Студентська олімпіада серед студентів ІІІ курсу спеціальності «Облік і оподаткування» проводиться після вивчення дисциплін: «Бухгалтерський облік» та «Фінансовий облік».

Про матеріал
Олімпіада з дисципліни «Бухгалтерський облік» передбачає виконання тестових завдань, розв’язок задачі та виконання практичних завдань розрахункового характеру. Переможці олімпіади визначаються за сумарною кількістю набраних балів за усіма видами завдань.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Сторожинецький лісовий коледж

 

 

 

Кабінет обліку і фінансування

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

проведення студентської олімпіади

 з дисципліни «Бухгалтерський облік»

 серед студентів ІІІ курсу

спеціальності 071 «Облік і оподаткування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         Розробила викладач

спеціальних економічних

                                                                                       дисциплін

                                                                                                Доскалюк В.Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сторожинець 2018 р.


ВСТУП

 

Студентська олімпіада - це система масових очних змагань студентів, що навчаються у вищому навчальному закладі. Вона проводиться з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, інтенсифікації та удосконалення навчального процесу, стимулювання потреб у творчому оволодінні знаннями, з метою розвитку і реалізації творчих здібностей студентів, виявлення науково-обдарованої, по справжньому талановитої молоді.

            Студентська олімпіада проводиться з навчальних дисциплін (предметні олімпіади) та спеціальностей (конкурси з спеціальностей), за якими здійснюється навчання та підготовка фахівців з вищою освітою.
         Предметні олімпіади - це очні змагання студентів у творчому застосуванні теоретичних знань з однієї конкретної загальноосвітньої чи спеціальної дисципліни в умінні вибрати оптимальні шляхи і методи розв'язання предметних задач. У них беруть участь, як правило студенти, які на час проведення олімпіади вивчають відповідну дисципліну або закінчили її вивчати.
            Олімпіади зі спеціальності - це очний конкурс майстерності студентів випускних курсів, які вивчали комплекс дисциплін, що формують систему знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності.


      Серед різноманітних форм і методів роботи з обдарованими учнями провідне місце займають предметні олімпіади, зокрема з бухгалтерського обліку.

 


ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАДИ

 

Студентська олімпіада серед студентів ІІІ курсу спеціальності «Облік і оподаткування» проводиться після вивчення дисциплін: «Бухгалтерський облік» та «Фінансовий облік».

Організовує олімпіаду голова циклової комісії економічних дисциплін з викладачами спецдисциплін які і включаються у склад журі.

Журі олімпіади:

-           розробляє конкурсні завдання та критерії оцінки їх виконання;

-           перевіряє роботи учасників і визначає переможців;

-           аналізує якість виконання студентами завдань, виявляє характерні помилки та оцінює рівень підготовки студентів до відповідної олімпіади;

-           готує рекомендації щодо вдосконалення навчального процесу з відповідних дисциплін.

Учасниками олімпіади є студенти випускного (ІІІ курсу).

Олімпіада з дисципліни «Бухгалтерський облік» передбачає виконання тестових завдань, розв’язок задачі та виконання практичних завдань розрахункового характеру. Переможці олімпіади визначаються за сумарною кількістю набраних балів за усіма видами завдань.

 

Максимальна кількість балів учасника за виконання олімпіадних завдань (35 тестових завдань 1 задачі та двох практичних завдань) складає 70 балів. Правильна відповідь на кожне тестове завдання оцінюється у 1 бал. Максимальна кількість балів за виконання тестових завдань – 35 балів.

Тестові завдання передбачають чотири варіанти відповідей, одна із яких – правильна.

Правильний розв’язок задачі оцінюється максимально у 10 балів, практичних завдань у 25 балів (за умови правильного порядку виконання, правильного розрахунку, охайного оформлення результатів). Максимальна кількість балів за виконання задачі ті практичних завдань – 70 балів.

 

Студенти, які посіли перше, друге, третє місця в особистому заліку є переможцями та нагороджуються дипломами I, II, ІІІ ступенів відповідно.

Дипломом І ступеня нагороджується учасник, який набрав не менше 80%, ІІ ступеня – 70%, ІІІ ступеня – 60% від максимально можливої сумарної кількості балів, що дорівнює 100%.

Дипломом I ступеня нагороджується один учасник. Якщо рівну кількість балів набрали декілька учасників, які претендують на нагородження дипломом І ступеня, між ними призначається додатковий тур.

      Переможці і активні організатори олімпіади заохочуються директором та профспілковою організацією коледжу (грамотами, цінними подарунками, грошовими преміями).
 

Правила оформлення робіт

На початку проведення олімпіади кожен учасник отримує:

-          завдання, яке потрібно виконати з додатками;

-          чернетку.

Розв’язання задач здійснюється на аркушах письмової роботи.

Для додаткових розрахунків учасник використовує чернетку. При перевірці виконаних робіт чернетки до уваги не беруться.

Забороняється:

  1.       Під час проведення олімпіади залишати аудиторію до перерви.
  2.       Користуватися мобільним телефоном.
  3.       Розмовляти.

    

 

Р О Б О Т А

Учасника(-ці) олімпіади з бухгалтерського обліку

серед студентів 3 курсу

Сторожинецького лісового коледжу

Студента (студентки) групи________________________________

_______________________________________________________

(прізвище, ім’я по батькові)

 

 

 

 

 


 

  

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

 Робота учасника олімпіади з бухгалтерського обліку складається з 35 тестових завдань 1 задачі та 2 практичних завдань.

 Тести оцінюються по 1 балу за правильну відповідь (всього 35 балів);

 Задача – 10 балів;

 Практичне завдання № 1 – 10 балів;

 Практичне завдання № 2 – 15 балів.

Максимальна кількість набраних балів – 70 балів.

 

І –  56 - 70

ІІ – 49 - 55

ІІІ – 42 - 48

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

  1. Вимірники у бухгалтерському обліку поділяються на:
  1. натуральні, кількісні, трудові;
  2. кількісні, вартісні, грошові;
  3. грошові, натуральні, трудові;
  4. трудові, натуральні, якісні.
  1. Діючий план рахунків складається з:
  1. 10 класів;
  2. 9 класів;
  3. 11 класів;
  4. 8 класів.
  1. Подвійний запис означає, що одна і та ж сума відображається:
  1. по дебету одного рахунку і по кредиту іншого;
  2. по дебету або по кредиту одного рахунка двічі;
  3. по активу та по пасиву балансу;
  4. по дебету одного і дебету іншого.
  1. Інвентаризацію проводять:
  1. за присутності матеріально-відповідальної особи та з повним складом інвентаризаційної комісії;
  2. без матеріально-відповідальної особи;
  3. за присутності матеріально-відповідальної особи та з неповним складом інвентаризаційної комісії;
  4. за присутності головного бухгалтера.
  1. Сальдо кінцеве з пасивного рахунка визначається за формулою:
  1. Ск = КО – ДО - Сп;
  2. Ск = КО + Сп - ДО;
  3. Ск = ДО + Сп - КО;
  4. Ск = ДО + КО + Сп;
  1. Готова продукція - це :
  1. вся виготовлена продукція;
  2. продукція, обробка якої закінчена та яка пройшла випробування, приймання, укомплектування згідно з умовами договорів, відповідає стандартам, пройшла технічний контроль і здана на склад або замовнику;
  3. продукція, яка здана на склад;
  4. продукція відвантажена покупцю.
  1. Вибрати пункт, у якому перелічені тільки пасивні статті:
  1. статутний капітал, прибуток, інвестиції;
  2. позика, кредиторська заборгованість;
  3. витрати майбутніх періодів, цільове фінансування;
  4. незавершене виробництво, дебіторська заборгованість.
  1. Процес постачання - це:
  1. виготовлення продукції в результаті використання природних ресурсів, сировини, матеріалів, енергії, трудових ресурсів тощо;
  2. забезпечення суб’єкта господарювання матеріальними та нематеріальними активами, необхідними для виробництва;
  3. реалізації зайвої сировини і матеріалів покупцям;
  4. виробництва продукції та її відвантаження.
  1. Якою бухгалтерською проводкою потрібно відобразити господарську операцію «Нараховано знос на виробниче устаткування»:
  1. Д-т 131   К-т 40;
  2. Д-т 131   К-т 23;
  3. Д-т 10   К-т 131;
  4. Д-т 23   К-т 131.
  1. Якою бухгалтерською проводкою потрібно відобразити господарську операцію «Нараховано заробітну плату робітникам зайнятим управлінням і обслуговування виробничих машин і устаткування»:
  1. Д-т 92   К-т 661;
  2. Д-т 91   К-т661;
  3. Д-т 23   К-т 661;
  4. Д-т 661   К-т 30.
  1. Підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій є:
  1. інвентаризація;
  2. первинні документи;
  3. наказ керівника;
  4. стандарти бухгалтерського обліку.
  1. Де визначені принципи бухгалтерського обліку:
  1. у Плані рахунків;
  2. у наказі про облікову політику підприємства;
  3. у Законі «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні;
  4. в інструкції про ведення бухгалтерського обліку.
  1. Виправлення в касовій книзі проводиться шляхом:
  1. підчистки лезом;
  2. коректурним способом за підписом касира і бухгалтера;
  3. лист з помилкою знищується;
  4. лист з помилкою перекреслюється з поміткою «Лист зіпсований», правильні записи здійснюються у наступному листі.
  1. Що означає бухгалтерський запис Д-т 63  К-т 31:
  1. перерахування авансів;
  2. оплата рахунків постачальників;
  3. оплата векселів;
  4. оплата до Пенсійного фонду України.
  1. Вибрати правильну кореспонденцію рахунків для такої операції «З поточного рахунку погашено короткостроковий кредит банку»:
  1. Д-т 63   К-т 31;
  2. Д-т 64   К-т31;
  3. Д-т 31   К-т 50;
  4. Д-т 60   К-т 31.
  1. Вибрати правильну кореспонденцію рахунків для такої операції  «Оприбутковано з виробництва готову продукцію»:
  1. Д-т 20   К-т 10;
  2. Д-т 23   К-т 26;
  3. Д-т 26  К-т 23;
  4. Д-т 26  К-т 36.
  1. У бухгалтерському обліку амортизацію основних засобів нараховують:
  1. щоденно;
  2. за кожний місяць;
  3. за кожний квартал;
  4. за кожний рік.
  1. Вибрати правильну кореспонденцію рахунків для такої операції  «Утримано їз заробітної плати податок з доходів фізичних осіб»:
  1. Д-т 30   К-т 66;
  2. Д-т 66   К-т 64;
  3. Д-т 66  К-т 65;
  4. Д-т 64 К-т 66.

 

  1. Вибрати правильну кореспонденцію рахунків для такої операції « прийнято поакту і зараховано в склад основних засобів будівлю цеху»:
  1. Д-т 10   К-т 15;
  2. Д-т10   К-т 63;
  3. Д-т 15  К-т 40;
  4. Д-т 15  К-т 36.
  1. Що не відносять до власного капіталу:
  1. статутний капітал;
  2. додатковий капітал;
  3. нерозподілений прибуток;
  4. податкові зобов’язання.
  1. Окремими елементами витрат є:
  1. основні засоби;
  2. витрати грошей;
  3. матеріальні витрати;
  4. платежі в бюджет.
  1. Вказати кореспонденцію рахунків: «Нараховано податок на прибуток»:

       1.  Д-т 92     К-т 641;

2.  Д-т 701    К-т 641;

3.  Д-т 641    К-т 631;

4.  Д-т 98     К-т 641.

  1. Вибрати правильну кореспонденцію рахунків для такої операції «Списано на фінансові результати дохід від реалізації»:
  1. Д-т 79   К-т 64;
  2. Д-т 79   К-т 70;
  3. Д-т 70  К-т 79;
  4. Д-т 23  К-т 79.
  1. Фінансова звітність складається за:
  1. довільними формами;
  2. формами, затвердженими Міністерством фінансів України;
  3. формами, затвердженими керівником підприємства;
  4. формами, затвердженими вищою організацією.
  1. Фінансову звітність підписують:
  1. керівник і головний бухгалтер підприємства;
  2. головні спеціалісти підприємства;
  3. касир;
  4. інспектори податкової служби.
  1. Визначте кореспонденцію рахунків: «Перераховано податок на прибуток у бюджет»
  1. Д-т 79      К-т 311;
  2. Д-т 79      К-т 98;
  3. Д-т 98      К-т 311;
  4. Д-т 64      К-т 311.
  1. Надійшли матеріали від постачальників, внаслідок цього зміни в балансі відбудуться в …:
  1. активі;
  2. активі і пасиві зменшення;
  3. пасиві;
  4. активі і пасиві збільшення.
  1. Рахунок 44 «Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)»:
  1. активний;
  2. пасивний;
  3. активно-пасивний;
  4. позабалансовий.
  1. Зведення даних синтетичних рахунків здійснюється в…:
  1. журналі-ордері;
  2. касовій книзі;
  3. оборотній відомості;
  4. балансі.
  1. Рахунок 91 «Загально виробничі витрати»

1. збірно розподільний

2. калькуляційний

3. фінансово-результативний

4. регулюючий.

  1. В якому журналі- ордері у лісовому господарстві  ведеться облік розрахунків з підзвітними особами:
  1. 4;
  2. 3;
  3. 2;
  4. 7.
  1. Ка середньорічна кількість робочих днів в даний момент використовується при розрахунку заробітної плати за час відпустки :
  1. 353;
  2. 355;
  3. 360;
  4. 365.
  1. Який розмір допомоги з тимчасової непрацездатності видається робітникам і службовцям при стажі 4 роки 9 місяців:
  1. 50;
  2. 60;
  3. 70;
  4. 100.

        34. Створення резерву сумнівних боргів відображається по:

              1. К-ту 361

              2. Д-ту 361

              3. Д-ту 38

              4. К-ту 38.

        35. Як впливає податкова соціальна пільга на суму податку з доходів фізичних осіб?

               1. не впливає;

   2. зменшує;

   3. збільшує;

   4. збільшує для окремих категорій працівників.

 

З А Д А Ч А

Потрібно: Визначити розмір загальновиробничих витрат і розподілити їх між виготовленими видами  продукції за такими даними:

-          нарахована заробітна плата персоналу цеху – 13700 грн.

-          оплачено за телеграфні послуги                     – 4200 грн.

-          нарахована амортизація будівель цеху          – 12100 грн.

-          витрати на службові відрядження                  – 15100 грн.

      Заробітна плата виробничих робітників        – 400 000 грн.,  в тому числі по виготовлених

      видах продукції: -  ЧМЗ хвойної породи        – 230000 грн.                

                                   -    ЧМЗ бук                           – 170000 грн.

 

П Р А К Т И Ч Н Е     З А В Д А Н Н Я   № 1

 Нарахувати заробітну плату за жовтень 2018 року працівнику бюджетної установи та провести утримання з неї згідно діючого законодавства, якщо посадовий оклад – 6450 грн., фактично відпрацьованих працівником – 20 днів. В установі 5 - денний робочий тиждень.

 Оформити розрахунково-платіжну відомість.

 

 

 

П Р А К Т И Ч Н Е     З А В Д А Н Н Я   № 2

Скласти баланс ТОВ «Надія» станом на 7 квітня 2018 року після здійснення операцій. Вихідні дані:

-          У бухгалтерському балансі ТОВ «Надія» станом на 30 березня 2018 року відображені такі статті: основні засоби – 113820 грн., статутний капітал – 135000 грн., прибуток – 3900 грн., розрахунки з оплати праці – 3700 грн., розрахунки з підзвітними особами з виданих сум – 20 грн., виробничі запаси – 19400 грн., поточний рахунок – 9500 грн., розрахунки з дебіторами 130 грн., розрахунки з кредиторами – 270 грн.

-          Протягом квітня 2018 року ТОВ «Надія» були здійснені такі операції:

  1. Нараховано заробітну плату працівникам основного виробництва  - 30000 грн.
  2. Списано дошки на будівництво гаража  - 1000 грн.
  3. Надійшли від постачальника матеріали  - 3000 грн.(у тому числі ПДВ).

Оформити бланк балансу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРАХУНОК ДО ЗАДАЧІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРАХУНОК ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Назва підприємства: ____________________

Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ:________

 

Розрахунково-платіжна відомість № ____

за __________ 20__ р.

 

п/п

Посада

Прізвище,

ім’я,

по батькові

 

Посадовий оклад

Робочих

днів у

 місяці

Фактично відпра-цьовано

днів

Всього

нараховано,

грн.

У т р и м а н о

Всього

утримано

Сума до видачі

Податок з доходів фізичних осіб

Військовий податок

профспілкові

внески

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бухгалтер      _______________


РОЗРАХУНОК ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1
до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1
"Загальні вимоги до фінансової звітності"

 

КОДИ

 

 

01

 

 

 

 

Дата (рік, місяць, число)

Підприємство _______________________________________________за ЄДРПОУ

Територія __________________________________________________за КОАТУУ

Організаційно-правова форма господарювання ____________________за КОПФГ

Вид економічної діяльності ___________________________________ за КВЕД

Середня кількість працівників1 __________________________________________

Адреса, телефон _______________________________________________________

Одиниця виміру: тис. грн. без десяткового знака (окрім розділу IV Звіту
про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма № 2),
грошові показники якого наводяться в гривнях з копійками)

 

Складено (зробити позначку "v" у відповідній клітинці):

 

за положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку

 

за міжнародними стандартами фінансової звітності

 

 

Баланс (Звіт про фінансовий стан)

на ___________ 20__ р.

Форма № 1     Код за ДКУД 1801001

 

Актив

Код рядка

На початок
звітного періоду

На кінець
звітного періоду

1

2

3

4

I. Необоротні активи

Нематеріальні активи

1000

 

 

первісна вартість

1001

 

 

накопичена амортизація

1002

 

 

Незавершені капітальні інвестиції

1005

 

 

Основні засоби

1010

 

 

первісна вартість

1011

 

 

знос

1012

 

 

Інвестиційна нерухомість

1015

 

 

Довгострокові біологічні активи

1020

 

 

Довгострокові фінансові інвестиції:
які обліковуються за методом участі в капіталі інших підприємств


1030

 

 

інші фінансові інвестиції

1035

 

 

Довгострокова дебіторська заборгованість

1040

 

 

Відстрочені податкові активи

1045

 

 

Інші необоротні активи

1090

 

 

Усього за розділом I

1095

 

 

II. Оборотні активи

Запаси

1100

 

 

Поточні біологічні активи

1110

 

 

Дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги

1125

 

 

Дебіторська заборгованість за розрахунками:
за виданими авансами

1130

 

 

з бюджетом

1135

 

 

у тому числі з податку на прибуток

1136

 

 

Інша поточна дебіторська заборгованість

1155

 

 

Поточні фінансові інвестиції

1160

 

 

Гроші та їх еквіваленти

1165

 

 

Витрати майбутніх періодів

1170

 

 

Інші оборотні активи

1190

 

 

Усього за розділом II

1195

 

 

III. Необоротні активи, утримувані для продажу, та групи вибуття

1200

 

 

Баланс

1300

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пасив

Код рядка

На початок
звітного періоду

На кінець
звітного періоду

1

2

3

4

I. Власний капітал

Зареєстрований (пайовий) капітал

1400

 

 

Капітал у дооцінках

1405

 

 

Додатковий капітал

1410

 

 

Резервний капітал

1415

 

 

Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)

1420

 

 

Неоплачений капітал

1425

(          )

(          )

Вилучений капітал

1430

(          )

(          )

Усього за розділом I

1495

 

 

II. Довгострокові зобов'язання і забезпечення

Відстрочені податкові зобов'язання

1500

 

 

Довгострокові кредити банків

1510

 

 

Інші довгострокові зобов'язання

1515

 

 

Довгострокові забезпечення

1520

 

 

Цільове фінансування

1525

 

 

Усього за розділом II

1595

 

 

III. Поточні зобов'язання і забезпечення

Короткострокові кредити банків

1600

 

 

Поточна кредиторська заборгованість за:
довгостроковими зобов'язаннями

1610

 

 

товари, роботи, послуги

1615

 

 

розрахунками з бюджетом

1620

 

 

у тому числі з податку на прибуток

1621

 

 

розрахунками зі страхування

1625

 

 

розрахунками з оплати праці

1630

 

 

Поточні забезпечення

1660

 

 

Доходи майбутніх періодів

1665

 

 

Інші поточні зобов'язання

1690

 

 

Усього за розділом III

1695

 

 

IV. Зобов'язання, пов'язані з необоротними активами, утримуваними для продажу, та групами вибуття

1700

 

 

Баланс

1900

 

 

 

Керівник

Головний бухгалтер

1 Визначається в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Таблиця результатів

Завдання

Кількість набраних балів

Тестове опитування

 

Задача

 

Практичне завдання № 1

 

Практичне завдання № 2

 

Всього

 

 

 

 

 

Перевірили:

___________________ В.Ф. Доскалюк

___________________О.Я. Бліжинець

 ______________________О.В. Костюк


 

docx
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку