультура. Перевіримо фізичну підготовку наших батьків.
Конкурс «Перетягування каната».
Підсумок проекту
Вчитель:
Розв'язавши кросворд, підведемо підсумок.
По горизонталі
1. Яким було ім'я Божої Матері?
По вертикалі
2. Як звали дівчинку, яка запропонувала відзначати День Матері?
3. Як називають людину, у якої немає мами?
4. Якого кольору була квітка на грудях у тих, у кого не було мами?
5. Якого кольору квітка була в тих,у кого є мама?
555 5 |
||||||
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
||||
2 |
|
|
|
|||
1 |
м |
а |
р |
і |
я |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||||
|
|
|||||
Наше класно - родинне свято добігає кінця. Я бажаю вам, дорогі діти, успіхів у навчанні, а вам, шановні батьки, гості ,бачити своїх дітей завжди здоровими й щасливими.
Мені хочеться побажати, щоб у ваших сім'ях назавжди поселились любов, повага й статок. Щоб той місточок доброти й любові між батьками й дітьми ніколи не переривався.
Хай Бог охороняє вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита.
Щоб були ви щасливі і здорові
На многії і многії літа!
Бондаренко Оксана Миколаївна, учитель української мови і літератури І категорії, класний керівник 7 класу Кочержинського навчально – виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Уманської районної ради Черкаської області
1