STEAM- урок “Форматування таблиць”

Про матеріал
STEAM- урок присвячений творчості Піта Мондріана. Мета Навчальна: продовжувати формувати навички форматування даних, сформувати вміння у новій ситуації, продовжувати формувати вміння та навички роботи з програмою MS Excel; застосовувати програму для опрацювання табличних даних при розв’язуванні прикладних задач; проконтролювати ступінь засвоєння ЗУН учнів з теми. Розвивальна: формувати вміння аналізувати умови задач, виділяти головне, самостійно робити висновки, реалізовувати їх за допомогою ПК; формувати самостійність, критичне та логічне мислення. Виховна: виховувати дисциплінованість, організованість, відповідальність за результати власної діяльності, повагу до товаришів, готовність до навчання впродовж життя.
Перегляд файлу

STEAM- урок Форматування таблиць

Мета

Навчальна: продовжувати формувати навички форматування даних, сформувати вміння у новій ситуації, продовжувати формувати вміння та навички роботи з програмою MS Excel; застосовувати програму для опрацювання табличних даних при розв’язуванні прикладних задач; проконтролювати ступінь засвоєння ЗУН учнів з теми.

Розвивальна: формувати вміння аналізувати умови задач, виділяти головне, самостійно робити висновки, реалізовувати їх за допомогою ПК; формувати самостійність, критичне та логічне мислення.

Виховна:  виховувати дисциплінованість, організованість, відповідальність за результати власної діяльності, повагу до товаришів, готовність до навчання впродовж життя.

Тип уроку: STEAM-урок

Обладнання: ПК, MS Excel, смартфони, проектор, мультимедійна дошка, сервіс kahoot, роздатковий матеріал

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

  1. Привітання.

Добрий день! Сідайте. Я рада бачити вас всіх в цей весняний день.

Ми вступили в 21 століття і не можемо уявити своє життя без використання комп’ютерів. Інформаційні технології широко використовуються в різних сферах нашого життя. І ваша задача, як учнів, вміти застосовувати свої знання та вміння в різних нестандартних ситуаціях.

ІІ. Мотивацiя навчальної дiяльностi. Оголошення теми уроку.

Оголошення теми і формулювання учнями мети уроку.

Ми продовжуємо вивчати табличний процесор Excel. І тема нашого уроку “Форматування таблиць. Урок не зовсім звичайний, як бачите, це STEAM урок. Що ж ми будемо робити на уроці? Давайте, розглянемо малюнок, і спробуємо сформулювати мету та завдання нашого уроку.

Очікувані відповіді: Творимо мистецтво з Excel.

Чи перекладається Mondrian? Чи знає про це хтось?

Перегляд відеофільму творчість Мондріана (3:24)

Отже, ми будемо працювати з Excel, використовуючи творчість Мондріана.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Проводиться за допомогою сервісу kahoot

Для результативної роботи, нам потрібно пригадати, що ми знаємо про електронні таблиці. Тому беріть смартфони, та відкривайте додаток kahoot. На екрані, ви бачите код гри.

Тест

  1. Програма для створення та редагування електронних таблиць –
  • Редактор презентацій
  • Текстовий процесор
  • Табличний процесор
  •  Графічний редактор

  1. Яким чином позначають рядки та стовпці електронної таблиці?
  • Римськими числами, латинськими літерами
  • Арабськими та римськими числами
  • Українськими літерами, арабськими числами
  • Арабськими числами, латинськими літерами
  1. Скільки робочих аркушів може мати робоча книга?

  • До 256
  • Безліч
  • Лише 1
  • Зазвичай 3

  1. Оберіть правильне ім’я комірки


  • 8D
  • D8
  • 4D
  • C8


  1. Виберіть адресу виділеного діапазону


  • B2,F7
  • B2:F7
  • B2;F7
  • F7:B2

  1. Яке основне призначення електронних таблиць?
  • Автоматизація обчислень
  • Введення тексту
  • Створення малюнків
  • Подання числової інформації у графічному вигляді
  1. Найменшим елементом електронної таблиці є

  • Стовпець
  • Аркуш
  • Комірка
  • Рядок

  1. З якого знака починається запис формули в середовищі табличного процесора?

  • \
  • -
  • +
  • =

  1. Який знак застосовують при введенні дробових чисел?

  • ,
  • .
  • /
  • _

  1. Який вигляд має маркер автозаповнення?
  • Маленький мінус
  • Жирний плюс
  • Прямокутна рамка
  • Маленький квадратик
  1. Що може містити формула?

  • Числа
  • Команди
  • Діаграми
  • Функції

  1. Вкажіть правильне ім’я комірки

  • Р56567
  • 56Р
  • Д56
  • AB56

ІV. Застосування знань, умінь та навичок

Молодці! Але, це тільки крок до успіху. Нам потрібно дослідити, яким чином картини Піта Мондріана, захоплюють з першого погляду. Спробуємо проаналізувати мистецтво за допомогою математики. Візьміть картки відповідей, що лежать на вашій парті, та олівець чи ручку.

Завдання

1. Який з виразів правильно обраховує периметр прямокутника?

 

  • 5+4+5+4
  • 4· 4
  • 18
  • 5·4

 

 

2. Обрахуй периметр прямокутника

 

  1. Червоного Р1
  2. Жовтого Р2
  3. Синього Р3

 

 

 

 

3. Побудуй будь-який прямокутник з периметром 28 одиничних квадратів

4. Який з виразів правильно обраховує площу прямокутника?

 

  • 5+4
  • 5·5
  • 4·4
  • 5·4

 

5. Площа якого прямокутника найбільша?

 

  • Червоного
  • Синього
  • Жовтого

 

 

 

6. А зараз площа якого прямокутника найбільша?

  • Червоного
  • Синього
  • Жовтого

 

 

 

 

7. Площа прямокутника дорівнює 12 квадратних одиниць. Яка довжина та ширина цього прямокутника? (Врахуйте, що малюнок відповідає розмірам)

 

  • 2 см, 6 см
  • 1 см, 12 см
  • 3 см, 4 см

 

8. Побудуй будь-який прямокутник з площею 18 квадратних одиниць

9. Порівняйте площі фігур А та В

  • А=В
  • А>В
  • А<В

 

 

10. Обрахуй площу фігури, зафарбованої блакитним кольором

11. Обрахуй площу прямокутників, якщо площа однієї клітинки - 1 кв.од.

  1. Червоного S1
  2. Синього S2
  3. Чорної рамки S3
  4. Великого прямокутника, включаючи чорну рамку S4
  5. Яке відношення площ S1: S2 ?
  6. Яке відношення площ білих прямокутників?

12. Зроби ескіз картини Мондріана

 

 

 

 

 

 

 

13. Визнач, який діапазон комірок потрібно зафарбувати жовтим кольором, щоб отримати відповідний результат

  • E8:G10
  • B7:D9
  • E1:I3
  • B8:D10

 

14. Запиши діапазони для синього прямокутника

 

 

 

  • Діапазон:

 

 

 

15. Обрахуй площу цього прямокутника

  • Площа:

20. Визнач площу червоних частин (Врахуй, що площа одного квадрата рівна 1 кв. од.)

 

Фізкультхвилинка

Запишіть висновок, давши відповідь на такі запитання:

  1. Чи є залежність між периметрами прямокутників?
  2. Чи є залежність між площами прямокутників або відношенням площ?
  3. Чи легко ви впізнаєте стиль Мондріана?
  4. Чи досить у вас знань, умінь та навичок, щоб створити в Excel картину в стилі Мондріана?

Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Чи зрозуміли ви яким чином можна відтворити картини Мондріана?

Це дуже добре, оскільки сьогодні ваше завдання створити власну картину в стилі Мондріана.

V. Інструктаж з техніки безпеки.

Перед початком роботи за комп’ютером, потрібно пригадати правила техніки безпеки. Пригадаємо їх у вигляді опитування за допомогою сервісу kahoot. Перед вами на екрані будуть з’являтися твердження, на які ви повинні будете відповісти Так або Ні.

  1. Не торкатися дротів, роз’ємів, тильної сторони системного блока, екрану монітора
  2. Підручник та зошит потрібно класти на клавіатуру
  3. Вмикати комп’ютер тільки за вказівкою вчителя
  4. Очі повинні бути на відстані витягнутої руки від екрану монітора
  5. Працювати на клавіатурі з мокрими, брудними руками, натискаючи клавіші без потреби та навмання
  6. Взаємодіяти з комп’ютером тільки за допомогою миші та клавіатури
  7. Безперервно можна сидіти 30 хвилин
  8. Самостійно усувати несправності, не повідомляючи про це вчителя
  9. Плавно натискати клавіші
  10. Дозволяється вести сторонні розмови, шуміти

VI. Узагальнення набутих знань. Робота за комп’ютером.

Учні створюють картини в стилі Мондріана та дають їм назву.

VII. Рефлексія

Гарні ви намалювали картини. Думаю з вас вийдуть гарні художники-абстракціоністи. Але, після роботи за комп’ютером, очам потрібно відпочити. Тому намалюйте очима в повітрі 3 повітряних кульки та подаруйте їх сусіду.

Справились?

Давайте підіб’ємо підсумки нашої роботи.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Продовжіть речення:

  • На сьогоднішньому уроці я дізнався(-лась)…
  • Я зрозумів(-іла)…
  • Я вмію…
  • Я забув(-ла), але пригадав(-ла)…
  • Найбільше мені сподобалось…

IX. Домашнє завдання

Вам потрібно переглянути відео та розв’язати загадку про квадрати Мондріана.

C:\Users\Вчитель\Downloads\qrcode-20190401094953.png

Дякую всім за увагу!

docx
Додав(-ла)
Цюрюпа Леся
Додано
7 травня 2019
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку