Виховний захід у 4 класі з математики
Тема : Математичні перегони
Мета: повторити та узагальнити набуті знання та вміння учнів з предмету «Математика»; розвивати в дітей самостійність у прийнятті рішень, упевненість у власних цілях, логічне мислення, кмітливість, винахідливість; виховувати дружбу, згуртованість, вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.
Хід проведення
І. Організаційна частина
Вчитель: Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вітати всіх, хто знає математику, хто любить математику, хто в майбутньому спиратиметься на знання, одержані в школі. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу.
Участь у Математичних перегонах братимуть дві команди «Доданок » та «Множник» для виявлення найуважнішого, найактивнішого та найкмітливішого гравця.
А зараз любі друзі, дозвольте представити шановне жюрі (представляє кожного члена жюрі.)
Наш турнір складається із 8 конкурсів. Після кожних двох конкурсів журі оголошує результати. Команда, яка перемагає, прикрашає ялинку іграшкою, на якій вказана назва команди. Переможе та команда, чиїх іграшок буде більше на ялинці. Хай щастить!
КОНКУРС № 1 «Хто швидше?
Яка команда першою відповідає їй зараховують бал.
Конкурс № 2 «Математична естафета»
На дошці записано стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв'язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди як естафетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє та команда, в якій швидше будуть розв'язані приклади.
Команда «Доданок» |
Команда «Множник» |
12 : 2 + 2 · 2 =10 |
32 : 4 – 2 · 2 =4 |
92 - 7 – 7 – 7 =71 |
18 + 8 + 8 +8 =42 |
36 + 18 + 24 =78 |
76 – 39 + 73 =110 |
5 · 6 – 19 + 36 =47 |
5 · 8 : 4 · 5 =50 |
15 + 7 · (50 – 45) =50 |
9 – (58 + 5) : 7 =0 |
8 · 6 + 4 · 5 – 9 · 4 =32 |
8 · 5 – 6 · 6+ 5 · 6 =34 |
18 : 6 + 28 : 4 – 32 : 4 =2 |
24 : 4 + 12 : 6 + 40 : 5 =16 |
40 : 40 · 0 · 78 =0 |
50 : 5 · 0 · 99 =0 |
Вчитель: поки журі підсумовує результати, ми оголошуємо завдання для вболівальників.
Задачі-жарти.
(Вболівальники свій бал віддають тій команді, якій побажають)
1. 2+2Х2 = … ?(6)
2. Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку? (4)
3. Пара коней пробігла 20 км. Скільки км пробіг один кінь? (20)
4. Оля, Марійка та Наталка за контрольну роботу отримали різні оцінки, але двійок у них не було. Відгадайте, яку оцінку отримала кожна, якщо у Олі не трійка, а у Наталі не трійка і не п'ятірка.
Відповідь: Оля – 5, Наталка - 4, Марійка – 3.
КОНКУРС №3 «Так» чи «Ні»
Учасники, порадившись підтверджують або спростовують запропоноване твердження
Запитання для команди « Множник» 1. Компонентами дії додавання є:перший доданок, другий доданок і сума. 2. Одиниця – це найменше натуральне число. 3. 7 дм це 700см.
7. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається радіусом. 8. Якщо від числа відняти нуль, то отримаємо те саме число. 9. У трикутника може бути два прямих кути. 10. Сума двох парних чисел завжди парна. |
Запитання для команди «Доданок» 1. Компонентами дії віднімання є : зменшуване, від’ємник і різниця. 2. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається радіусом. 3. 59см це 5дм 9см. 4. Частка –це результат дії ділення. 5. На нуль ділити не можна. 6. 100 · 500 = 50000 7. Нуль – це найменше натуральне число. 8. Квадрат – це прямокутник, у якого сторони мають однакову довжину. 9. Числа , які закінчуються на нуль, називають круглими. 10. Натуральний ряд чисел – нескінченний. |
КОНКУРС №4 «Художники»
Для конкурсу запрошуються по два учасники від команди.
1. Намалювати одночасно двома руками: однією круг, а другою – прямокутник. Командам нараховується по одному балу за більше схожі до оригіналу фігури.
2. За командою ведучого намалювати з закритими очами квадрат, у нього в середині овал, праворуч від нього - трикутник. Командам нараховуються бали за схожі фігури.
Вчитель: поки журі підсумовує результати, ми оголошуємо конкурс для вболівальників
1. 1 яйце звариться за 4 хвилини. Скільки часу потрібно, щоб зварити 3 таких яйця? (4хвилини, якщо варити разом.)
2. У кого п'ятачок є, а на нього нічого не купиш? (У поросяти)
3. У кожному домі така дивина:
Братів аж чотири, а шапка — одна. (Стіл)
4. Колесо має 10 спиць скільки проміжків між спицями? (10 проміжків)
5. Поверхня стола має 4 кути. Один із кутів відпиляли. Скільки кутів на поверхні столу? (5 кутів)
Кожна правильна відповідь приносить команді, за яку грає уболівальник, по 5 балів.
КОНКУРС №5 «Математичні ребуси»
Команди отримують ребуси і яка команда швидше розгадає. Один ребус оцінюється в один бал.
Запишіть слова
100лиця, ві3ла, 3зуб, р1а, пі2л, 100ляр, ті100, ак3са, 40а, 7я,
Нами100, 100вп, 3буна, 1000 000ер, і100рія.
КОНКУРС №6 «Математичний бій»
Вчитель: поки журі підсумовує результати, ми оголошуємо рекламну паузу.
Цікаві факти про математику.
КОНКУРС №7 «Дуель»
На дуель викликаються по 1 учаснику з команди. Учасникам зв’язуються по одній руці і нозі. На стільцях з обох боків картки з запитаннями. Діти повинні якнайшвидше дістати картку і правильно відповісти на запитання. Якщо карту капітан взяв швидше, але не відповів, то отримує 1 бал, якщо відповів – 2 бали. Запрошую на дуель …..
Конкурс №8 має назву «Математичний футбол».
Кожній команді вручається футбольний м’яч із двоцифровим числом.. Командам дається 1 хвилина часу. Вони повинні записати приклади, результатом яких є число, записане на м'ячі. Виграє та команда, яка запише найбільше прикладів.
Команда «Доданок» - 15, команда «Множник» - 25
Конкурс №9 «Загадки».
Одна загадка – один бал. Яка команда скоріше відгадає?
ІІІ. Підсумок
Вчитель: Ось і підійшли до кінця наші математичні перегони. Ви всі показали добрі знання. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком. Тому не зупиняйтесь на досягнутому і готуйтесь до нових конкурсів!