Спільні збори батьківського і учнівського колективів класу "Дивись- не забудь, людиною будь"

Про матеріал

Підвищенню рівня педагогічної культури сім'ї покликана сприяти педагогічна просвіта батьків. Відмова від формалізму та одноманітності в проведенні батьківських зборів сприятиме формуванню і підтримці інтересу членів родини до життя класу та співпраці з учителем.

Перегляд файлу

Тема. «Дивись, не забудь: людиною будь»

 

План

  1.          Вступне слово вчителя. Повідомлення теми зборів.
  2.          Бесіда: учитель – батьки, діти.

а) Слово вчителя. Хто ж така людина?

б) Розігрування і обговорення ситуацій.

в) Соціометричне опитування.

3. Показ фрагментів уроків.

    а) Читання.

    б) Математика.

4. Виставка кращих зошитів.

5. Продовження роботи з батьками (без дітей).

     а

Обладнання:

1)фішки для звукового аналізу;

2)каса цифр;      

3)ілюстрації із зображенням ситуацій;

4)картки для соціометричного опитування;

5)пам’ятки для батьків першокласників


Хід зборів

1. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми зборів.

      Добрий день, шановні батьки! Ми раді вітати вас, у нашому класі. Сьогодні ми поговоримо про те, що треба робити, щоб наші діти виросли справжніми людьми: добрими, щирими, працьовитими, чесними.

1 учень:    Ти знаєш, що ти – людина?

                   Ти знаєш про це чи ні?

                    Усмішка твоя – єдина,

                    Мука твоя – єдина,

                    Очі твої – одні.

2 учень:     Більше тебе не буде.

                     Завтра на цій землі

                    Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві і злі

3 учень:     Сьогодні усе для тебе –

                    Озера, гай, степи.

                     І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

4 учень:     Бо ти на землі – людина,

 І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

                               (В. Симоненко).

 

       Хто ж така людина? Людина – найцікавіша частина живої природи. Людина вміє думати, розмовляти, пізнавати те, що навколо неї, оцінювати себе. Щоб навитись цьому,  вона повинна жити серед людей, спілкуватися з ними.

Усі люди схожі між собою, але кожна людина особлива. Ось погляньте на своїх однокласників. У одного волосся світле, в іншого – темне. Хтось вищий, хтось – нижчий. І в кожного є щось, притаманне тільки йому: його усмішка, його погляд, його голос і т. д.

Кожен з вас, діти , особливий, неповторний. У кожного з вас обов’язково є хороші риси, які подобаються іншим людям, за які вас можна любити і поважати.

Розігрування і обговорення ситуацій.

(Деякі ситуації розіграти, деякі показати на ілюстраціях.)

Слова – висновки: чемність, ввічливість, чуйність, подільчивість, доброта, дисциплінованість, надруковані на окремих аркушах, в порядку обговорення ситуацій прикріплювати на дошку.

                 Діти слідкують за діями і словами дітей, що розігрують ситуацію, при потребі поправляють, роблять висновки.

  1.          Позичити, а потім віддати ручку (чи щось інше).

                     Висновок: чемність.

  1.          Звернутися до вчительки (дорослого).

  Висновок: чемність.

  1.          Зустрілися з учителькою, знайомими, друзями.

                    Висновок: ввічливість.

  1.          Обговорення ситуації. Закінчився урок. Вітя швидко встав із-за парти і ненароком зачепив рукою підручник однокласника, що сидів позаду нього. Підручник упав на підлогу. Як потрібно поступити Віті в цьому випадку?      

                         Висновок: ввічливість, доброзичливість         

  1.          Обговорення ситуації, зображеної на ілюстрації.  (із серії «Давай поговоримо»).
  •              Що роблять діти? (Катаються з гірки).
  •              Що трапилося з дівчинкою? (Вона впала і плаче).
  •              Оцініть поведінку хлопчиків. Хто з них вам подобається? Чому?
  •              Як можна назвати цього хлопчика? (Добрим, чуйним)  

 

                 Такі ситуації можуть бути не тільки на гірці, а будь-де: і на вулиці, і в класі, і на уроці фізкультури. Тож коли з кимсь трапилася біда, то будьте добрими і чуйними, допоможіть, а не насміхайтеся.  Бо це може трапитися з кожним і буде боляче і неприємно, коли хтось буде з цього сміятися, замість того, щоб допомогти.

  1.          Як назвемо учня, який дотримується встановлених правил поведінки?  (Дисциплінованим).
  2.          Вікторина «Слова ввічливості».          

Правила гри: клас поділено на три команди. Вчитель задає запитання кожній команді, учні хором відповідають. За правильну відповідь отримують один бал, Перемагає команда з найбільшою кількістю балів.

Запитання ля вікторини:

  • Ці слова ми кажемо, побачивши когось зранку;
  • Так ми вітаємось вдень;
  • Зустрівшись із кимось увечері, ми говоримо…;
  • Коли лягаємо спати, своїм рідним ми кажемо…;
  • Яке чарівне слово треба сказати, коли щось просимо? ;
  •  Що ти скажеш, коли тобі хтось допоміг;
  • Що треба сказати, коли наступив комусь на ногу;
  • А якщо ти запізнився на урок;
  • Як ви будете прощатися.

 

Але не завжди ми буваємо такі чемні і добрі. Інколи трапляється ось таке.                                                                                                                                                           

             М. Пригара

Маленька дівчинка

Чого це на мене так сердяться в школі?

Таж не чіпаю нікого ніколи.

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

а з цього виходить одне тільки лихо.

Оце я сказала – така в мене звичка –

 що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.

Що в Каті спідничка – неначе з рогожі,

 та ще й черевички на човники схожі.

Що в Тані волосся нечесане досі,

що очі в Мар’янки маленькі і косі,

Що в зошиті Лесі одні тільки плями:

напевне, бруднючими пише руками.

Я ж правду кажу їм… І що тут такого?

Таж я не чіпаю ніколи нікого,

сиджу собі тихо і в школі, і вдома.

І чом вони сердяться всі, невідомо!

Обговорення ситуацій. Чому ж усі сердилися на дівчинку?

 

Слово вчителя.

 

Ми повинні завжди обдумувати те, що говоримо, тому що мудре і добре слово дає радість, а нерозумне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду. Словом можна так образити людину, що вона захворіє, а можна заспокоїти, коли їй погано. Словом можна викликати усмішку, а можна змусити людину плакати.

Мені дуже прикро, що  у нашому класі є діти, які вживають образливі слова. Я дуже сподіваюсь, що після сьогоднішніх зборів вони постараються більше цього не робити.

 

Соціометричне опитування.

 

Перед кожним із дітей лежить на парті три картки (пронумеровані).

  1.                   Часто ображає.
  2.                   Ввічлива дівчина.
  3.                   Ввічливий хлопчик.

За завданням учителя діти кладуть картку, кому вважають за потрібне. Кожне завдання озвучується окремо. Після виконання цих трьох завдань діти забирають картки зі своєї парти і віддають мамі (чи татові).

 

 

Слово вчителя до батьків.

 Я думаю, шановні батьки, що у вас є інформація для роздумів.

 

1 учень:        Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, нагодуй пташину.

Приголуб і навчи дитину.

Бо людина в цьому світі

лиш добро повинна творити.

 

                                                         (Н. Іванків).

 

2 учень:       Добро твориться просто – ні за так.

Так, як цвіте і опадає мак,

Як хмарка в’ється і сміється пташка,

як трудиться мурашка-горопашка

 

                                        (І. Драч)

 

3).  Хочеться вашим батькам знати, як ви ведете себе і працюєте на уроках. Найкраще буде, коли вони побачать це самі.

 

       а) Читання

На партах лежать заздалегідь підготовлені підручники, відкриті на потрібній сторінці. Вчитель викликає учнів, у яких хороша техніка читання. Названі діти по черзі читають текст, решта – слідкують. Батьки мають змогу почути, як потрібно читати на даному етапі навчання, а також порівняти читання своєї дитини з читанням кращих учнів і, відповідно, зробити висновки.

 

Звуковий аналіз окремих слів.

  1.                   Зробити звуковий аналіз названого слова з допомогою фішок (на партах самостійно). Вчитель проходить між партами і називає, в кого правильно.
  2.                   Пояснення біля дошки (Зозуля ,калина).

 

 

 

б) Математика

Задача 1 (читає вчитель).

Хлопчик вирізав з паперу 6 ялинок. 4 ялинки він подарував сестрі. Скільки ялинок залишилось у хлопчика?

  • Що відомо в задачі?
  • Що потрібно дізнатися?
  • Викласти розв’язок за допомогою фішок.

 

(Вчитель проходить між партами і називає дітей, у яких задача розв’язана правильно.)

 

Задача 2 .

У Світлани 7 ляльок, а в Оксани – на 2 ляльки більше. Скільки ляльок у Оксани?         (Аналогічно).

 

Приклади.    Пояснити (усно).

 

9 + 6                    8 + 4                                                   7 + 4

        13 - 5                                    17 - 8                                                    13 - 4

 

в) Хотілося б ще  похвалити діток, у яких гарні зошити.  (Названі діти з зошитами виходять до дошки, демонструють свої роботи).

г) Отже, шановні батьки, із сьогоднішніх зборів ви взяли достатньо інформації про свою дитину. Я сподіваюсь, що спільними зусиллями ми допоможемо дітям справитись з навчанням і з життєвими ситуаціями, потрібно тільки правильно і вміло їм допомогти.

 

  1.                   Продовження роботи з батьками (без дітей).

 

а) Бесіда + педагогічні читання. Стаття «Дитяча жорстокість», «Шкільний світ», 2008р.

 

б) Роздати пам’ятки для батьків першокласників.

 

 

doc
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку