8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Створення зображень геометричних фігур у графічному редакторі Paint.

Про матеріал
Розробка уроку інформатики "Створення зображень геометричних фігур у графічному редакторі Paint" з додатками (тести, картки).
Перегляд файлу

 

             

 

Тема уроку: Створення зображень геометричних                              фігур у графічному редакторі

                                                                                     Paint

Мета уроку: 1 .Забезпечити засвоєння алгоритму побудови

                                  прямокутника і квадрата, 

 сформувати в учнів вміння будувати зображення  прямокутника і квадрата,

 розвивати вміння і навички створювати  зображення з використанням геометричних фігур.

 2.Сприяти  під  час  уроку формуванню причинно наслідкових зв’язків, продовжувати формувати  вміння порівнювати і  узагальнювати  факти.

         3.Виховувати в учнів культуру роботи за                 комп’ютером.

 

Тип уроку: комбінований урок

             

Обладнання прикладне програмне забезпечення, навушники,              уроку: підручник “Інформатика”, малюнки учнів, дидактичні та роздаткові матеріали

        

         

               

 

 

ХІД   УРОКУ

І. Вступна частина

 

 

             Урок проводиться в комп’ютерному класі.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

 

            Домашнє завдання перевіряється вчителем. Вчитель відмічає найкращі малюнки.

 

 

ІІІ. Актуалізація і корекція  опорних знань учнів

 

1. Фронтальне опитування

¨     Назвати фігури, які зображено на дошці.

¨     Назвати вершини прямокутника АВСD і квадрата KLMN.

¨     Назвати протилежні вершини прямокутника АВСD і квадрата KLMN.

¨     Назвати діагоналі прямокутника АВСD і квадрата KLMN.

Вчитель :” Як ви знаєте, математика та інформатика тісно зв’язані. Ось і на цьому уроці ми будемо використовувати повторений геометричний матеріал. А тепер запитання по графічному редактору Paint”.

¨     Як відкрити вікно графічного редактора Раіnt. Зробити це. Відкласти це вікно на панель задач.

¨     Як відкрити вікно довідкової системи графічного редактора Paint? Зробити це. Відкласти це вікно на панель задач.

¨     Скільки кольорів знаходиться на панелі кольорів Paint?

¨     Яку кнопку миші треба утримувати, щоб малювати основним кольором?

¨     Чим відрізняється клацання лівої кнопки миші від клацання правої кнопки на панелі кольорів? Як відмінити останній крок роботи Paint?

¨     Як стерти зображення? 

¨     Як зберегти малюнок, створений за допомогою Раіnt в пам’яті комп’ютера?

¨     Як закрити вікно графічного редактора Раіnt?

¨     Які основні інструменти використовуються для створення малюнків в середовищі Paint?

 

2. Завдання 1 (пропонується з метою актуалізації практичних навичок використання основних

інструментів   Paint)

1. Знайти у своїй папці і відкрити малюнок з ім’ям ”Завдання 1”. Використовуючи          гумку, олівець, щіточку, баночку з фарбою, розпилювач домалювати хмаринки. Зберегти утворене зображення в своїй папці під ім’ям “ Завдання 1 ”. 

 

 

ІV. Повідомлення теми, мети, місця уроку в темі       Мотивація навчальної діяльності

 

 

1.      Це четвертий урок у темі “Графічний редактор Paint”. 

2.      Мета уроку:

q  узагальнення практичних навичок використання в середовищі Paint олівця, щіточки, гумки, баночки з фарбою, розпилювача, відрізка;

q  засвоєння алгоритму побудови прямокутника і квадрата;

q  формування вміння створювати зображення з допомогою прямокутника і квадрата; q розвиток вмінь і навичок створення зображень на основі геометричних фігур;  q підготовка до створення на наступному уроці зображень з допомогою овала і круга.

3.      Вміння будувати в графічному редакторі Paint прямокутник і квадрат будуть використовуватись на наступних уроках для створення різноманітних зображень:

      будинків, автомобілів, літаків, пароплавів тощо.

   

V. Первинне пізнання учнями нового  матеріалу

 

 

1.  Пояснення вчителя ( використовується файл “Алгоритм”, див. додаток 1).

2.  Робота учнів з підручником (ст. 63, передостанній абзац).

3.  Повторення основних кроків побудови в графічному редакторі Раіnt прямокутника і квадрата.

 

 

VІ. Індивідуальна робота за комп’ютерами      Закріплення вивченого матеріалу

 

 

1.  Завдання 2.                              Намалювати прямокутник і квадрат. Зафарбувати

прямокутник зеленим кольром, а квадрат – червоним. 

2.  Завдання 3.                              Намалювати три прямокутника і три квадрата будь-якого                                                            розміру. Зафарбувати їх різними кольорами. 

3.  Завдання 4.                               Перемалювати зображення із картки, використовуючи тільки 

прямокутники і квадрати. Зберегти в своїй папці під ім’ям                                                           “ Завдання 4 ”(див. додаток 2).

4.  Завдання 5.                               Намалювати будинок на блакитному фоні. Зафарбувати стіни                                                           будинка зеленим кольором, двері – червоним, вікна – білим.                                                           Зберегти в своїй папці під ім’ям  “ Завдання 5 ”.

          Для учнів з достатнім і високим рівнем розвитку, які швидше за інших виконають завдання 2–5, пропонуються картки з додатковими завданнями (див. додаток 3).

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку

 

 

1.  Які інструменти виконання зображень в Раіnt сьогодні розглядалися на уроці?

2.  Як у графічному редакторі Раіnt намалювати прямокутник?

3.  Як у графічному редакторі Раіnt намалювати квадрат?

4.  Робота з тестами 4.1, 4.2 (див. додатки 4, 5).

5.  Перевірка тестів:

 

         Відповіді до тесту 4:

 

 

питання

 

I варіант

 

II варіант

 

1

Б

Г

2

В

Г

3

Б

Б

4

А

Б

5

В

Г

6

В

Б

 

 

 

VІІІ. Домашнє завдання 

1.      Записати в робочі зошити алгоритм.

2.      Прочитати стор.63 підручника.

3.      Намалювати гроно винограду. 4. Підготувати реферат на тему: “ Створення візерунків копіюванням фрагменту ”.

 

 

Додатки

 

Додаток 1. Алгоритм побудови прямокутника

 

1.      Натиснути лівою кнопкою миші на панелі інструментів Paint кнопку             ;  

2.      Встановити на області малювання курсор в одну з вершин прямокутника ;

3.      Перемістити курсор в протилежну вершину, тримаючи натиснутою ліву кнопку миші;

4.      Відпустити ліву кнопку миші.

 Доповнення:

Якщо під час побудови прямокутника утримувати натиснутою клавішу Shift, то отримаємо зображення квадрата.

 

Додаток 3. Додаткові завдання для учнів з достатнім і  високим                     рівнем розвитку

 

№ 1. Намалювати шахову дошку.

№ 2. Намалювати цегляну стіну.

№ 3. Намалювати телевізор.

№ 4. Намалювати чотирикутну призму. Зафарбувати її так, щоб створилася ілюзія об’єму.

 

№ 5. Створити фрагмент              і на його основі отримати візерунок.   

 

Додаток 2. Зображення до завдання 4

 

 

Додаток 4  Тест № 4

 

1. Paint – це …

     а) довідкова система Windows;

     б) прикладна програма Windows для створення, перегляду та редагування малюнків;      в) текстовий редактор;

     г) один з найнебезпечніших комп’ютерних вірусів ХХ століття.  

 

2. Як викликати вікно графічного редактора Paint ?

     а) Пуск – Завершення роботи – Paint;

     б) Мої документи – Paint;

     в) Пуск – Програми – Cтандартні – Paint;

     г) Пуск – Paint. 

 

3. Гумка та щіточка … 

     а) знаходяться на робочому столі Windows 98;

     б) використовуються для створення та редагування малюнків в Paint;

     в) основні інструменти операційної системи Windows 98.                      

 

4. Яку кнопку миші треба утримувати, щоб малювати основним кольором:      а) ліву;

     б) праву;

     в) обидві.

 

5. Щоб відмінити останній крок роботи Paint треба натиснути …

     а) Пуск – Завершення роботи;

     б) Правка – Повторити;

     в) Правка – Відмінити;

     г) Малюнок – Очистити.

 

6. Довідка у вікні графічного редактора Paint викликається так …

     а) Пуск – Завершення роботи – Довідка;

     б) Мої документи – Довідка;

     в) Довідка – Виклик довідки;

     г) Пуск – Програми – Довідка. 

 

Додаток 5 Тест № 4

 

Варіант 2

1. Графічний редактор Paint – це прикладна програма для …

     а) спрощення виведення інформації;

     б) створення дитячих казок;

     в) перекладу тексту на німецьку мову ;

     г) створення і редагування графічних зображень.

 

2. Як викликається графічний редактор Paint ?

     а) Мої документи – Paint;

     б) Пуск – Завершення роботи – Paint;

     в) Пуск – Paint;

     г) Пуск – Програми – Cтандартні – Paint. 

 

3. Баночка з фарбою та розпилювач … 

     а) знаходяться на робочому столі Windows 98;

     б) використовуються для створення та редагування малюнків в Paint;

     в) всі відповіді правильні;        

             

4. Яку кнопку миші треба утримувати, щоб малювати кольором фону:      а) ліву;

     б) праву;

     в) обидві.

5. Щоб стерти малюнок з області малювання Paint треба натиснути …      а) Пуск – Програми;

     б) Правка – Повторити;

     в) Правка – Відмінити;

     г) Малюнок – Очистити.

 

6. Щоб зберегти малюнок в пам’яті комп’ютера треба натиснути … 

       а) Пуск – Програми – Довідка;

     б) Файл – Зберегти як …;

     в) Довідка – Виклик довідки;

     г) Файл – Відправити. 

pdf
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку