5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Стаття " Дистанційне навчання на уроках географії у школі"

Про матеріал
Модернізація освіти дозволяє розширити звичні межі способу передачі і отримання інформації в освітньому процесі, при цьому зберігаючи всі цілісні компоненти.
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Дистанційне навчання на уроках географії у школі

 

 

"Людина народжується на світ не для того,

                                                                          щоб зникнути безвісною пилинкою,

                                                                              людина народжується, щоб лишити по

                                             собі слід вічний".

 В. Сухомлинський

Гаслом Всесвітнього дня Вчителя у 2020 році «Вчителі: лідерство в період кризи, переосмислення майбутнього». (5) Основні слова 2020 року це « світосприйняття», «усвідомленість», «співчування», «життєстійкість» тому, що ми живемо у період пандемії і певних обмежень. Особливо ці зміни  торкнулися освіти- ми навчилися працювати дистанційно

 Дистанційне навчання – це сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає, до тих, хто навчається. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання здобувачам освіти можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Дає змогу навчатися на відстані, за допомогою диспутів експертів із кількох країн, за відсутності викладача. Основну роль у здійсненні дистанційного навчання відіграють сучасні інформаційні технології. (1)

Мета дистанційного навчання – надання освітніх послуг шляхом застосування в навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями. (4)      

Умови дистанційного навчання змушують нас шукати нові підходи та методи при підготовці до уроків з географії. Щоб допомогти здобувачам освіти  краще запам’ятати матеріал використовую різноманітні інтерактивні сервіси з географії. При проведенні онлайн-уроків з географії використовують дані сервіси, які подобаються здобувачам освіти! Сервіси  Google Meet, Zoom. Для кращого вивчення країн світу використовую Earthcam.com – це портал зібраних колекція вебкамер встановлених у всіх містах світу. А головна мета — формування привабливості країни як для зовнішнього, так і внутрішнього туризму.

Seterra Online – одна з найбільш захоплюючих та популярних географічних вікторин у світі. Дану програму застосовую для закріплення матеріалу, а саме після вивчення розділів: «Країни Європи», «Країни Азії», «Країни Америки». Під час гри можна у цікавий спосіб перевірити знання здобувачів освіти.

Завдання поділені за частинами світу. Наприклад, візьмемо країни Європи. Тут показується сама карта, є значки, потрібно натискати на них і шукати об’єкт, який вказаний угорі. Програма відліковує час, тому потрібно максимально швидко знайти той чи інший об’єкт. (рис. 1)C:\Users\Павлик\Desktop\Snymok-ekrana-2020-05-03-v-17.29.0222.jpg

                   Рис. 1 Програма Seterra

Підчас узагальнення та систематизації знань з теми «Італія» здобувачам освіти даю такі завдання на 5 хвилин знайти великі міста Італії. (рис. 2)

 

C:\Users\Павлик\Desktop\IMG-1ee49df33cf6bb05fb13c4eadead7953-V.jpgC:\Users\Павлик\Desktop\IMG-03fc99eecb96d99949fdbfc6fe94ae10-V.jpg

    Рис. 2 Італія        Рис. 3 контрольна робота

Підчас контрольної роботи з теми Європа здобувачі знаходять країни - це дає ефективний результат, бо ще раз закріплюють країни і їхні столиці (рис. 3). Здобувачі освіти   бачать, наскільки відсотків правильно він пройшов завдання й за скільки хвилин.

C:\Users\Павлик\Desktop\IMG-3cc9262847329e42f47fc92a36518e33-V.jpg Ethermap – достатньо новий інструмент, який можна використовувати для створення онлайн-карт. За допомогою Ethermap ми створюємо карти якоїсь країни, або план місцевості свого міста.

Дану програму я використовую на уроках підчас вивчення різних країн світу . Наприклад ми використали підчас теми: «Велика Британія», де здобувачі освіти на носили на карту столицю країни і магістраль.(рис 4)

 

 

 

 

 

Рис. 4 Велика Британія

Атлас пазлів National Geographic. Кожна з колекцій пазлів є онлайн-картою континенту або країни. Тут дуже багато цікавих карт та неймовірних історій! Можна використати з здобувачами освіти на узагальнення та систематизацію знань. Використовуються добірки різних онлайн-ресурсів з готовими презентаціями та відео для полегшення опрацювання тем.

Для  заохочення і додаткових балів під час практичного дослідження я використовую відеофільм, як змінився розвиток туризму і, відповідно, економіки в Австралії  після фільму “Володар перснів”. Здебільшого здобувачі освіти  дивляться відомі фільми, і їх можна використовувати, щоби запитувати їх, у якій країні було знято, які фрагменти були використані.

Наприклад. У фільмі “Аватар” – у якій країні знайшли такі природні об’єкти і взяли їх за основу? Або де знімали “Джуманджі”, що взяли за основу? Чи правда, що на тих територіях саме такий клімат, чи правильно відобразили природу? Де здебільшого працюють герої, у якій сфері вони зайняті? Здобувачі освіти  дивляться фільм, я вказую, на що треба звернути увагу з географічного боку, і даю їм за це 1 бал та фіксую це спеціальною печаткою. Я їх  мотиву. Я розумію, що один бал не зіграє ролі. Тобто, якщо дитина знає на 9 балів, то додати їй бал за те, що вона виконала додаткову роботу, вона зацікавлена в тому, щоби щось дізнатися, –люблять виконувати саме такі завдання.

(2) Функції дистанційного навчання поділяють:

Викладач: веде облік успішності й публікує в Інтернеті журналі оцінок;

пересилає електронною поштою навчальні матеріали, заголовки для практичних робіт;

надає копії програмованих електронних засобів навчання (диски), які мають допуск і гриф Міністерства освіти і науки України;

проводить дистанційне тестування;

отримує  роботи в середовищі обміну файлами (по електронній пошті, на сайті закладу);

Здобувач освіти: переглядає оцінки, розклад вивчення розділів програми і параграфів з теми, навчальні матеріали;

Встановлює, інсталює навчальні електронні засоби з предмету на домашній комп’ютер;

здає виконані домашні завдання, практичні роботи й тести через електронну пошту або сайт;

бере участь у форумах з пропущених тем.

За умови дистанційного навчання активна роль викладача не зменшується, оскільки він має визначити рівень знань здобувача, та прийняти рішення щодо коригування програми навчання з тим, щоб домогтися найкращого засвоєння пройденого матеріалу.(3)

Модернізація освіти дозволяє розширити звичні межі способу передачі і отримання інформації в освітньому процесі, при цьому зберігаючи всі цілісні компоненти. Варто відзначити позитивні сторони даного процесу: можливість вивчати матеріал в індивідуальному темпі, свобода і гнучкість у виборі курсів і факультативів, доступність навчання незалежно від тимчасового і географічного положення, швидкість здійснення зворотного зв’язку між викладачем  і здобувачем освіти, соціальне рівноправність, можливість творчого самовираження, а також сприятливі умови для самостійного отримання знань.

До негативних сторін, як правило, відносять відсутність реального контакту, наявність постійного доступу до комп’ютера та Інтернету, відсутність лабораторних і практичних занять, а також відсутність регулярного контролю за виконанням поставлених завдань. Безсумнівно, отримання знань за допомогою дистанційного навчання є досить корисним і зручним. Можливо, незабаром, дистанційне навчання стане доповненням до традиційного, але повністю замінити звичний процес отримання знань не зможе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/
  2. Комп’ютерні технології навчання  2011р. ст.. 41
  3. Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія. 2017 р., ст.. 18
  4. pon.org.ua 
  5. www.kamts1.kpi.ua 
  6. Герасимова Т.П., Грюнберг Г.Ю., Неклюкова Н.М. Фізична географіяГладкий Ю.Н., Лавров С.Б. Экономическая и социальная география мира: Учебник для 10 кл. — М.: Просвещение
  7. Голиков A.M., Олійник Я.В., Степаненко А.В. Вступ до економічної і соціальної географії: Підручник. - К: Либідь
  8. Географический энциклопедический словарь. Понятия и термины / Гл. ред. А.Ф. Трешников. — М.: Сов. энцикл.
  9. Географічна енциклопедія України: В 3 т. — К.: Укр. енцикл. ім. МП. Бажана,
  10. Географія України: Навч. посіб. / За ред. проф. В.Б. Некоса. - Харків

 

          

 

 


 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

docx
Додано
26 грудня 2020
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку