|
ТЕОРІЯ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ |
Підготувала: завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент КЗ Сумський ОІППО
} Зміст поняття «гра».
} Соціально-психологічні основи ігротерапії.
} Ідея виникнення та історія ігрової терапії.
} Основні напрямки ігрової терапії.
} Принципи відносин з дітьми у ігровій терапії (за Г. Лєндретом).
} ООН визнала гру універсальним та невід'ємним правом дитини
} У самому дитячому розумінні «грати» означає «дружити»
} ПЛАТОН: «Гра – джерело задоволення»!
} АРИСТОТЕЛЬ: «В ідеальній державі люди здатні віддаватися найчудовішим іграм»
} Ж.-Ж. РУССО: «... для того, щоб пізнати та зрозуміти дитину, необхідно поспостерігати за її грою»
} Ф. ШИЛЛЕР: «... гра та краса врівноважують, доповнюють один одного, гра – це вільне, самостійне розкриття усіх сил людини, її сутності».
} Е. БЕРН: «Увесь процес виховання дитини ми розглядаємо як навчання тому, в які ігри слід грати, та як у них грати».
}
} С. ШМАКОВ: «дитяча гра здійснює важливий вплив на оптимістичне відчуття дитини у сьогоденні».
} КОН: «... я не знаю жодного повного визначення гри. Чому б не уявити її як механізм самоорганізації, самонавчання?».
} ГРА – це універсальна сфера «самості» дитини, яка включає самоперевірку, самовизначення, самовираження, самореабілітацію.
} ІГРОВА ТЕРАПІЯ вважається одним з найефективніших засобів допомоги тим, хто живе у світі уяви та фантазії, та ще не засвоїв цінностей та правил світу дорослої людини.
}
} ІГРОВА ТЕРАПІЯ (за Т.Д. Зінкевич-Євстігнеєвою та
Т.М. Грабенко) – процес спільного з дитиною проживання й осмислення будь-якої життєвої ситуації, що подана в ігровій формі: це процес співтворчості, співдії.
} Однією з перших ігрову терапію дитини почала
використовувати у своїй роботі з
дітьми, які пережили бомбардування у Лондоні
} дитина мала можливість
} Джесіка Маклюр, яка впала у шахту
} сама
її емоційно-чуттєвого стану
з боку дорослої людини
доцент КЗСОІППО
} Я не всезнайко.
} Тому я не буду намагатися бути ним.
} Я хочу, щоб мене любили.
} Тому я буду відкритий дітям, що мене люблять.
} Я хочу більше приймати у собі дитину.
} Тому я із зацікавленням та прихильністю дозволю дітям освітлювати мій світ.
} Я так мало знаю про складні лабіринти дитинства.
} Тому я дозволю дітям вчити мене.
}
} Тому я об'єднаю власні зусилля із зусиллями дитини.
} Іноді мені потрібна схованка.
} Тому я дам схованку дітям.
} Я люблю, коли мене приймають таким, яким я є насправді.
} Тому я буду прагнути співчувати дитині та цінувати її.
} Я роблю помилки. Вони свідчать про те, який Я – людяний та схильний помилятися.
} Тому я буду терплячим до людської сутності дитини.
10 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО