26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Стаття "Вимоги щодо використання ігор на уроках англійської мови в початкових класах."

Про матеріал
Стаття містить методичний матеріал щодо вимог, які потрібно враховувати при використанні ігор на уроках англійської мови в початкових класах.
Перегляд файлу

 

 Вимоги щодо використання ігор на уроках                 англійської мови в початкових класах.

  Дуже важливо не тільки навчити дитину чомусь, але й всилити в неї впевненість у своїх силах та здібностях, сформувати вміння відстоювати свою ідею, погляди, переконання, прийняті рішення. Особливо це стосується виконання творчих завдань, які можна виконати по-різному. Потрібно навчити дитину висувати свої ідеї, а також сприймати критику без образ. Звичайно, досить важливу роль відіграють індивідуальні риси характеру дитини. Якщо учень прагне швидко змінювати завдання, позбувається першою-ліпшою відповіддю, то необхідно зацікавити його завданням, навчити бачити в ньому нові деталі, відкривати різноманітні боки. Якщо при виконанні творчих завдань дитина губиться у виборі, ‘в’язне’ у величезній кількості деталей, необхідно допомогти їй обрати один варіант. Розвиток творчих здібностей дитини передбачає розвиток уяви та гнучкого, ‘нестандартного’ мислення. Творчість багато в чому визначається вмінням висловлювати свої почуття, уявлення про світ різноманітними засобами, вільно фантазувати. Кожна гра – це не тільки спілкування дитини зі вчителем та іншими дітьми, це також школа співпраці, де вона вчиться радіти успіхам інших та мужньо зносити свої невдачі. Доброзичливе ставлення вчителя, радісна атмосфера на уроці, вигадки та фантазії – тільки в цьому випадку ігри будуть корисні для розвитку здібностей у дитини та засвоєння нового матеріалу. У свою чергу, для успішного проведення уроку англійської мови у молодшій школі необхідно використовувати велику кількість наочного матеріалу, посібників та весь процес навчання будувати у формі гри.

1.Гра

- сприяє засвоєнню знань не за примусом, а проходить зацікавлено;

- додає різноманітності у повсякденну навчальну діяльність;

- створює атмосферу здорового змагання, сприяє мобілізації та розвитку творчих здібностей;

- свідчить про здібності учня; дає можливість оцінити себе на фоні інших учнів, а також працювати командою;

- свідчить про бажання учня щось вивчити.

Отже, при доборі ігор вчителю необхідно:

- враховувати вікові та психологічні особливості дітей, пам’ятати, що в цьому віці учні дуже активні, рухливі, емоційні;

- організувати творчу гру учнів, уміло ввести їх до неї, зацікавити;

- спостерігати за грою, не припускати конфліктних ситуацій;

- використовувати велику кількість яскравої наочності, реквізиту;

- враховувати підготовленість дітей до гри в мовному плані.

                  

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                          

 

Різновиди ігор за ступенем значимості їх на уроках іноземної мови

   Забезпечення необхідних педагогічних умов для розвитку в учнів повноцінних внутрішніх спонук їхнього навчання якраз і складає одне з найважливіших завдань зі створення реальних передумов навчальної діяльності.

    Гра за своєю природою повністю відповідає вимогам навчальної діяльності й повинна використовуватись на уроці як успішний й вигідний метод навчання.

     Розглянемо різновиди ігор за ступенем значимості їх на уроці іноземної мови:

  1. за функціями:
    • навчальні – сприяють розвиткові загально навчальних умінь і навичок, таких як пам'ять, увага, сприйняття інформації різної модальності, розвитку навичок володіння рідною й іноземною мовами;
    • виховні – моделюють поведінку в ігрових моделях життєвих ситуацій;
    • навчально-виховні –сприяють оволодінню іноземною мовою, враховуючи аспект виховання;
    • розважальні – створюють сприятливу атмосферу на заняттях, перетворюючи урок на захоплюючу подорож;
    • комунікативні – об’єднують учнів у єдиний колектив, допомагають встановленню емоційних контактів, сприяють формуванню навичок й умінь спілкування;
    • розвиваючі – сприяють гармонійному розвитку особистих якостей для активізації резервних можливостей.
  2. за психічним впливом:
    • релаксаційні – знімають емоційне напруження, викликане навантаженням на нервову систему під час навчання;
    • стимулюючі- стимулюють процеси мислення, запам’ятовування, відтворення дійсності  (імітаційні);
    • спрямовувальні – спонукають дитину до дії на уроці;                                                                                                                                                                                                    
  3. за дидактичною метою мовлення:
    • спрямовані на оволодіння монологічним мовленням, тобто зв’язним безперервним висловлюванням однієї особи, адресованої одному або кільком співрозмовникам;
    • спрямовані на оволодіння діалогічним мовленням, тобто сприяють формуванню процесу розмови двох партнерів, який не планують наперед;
  4. за ступенем введення до уроку:
    • ігри, які використовуються на початковому етапі уроку. Їх метою є введення дитини до іншомовної діяльності;
    • ігри, спрямовані на введення нового матеріалу;
    • ігри, спрямовані на закріплення нового матеріалу;
    • ігри, які вимагають вільного використання вже знайомого матеріалу;
    • ігри для повторення навчального матеріалу;
  5. за використанням матеріалу:
    • лексичні – спрямовані на відпрацювання лексичних одиниць, враховуючи їх особливості;
    • фонетичні – спрямовані на оволодіння специфікою вимови звуків англійської мови інтонацією англійської мови;
    • граматичні – спрямовані на оволодіння граматикою англійської мови;
  6. з відтворенням дійсності:
    • навчальні – основні ігри під час навчального процесу; передають атмосферу на уроці, покликані спонукати учня до активної праці на уроці;
    • ділові – проектують майбутню професійну діяльність (лікаря, будівельника тощо);
    • рольові – спрямовані на добровільне вживання в роль і використання реплік, слів, які найкраще характеризують цю роль;
    • ігри-уяви – покликані перенести учня в уявний світ, де він матиме змогу за допомогою іноземної мови відобразити свої почуття («Як би ж я була принцесою…»);
    • творчі – мистецькі ігри спрямовані на оволодіння специфічною лексикою мистецтва;
    • ігри-фантазії – схожі на ігри-уяви, допомагають учневі за допомогою іноземної мови закінчити ту ситуацію, яка була запропонована вчителем;
  7. пізнавальні ігри:
    • ігри-знайомства – відбувається перша зустріч учня з матеріалом, під час якої від учня не вимагається його використання;
    • ігри-дотики – відбувається більш глибоке розуміння матеріалу;
    • ігри-спроби – спроби використати матеріал, пропустити цього крізь себе;
    • глибинні ігри – вимагають володіння й можливості використання основного й побічного навчального матеріалу;
  8. за ініціативою:
    • ігри, вигадані дітьми для відтворення дорослої життєдіяльності;
    • ігри, вигадані дорослими для дітей;
    • ігри, вигадані дорослими для себе, для кращого розуміння світу дітей, їх оточення;

 

 

doc
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
7 квітня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку