Назва заходу: "Разом ми – сила!"
Формат: інтерактивне заняття з елементами арт-терапії та командних ігор
Мета:
-
Створення дружньої атмосфери в класі.
-
Розвиток комунікативних навичок та соціальної взаємодії.
-
Підтримка впевненості у собі та формування позитивного самоусвідомлення.
-
Виховання доброзичливого ставлення один до одного та взаємодопомоги.
План заходу:
1. Вступне слово (5 хв)
Класний керівник вітає дітей, пояснює мету заходу та наголошує на важливості дружби, підтримки та поваги одне до одного. Для створення позитивної атмосфери можна почати з невеликої мотиваційної історії або короткого відеоролика про силу єдності та допомоги.
2. Арт-терапія "Дерево мрій" (20 хв)
Матеріали: великий аркуш паперу (ватман), кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери.
-
На ватмані малюється велике дерево без листя.
-
Кожен учень отримує кольоровий листочок, на якому записує свої мрії, цілі або риси характеру, які він вважає своїми сильними сторонами.
-
Потім діти приклеюють свої листочки до дерева, створюючи спільний символ класної єдності.
-
Обговорення: кожен охочий може розповісти про свій листочок, пояснити, чому він вибрав саме ці мрії чи риси.
3. Гра "Допоможи другу" (15 хв)
Мета гри: навчити дітей працювати у парах, розвивати довіру один до одного.
-
Учасники об’єднуються у пари. Один із них отримує певне завдання (наприклад, намалювати щось із закритими очима або скласти фігуру з конструктора).
-
Другий учасник виконує роль "помічника" – дає підказки, допомагає своєму напарнику виконати завдання.
-
Потім ролі змінюються.
-
Обговорення: діти діляться враженнями, як їм було працювати у парі, що допомогло впоратися із завданням.
4. Вправа "Моя суперсила" (10 хв)
Мета: формування позитивного сприйняття себе та розвиток самооцінки.
-
Кожен учень отримує картку, де пише, у чому він найсильніший (наприклад: "Я добре малюю", "Я вмію підтримувати друзів", "Я швидко рахую").
-
Потім інші учні додають свої думки: що вони цінують у цій людині, які її сильні сторони вони помітили.
-
Обговорення: кожен зачитує свою картку та доповнення однокласників, ділиться емоціями від отриманих слів.
5. Підсумки та обговорення (10 хв)
-
Учні діляться, що їм сподобалося найбільше, які відкриття вони зробили про себе та своїх друзів.
-
Обговорюються ситуації, коли підтримка друзів була важливою, що таке справжня дружба.
-
Класний керівник підсумовує, наголошуючи, що кожен учень унікальний, важливий і що разом клас – це сила.
Очікувані результати:
-
Покращення взаємин між учнями.
-
Підвищення самооцінки та впевненості у собі.
-
Розвиток емпатії та навичок взаємодопомоги.
-
Створення комфортної та довірливої атмосфери у класі.
Такий захід сприятиме згуртуванню колективу, допоможе дітям з ООП почуватися впевненіше та створить сприятливий мікроклімат для подальшого навчання та розвитку.