Семінарсько-практичне заняття 10. Спостереження та аналіз уроку інформатики (5 клас, які не вивчали інформатику в 2-4 класах)
Тема: Спостереження й аналіз уроку інформатики
1. Який тип уроку обрано, його доцільність?
Це урок засвоєння нових знань з елементами уроку формування умінь і навичок. Не можу оцінити його доцільність
2. Місце уроку в системі уроків з даного розділу
Це 2 урок з теми «Способи подання повідомлень».
3. Як здійснювався зв'язок уроку з попередніми уроками?
Ніяк, окрім продовження теми.
4. Які етапи уроку, їх послідовність і логічний зв'язок?
Є тема, мета уроку, короткий вступ, основна частина, приклади, підсумок. Все це логічно пов’язано.
5. Як забезпечувалася цілісність і завершеність уроку?
Показ теми та мети як початок, фінальний слайд як кінець.
6. Як здійснювалася постановка навчальних завдань на кожному етапі?
Шляхом їх виділення зображеням/кольорами.
7. Як поєднувалися різні форми проведення уроку: індивідуальна, групова, класна?
Саме по собі відео це індивідуальна форма проведення уроку, можливе поєднання, якщо наприклад вімкнути його в класі, після чого запитати власні приклади учнів, чи щось подібне.
8. Чи здійснювалося чергування різних видів діяльності учнів?
Ні, лише сприймання нової інформації.
9. Як організовувався контроль за діяльністю учнів?
Ніяк.
10. Як оцінювалися знання і вміння учнів?
Ніяк.
11. Як учитель здійснював розвиток учнів (розвиток логічного мислення, критичності думки, умінь порівнювати, робити висновки)?
Висловлюючи причино-наслідковий зв’язок ( як в прикладі з надсиланням повідомлення )
12. Які прийоми використовував учитель для організації роботи учнів?
Він її не організовував, лише надавав матеріал.
13. Як вчитель керував навчально-пізнавальною діяльністю учнів?
Ніяк. Лише розповідав.
14. Як вчитель організував сприймання, спостереження?
Розповідь + приклади.
15. Як учні усвідомлювали навчальний матеріал?
Залежить індивідуально від учня, не можу відповісти на це питання.
16. Які прийоми використовував вчитель при узагальненні знань?
Стиснута текстова інформація в вигляді картинок
17. Як під час уроку здійснювалося закріплення та застосування знань на практиці?
Ні, лише приклад як це можна застосувати.
18. Як учитель підводив підсумки етапів і всього уроку?
Підсумки етапів були представлені картинками, підсумком уроку ж став приклад можливого використання представлених знань.
Висновок: На мою думку, не зважаючи на те, була максимально стиснута та вичерпна, її подання було монотонним. З власного досвіду така інформація жахливо запам'ятовується, якщо учень сам не зацікавлений в цьому. Але в порівнянні з попереднім уроком, фінальний приклад показує доцільність цих знань, що може зацікавити учнів