Сценарій виховного заходу "STEAM-шоу" (математика, інформатика, технології)

Про матеріал
Розробили учителі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 методичного об’єднання учителів математики, інформатики, технології: Полюк Л. В, Савчук Л.Є, Пасека В.М, Юрнюк П.Ф. Захід може буде проведений, як підсумковий при проведенні предметного тижня, для підвищення інтересу до математики, інформатики та технологій. Задіяні учні 5-9 класів
Перегляд файлу

 

Виховний захід  «STEAM –шоу»

(математика, інформатика, технології)

 

Мета: формувати ключові  компетентності:

спілкування державною мовою: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас;

математична компетентність: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного потенціалу держави;

інформаційно-цифрова компетентність: усвідомлення важливості ІКТ;

ініціативність і підприємливість: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми;

уміння вчитися впродовж життя: допитливість, прагнення пізнавати нове, експериментувати, відвага і терплячість;

соціальна та громадянська компетентності: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи; працювати самостійно та в команді з іншими на результат, досягати компромісу.

Обладнання:  малюнки цифр та геометричних фігур, вислови видатних людей,  проектор, мультимедійна презентація, музичний та відео матеріали

Хід заходу

І. Ведучий 1. 

Наук на світі є багато,
їх навіть важко полічить,
та нам їх треба знати,
щоб Всесвітом володіть.

Ведучий 2.

Наука – знайдені алмази,
вугілля, золото і мідь,
в руках людей могутній лазер
і сотні зрошених угідь.

Ведучий 1. 

До різних ми наук охочі,
нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо:
наш математиці уклін!

Ведучий 2.

Глибина і абстракції сила,
строга логіка, виклад красивий
математиків ваблять віки.
Проникаючи в зоряні далі,
в таємниці земної кори,
математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори!»

Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів узнаєм причини

З тобою підкоряємо природу

Твої досягнення ми віддамо

На благо Українського народу!

 

Виходять цифри. Кожна розповідає про себе

  1. Будьмо знайомі
    я ОДИН, чи ОДИНИЦЯ,-
    І тонка, й пряма, як спиця.
  2. Ну, а я ось цифра ДВА.
    В мене кругла голова,
    Довгий хвіст, зігнута шийка,-
    Отака, як бачиш, двійка!
  3. А за двійкою, дивись,
    виступає цифра ТРИ.
    Трійку, третій із значків,
    Складено із двох гачків.
  4. Я - ЧОТИРИ жартівливо
    Випинаю лікоть вліво.
  5. А за нею танцювать
    На папері цифра П'ЯТЬ,
    Руки вправо простягнула
    Ніжку бубличком загнула.
  6. Цифра ШІСТЬ - немов замок:
    Знизу - круг, вгорі - гачок.
  7. А я  СІМ - як кочерга:
    в мене є одна нога.
  8. В цифрі ВІСІМ - два кільця
    Без початку, без кінця.
  9. Цифра ДЕВ'ЯТЬ, чи ДЕВ'ЯТКА, -
    Наче в цирку акробатка:
    Сторчака як перевернусь,
    Зразу шісткою обернусь!

Ведучий 1.   Кругла, наче буква О,
Цифра нуль, або ніщо.

Ведучий 2. Як стоїть він сам-самісінький,
То й не значить нічогісінько!

Ведучий 1.   Не треба думати, що нуль,
відіграє нікчемну роль.

Ведучий 2. Ось круглий нуль, або нічого.
Послухай казочку про нього.

 

Інсценування вірша

 

Веселий нуль прошепотів
Сусідці-одиниці:

- З тобою поруч я б хотів
Постояти, сестрице! -
Та одиниця каже: - Ні,
Ти нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені
Це зовсім неприємно! -

А нуль на це: - Я знаю сам,
Що в світі значу мало...
Та якби поруч стати нам,
Десятка б з тебе стала!

Поглянь на себе: ти ж у нас
Мала та худорлява,
Та станеш більша в десять раз,
Коли я стану справа!

Нехай не кажуть, що нулі
Такі нікчемні та малі:

Із двійки - двадцять робим ми,
Із трійки зробим тридцять,
З четвірки - сорок, а з семи -
Аж сімдесят, дивіться!

Отож, хоч нуль - ніщо й ніхто,
Та два нулі на місті
Із одиниці зроблять сто,
А з двійки - цілих двісті!

Пісня (на мелодію "Ой, смереко")

Всі задачі розв'язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу -

Не зміг розв'язати задачу.

 

Ой, задачо!

Розв'яжись сама, задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох, важка оця задача!

 

Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати?..

Як же мені з нею бути

Ви порадьте мені, люди!

 

Ой, юначе!

Розв'яжи мені задачу!

Бо сиджу і ледь не плачу...

Ох, важка оця задача!

 

Свого лоба я наморщив,

Замислився і помовчав,

В голові все прояснилось -

Розв'язання враз з'явилось.

 

Ой, задачо!

Розв'язали ми задачу!

І тепер ми вже не плачем,

Легкою була задача!..

 

Ой, задачі!

Ви такі легкі, задачі,

І коли вас знову бачим,

То ніхто з нас вже не плаче!..

 

Відео Цікаве про математику:

https://www.youtube.com/watch?v=SF2AOENtrN0

ІІ. Ведучий 1.  Слава нулю та одиниці! Вони полегшують роботу мозку. Розумні комп’ютери відразу це «збагнули».

Ведучий 2.  Гарненька двійкова система,
  дуже проста в ній обчислень схема!

Ведучий 1. 

Весела запису канва:
один та нуль не 10, а 2.
В системі цій нам легко з’ясувать,
сто плюс один не 101, а п’ять.

Ведучий 2.

Їй було тисяча сто років

Вона в сто перший клас ходила

У сумці сто книжок носила

І це все правда, ото ж сила!

Ведучий 1. 

Коли своїм десятком ніг,
вона бігла по дорозі,

За нею бігло цуценя

З одним хвостом, зате стоноге.

Ведучий 2.

Вона ловила кожен звук

Своїми десятьма вухами,

І десять загорілих рук

портфель і поводок тримали.

Ведучий 1. 

І десять синіх оченят

Розглядали світ так звично,

Та стане все цілком звичайним,

Як зрозумієте про що оповідання.

Ведучий 2.

А й справді, вражаючий портрет дівчинки! Проте нічого незвичайного в цій школярці немає. Чи не так?

Ведучий 1.  В сучасних комп’ютерах використовують двійкове кодування. Уся інформація в комп'ютерах представлена у вигляді тільки двох цифр: 0 та 1. Цифра 0 або 1 в двійковому кодуванні називається бітом. Саме такими числами і «мислить» комп'ютер.

 Ведучий 2. Отже, 1100 – 12 р, 101 – 5 клас, 100 – 4 , 10 – 2.

Інформатика — наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракету, ні літак.

 

Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

 

Інтернету шир безмежна

У комп'ютері сидить.

Треба швидкість тут шалену,

щоб цей космос облетіть.

 

Поринаю з головою

Я в програми Word, Excel,

Ще й дзвіночка попрохаю

Не дзвонити цілий день.

 

Друзям всім своїм бажаю

Із комп'ютером дружить.

За плечима, я вважаю,

ці знання нам не носить.

 

Відео  Цікаві факти про комп’ютер та інтернет

https://www.youtube.com/watch?v=YxnEOs1KChQ 

 

ІІІ. Сценка «Трикутник та квадрат»

Ведучий 1. 

Жили були два брати,

Трикутник з Квадратом.

(З’являються Трикутник з Квадратом)

Ведучий 2.

Старший – квадратний,

Добрий, невсипущий.

Ведучий 1. 

Молодший – трикутний,

Нудний та ще й злющий.

Ведучий 1. 

Якось запитав Квадрат:

Квадрат.  Чому ти злишся, любий брате?

Ведучий 2.

Той кричить йому…

Трикутник.  Ой, ти,

Як нам жити в дружбі й мирі:

Маю я лиш три кути,

В тебе ж, братику, чотири!

 

Ведучий 1. 

Тут квадрат відповідає:

Квадрат.  Брате! Я ж бо старший, я – квадратний.

Ведучий 2.

Ще сказав йому квадрат:

Квадрат.  Знаю, ти мені не радий

Тож нехай розсудять люди,

Хто з нас кращий. Так і буде!

Ведучий 1. 

Ось і ніч прийшла.

До брата перелазить через тин

брат молодший, щоб у хаті  

зрізать старшому кути.

(Ріже ножицями кути у Квадрата, каже, тікаючи )

Трикутник.

