Віршований сценарій виступу колективу екологічної просвіти "Уроки від Мері Попінс".
Діти у образі Кінбурської коси, Єланецького степу, Бузького Гарду розповідають Мері Попінс про прблеми цих заповідних місць, всі разом знаходять вихід із непростої екологічної ситуації.
Сценарій
виступу екологічної агітбригади
«Веселка»
на тему:
«Ландшафти як середовище життя та об’єкти охорони»
«Урок від Мері Попінс»
Автор: Катеренюк Т.Ф.
Лунає дзвінок на урок, збігаються діти, виходить вчителька (Марія Тимофіївна).
М. – Доброго дня!
Всі: - До-брий день!
М: - Давайте знайомитись, мене звати Марія Тимофіївна, я буду викладати основи екології. Тема сьогоднішнього заняття: «Ландшафти як середовище життя та їх охорона». А тепер, прошу представитися вас.
Всі, по черзі:
Разом:
З природою у дружбі жити,
І всіх людей цьому навчити.
М. – Гарно розповідаєте, але я звикла довіряти фактам. Покажіть, що вже ви зробили для природи.
Разом: - Із задоволенням!
(Виконують пісню з танцем на мелодію «Первое лето без него»)
М и в команді еко перший рік,
Та вже маєм немаленький звіт.
Виступаєм ми для школи й дитсадка,
Просвітницький концерт
Для міста, міста, міста і села.
П-в:
Річку і ліс ми чистимо,
Батарейки на утиль збираємо.
У екологічних конкурсах
Участь всі приймаємо на ура.
На зупинці знак малюємо,
Біля школи лад наводимо.
Закликаєм кожного із вас
Берегти цей світ прийшов вже час.
М. – Ну, що ж, команда «Веселка», ви мене переконали в тому, що на вас дійсно можна покластися. Тому, я вам доручаю важливе завдання. В цьому залі знаходиться багато дітей різного віку та дорослих. Розкажіть, научіть, доведіть, переконайте, що ландшафти потрібно оберігати. Завдання зрозуміле?
Всі: - Так!
М: - Тоді до зустрічі!
(Всі йдуть, залишається Майкл і Джейн – Саша і Алла, Майкл з планшетом)
Дж: - Майкле, що таке ландшафти, розкажи,
Розібратись в темі поможи!
М: - Слово це - походження німецьке має,
Ланд – місцевість, шафт – зв'язок, так, означає.
Гори, ліс, степи та угіддя болотні
Утворились самі, це – ландшафти природні.
А дороги, сади, пасовиська численні -
Люди створили, це – ландшафти антропогенні.
Дж: - Землі, закони та їхні проблеми,
Це дуже багато, це ціла система.
Розкрити цю тему самі ми не зможем….
А Мері?
Разом: - Вона знає все, вона допоможе!
(Звучить музика із фільму «Мері Попінс» «Ветер перемен», з’являється Мері)
Мері: - І чому до цього часу
Ще не в ліжку діти наші?
Разом: - Нам потрібно, терміново,
Вивчить тему, чесне слово!
Мері: - Терміново треба спати!
Невже вам цього не знати?
(Діти неохоче ідуть спать, лунає пісня на мелодію «Жил да был Брадобрей», Мері співає, діти танцюють, в танці з’являються діти у образі Кінбурської коси, Єланецького степу, Бузького Гарду)
Мері: - Легенду тут народ розповідає,
Що місце це Бог залишив для рая.
Але віддав, ні, не Адаму й жінці!
Віддав народові, що зветься гордо – українці!
І. - Заповідні місця в Миколаївській області є, (перевертає кубик з інформацією)
Їх природне життя й краса
Цінність величезну має, хоч не кожен про це знає,
Скільки там їх проживає, треба їх охоронять. (перевертає кубик з інформацією)
П-в:
Бузький Гард тисячолітній,
І Єланецькі степи,
Кінбурська коса розкішна,
Кращої у світі не знайти.
Там природа особлива,
Рідкісні тварини там.
Захистити всі рослини
Необхідно терміново нам!
(Підходять до мікрофонів, розповідають кожен про себе, в обох руках тримають по одній рослині та тварині даної місцевості)
Кінбурнська Коса:
Я – Кінбурнська Коса піщана,
Я – там, де Чорне море зливається з лиманом.
Я трав цілющих безліч маю,
Аптекою під небом називаюсь.
Палюче сонце та вічная волога
З рослин утворють містичні саги.
Мої озера дуже лікувальні,
Для відпочинку всім вам – ідеальні!
Легенда ходить,
Що той, хто вмиється озерною водою,
Відразу стане знову молодою.
Тут пелікан рожевий проживає,
А орхідеї дикі вся Європа знає.
(Звук голоса рожевого пелікана, ніби він щось говорить Мері)
Мері: - Що ти таке кажеш, пелікане? Цього не можна терпіти? Хто посмів так знущатися? Не хвилюйся, я все владнаю.
Діти: А що він сказав вам?
Мері: - Сказав, що деякі туристи після відпочинку залишають багато сміття, витоптують великі ділянки цілющих трав, ламають гілля, необережно поводяться з вогнем при розпалюванні вогнища.
Діти: - А як цьому запобігти?
Мері: - Вчити людей правилам поведінки на природі.
Єланецький степ:
Я – Степ Єланецький.
Я –дикий, первозданний.
Укритий ірісом і чабрецем.
Я зберігаю степ цілинний.
Своє життя тут і вночі і днем.
Тваринний і рослинний світ багатий.
16 видів в списку Європейськім.
Тут ковила, гвоздика і сатурнія крилата.
Сафарі-парк тварин тут африканських.
А нині сам наш президент
Зробив важливий для людей акцент.
Розширити Єланецькі степи,
Й перлини заповідні берегти!
(Звук рожевого шпака )
Мері: - Ай, яй-яй, сподіваюся, що межі природного заповідника найближчим часом обов’язково розширять.
Майкл: - Справа в тому, що за законом «Про основну стратегію екологічної політики України» поставлено завдання до 2020 року розширити площі природно-заповідного фонду до 15%.
Джейн: - На сьогоднішній день жодна з областей не виконала поставленого завдання, загальна площа заповідників зросла лише на 0, 15%
Гранітно-Степове Побужжя:
Я –найдавніша із ділянок суші,
Я – 60 мільйонів років під морем не була.
Я – унікальна, і вам зізнатись мушу
Туристам все, каньйони, водопади і скала.
Я - одне із кращих українських див,
Тут – сам Вишневський отаманом був.
Я – дім для 9 тисяч комашок,
Я – зберігаю безліч історичних памяток.
Перелік цей буть може нескінченним.
Тут рідкісні тварини: орел, полоз й дніпровськая марена.
Тут був найбільший гард у Запорожців.
Та що й казати?
Чекаю всіх вас в гості!
(Звук голосу орла)
Джейн: - Мері, чим занепокоєний карликовий орел?
Майкл: - Невже він не хоче бачити гостей на своїх землях?
Мері: - Що ви? Тут завжди раді гостям і туристам. Але, для деяких видів тварин – каньйони стали останнім притулком.
Джейн: - Розорювання, браконьєрство, незаконні забудови, безгосподарність. Як нам, дітям, цьому запобігти?
Майкл: - Так, сьогодні, проблемою глобального рангу є – як очистити землю від сміття.
У розвинених Європейських країнах переробка побутових відходів вже давно стала високотехнологічним процесом.
Переймаючи світовий досвід, наша команда активно працювала над проектом «Крот»
З гордістю можемо сказати, що маємо чудові результати. За нашою ініціативою тепер в одному з найбільших сіл України буде прероблюватися сміття.
Ми зі свого боку проводимо тренінги для учнів та населення про сортування сміття.
Мері: - У народі кажуть: «Хто про землю дбає, тому вона і повертає!» Тож, саме головне, бути небайдужими і не сидіти, склавши руки, а діяти.
Разом: - Як ми!
ПІСНЯ НА МЕЛОДІЮ «Я само совершенство»
Не страшнії нам бар’єри,
Бо ми еко-волонтери.
Здійснюємо контроль, еко-велоконтроль наших територій.
За природою ми командою всьой.
Тренінги по сортуванню,
Це важливеє навчання.
Переробка сміття нам дарує життя,
Європейський досвід ми візьмем собі.
Разом змінемо світ.
П-в:
Люди, разом з вами.
Люди, другом станем.
Збережемо ландшафти,
Там природа багата,
Від зелених насаджень
До тварин і озер.
Мері: - Ох, яка насолода, ох, яка насолода,
Знать, що наша природа у надійних руках.
Мері, наша Мері.
Мері, наша Мері.
Мері.
(Всі зникли, Майкл спить, Джейн розгубилася)
Джейн: - Майкл, проснися.
Майкл: - Ой, а де всі? Невже це був сон?
(Джейн помічає останній кубик)
Джейн: - Майкле, це був не сон, подивися, це нам залишила Мері.
(Діти піднімають кубик, на якому напис: «Бережіть природу! Ваша Мері. До побачення!»)
(Лунає дзвінок, збігаються всі)
Марія: - І знову, добрий день, у нас – урок екології. Перевіримо домашнє завдання. Дорогі глядачі, команда «Веселка» задасть вам декілька запитань, а ви повинні на них відповісти – так чи ні.
Іди, милуйсь, пишайся її вродою.
Але сміття – тваринам смерть, а землям – брак.
Тож, не сміти, ти з нами згоден? Так!
Дослідження потрібні відповідні.
Тож, час дарма не гай відтак.
Скажи дослідженням ти швидше – так!
Сміття на переробку відправляй.
Контроль громадський – це хороший знак.
У еко-волонтери вступиш? – Так!
Марія: - Ну, що ж, за сьогоднішній урок я усім вам ставлю – відмінно! Урок закінчено!
ФІНАЛ. Пісня «Це моя земля»
Приспів:
Це моя земля! Це моя країна! |
Тут моя сім'я! Тут моя родина! |
Це ліси, поля, гори й полонини, |
Рідна ти моя Україна!
Відділ освіти, молоді та спорту Вітовської районної райдержадміністрації
М-Погорілівська ЗОШ І-ІІ ступенів
СЦЕНАРІЙ
екологічної агітбригади
«ВЕСЕЛКА»
М-Погорілівської ЗОШ І-ІІ ступенів
на тему:
«Ландшафти як середовище життя та їх охорона»
Керівник: Катеренюк Тетяна Федорівна
2016