МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Сторожинецький лісовий коледж
Кабінет обліку і фінансування
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
проведення студентської олімпіади
з дисципліни «Бухгалтерський облік»
серед студентів ІІІ курсу
спеціальності 071 «Облік і оподаткування»
Розробила викладач
спеціальних економічних
дисциплін
Доскалюк В.Ф.
Сторожинець 2018 р.
ВСТУП
Студентська олімпіада - це система масових очних змагань студентів, що навчаються у вищому навчальному закладі. Вона проводиться з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, інтенсифікації та удосконалення навчального процесу, стимулювання потреб у творчому оволодінні знаннями, з метою розвитку і реалізації творчих здібностей студентів, виявлення науково-обдарованої, по справжньому талановитої молоді.
Студентська олімпіада проводиться з навчальних дисциплін (предметні олімпіади) та спеціальностей (конкурси з спеціальностей), за якими здійснюється навчання та підготовка фахівців з вищою освітою.
Предметні олімпіади - це очні змагання студентів у творчому застосуванні теоретичних знань з однієї конкретної загальноосвітньої чи спеціальної дисципліни в умінні вибрати оптимальні шляхи і методи розв'язання предметних задач. У них беруть участь, як правило студенти, які на час проведення олімпіади вивчають відповідну дисципліну або закінчили її вивчати.
Олімпіади зі спеціальності - це очний конкурс майстерності студентів випускних курсів, які вивчали комплекс дисциплін, що формують систему знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності.
Серед різноманітних форм і методів роботи з обдарованими учнями провідне місце займають предметні олімпіади, зокрема з бухгалтерського обліку.
ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАДИ
Студентська олімпіада серед студентів ІІІ курсу спеціальності «Облік і оподаткування» проводиться після вивчення дисциплін: «Бухгалтерський облік» та «Фінансовий облік».
Організовує олімпіаду голова циклової комісії економічних дисциплін з викладачами спецдисциплін які і включаються у склад журі.
- розробляє конкурсні завдання та критерії оцінки їх виконання;
- перевіряє роботи учасників і визначає переможців;
- аналізує якість виконання студентами завдань, виявляє характерні помилки та оцінює рівень підготовки студентів до відповідної олімпіади;
- готує рекомендації щодо вдосконалення навчального процесу з відповідних дисциплін.
Учасниками олімпіади є студенти випускного (ІІІ курсу).
Олімпіада з дисципліни «Бухгалтерський облік» передбачає виконання тестових завдань, розв’язок задачі та виконання практичних завдань розрахункового характеру. Переможці олімпіади визначаються за сумарною кількістю набраних балів за усіма видами завдань.
Максимальна кількість балів учасника за виконання олімпіадних завдань (35 тестових завдань 1 задачі та двох практичних завдань) складає 70 балів. Правильна відповідь на кожне тестове завдання оцінюється у 1 бал. Максимальна кількість балів за виконання тестових завдань – 35 балів.
Тестові завдання передбачають чотири варіанти відповідей, одна із яких – правильна.
Правильний розв’язок задачі оцінюється максимально у 10 балів, практичних завдань у 25 балів (за умови правильного порядку виконання, правильного розрахунку, охайного оформлення результатів). Максимальна кількість балів за виконання задачі ті практичних завдань – 70 балів.
Студенти, які посіли перше, друге, третє місця в особистому заліку є переможцями та нагороджуються дипломами I, II, ІІІ ступенів відповідно.
Дипломом І ступеня нагороджується учасник, який набрав не менше 80%, ІІ ступеня – 70%, ІІІ ступеня – 60% від максимально можливої сумарної кількості балів, що дорівнює 100%.
Дипломом I ступеня нагороджується один учасник. Якщо рівну кількість балів набрали декілька учасників, які претендують на нагородження дипломом І ступеня, між ними призначається додатковий тур.
Переможці і активні організатори олімпіади заохочуються директором та профспілковою організацією коледжу (грамотами, цінними подарунками, грошовими преміями).
Правила оформлення робіт
На початку проведення олімпіади кожен учасник отримує:
- завдання, яке потрібно виконати з додатками;
- чернетку.
Розв’язання задач здійснюється на аркушах письмової роботи.
Для додаткових розрахунків учасник використовує чернетку. При перевірці виконаних робіт чернетки до уваги не беруться.
Забороняється:
Р О Б О Т А
Учасника(-ці) олімпіади з бухгалтерського обліку
серед студентів 3 курсу
Сторожинецького лісового коледжу
Студента (студентки) групи________________________________
_______________________________________________________
(прізвище, ім’я по батькові)
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
Робота учасника олімпіади з бухгалтерського обліку складається з 35 тестових завдань 1 задачі та 2 практичних завдань.
Тести оцінюються по 1 балу за правильну відповідь (всього 35 балів);
Задача – 10 балів;
Практичне завдання № 1 – 10 балів;
Практичне завдання № 2 – 15 балів.
Максимальна кількість набраних балів – 70 балів.
І – 56 - 70
ІІ – 49 - 55
ІІІ – 42 - 48
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
1. Д-т 92 К-т 641;
2. Д-т 701 К-т 641;
3. Д-т 641 К-т 631;
4. Д-т 98 К-т 641.
1. збірно розподільний
2. калькуляційний
3. фінансово-результативний
4. регулюючий.
34. Створення резерву сумнівних боргів відображається по:
1. К-ту 361
2. Д-ту 361
3. Д-ту 38
4. К-ту 38.
35. Як впливає податкова соціальна пільга на суму податку з доходів фізичних осіб?
1. не впливає;
2. зменшує;
3. збільшує;
4. збільшує для окремих категорій працівників.
З А Д А Ч А
Потрібно: Визначити розмір загальновиробничих витрат і розподілити їх між виготовленими видами продукції за такими даними:
- нарахована заробітна плата персоналу цеху – 13700 грн.
- оплачено за телеграфні послуги – 4200 грн.
- нарахована амортизація будівель цеху – 12100 грн.
- витрати на службові відрядження – 15100 грн.
Заробітна плата виробничих робітників – 400 000 грн., в тому числі по виготовлених
видах продукції: - ЧМЗ хвойної породи – 230000 грн.
- ЧМЗ бук – 170000 грн.
П Р А К Т И Ч Н Е З А В Д А Н Н Я № 1
Нарахувати заробітну плату за жовтень 2018 року працівнику бюджетної установи та провести утримання з неї згідно діючого законодавства, якщо посадовий оклад – 6450 грн., фактично відпрацьованих працівником – 20 днів. В установі 5 - денний робочий тиждень.
Оформити розрахунково-платіжну відомість.
П Р А К Т И Ч Н Е З А В Д А Н Н Я № 2
Скласти баланс ТОВ «Надія» станом на 7 квітня 2018 року після здійснення операцій. Вихідні дані:
- У бухгалтерському балансі ТОВ «Надія» станом на 30 березня 2018 року відображені такі статті: основні засоби – 113820 грн., статутний капітал – 135000 грн., прибуток – 3900 грн., розрахунки з оплати праці – 3700 грн., розрахунки з підзвітними особами з виданих сум – 20 грн., виробничі запаси – 19400 грн., поточний рахунок – 9500 грн., розрахунки з дебіторами 130 грн., розрахунки з кредиторами – 270 грн.
- Протягом квітня 2018 року ТОВ «Надія» були здійснені такі операції:
Оформити бланк балансу.
РОЗРАХУНОК ДО ЗАДАЧІ
РОЗРАХУНОК ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ № 1
Назва підприємства: ____________________
Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ:________
Розрахунково-платіжна відомість № ____
за __________ 20__ р.
№ п/п |
Посада |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Посадовий оклад |
Робочих днів у місяці |
Фактично відпра-цьовано днів |
Всього нараховано, грн. |
У т р и м а н о |
Всього утримано |
Сума до видачі |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього : |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бухгалтер _______________
РОЗРАХУНОК ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ № 2
Додаток 1
до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1
"Загальні вимоги до фінансової звітності"
|
|
||||||||||||||||||
Дата (рік, місяць, число) |
|||||||||||||||||||
Підприємство _______________________________________________за ЄДРПОУ |
|||||||||||||||||||
Територія __________________________________________________за КОАТУУ |
|||||||||||||||||||
Організаційно-правова форма господарювання ____________________за КОПФГ |
|||||||||||||||||||
Вид економічної діяльності ___________________________________ за КВЕД |
|||||||||||||||||||
Середня кількість працівників1 __________________________________________ |
|||||||||||||||||||
Адреса, телефон _______________________________________________________ |
|||||||||||||||||||
Одиниця виміру: тис. грн. без десяткового знака (окрім розділу IV Звіту |
|
||||||||||||||||||
Складено (зробити позначку "v" у відповідній клітинці): |
|
||||||||||||||||||
за положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку |
|
||||||||||||||||||
за міжнародними стандартами фінансової звітності |
|
Баланс (Звіт про фінансовий стан)
на ___________ 20__ р.
Форма № 1 Код за ДКУД 1801001
Актив |
Код рядка |
На початок |
На кінець |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. Необоротні активи Нематеріальні активи |
1000 |
|
|
первісна вартість |
1001 |
|
|
накопичена амортизація |
1002 |
|
|
Незавершені капітальні інвестиції |
1005 |
|
|
Основні засоби |
1010 |
|
|
первісна вартість |
1011 |
|
|
знос |
1012 |
|
|
Інвестиційна нерухомість |
1015 |
|
|
Довгострокові біологічні активи |
1020 |
|
|
Довгострокові фінансові інвестиції: |
|
|
|
інші фінансові інвестиції |
1035 |
|
|
Довгострокова дебіторська заборгованість |
1040 |
|
|
Відстрочені податкові активи |
1045 |
|
|
Інші необоротні активи |
1090 |
|
|
Усього за розділом I |
1095 |
|
|
II. Оборотні активи Запаси |
1100 |
|
|
Поточні біологічні активи |
1110 |
|
|
Дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги |
1125 |
|
|
Дебіторська заборгованість за розрахунками: |
1130 |
|
|
з бюджетом |
1135 |
|
|
у тому числі з податку на прибуток |
1136 |
|
|
Інша поточна дебіторська заборгованість |
1155 |
|
|
Поточні фінансові інвестиції |
1160 |
|
|
Гроші та їх еквіваленти |
1165 |
|
|
Витрати майбутніх періодів |
1170 |
|
|
Інші оборотні активи |
1190 |
|
|
Усього за розділом II |
1195 |
|
|
III. Необоротні активи, утримувані для продажу, та групи вибуття |
1200 |
|
|
Баланс |
1300 |
|
|
|
|
|
|
Пасив |
Код рядка |
На початок |
На кінець |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. Власний капітал Зареєстрований (пайовий) капітал |
1400 |
|
|
Капітал у дооцінках |
1405 |
|
|
Додатковий капітал |
1410 |
|
|
Резервний капітал |
1415 |
|
|
Нерозподілений прибуток (непокритий збиток) |
1420 |
|
|
Неоплачений капітал |
1425 |
( ) |
( ) |
Вилучений капітал |
1430 |
( ) |
( ) |
Усього за розділом I |
1495 |
|
|
II. Довгострокові зобов'язання і забезпечення Відстрочені податкові зобов'язання |
1500 |
|
|
Довгострокові кредити банків |
1510 |
|
|
Інші довгострокові зобов'язання |
1515 |
|
|
Довгострокові забезпечення |
1520 |
|
|
Цільове фінансування |
1525 |
|
|
Усього за розділом II |
1595 |
|
|
III. Поточні зобов'язання і забезпечення Короткострокові кредити банків |
1600 |
|
|
Поточна кредиторська заборгованість за: |
1610 |
|
|
товари, роботи, послуги |
1615 |
|
|
розрахунками з бюджетом |
1620 |
|
|
у тому числі з податку на прибуток |
1621 |
|
|
розрахунками зі страхування |
1625 |
|
|
розрахунками з оплати праці |
1630 |
|
|
Поточні забезпечення |
1660 |
|
|
Доходи майбутніх періодів |
1665 |
|
|
Інші поточні зобов'язання |
1690 |
|
|
Усього за розділом III |
1695 |
|
|
IV. Зобов'язання, пов'язані з необоротними активами, утримуваними для продажу, та групами вибуття |
1700 |
|
|
Баланс |
1900 |
|
|
Керівник
Головний бухгалтер
1 Визначається в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.
Таблиця результатів
Завдання |
Кількість набраних балів |
Тестове опитування |
|
Задача |
|
Практичне завдання № 1 |
|
Практичне завдання № 2 |
|
Всього |
|
Перевірили:
___________________ В.Ф. Доскалюк
___________________О.Я. Бліжинець
______________________О.В. Костюк