Соціально- психологічний клімат у групі та його вплив на її працездатність_ по231М Нідзельська І.

Про матеріал
Позитивний клімат відображає стиль педагогічних взаємин із учнями та впливає на розвиток дружніх відносин у класі. Основне завдання вчителів та управління навчально-виховним процесом полягає у створенні умов, що стимулюють розвиток сприятливої психологічної атмосфери в учнівських колективах, що в свою чергу відображається на розвитку та рівні навчальних досягнень школярів. Крім того, необхідною умовою для створення сприятливого мікроклімату та підвищення рівня успішності учнів є розвиток їх мотиваційної сфери. Для підвищення мотивації навчальної діяльності, появи інтересу до окремих предметів чи школи в цілому вчителеві варто застосовувати нестандартні прийоми у своїй педагогічній праці у вигляді проведення рольових ігор, диференційному підході до невстигаючих та обдарованих учнів, позаурочному контакті з учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Соціально-психологічний клімат у групі та його вплив на її працездатність Виконала : Вчитель початкових класів «Веселівської ЗОШ I-III ст. № 1» Веселівської селищної ради Ірина НІДЗЕЛЬСЬКА

Номер слайду 2

Психологічний клімат – це стиль, емоційне забарвлення спілкування і взаємодії людей, яке впливає на їхню спільну діяльність; це переважний відносно стійкий емоційний настрій людей в колективі.  Учнівський колектив – могутній засіб формування особистості, але лише тоді, коли психологічний клімат в ньому позитивний, безконфліктний.

Номер слайду 3

Форми і методи роботи щодо формування позитивного психологічного клімату в учнівському колективі Психологічний клімат може формуватися та регулюватися на різних етапах та різних видах діяльності. Його роль в життєдіяльності колективу і кожного члена групи багатофункціональна. Позитивний клімат відображає стиль педагогічних взаємин із учнями та впливає на розвиток дружніх відносин у класі. Основне завдання вчителів та управління навчально-виховним процесом полягає у створенні умов, що стимулюють розвиток сприятливої психологічної атмосфери в учнівських колективах, що в свою чергу відображається на розвитку та рівні навчальних досягнень школярів. Крім того, необхідною умовою для створення сприятливого мікроклімату та підвищення рівня успішності учнів є розвиток їх мотиваційної сфери. Для підвищення мотивації навчальної діяльності, появи інтересу до окремих предметів чи школи в цілому вчителеві варто застосовувати нестандартні прийоми у своїй педагогічній праці у вигляді проведення рольових ігор, диференційному підході до невстигаючих та обдарованих учнів, позаурочному контакті з учнями.

Номер слайду 4

Кожен вчитель, шукаючи шляхи створення сприятливого психологічного клімату в учнівському колективі, повинен враховувати такі фактори його формування:

Номер слайду 5

Психологічний комфорт у процесі навчальної діяльності залежить від того, як складаються стосунки між…

Номер слайду 6

Здоровий психологічний клімат,характеризується відсутністю конфліктів у колективі. Показник його зрілості, результат великої клопіткої роботи класного керівника, керівників навчальних закладів.

Номер слайду 7

Серед найбільш ефективних способів формування вчителем сприятливого психологічного клімату в учнівському колективі слід виділити наступні: • створення ситуацій колективного співпереживання значущих для групи подій; • привнесення загальнолюдських цінностей в життя колективу; • використання колективних ігор; • формування традицій групи і обов’язкове їх дотримання; • розробка системи морального заохочення учнів; • вміння побачити і вирішувати конфліктні ситуації серед учнів; • знання обліку індивідуальних особливостей учнів (соматичні, інтелектуальні, психологічні); • вміння поділяти і передавати відповідальність.

Номер слайду 8

Практичні вправи на формування позитивного психологічного клімату у педагогічному колективі: • Вправа – знайомство « Квітка моєї душі» (познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної співпраці); •Вправа – очікування «Запусти метелика»; •Вправа-колаж «Дерево»(згуртувати колектив і ближче дізнатися кожного учасника групи); •Вправа «Замок» (виявити розуміння учасниками поняття «колектив», обмін досвідом); •Вправа «Будинок» (виявити розуміння учасниками поняття «колектив», обмін досвідом); • Вправа «Квадрат» (відчути кожного учасника групи); • Вправа «Тарілка з бісером» (розвивати взаєморозуміння у групі, зрозуміти і обговорити закономірності виникнення взаємодопомоги); •Рефлексія «Все в твоїх руках»;

Номер слайду 9

Дякую за увагу !

ppt
Додано
5 березня
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку