Актуальність батьківської педагогіки В.О.Сухомлинського
Сім`я в сучасній українській державі функціонує не лише як первинний осе-
редок суспільства, а й головна інституція, що покликана забезпечувати мораль-
ний, духовний, соціальний та фізичний розвиток дитини. Дуже важливою в жи-
ттєдіяльності сім`ї є тріада «школа-сім`я-дитина», у якій закладені як основи сі-
мийного виховання, так і один із найважливіших елементів діяльності школи –
співпраця з сім`єю.
Лише при цілеспрямованій взаємодії педагогів і батьків, їх продуктивній спів-
праці, яка передбачає рівність сторін, взаємну доброзичливість і повагу, можна
здійснити рішучий поворот до особистості дитини, створити сприятливі умови
до її самовизначення,самореалізації та розвитку.Згадаймо слова В.О.Сухомлин-
ського: «Пора і батькам, і вчителям глибоко усвідомити, що ні школа без сім`ї,
ні сім`я без школи не можуть упоратися з найтоншими, найскладнішими завда-
ннями становлення людини».
Педагоги і батьки, на його думку, повинні працювати в одному напрямку «як
два скульптори», у яких би не було «протилежних позицій».
Слід зазначити, що думки В.О.Сухомлинського досить важливі і актуальні
в умовах сьогодення. Він вважав, що необхідно ввести в зміст школи мінімум
педагогічних знань, оскільки «важкі діти» - це результат неправильного вихова-
ння,вад сімейного життя, несприятливого психологічного клімату й ненормаль-
них стосунків у сім`ї.
Школа, батьки, громадськість об`єднані єдиною метою: зробити все, щоб ді-
ти росли щасливими, здоровими, активними, життєлюбними, комунікативними,
щоб вони стали гармонійно розвиненими особистостями.
Зі свого боку педагогічні колективи навчальних закладів повинні докладати
достатньо зусиль, щоб спілкування з батьками було насиченим і цікавим. Так як
ефективність батьківських зборів залежить від вибору цікавих форм роботи, до-
цільних психолого-педагогічних прийомів. А їх сьогодні чимало.
Отже, аналіз педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського дає змогу стверд-
жувати, що його ідеї і сьогодні є досить актуальними. Адже вся його триєдина
система тісного взаємозв`язку «школа-сім`я-дитина» покликана змалку вихову-
вати найблагородніші почуття Людини і Громадянина.