STEAM- урок “Форматування таблиць”
Мета
Навчальна: продовжувати формувати навички форматування даних, сформувати вміння у новій ситуації, продовжувати формувати вміння та навички роботи з програмою MS Excel; застосовувати програму для опрацювання табличних даних при розв’язуванні прикладних задач; проконтролювати ступінь засвоєння ЗУН учнів з теми.
Розвивальна: формувати вміння аналізувати умови задач, виділяти головне, самостійно робити висновки, реалізовувати їх за допомогою ПК; формувати самостійність, критичне та логічне мислення.
Виховна: виховувати дисциплінованість, організованість, відповідальність за результати власної діяльності, повагу до товаришів, готовність до навчання впродовж життя.
Тип уроку: STEAM-урок
Обладнання: ПК, MS Excel, смартфони, проектор, мультимедійна дошка, сервіс kahoot, роздатковий матеріал
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
Добрий день! Сідайте. Я рада бачити вас всіх в цей весняний день.
Ми вступили в 21 століття і не можемо уявити своє життя без використання комп’ютерів. Інформаційні технології широко використовуються в різних сферах нашого життя. І ваша задача, як учнів, вміти застосовувати свої знання та вміння в різних нестандартних ситуаціях.
ІІ. Мотивацiя навчальної дiяльностi. Оголошення теми уроку.
Оголошення теми і формулювання учнями мети уроку.
Ми продовжуємо вивчати табличний процесор Excel. І тема нашого уроку “Форматування таблиць”. Урок не зовсім звичайний, як бачите, це STEAM урок. Що ж ми будемо робити на уроці? Давайте, розглянемо малюнок, і спробуємо сформулювати мету та завдання нашого уроку.
Очікувані відповіді: Творимо мистецтво з Excel.
Чи перекладається “Mondrian”? Чи знає про це хтось?
Перегляд відеофільму творчість Мондріана (3:24)
Отже, ми будемо працювати з Excel, використовуючи творчість Мондріана.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Проводиться за допомогою сервісу kahoot
Для результативної роботи, нам потрібно пригадати, що ми знаємо про електронні таблиці. Тому беріть смартфони, та відкривайте додаток kahoot. На екрані, ви бачите код гри.
Тест
ІV. Застосування знань, умінь та навичок
Молодці! Але, це тільки крок до успіху. Нам потрібно дослідити, яким чином картини Піта Мондріана, захоплюють з першого погляду. Спробуємо проаналізувати мистецтво за допомогою математики. Візьміть картки відповідей, що лежать на вашій парті, та олівець чи ручку.
Завдання
1. Який з виразів правильно обраховує периметр прямокутника?
2. Обрахуй периметр прямокутника
3. Побудуй будь-який прямокутник з периметром 28 одиничних квадратів
4. Який з виразів правильно обраховує площу прямокутника?
5. Площа якого прямокутника найбільша?
6. А зараз площа якого прямокутника найбільша?
7. Площа прямокутника дорівнює 12 квадратних одиниць. Яка довжина та ширина цього прямокутника? (Врахуйте, що малюнок відповідає розмірам)
8. Побудуй будь-який прямокутник з площею 18 квадратних одиниць
9. Порівняйте площі фігур А та В
10. Обрахуй площу фігури, зафарбованої блакитним кольором
11. Обрахуй площу прямокутників, якщо площа однієї клітинки - 1 кв.од.
12. Зроби ескіз картини Мондріана
13. Визнач, який діапазон комірок потрібно зафарбувати жовтим кольором, щоб отримати відповідний результат
14. Запиши діапазони для синього прямокутника
15. Обрахуй площу цього прямокутника
20. Визнач площу червоних частин (Врахуй, що площа одного квадрата рівна 1 кв. од.)
Фізкультхвилинка
Запишіть висновок, давши відповідь на такі запитання:
Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи зрозуміли ви яким чином можна відтворити картини Мондріана?
Це дуже добре, оскільки сьогодні ваше завдання створити власну картину в стилі Мондріана.
V. Інструктаж з техніки безпеки.
Перед початком роботи за комп’ютером, потрібно пригадати правила техніки безпеки. Пригадаємо їх у вигляді опитування за допомогою сервісу kahoot. Перед вами на екрані будуть з’являтися твердження, на які ви повинні будете відповісти Так або Ні.
VI. Узагальнення набутих знань. Робота за комп’ютером.
Учні створюють картини в стилі Мондріана та дають їм назву.
VII. Рефлексія
Гарні ви намалювали картини. Думаю з вас вийдуть гарні художники-абстракціоністи. Але, після роботи за комп’ютером, очам потрібно відпочити. Тому намалюйте очима в повітрі 3 повітряних кульки та подаруйте їх сусіду.
Справились?
Давайте підіб’ємо підсумки нашої роботи.
VIII. Підбиття підсумків уроку
Продовжіть речення:
IX. Домашнє завдання
Вам потрібно переглянути відео та розв’язати загадку про квадрати Мондріана.
Дякую всім за увагу!