"Спілкування в безпечному інтернеті" (година спілкування для учнів 5-х класів)

Про матеріал

Мета: попередження та превентивна робота з дітьми та їх батьками по безпечній роботі в Інтернеті.

Обладнання: презентація для учнів «Безпечне використання Інтернету».

Перебіг уроку

І. Етап емоційного налаштування. Мотивації навчальної діяльності.

Доброго дня, дорогі діти!

"Хто володіє інформацією – володіє світом".

У. Черчіль

9 лютого — День безпечного Інтернету

Із збільшенням кількості юних користувачів мережі Інтернет в Україні більш актуально постає питання забезпечення їх безпеки у віртуальному світі.

ІІ. Етап актуалізації попередньо отриманих знань та життєвого досвіду.

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет.

 Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

 Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?

 Безпечно користуватися Інтернетом?

 Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?

 Звичайно ж, майже всі!

 Що таке «НІК»? Нік – це ім'я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім'я.

ІІІ. Етап ознайомлення з новою інформацією.

Гра «Знайомство».

Ми з вами вже знайомі, але зараз треба нам познайомитись незвичним способом – представитись «Доброго всім дня, мене звати … (вказати свій нік, якщо нема, тоді вигадати)».

Інформація :

На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету. В 2009 році кількість користувачів досягла 6 млрд.710 029 070. Спілкування людей в віртуальних мережах – невід'ємна частина соціального життя

В Україні 46 млн. населення, користувачів Інтернетом – 6,7 млн, це 14,65%.

Міжнародний День безпеки Інтернету був започаткований Европейською комісією в 2004 році і святкують його в перший вівторок лютого.

Ціль свята – це об'єднання зусиль зацікавлених державних, суспільних та приватних організацій для збільшення рівня знань про безпечне і відповідальне використання Інтернет-технологій.

Головним координатором Міжнародного Дня безпеки Інтернету в світі стала некомерційна організація Insafe (European Safer Internet Network), яка складається з національних організацій, які створені при участі Еврокомісії. Основна задача Insafe - це підтримка громадян в безпечному, етичному і ефективному використанню Інтернету а також і інших інформаційних і комунікаційних технологій. Місія Insafe - це пропаганда безпечного використання Інтернету в першу чергу серед молоді.

Безпека Інтернету – це дуже актуальна тема, тому що інтернет-простір надає можливості видавати себе, м'яко кажучи, не за того, ким ти є насправді. З однієї сторони це дуже добре, тому що певні рамки розвитку особистості стрімко розширюються і можна досягати успіхів в будь-якій сфері. З іншого боку багато хто зловживає цим і старається різними хитрощами обманути співбесідника і заволодіти різною особистою інформацією, а то й коштами. Також в світовій мережі є велика кількість інформації, яка є або непристойна або антиморальна.

Я певен, що кожен з вас не хотів би попасти в таку ситуацію, коли ви разом з дітьми передивляєтесь цікаву і пізнавальну інформацію в Інтернеті і вам час від часу автоматично вмикаються сторінки зовсім з непристойним змістом, як це

можна бачити часто на сьогоднішній день. Саме з такими негативними явищами потрібно боротися і боротися всім разом.

А самий дієвий спосіб – це самому не користуватися сайтами, які є небезпечними з точки зору моралі!

Будьте самі прикладом для своїх рідних і близьких і безпечного вам Інтернету.

 Як ви думаєте, які ж загрози чекають дітей в Інтернеті?

Загрози в Інтернеті:

 Виготовлення, розповсюдження та використання матеріалів зі сценами насильства над дітьми

 Наполегливе чіпляння в мережі, розмови на теми сексу, насильства, "зваблення”

 Показ невідповідних віку, нелегальних та шкідливих матеріалів, що впливають на психіку, приводять до фізичної шкоди

 Переслідування і залякування

Вчитель: Існують певні правила користування Інтернетом:

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ.

2. НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ СВОЄ ФОТО

3. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ

В Інтернеті легко знайти собі друзів, але…. Послухайте одну історію.

Дівчинка познайомилась в Інтернеті з своїм однолітком, хлопчиком, якого звати Войтек. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 12 років, я шукаю друзів».

Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Войтек, мені також 12 років і я хочу зустрітися з тобою». А на справді, цей Войтек дорослий чоловік, який обманює дівчинку, і не тільки її.

Дуже часто, спілкуючись в Інтернеті уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.

4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС РОБОТИ ТА ІГОР В ІНТЕРНЕТІ

5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП'ЮТЕРА.

6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ В ІНТЕРНЕТІ

7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ

8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ

ІV. Етап усвідомлення набутих знань.

Перегляд відео - ситуацій з небезпечним Інтернетом. Обговорення.

Пропоную вивести наш Кодекс безпеки в Інтернеті.

Учні:

 не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків,

 не можна погано поводитись при спілкуванні,

 користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків,

 тримати пароль комп'ютера у таємниці

 повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботу з комп'ютером або в Інтернеті.

V. Підсумки.

Треба бути дуже обережним, користуючись Інтернетом.

 не надавати нікому свої паролі;

 без гострої необхідності не надавати особисту інформацію по електронній пошті, в чат-кімнатах;

 не надавати відповіді на послання непристойного та грубого змісту;

 повідомити старшим про отримання інформації, яка примусить почуватись незручно або налякано;

 не погоджуватись на зустріч з випадковим онлайновим другом. Якщо все ж таки це необхідно, то зустріч повинна відбуватися в громадському місті або у присутності друзів чи батьків;

 не відправляти нікому своє фото;

 не здійснювати комерційні операції через мережу Інтернет.

1. Розмістіть комп'ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.

Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.

Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп'ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.

2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті.

Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті.

Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп'ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров'я дитини. Ігрова комп'ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі.

Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтеся про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.

3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр.

Для роботи за комп'ютером зовсім необов'язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп'ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп'ютер, якій технічно є незахищененим.

Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль.

Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп'ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.

4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей.

Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов'язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.

5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов'язаних з Інтернетом.

В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.

6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн.

Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.

Перегляд файлу

Зеленодольська загальноосвітня школа № 2

І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель інформатики, класний керівник 5 –А класу

Толокнєєва О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015-2016 н. р.

 

 

Мета:  попередження та превентивна робота з дітьми та їх батьками по безпечній роботі в Інтернеті.

Обладнання: презентація для учнів «Безпечне використання Інтернету».

 

Перебіг уроку

 

І. Етап емоційного налаштування. Мотивації навчальної діяльності. 

Доброго дня, дорогі діти!

"Хто володіє інформацією – володіє світом".  У. Черчіль  9 лютого — День безпечного Інтернету

Із збільшенням кількості юних користувачів мережі Інтернет в Україні більш актуально постає питання забезпечення їх безпеки у віртуальному світі. 

ІІ. Етап актуалізації попередньо отриманих знань та життєвого досвіду.

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. 

Чи можете ви сказати, що таке Інтернет? 

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

      Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?

      Безпечно користуватися Інтернетом? 

      Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?

      Звичайно ж, майже всі!

      Що таке «НІК»? Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я. 

ІІІ. Етап ознайомлення з новою інформацією.

Гра «Знайомство».

Ми з вами вже знайомі, але зараз треба нам познайомитись незвичним способом – представитись «Доброго всім дня, мене звати … (вказати свій нік, якщо нема, тоді вигадати)».

Інформація :

На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету. В 2009 році кількість користувачів досягла 6 млрд.710 029 070.

Спілкування людей в віртуальних мережах – невід’ємна частина соціального життя В Україні 46 млн. населення, користувачів Інтернетом – 6,7 млн, це 14,65%.

Міжнародний День безпеки Інтернету був започаткований Европейською комісією в 2004 році і святкують його в перший вівторок лютого. 

Ціль свята – це об'єднання зусиль зацікавлених державних, суспільних та приватних організацій для збільшення рівня знань про безпечне і відповідальне використання Інтернет-технологій.

Головним координатором Міжнародного Дня безпеки Інтернету в світі стала некомерційна організація Insafe (European Safer Internet Network), яка складається з національних організацій, які створені при участі Еврокомісії. Основна задача Insafe - це підтримка громадян в безпечному, етичному і ефективному використанню Інтернету а також і інших інформаційних і комунікаційних технологій. Місія Insafe - це пропаганда безпечного використання Інтернету в першу чергу серед молоді.

Безпека Інтернету – це дуже актуальна тема, тому що інтернет-простір надає можливості видавати себе, м'яко кажучи, не за того, ким ти є насправді. З однієї сторони це дуже добре, тому що певні рамки розвитку особистості стрімко розширюються і можна досягати успіхів в будь-якій сфері. З іншого боку багато хто зловживає цим і старається різними хитрощами обманути співбесідника і заволодіти різною особистою інформацією, а то й коштами. Також в світовій мережі є велика кількість інформації, яка є або непристойна або антиморальна. 

Я певен, що кожен з вас не хотів би попасти в таку ситуацію, коли ви разом з дітьми передивляєтесь цікаву і пізнавальну інформацію в Інтернеті і вам час від часу автоматично вмикаються сторінки зовсім з непристойним змістом, як це можна бачити часто на сьогоднішній день. Саме з такими негативними явищами потрібно боротися і боротися всім разом.

А самий дієвий спосіб – це самому не користуватися сайтами, які є небезпечними з точки зору моралі! 

Будьте самі прикладом для своїх рідних і близьких і безпечного вам

Інтернету.

 

Як ви думаєте, які ж загрози чекають дітей в Інтернеті?

Загрози в Інтернеті:

ü    Виготовлення, розповсюдження та використання матеріалів зі сценами насильства над дітьми 

ü    Наполегливе чіпляння в мережі, розмови на теми сексу, насильства, "зваблення” 

ü    Показ невідповідних віку, нелегальних та шкідливих матеріалів, що впливають на психіку, приводять до фізичної шкоди

ü    Переслідування і залякування

Вчитель:   Існують певні правила користування Інтернетом:

1.                 НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ.

2.                 НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ СВОЄ ФОТО

3.                 НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ 

В Інтернеті легко знайти собі друзів, але…. Послухайте одну історію.

     Дівчинка познайомилась в Інтернеті з своїм однолітком, хлопчиком, якого звати Войтек. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 12 років, я шукаю друзів».

Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Войтек, мені також 12 років і я хочу зустрітися з тобою». А на справді, цей Войтек дорослий чоловік, який обманює дівчинку, і не тільки її.

Дуже часто, спілкуючись в Інтернеті уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.

4.                 ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС РОБОТИ ТА ІГОР В ІНТЕРНЕТІ

5.                 БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРА.

6.                 НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ В ІНТЕРНЕТІ 

7.                 ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ

8.                 ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ 

ІV. Етап усвідомлення набутих знань.

Перегляд відео - ситуацій з небезпечним Інтернетом. Обговорення.

Пропоную вивести наш Кодекс безпеки в Інтернеті.

Учні:

        не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків,

        не можна погано поводитись при спілкуванні,

        користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків,

        тримати пароль комп'ютера у таємниці

        повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботу з комп'ютером або в Інтернеті. V. Підсумки.

Треба бути дуже обережним, користуючись Інтернетом.

        не надавати нікому свої паролі;

        без гострої необхідності не надавати особисту інформацію по електронній пошті, в чат-кімнатах;

        не надавати відповіді на послання непристойного та грубого змісту;

        повідомити     старшим     про    отримання інформації, яка    примусить почуватись незручно або налякано;

        не погоджуватись на зустріч з випадковим онлайновим другом. Якщо все ж таки це необхідно, то зустріч повинна відбуватися в громадському місті або у присутності друзів чи батьків;

        не відправляти нікому своє фото;

        не здійснювати комерційні операції через мережу Інтернет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.                 Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.         Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того,  аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.

      Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.

2.                 Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті. 

      Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті. 

Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров’я дитини.  Ігрова комп’ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі.      Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтеся про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.

3.                 Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр. 

     Для роботи за комп’ютером зовсім необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищененим.

     Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль.

     Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп’ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.

4.                 Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей. 

    Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.

5.                 Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.

    В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.

6.                 Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн. 

Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті.

Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.

pdf
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку