Гра-вікторина з народознавства в рамках проекту учнів 9,10,12 класу «Народні промисли та ремесла»
Мета: перевірити знання учнів про духовну культуру українського народу, його обрядів, традицій, календарних свят. Виховувати патріотичні почуття, повагу до культурної спадщини українців, бажання відроджувати національні традиції, вміння цінити, оберігати національні і духовні цінності, художні та мистецькі витвори свого народу.
Хід заходу:
Вступне слово
Учитель.
Моя Україно,
Я чую твій голос,
Пшеничний твій колос
У душу мені засіває зерно,
Моя Україно,
Колиско-калино,
Пізнати тебе мені щастя дано.
Доброго дня! Сьогодні ми презентуємо проект учнів 9,10 ,12 класів «Народні ремесла , промисли, оздоблення художніх виробів»
Ми вже третій рік поспіль працюємо над цією темою, розширюючи і поглиблюючи свої знання і практичні навички і в цьому році представляємо результати своєї діяльності у формі народознавчої вікторини. Сьогодні в нашій вікторині змагатимуться 2 команди: «Таврійська родина» та «Барвінковий світанок» (розподіл учнів на команди).
Отже, ми розпочинаємо.
Конкурс 1 «Народознавча розминка»
Командам по черзі задаються запитання і надаються варіанти відповіді. Потрібно вибрати правильний варіант. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
1. Вид мистецтва, головною метою якого є створення та оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення у побуті.
А. декоративно-прикладне (ужиткове) мистецтво;
Б. народне мистецтво;
В. художнє мистецтво.
2. Елемент одягу (українського костюму) - символ здоров'я, краси, щасливої долі, родової пам'яті, любові, святості.
А. шаровари
Б. спідниця
В. сорочка
3. Вид декоративно-прикладного мистецтва, зображення в якому виконується за допомогою голки та ниток.
А. вишивка;
Б. різбярство;
В. писанкарство.
4. Сюжети або орнаментні композиції, виконані фарбами на поверхні стін, стелі чи виробах декоративно - прикладного мистецтва.
А. розпис;
Б. інкрустація;
В. карбування.
5. Українська народна лялька, символ жіночої мудрості, родинний оберіг.
А. мотанка;
Б. берегиня;
В. захисниця.
6. Живописне, мозаїчне чи рельєфне зображення бога або святого.
А. картина;
Б. ікона;
В. гравюра.
7. Що таке керсетка?
А. вид жіночого одягу;
Б.головний убір;
В. прикраса на шію.
8. Довга, не вкрита сукном шуба з великим коміром, пошита звичайно з овечої шкури хутром до середини.
А. Дублянка
Б. Пуховик
В. кожух.
9. Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, використовується для оздоблення житла, в українських народних обрядах.
А. плахта
Б. рушник
В. пасок
10. Гончарний виріб, предмет посуду, в якому розтирали мак або пшоно.
А. тарілка;
Б. глечик;
В. макітра.
Дякуємо за відповіді. Прохання журі оголосити результати першого конкурсу.
(Слово жюрі)
Конкурс 2 «Хто більше?»
Мистецтво створення або художнього оформлення виробів побутового характеру називають декоративно-ужитковим. У цьому виді художньої діяльності поєднано естетичні і практичні якості речей, яким користується людина в повсякденному житті. В Україні сформувалося багато напрямків та видів ДУМ.
Отже, за 1 хвилину командам потрібно записати в таблицю якомога більше видів декоративно-ужиткового мистецтва. (Слайд з таймером)
Перегляд роліку «Види ДУМ»
Слово надається журі для оголошення результатів 2-го конкурсу.
Конкурс 3. «Що зайве?»
Ведучий: В ході роботи над проектом учні відвідали майстер-класи з виготовлення оберегів та прикрас з бісера. І поку журі підводить підсумки конкурсу. Пропонуємо вам переглянути відео сюжет.
Ролік з майстерклассів.
Слово журі.Оголошення результатів.
Конкурс 4. «Так чи ні?»
Конкурс 5. «Домашнє завдання»
Капітани команд презентують повідомлення з певних видів народних промислів і ремесел.
Деревообробка – це ( Ролік про деревообробку, демонстрація виробів)
Обереги – це… (Демонстрація виробів, презентація).
Підведення підсумків, оголошення результатів, нагородження переможців.
В Україні побутує велика кількість ремесел і промислів, які здавна вважаються допоміжними видами господарської діяльності, які давали можливість не лише підтримувати матеріальний рівень родини, але й розвивали естетичний смак, виробляли одвічний потяг до краси, такий характерний для всього життя і побуту українців. І на наступний рік ми продовжимо наше знайомство з різновидами ремесел і промислів нашого народу.
Дякуємо за увагу! До нових зустрічей!