Приємних снів, солодких снів!  

Проспиш квадратним ніченьку,

а встанеш  без кутів!

Ведучий 2.

Але вранці злющий брат

Страшній помсті був не радий.

Дивиться: нема Квадрата.

Онімів…  Стоїть без слів…

От так помста! Стало в брата

Вісім новеньких кутів.

 

Ведучий 1.  Шановні гості! Коли ви завітали сьогодні до зали, кожен з вас вибрав геометричну фігуру, яка вам найбільше сподобалась.

Ведучий 2. Німецькі психологи стверджують: «Фігури скажуть вам з ким ви маєте справу».

Ведучий 1.  Трикутник. Ви привертаєте гарним одягом, любите ніжність. Ви маєте жагу до самоутвердження, ви цілеспрямовано йдете до своєї цілі й подолаєте будь-які перешкоди.

Ведучий 2. Ромб. Ви маєте багату фантазію, пристрасні та віддані своїй справі. Мільйони фантастичних ідей вирують у вашій голові. Та, на жаль, лише деяк з них геніальні.

Ведучий 1.  Прямокутник. Цю фігуру вибирають люди, які шукають упевненості й захисту. Зміна вашого настрою протягом години бентежать близьких та робить вас непередбачуваними.

Ведучий 2. Круг. Такі люди йдуть за своїми бажаннями. І вони перебувають у постійному пошуку. Для них важливі тільки емоції, що їх оточують. Доброзичливі та, на лихо, для інших знаків дуже легко розпізнають брехню та нещирість у взаєминах.

Ведучий 1.  Квадрат. На першому місці – розум, який контролює всі емоції, дуже послідовні у своїх вчинках люди. Як ніхто інший знаходять шлях до свого щастя та, навіть, занотовують його в найменших дрібницях.

ІV. Інтерактивна розминка з глядачами

Загадки

З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)

 Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)

Хто хоче щось запам'ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноутбук)

Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)

Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)

Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …(редактор)

Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен … (Word)

Коли треба показати
Слайди про усі формати – 
В допомозі не відмовить
Вам ніколи … (Power Point)
 

А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це … (клавіатура)

Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - … (монітор)

Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)

 

Дев’ять нуликів кругленьких

Й одиничка стали в ряд

Усі учні добре знать

Що число оце … (мільярд) 

 

Нею довго  можна йти

Кінця краю не знайти

І початку теж нема,

Бо ця лінія  (пряма)

                

Щоб довжини виміряти,

Інструмент цей треба мати.

Щоб побудувать пряму,

Я його також візьму.

Вийде непряма, а змійка

Як загубиться …      (лінійка)

                

 Поділки з штихами має,

Нам про все доповідає.

Масу, довжину і час

Все показує для нас.

І велика і мала

Є на приладах…      (шкала)

 

 

Якщо на промені візьмемо

І початок нанесемо,

А вже стрілка, що є там,

Додатній напрям школярам покаже

А ще відрізок – одиничний,

Усім знайомий він і звичний

То вийде промінь не простий,

А промінь вийде…       (числовий)

 

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -… (Рівняння)

 

Для введення цих чисел

Вагомі є причини:

Вимірювати треба

Нам різні величини.

У прикладі, в задачі

Ділити без остачі –

Допомогти готові

Тут числа нам… ( Дробові)

 

Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки.

Пам’ятай же про… (Дужки)

Наш вірний та надійний друг,

Без нього дехто, як без рук,

І кнопки, і екран він має,

Нам результат доповідає.

Обчислень він організатор

Чудовий прилад… (Калькулятор)

 

Ти на фігуру подивися –
Всього у ній лише три.
Три сторони і три кути.
Не помилиться школяр
І скаже, що фігура та
Зветься …  (Трикутник)

Всі чотири сторони
У таких фігур рівні.
І кути прямі,
Хто ж вони такі? (Квадрати)

Буває він гострим, буває тупим,
Але найчастіше він буває прямим.
У тупого і гострого різний розмір,
Прямий — сталості являє приклад.
Градус змінюють гострий з тупим,
Тільки прямий залишається прямим.
(Кут)

Танок (танцюють цифри, учениці 6 класу)

Є наука, що розум приводить

У порядок ясний і чіткий,

нам вона теореми доводить,

Що поєднують формул рядки.

Математику всі ви впізнали,

Від людей всіх їй честь і хвала,

також всім, хто її підкоряли,

промовляєм подяки слова.

 

Інформатика – наука всім потрібна нині,

Бо на комп’ютері ми творим дива дивні

На ньому кожен учень, робітник

Працювати дуже звик.

 

Комп’ютер – вже буденна річ,

І кожен її має.

Хорошу доповідь зробить

Тобі допомагає;

Можливо, хочеться тобі

Розважитися трохи –

Багатий і цікавий світ

Відкрити допоможе.

 

 

Бо кожен з підлітків в наш час

Зазвичай полюбляє

До Інтернету заглянуть –

Він відповіді знає.

Скачати можна фільм чи гру,

Посидіти в «онлайні»,

Чат, форум, сайти - все

Знайоме і звичайне.

 

Застерігаємо вас ми,

Що варто пам’ятати

Про незвичайних «хижаків»,

Їм шансу не давати:

Не відкривати їм адрес

(Домашніх чи бабусі),

Щоб наслідки фатальними

Не стали, любі друзі!

V. Є місто у школі – не схоже на клас,

Де виробів різних незмінний багаж

Та Муза натхнення працює невпинно,

Даруючи кожному щастя хвилини.

 

Там мрія живе про улюблене діло,

Це місто закоханих в працю й умілих.

Постійно вирують там творчі ідеї,

А витворам рук тих позаздрять в музеях.

 

Знайдуться там книги людей працьовитих,

Журнали з порадами - тільки практичними,

Креслення й схеми, ремесел секрети

Складаються в сходинки творчого злету.

А ще місто те пахне стружкою й лаком,

Там гуркіт верстатів співає контральто.

Там свій, хто уміє тримать молоток

І знає, як власних п’ять пальців  станок,

Породи дерев і марки металів

Та скласти як в виріб окремі деталі.

 

Живуть там чарівнії різні клубочки,

Які в візерунки складаються точно:

Картини, панно, серветки й дрібнички –

Всілякі роботи лежать на поличках.

 

Також люблять там куховарить, в’язати

І вироби гарні з тканини зшивати,

Плести, прасувати і бісер низати…

Своїми руками там робиться свято.

 

Це місто стежину в життя прокладає,

Навчає усіх, хто бажанням палає.

Ну що ж, якщо досі ти в чомусь не певний…?

Там класно! Заходь до шкільної майстерні!

Ведучий 1. 

Праця — це основа людського життя, джерело багатства держави в цілому та людей зокрема. У нашій країні трудяться мільйони людей різних професій. Усе те, що нас оточує, зроблено руками людей. Чи можна собі уявити життя без роботи? ­

Ведучий 2.

Мабуть, ні, адже, щоб добре жити, мати усе необхідне для себе і своїх дітей, потрібно працювати. А щоб працювати, треба здобути професію, яка найбільше до вподоби.

Ведучий 1. 

Всі професії важливі, вибирай собі на смак. Але знай, дитино мила, праця – це найкращий скарб. Сьогодні основне завдання школярів — наполегливо та старанно вчитись, щоб мати хороші успіхи та міцні знання, бо вони необхідні кожній людині для того, щоб  іти в життя розумним та мудрим. І ні од­нієї хвилинки неможна лінуватись, бо згаяний день і конем не наздоженеш.­

Ведучий 2.

Можливо, коли ви підростете, з'являться й інші важливі ремесла й ви оберете саме ту з них, яке вам найбільше сподобається. Але я бажаю, щоб кожен з вас обрав таку професію, яка приносила б задоволення не тільки вам, але й багатьом іншим людям. А зараз найголовніша ваша робота — успішно вчитися у школі, отримувати глибокі та міцні знання.­

Пісня «Вибір професії»

Список використаних джерел:

  1. «Бібліотека творчого вчителя. Тиждень математики в школі. 5-11 клас» — Т. Л. Корниенко, В. И. Фиготина
  2. «Тиждень інформатики в школі. 5-11 класи» —І. М. Колодій
  3.  https://www.pisni.org.ua/songs/2320158.html
  4. https://www.youtube.com/watch?v=SF2AOENtrN0
  5.  https://www.youtube.com/watch?v=YxnEOs1KChQм

 

 

 

 


 

C:\Users\Admin\Pictures\зображення_viber_2024-11-03_20-51-26-984.jpg
 

1

 

docx
Додано
5 листопада 2024
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку